Jaarwisseling mama's 2013-2014 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bailief, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Wat een schatje zeg. Inderdaad mooi in proportie en wat groeit ze goed! Fijn dat er geen blijvende schade is. Hoe is het nu? En met jou herstel? Ik ben wel gedeeltes kwijt, maar er gebeurt ook zo veel. Weet nog waar het over ging op de ok. Maar goed er gebeurt zo ontzettend veel. Bij Hanna ben ik ook gedeeltes kwijt, die mijn man nog wel weet. Zo vul je elkaar aan. Van de trouwdag ben ik ook dingen kwijt bijvoorbeeld. Hoort er volgens mij ook wel een beetje bij.

Staffie: Hier ook van die mooie foto's. Ook van de buitenkant van mijn baarmoeder, heel apart:). En slaapt N weer beter? Is jou wond al mooi? Hier heb ik op sommige stukjes het idee dat ie wat open is ofzo. Ook nog wel een beetje rood.

Me88: Aftellen met de krampjes naar 6 weken. Hier wordt het ook erger, maar straks is dat ineens over. Dan denk je waar zijn die krampjes nou gebleven haha.

Xdoo: Gaat lekker zo met de groei. Heerlijk gevoel toch?

Hier eerste dagje alleen, alhoewel mijn moeder van 11-half 1 is geweest. Heeft even alle was opgeruimd en de keuken een stuk schoongemaakt. Komt morgen en donderdag ook even een uurtje. Woensdag komt mijn zus een morgen helpen.

2. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bailief, wat een mooi meisje! Hopelijk mag ze snel mee naar huis

Xdoo, zo die groeit goed.

Saar, fijn dat je moeder nog even was geweest.

Me, wat vervelend van de krampjes. Gebruik je er iets voor? Wij hadden dat bij f ook en eerst gebruikte wectoen infacol maar ik had het idee dat zijn ontlasting daar dikker van werd en dus pijnlijk. En veel scheetjes ging hij ervan laten. Chinababy van vsm werkte voor ons een stuk beter. Tip als je er wat mee kan

Staffie, jammer dat de shoot niet was gelukt. Wel fijn dat je nog eens terug mag komen. Gelukkig dat de verkoudheid ver over is.

Hier, weinig last van krampjes gelukkig. Echt een super rustige baby. Alleen als hij overdag veel slaap gaat het s nachts wat minder goed. Maar in principe alleen rond half vier een nacht voeding. Maak hem overdag ooj wakker voor de fles zodat we ongeveer op schema blijven. Dus donderdag op het cb even overleggen om evt een fles te laten vallen.

Zelf, met mijzelf gaat het erg goed. Ben alweer lekker bezig met vanalles. Het vloeien was na dag 11 ook voorbij en woensdag weer beginnen met de pil op advies van de ha

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Bailief
    Gelukkig groeit ze nu goed:D

Ik ben geen stukken kwijt eigenlijk van de ks, maar dat kan je denk ik ook niet echt vergelijken ;)
    Ik ging er topfit en 100% voorbereid in...Jij was al dagen aan het puffen en opeens werd het een ks, dus logisch dat je dan wel het een en ander kwijt ben.

Ik ga een album maken van voordat ze geboren is, waar ik dus ook onze MMM in op ga schrijven, echo foto's enz enz en alle foto's van de ks.

Daarnaast maak ik gewoon een babyboek met een paar echo's en een paar foto's van de ks, niet die van de operatie zelf, die hou ik in het aparte boek, hoeven familieleden enzo ook niet te zien en N. pas als ze wat groter is. Een gewoon babyalbum kijken ze toch al eerder in

@Me88
    Wat sneu, niet kunnen poepen. Misschien een beetje olijfolie??

@XDoo
    Fijn dat hij zo goed groeit:D

@Saar
    N. slaapt gelukkig weer goed, wel komt ze nu om de 2, 2 1/2 uur, alleen overdag gelukkig maar el vervelend, ik kom nergens aan toe ;)

Mijn litteken is echt prachtig!
    Eigenlijk al vanaf het begin, geen bloed, geen vocht echt keurig.
    Ik zou het wel na laten kijken als ik jou was als er stukjes openstaan.
    Straks gaat het ontsteken ofzo...

Ik zal straks wel een foto in mn album ervan plaatsen ;)

Fijn dat je zoveel hulp krijgt!
    Al is het maar een uurtje, echt super!

@Prutske
    Fijn dat het zo goed gaat.
    Wel jammer van het slapen overdag ipv s'nachts haha dat heeft N. ook gehad maar ik maak dr nu overdag idd ook gewoon wakker (al is dat de laatste dagen niet nodig;))

De verkoudheid is weer terug geloof ik;)
    Weer niesen en wat snotterig..we gaan dus maar even door met de zoutoplossing en morgen toch de kinderarts bellen dus zal ik wel vragen hoe of wat, het duurt nu al dik 2 weken.

