Goedemorgen meiden, Ik kom even updaten ik lees alles wel mee maar reageren is me nog een beetje teveel. Snappen jullie vast! Dankjewel voor de felicitaties en tips! Vannacht heb ik alleen geslapen. Heb een driepersoons kamer voor mij alleen maar man wat voel je je dan eenzaam. Even flink gehuild ook toen mijn vriend weg moest gisteren en dat was best pijnlijk aan de wond. Gelukkig heb ik toch nog zo'n 6 uurtjes slaap kunnen pakken. Met I. gaat het tot nu toe super! Ben er gisterenavond voor het laatst geweest en ga er om kwart over 8 weer heen. Ze is van het zuurstof af. Ligt nog wel aan een infuus en allerlei snoertjes maar ze willen ook gaan kijken of haar infuus afgebouwd kan worden vandaag. Heel misschien mag ze al vandaag bij mij komen! Ze voelt zich helaas nog niet zo lekker maar dat wordt als hartstikke logisch gezien. Ondertussen lig ik nu trouwens aan een elektrisch kolfapparaat en er komt iets uit mij! Nog niet veel, een paar doorzichtige druppels. Maar het doet in ieder geval iets. Verder trok mijn vriend het gisteren allemaal niet meer zo goed, dus ik heb gezegd dat hij vandaag geen wekker hoeft te zetten en eerst maar even bij moet komen voordat hij naar ons komt. Hij is zo ontzettend gek op zijn dochter, ik heb nog nooit zoiets moois gezien ♡. Maar hij vergeet zichzelf en hij krijgt het straks nog zwaar genoeg als wij thuis zijn denk ik. Er is me trouwens nog helemaal niks verteld over het herstel van een keizersnede, hebben jullie handige tips? Ik ga de standaard dingen natuurlijk ook nog vragen. Oja, ze hebben mijn hele bloedbeeld ook nog onderzocht gisteren om te kijken of ze konden achterhalen waarom I. zo klein is maar alles was goed, het is dus niet te achterhalen. Het zou wel kunnen dat die missende ader in haar navelstreng een rol heeft gespeeld maar dat weten ze ook eigenlijk niet. Nog ff iets, haha. Ik heb gisteren even naast mijn bed gestaan en dat was heel fijn!
Xdoo: Balen van de nacht. Vannacht beter gegaan? Bailief: Fijn dat je toch nog redelijk hebt geslapen. Wel naar dat je vriend naar huis moet, maar aan de andere kant kan hij ook even lekker bijtanken. Super dat je al wat kolft zeg! Goed bezig. Hopelijk komt je productie snel goed op gang. Heb je I al bij je? Heel apart dat ze er zo ontzettend naast zaten, maar hopelijk kun je snel met haar naar huis. Ik merk nu 3 stappen naar voren 1 achteruit. Neem de tijd en pak je rust. Echt smiddags even gaan liggen samen met de kleine. Maar goed ieder lijf is anders. Laat je thuis lekker even verwennen, want in het ziekenhuis voelde ik me al een hele pief en thuis viel het me toch nog wel tegen! Hier ben ik Jefta overdag elke 3 uur aan het wakker maken als hij doorslaapt. Want hij slaapt overdag 3,5-4 uur of langer en 's nachts 3 uur. Even proberen of hij zo zijn ritme wat veranderd. In principe heeft hij met zijn groei maar 1 nachtvoeding nodig en ik kan het ook wel gebruiken.
Helaas mag ze morgen nog niet naar huis, vrijdag is waarschijnlijk ook nog ye optimistisch dus onze hoop gaat uit naar het weekend. Ze doet het goed, dat gelukkig wel. Maar het infuus afbouwen kost geloof ik meer tijd dan dat de kinderarts van gisteren mij vertelde. Hij was degene die zei dat ze misschien vanmiddag bij mij zou mogen maar al mijn hoop is vandaag lekker de grond in geboord. Ik mag niet eens een kinderarts spreken over haar want die hoef je niet elke dag te spreken volgens hen tenzij er wat veranderd. Nou het spijt me maar ik wil gewoon een idee hebben van waar we aan toe zijn. Dat is toch niet zo gek? Vind het trouwens ook raar dat de vk niet even gebeld heeft ofzo. Of is langs gekomen want de praktijk zit 2 deuren verder als het ziekenhuis. De vk was namelijk al weg uit het ziekenhuis voordat er besloten was wat er met mij ging gebeuren. Of is het juist raar dat ik iets van contact had verwacht? Wat in de kolf zat bleek trouwens water van het schoonmaken te zijn geweest... voelde me ff niet de slimste . Maar later vandaag kreeg ik er wel 1 echt druppeltje uit, haha. Saar, hopelijk kun je zijn ritme een beetje sturen zo. Zou fijn zijn!
Wat naar bailief. Hopelijk krijg je toch snel goed nieuws. Vind het niet gek dat je wilt weten hoe of wat over je dochter. De vk draagt haar zorg over aan de gyn. of klinisch verloskundige dus die laat je los totdat je weer thuis komt. Dus op zich niet raar als ze niet langskomt vind ik. Maar goed je kunt haar altijd even bellen hoe en wat. Wanneer mag/moet jij naar huis? Hoe is het verder met de pijn? En het psychische van hoe het is gegaan en nog gaat trek je het een beetje en kun je alles een beetje een plekje geven?
Ik heb eindelijk iets meer te horen gekregen over I. Niet van een kinderarts maar van een verpleegkundige. Het blijkt dat ze nog best slechte plasluiers heeft, veel te weinig. En haar temperatuur houdt ze ook moeilijk op peil. Er was nu een andere verpleegkundige en die mocht ik dus wel alles vragen. Ze heeft zelfs opgeschreven dat we morgen de kinderarts willen spreken. Wat een verschil in mensen kun je dan hebben zeg. Nu klinkt inderdaad logisch van de vk Morgen mag ik naar huis maar ik mag ook blijven totdat I. Naar huis mag. Dat laatste ga ik niet doen als ze niet bij mij mag liggen omdat we op 5 min rijden van het ziekenhuis wonen en omdat het verschrikkelijk is om op een kamer te liggen zonder je kind terwijl je telkens baby's hoort huilen die wel bij hun moeder liggen. Met de pijn gaat het best goed. Zit op 3 diclofenac en 8 paracetamol per dag maar vaak vergeet ik ze. Al neem ik ze dan alsnog om een spiegel op te bouwen. Vandaag wel teveel gestaan waardoor ik vanavond weer met bed en al naar I. ging. Psychisch gaat het goed zolang ik afleiding heb. Maar als straks het licht uit is dan komt er steeds wat meer terug en ik besef het dan ook steeds meer. Want dat besef komt langzaam op gang bij mij. Maar die momenten zijn ontzettend zwaar. Ik verwacht ook dat ik de echte emotionele klap nog ga krijgen. Hoe is het met iedereen hier verder? Het is rustig vandaag hier
Ze krijgt nu weer voeding via een slangetje in dr neus... ze heeft weinig trek in een flesje en nog steeds niet fatsoenlijk geplast terwijl ze vannacht ook voeding gekregen heeft. Haar bloed wordt vandaag ook onderzocht op iets met haar niertjes. Om kwart over 11 ga ik weer naar haar en dan wordt er gekeken of de kinderarts even tijd heeft.
Bailief: Wat een nare start hebben jullie zo. Pas je wel goed op jezelf als je naar huis gaat? Ik heb sinds dat ik ontslagen ben uit het ziekenhuis niet meer in de auto gezeten, was toen helemaal gesloopt. En je moet echt rustig aan doen om goed te herstellen. Krijg je ook nog diclofenac mee naar huis of is dat vandaag klaar? Ik kreeg dat alleen de dag na de keizersnee nog de dag erna alleen maar paracetamol. Hopelijk is er niets aan de hand, maar heeft het gewoon te maken met dat ze misselijk oid is. Het emotionele hiervan is echt wel heftig. Onderschat het niet en trek op tijd aan de bel als je merkt dat het mis gaat. Staffie: Ik vind het echt knap dat jij na 2 weken alweer alleen boodschappen kon doen. Ik sta echt nog te zwaaien op mijn benen bij een blokje om. Knap je goed op? Hier vannacht Jefta om 12 uur, 4 uur en half 8. Dat begint er op te lijken. Alleen heeft manlief een tijd met hem op de arm gelopen voor 12 uur want op de één of andere manier is het elke avond vanaf 10 uur raak met krampjes. Ben wel blij dat mijn man dat op zich neemt.