Vandaag komen ze van het CB even wegen omdat ze zoveel spuugt, vind ik het wel fijn om te weten of ze genoeg aankomt.
    Gelukkig is het spugen sinds het weekend wel echt minder. Af en toe komt er wat terug maar niet veel . Voorheen was het als ik dr neerlegde dat alles er al uit liep;)
    Ik denk dus niet dat het reflux is maar echt de verkoudheid gelukkig

Wel komt ze sinds het weekend echt om de 2 uur, soms 1 1/2 al..
    best vervelend want ik kom nergens aan toe en mn tepels vinden het ook niet zo prettig.
    Ook heeft ze momenten dat ze heel driftig/druk is aan de borst.
    Happen, loslaten met dr hoofd schudden, aanhappen en mn tepel eraf trekken. Ik heb echt genoeg melk, soms zelfs teveel dan kolf ik met de hand eerst wat af.Dus geen idee waarom ze het doet:(:(

Jullie trouwens tips waar in ik de borstvoeding kan invriezen??
    Bakjes kopen, ijsblokzakjes??
    Want van de week wil ik toch beginnen met kolven en flesje geven af en toe zodat ze er aan kan wennen

Sinds het weekend vloei ik ook eindelijk niet meer:D:D
    Gelukkig maar want ik werd die inlegkruisjes behoorlijk beu..

Ondanks dat de shoot zaterdag natuurlijk niet echt lukte zijn er toch nog een paar mooie foto's uitgekomen.
    Vooral dat ik haar aan het troosten was vind ik zelf erg mooi en puur
    Foto's staan in mn album ;)

Hopelijk dinsdag de lekkere standaard foto's maken opkleedjes en in mandjes etc etc haha
    Thuis wil ik graag nog wat foto's maken van mn vriend met haar op zn blote borst enzo, vind dat altijd zo mooi haha

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Foto litteken staat op mn profiel ;)

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Prutske: Heerlijk dat het allemaal zo goed gaat en dat je zo'n rustig en tevreden kindje hebt. Geniet er lekker van. Ik moet de huisarts ook nog bellen voor de pil, maar vergeet het steeds... Kan er ook nog niet heen zelf dus hoop dat ze het zo willen voorschrijven.

Staffie: Het is wel echt een klein poppetje of niet? Ik zag de foto's vandaar. En ze zijn prachtig! Belooft wat voor zaterdag. Ben benieuwd of ze goed groeit. Zo te horen gat het in ieder geval al een stuk beter. Drinkt ze wel lang genoeg per voeding? Soms kom je in zo'n cyclus waar je bijna niet uitkomt.. Het kan ook te snel gaan als ze zo onrustig is. Waardoor ze dan minder drinkt en dan komt ze ook weer sneller. Lekker dat je niet meer vloeit. Hier nog wel iets., maar niet super veel. Melk invriezen deed ik altijd in de potjes van avent, maar ik denk dat ik ongeveer 5 keer heb gekolfd bij Hanna. Ik nam haar altijd mee. Die potjes zijn wel heel handig met hapjes trouwens. Stapelen super makkelijk in de vriezer. Als ik jou litteken zie valt die van mij ook wel mee. Zie bij jou ook een plekje waarvan ik dacht dat mijn litteken open stond, maar dat is dus niet zo. Ik heb alleen nog wel wat rode plekjes.

Hier vandaag mijn moeder weer een uurtje gehad. Maar ben echt op aan het eind van de morgen. Het herstel valt me echt nog vies tegen. Had toch graag iets meer gekund zonder ergens last van te krijgen. Ook het litteken trekt niet behoorlijk. Nou ja heb wel een heel lief mannetje en een hele lieve dochter, maar ben er voorlopig zooooo klaar mee.

6. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @xDoo: Het groeien gaat zeker goed zeg, fijn!!

@Saar22: 6 weken begint gelukkig in de buurt te komen.....
    Lekker dat je hulp krijgt van je moeder en zus.
    Hier komt mijn moeder ook regelmatig langs... laat ik haar met Jens zitten, kan ik zelf even wat in huis doen.

@Prutske: Op dit moment gebruiken we lactulose en dat heeft weer als bijwerking darmkrampen. Ik hoop dat we hier snel mee kunnen stoppen.
    Mochten de darmkrampjes er dan nog zijn ga ik Chinababy zeker proberen. Bedankt voor de tip :)

@Staffie84: Wat vervelend dat de verkoudheid terug is.
    Bezoek wat afgelopen zondag bij ons zou komen was ook verkouden, heb ze toch maar even afgebeld.
    Mooie foto's in je album!