Saar, klopt, echt een ontzettend nare start. Afgelopen nacht kwam het besef een klein beetje. Heb geloof ik 2 uur lang zitten huilen. Ik ben er ook bang voor dat die autoritjes ontzettend zwaar gaan worden door het in en uit stappen. Maar ik weet wel zeker dat ik thuis beter slaap en dat helpt wel weer meer met het herstel denk ik. Al blijft het een lastige keus. Mocht er een kamer vrij komen op de kinderafdeling waar I. en ik samen kunnen liggen dan blijf ik sowieso. Geen idee eigenlijk hoe het met mijn medicatie zit, jij hebt wel heel kort die diclofenac gehad zeg! Hoe voelt de wond nu bij je, is het echt al een wereld van verschil met de eerste dagen of valt dat tegen? 2 weken na de ks al boodschappen doen kan ik me nu ook echt nog niet voorstellen, geloof ook nooit dat mij dat zou lukken. Ik vind het ook heel knap! Wij krikken het keizersnede gemiddelde wel lekker omhoog zeg zo met z'n allen, haha. Gisteren kregen wij nog een tip voor krampjes. Je moet dan je kindje in een soort zithouding tegen je borst aan zetten terwijl je zelf staat. I. was er gisteren gelijk stil door en begon weer te huilen toen de verpleegkundige haar weer anders vast hield. Misschien kun je er wat mee . Ze ligt trouwens op de neonatologie, dat klinkt erg heftig vind ik. Of zit dat tussen mijn oren? Kinderafdeling klinkt weer anders. Oja, hebben jullie ook zo'n last gehad van jullie darmen na de bevalling? Ik heb het idee dat ze een heel eigen leven leiden in mijn buik met al die ruimte die er nu is, voelt heel apart. Wilde ook nog even zeggen dat ik al 3x boos ben geworden op mijn schoonmoeder. En gewoon tegen haar, dus duidelijk in haar gezicht (en door de telefoon) gezegd waar ik het niet mee eens was. Ze negeert mij op dat soort momenten maar ze kan me wat. Ik merk dat ik nu enorm voor I. en mij op kom en daar ben ik heel blij mee. Volgens mijn sm is er ook niks aan de hand met I. En ze heeft het geflikt om achter mijn rug om I. vast te houden terwijl afgesproken was dat dit niet gebeurd (niemand alleen mijn vriend en ik) i.v.m. prikkels en haar herstel. Maar ze weet zo goed hoe ze mijn vriend voor het blok kan zetten, pff. Gelukkig stuurde de verplegong haar ook mog eens weg gisteren.
Zorg dat je een plastic zak op de stoel hebt liggen, dat draait makkelijker. En thuis echt gewoon niks doen, want dat compenseert weer een beetje. Duim dat er een kamer vrij komt voor jullie twee. Neonatologie is toch voor te kleine kindjes? En ze is ook vrij klein en ze zal wat meer ondersteuning nodig hebben dan (als ik ook je verhaal lees). Ja liever op de kinderafdeling, maar nu moet ze eerst lekker aansterken. Ze heeft het volgens mij heel zwaar gehad in je buik. Heb je ook al met de gyn. gesproken over hoe alles is gegaan? Misschien helpt je dat ook. Die darmen had ik ook heel erg veel last van. Erg vervelend. En ik heb ook nog niet het gevoel in mijn kringspier dus af en toe moest ik echt rennen. Gaat nu al een stuk beter heeft een dag of 4/5 geduurd. Alles moet z'n plek weer innemen nu die baarmoeder weg is. Wat raar van je sm zeg. Oh echt samen duidelijk zijn, want dit gaat ze blijven doen. Je vriend ook over het vasthouden ze ligt niet voor niets in het ziekenhuis en ik zou haar anders gewoon echt niet aan I haar bed tolereren. Kiezen of delen. Maar goed misschien ben ik wel te zwart wit De wond trekt m.n. aan de zijkanten. Doet meestal niet echt pijn behalve als ik te veel doe. En dat is vrij snel (10 minuten staan of klein rondje lopen). Maar vind het gewoon qua energie ook nog wel tegenvallen. Heb het idee dat mijn lichaam meer werkt voor de borstvoeding als voor herstel. Nou ja de rest komt dan vanzelf. Heb geen klagen want mijn man is super druk met alles, en heel lief. Elke morgen overleggen we samen wat hij gaat doen, heb je gelijk alles helder qua verwachtingen. Jefta op zijn buik op de arm werkt ook goed dat is niet het probleem, maar als je hem dan slapend weglegt begint'ie weer te krijsen Meestal duurt het een uurtje en slaapt hij daarna toch wel. Het hoort er ook gewoon bij he?! Op naar de 6 weken.
Bailief, wat jammer dat het zo gaat allemaal. Ik hoop dat jullie samen op em kamer kunnen b en dat je niet naar huis hoeft. Kun je meteen zelf je sm in de gaten houden. Herstel, ik ben blij dat ik een gewone bevalling hebvgehad als ik dat bij jullie allemaal lees. Ik ben echt zo goed als hersteld. Nog wel wat sneller moe maar ben zaterdag al op de fiets even naar een verjaardag geweest. En we gaan ook verl wandelen. Groei, vandaag zijn we l gaan laten wegen bij het cb. Hij weegt nu 3870 gram en zijn geboortegewicht was 3780 gram. Binnen 2 weken boven zijn geboortegewicht dus.
Heerlijk prutske. Lekker van genieten. Hij groeit goed. Lekker is dat he als ze dan lekker groeien. Heerlijk dat je alweer fietst. Ik kan nu echt uitkijken naar het doen van het huishouden. Erg is dat haha. Voor mijn man wel weer lekker, die weet dat ik het liever zelf doe. Zodra het kan zal ik dit ook weer lekker op gaan pakken. Ik denk dat mijn lichaam gewoon niet zo makkelijk hersteld.
@Saar Ja, vind het zo bijzonder dat ze zo groeit alleen maar door wat er opeens uit mn borsten komt Voor nu zagen dr heupen er goed uit, dus even wachten hoe ze verder ontwikkelen @XDoo Vervelend van die nacht, gaat het nu wel beter? @Bailief Wat heftig allemaal zeg..... Ze heeft het echt niet meer prettig gehad die laatste uurtjes, maar goed dat er echt is ingegrepen. Gelukkig gaat ze nu wel vooruit, natuurlijk niet zo snel als dat je zou willen maar ja..ook het gewicht zorgt natuurlijk voor wat extra zorg. Pas goed op met naar huis gaan hoor! Ik zou het je niet adviseren....ookal slaap je waarschijnlijk beter (in het ziekenhuis kan je een slaappil krijgen) maar zodra je thuis bent is je rust echt weg. "De mensen" denken namelijk allemaal dat je beter bent als je thuis bent, staan voor je deur wanneer ze willen enz enz en zeker met een schoonmoeder zoals de jouwe Ook het in en uit de auto stappen, het reizen (ookal is het kort) GAAT JE OPBREKEN TERWIJL JE JUIST AL JE ENERGIE NODIG HEB OM ZELF SNEL TE HERSTELLEN EN OM ER VOOR JE MEISJE TE ZIJN, Oeps capslock haha En denk aan de grote emotionele punten die er zijn en ook zeker nog gaan komen..thuiskomen zonder baby...en alle andere punten plus dat je ook een operatie heb gehad.. Denk er goed over na meid....In het ziekenhuis wordt je goed verzorgd, kan je, je rust nemen en ook je vriend hoeft niet voor jou te zorgen @Prutske Fijn dat je, je al zo goed voelt en alles weer kan hier gaat het allemaal prima. Ik kan wel zeggen dat ik helemaal hersteld ben, af en toe nog een wat trekkerig/stekerig gevoel aan het uiteinde van het litteken maar verder nergens meer last van. Klein beetje oud bloedverlies nog maar ook niet noemenswaardig. Ik zorg wel dat ik tot de 6 weken echt niet ga tillen, stofzuigen, dweilen etc etc, ik zou het wel kunnen maar ik wil echt dat het vanbinnen helemaal 100% goed geneest want er is een grote wens voor een 2e kindje N. spuugt helaas nog steeds erg veel...wel minder vaak maar als het eruit komt is het veel...3x per dag kleding wisselen is niets, zelfs de romper is dan doorweekt en ben ik wel optijd met een spuugdoekje dan is het spuugdoekje ook zeiknat maar de hoeveelheid snot die erbij zit wordt wel minder en het is minder groen dus de verkoudheid is wel echt op zn retour. Het ritme komt er ook met de dag beter in, ze slaapt sinds gister eindelijk goed in dr wiegje, slaapt nu ook goed in ipv bij mij dus ben daar wel erg blij mee, geeft een hoop rust, ook voor haar. Gisternacht en afgelopen nacht ging het ook heel goed. 23.30, 03.00, 06.00 en toen om 09.30 we hebben dus lekker uitgeslapen Gister en vanacht ook geen krampjes gehad Begin van de avond wel een beetje maar veel minder dan eerst, misschien ook omdat de hoeveelheid snot minder wordt?? Het gaat dus goed vooruit. Straks even naar de supermarkt en dan door naar het consultatiebureau. Ik ga wel even vragen hoe of wat qua inbakeren maar zoals het de afgelopen 2nachten gaat is het niet nodig. Ze slaapt nu wel met een opgerold kussen in dr rug, dat gaat wel veel beter, dus ik heb nu zo'n zijligkussen besteld
Staffie: Fijn dat het er nu goed uit ziet hopelijk blijft het zo. Wat herstel jij snel zeg, gigantisch. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bij mij... Hou inderdaad de 6 weken aan of tenminste tot de nacontrole bij de gyn. Hoe was het op het cb? Handige tips gehad? Doekje doorweekt klinkt niet lekker. Ik ken dat vele spugen niet echt. Af en toe komt er een leuk boogje terug maar meestal valt het wel mee. Bailief: Ben je naar huis gegaan? Hoe is het met jullie meisje?
Ja ik mag echt niet klagen wat betreft mn herstel. Eind van de middag ben ik wel wat moe, maar ja..eigen schuld want ik ga s'middags niet meer liggen Bij bureau was alles goed, ze was alweer gegroeid haha 3310 Kreeg als tip om dr neus echt te spoelen met zout water, dus een spuitje meegekregen en dan de zoutoplossing inspuiten, even wachten en dan met dat spuitje ook weer uitzuigen, dan neem ik al veel snot mee terug en hoeft ze dat niet in te slikken. Ook adviseerde ze om Nutriton te gebruiken, voor en na de borstvoeding maar daar ga ik nog even mee wachten, ik ben er eigenlijk van overtuigd dat, dat vele spugen komt van de verkoudheid of toch reflux, die Nutriton is dan alleen symptoom bestrijding... Ik wacht dus gewoon af, is het volgende week nog zo dan overleg ik wel met de kinderarts, maagbeschermer of Nutriton Dinsdag komen ze hier thuis langs van het bureau om dr nog een keer te wegen, gezien het vele spugen, zodat we zeker weten dat ze nog wel genoeg voeding binnenhoud en dus goed groeit
Even snel: we gaan dalijk naar huis. Eerst nog I. proberen te voeden en knuffelen. Ik reageer morgen wat uitgebreider als ik er aan toe kom. Heb jullie adviezen wel gelezen maar toen was ik al ontslagen. Er was helaas de komende dagen geen moeder kind kamer vrij. I. heeft vandaag ook niet zo'n lekkere dag, veel spugen, arme schat. Infuus kon ook niet minder vandaag. Ze heeft zelfs nog extra zout toegediend gekregen via een ander infuus. Zodra ik de mogelijkheid heb praat ik jullie bij!
Bailief: Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Wel heftig zeg wat er allemaal is gebeurd! Ik hoop dat het snel beter gaat met I. Ik heb alles wel even doorgelezen, maar was teveel om te onthouden en te reageren... Jens huilt alleen maar als hij in de box of bed ligt dus ik loop/zit/lig de hele dag met een kindje. Verder heeft hij veel last van z'n darmen. Zit momenteel aan de Lactulose, maar dat doet helaas na ruim 2 dagen nog helemaal niks. Morgen maar weer de dokter bellen. Als ik weer wat meer tijd hebt zal ik weer wat actiever zijn hier!
Staffie: Nou heerlijk toch. Misschien toch even een uurtje gaan liggen dan 's middags. Lekker dat N zo goed groeit. Toch wel fijn dat ze nog even langskomen om te wegen toch? Ik zou ook nog even wachten met nutriton, zeker omdat je volgende week ook weer contact hebt over de reflux met de kinderarts. Je schiet er niks mee op om het op deze manier op te lossen. Anders had de kinderarts het ook wel geadviseerd. Bailief: Hoe is het thuis? Hopelijk trek je het allemaal een beetje geestelijk en lichamelijk. Hopelijk komt I snel in een stijgende lijn! Me88: Wat naar dat Jens zoveel huilt. Heb je al een beetje olijfolie op je tepel geprobeerd? Helpt soms ook wel om alles los te laten komen. Maar goed als Lactulose al niet werkt... Naar hoor voor je ventje. Hier Jefta maar 1 keer gehad vannacht. Maar hij laat er toch nog maar 3,5 uur tussen zitten. Half 12 is alleen geen nacht en half 7 ook niet haha. Ik pas weer een gewone broek jippie! De enige die lekker zit met het litteken, maar goed ik kan weer normale kleren aan. Dat is weer zo'n lekker gevoel.
Gaan we voor het eerst weg met de auto, papa ophalen van het werk, staan we nu met autopech... 11 jaar mn rijbewijs, nog nooit pech gehad en uitgerekend nu....ik kan wel janken! Nu wachten op anwb
Bailief, balen dat het vandaag niet I. d'r dag is. Hopelijk gaat het snel beter met dr. Saar, lekker he om weer in je eigen kleren te passen. Staffie.. aaaaaaaah! Dat is erg frustrerend.. hopelijk komt de ANWB snel.... @hier vandaag de newbornshoot gehad.. ben helemaal verliefd <3