Jens slaapt al 1 uur en 30 minuten!!!!!! in zijn eigen bed. Heb hem op zijn buik gelegd om te kijken of dat beter gaat.
    Ben wel al 10x naar boven gelopen en de babyfoon met camera staat naast me....
    Hij kan vanaf de eerste dag zijn hoofd al zelf optillen en is dus vrij sterk :)

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Saar
    ja 3360 weegt ze nu, terwijl ze al een maand oud is:D
    Ze drinkt zo'n 20 minuten ongeveer, maar net overlegd met de vrouw van het consultatiebureau en die denkt omdat ze nu sinds het weekend eigenlijk zich beter voelt dat ze gewoon wat aan het inhalen is.
    Dus geen regeldag maar regeldagen haha

Ik heb een paar rode plekjes idd al vanaf het begin maar dat is gewon dicht hoor, misschien dat daar net ene hechting zit ofzo?
    Ook had ik een grote blauwe plek, echt een vingerafdruk ik denk dat ze op die plek de huidlagen bij elkaar gedrukt hebben haha.
    Aan de rechterkant had ik echt een knoopje zitten van de onderhuidse hechtingen, kwam steeds meer ruimte op en prikte steeds in mn buik, vandaag heb ik het knoopje er dus afgeknipt;)

@Me
    Heerlijk dat ie al even slaapt, wel spannend op zn buik;)
    N. is ook al behoorlijk krachtig in dr nekje dus zou me ook niet echt zorgen maken mocht ze omrollen.
    Ik heb dr nu in een zijslaapkussen maar dan half op dr buik zeg maar

Slim dat je ze heb afgebeld want het is echt zo zielig.
    Gelukkig is N. er nu niet zo beroerd meer van.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dankjewel meiden!

Even een korte update: het gaat steeds beter maar ze is nog steeds niet thuis. Ik ben ook boos op een verpleegkundige daar, die heeft haar voeding via de sonde gegeven omdat dat makkelijker was. Maar de voorwaarde om naar huis te gaan is zelf drinken uit de borst/fles. Dat lukt haar nu supergoed! Maar het kwam de verpleegkundige ff niet uit ofzo waardoor ze dus nog niet alle voedingen zelf gedronken heeft. We gaan nu 3x per dag naar het ziekenhuis om dit soort dingen te voorkomen en keihard ons best doen haar zo snel mogelijk mee te krijgen.

Herstel van de ks valt me trouwens erg mee! Alleen's avonds wel veel last, maar dat is logisch want ik doe ook best veel op een dag.

Ik lees alles wel maar ik vind de tijd niet om te reageren met al die ziekenhuisbezoeken, veel kolven tussendoor en ook nog rusten.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Toch nog even ergens op reageren.
    Saar, ik lees dat je echt nog best veel last hebt van de wond. Misschien moet je er toch even extra naar laten kijken? Want als ik dit zo lees en het vergelijk met mezelf vind ik dat van jou behoorlijk pittig klinken. Ik ben vandaag bijvoorbeeld met gemak 4x de trap op en af gelopen, heb nog was verzameld en natuurlijk naar het ziekenhuis geweest waar ik ook wat heen en weer loop en eigenlijk de hele tijd verder zit. (van 11 tot kwart over 4 daar geweest). Niet bedoeld als een "kijk is wat ik kan" ding ofzo hoor. Maar misschien is het voor jou zo een beetje te vergelijken. Pas op dat je er geen ontsteking krijgt.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#250 Saar22, 14 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2014
    Me88: Ja dat kan natuurlijk ook. Lekker even zelf aan de slag. En heeft hij lekker geslapen? Hopelijk zet hij het vannacht door.

Staffie: Moet je nagaan, Jefta was met 2 weken al ruim 4 kilo:$ Aan de kant van het knoopje trekt het ook het meest, ook wel logisch...

Bailief: wat stom zeg. Hopelijk mag ze snel mee. ik denk niks ergs van de wond hoor, ik kan er gewoon pijnloos op drukken. Ik wil denk ik gewoon te snel en vergeet hoeveel je toch wel doet zeker met een dreumes.

Ik begin trouwens het gevoel terug te krijgen boven de wond. Misshien is dat het wel waar ik extra last van hebb

11. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Ik heb em na 3 uur wakker moeten maken voor z'n fles. Durf hem alleen nog niet 's nachts op zijn buik te laten slapen.
    We hebben vanmiddag wel een puckababy piep gekocht. Gaan eens kijken of hij daardoor rustiger word en beter slaapt.

Jens weegt met zn 4 weken ook nog maar 3260 haha
    Qua lengte is hij wel aardig vooruit gegaan, van 46 naar 52 cm.

@Bailief: Wat stom zeg van die verpleegkundige! :x

12. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Bailief
    Ik zou ook woest zijn:x:x
    en zelfs een klacht indienen..omdat het voor hun lastig is??? Tja..kan me indenken dat de werkdruk soms hoog is en dat ze niet altijd alles even goed kunnen plannen maar dan moeten ze gewoon zo eerlijk zijn om jullie te bellen, dan hadden jullie de keus kunnen maken om zelf te gaan voeden of idd zondevoeding te geven

Wel fijn dat het steeds beter gaat:D

@Saar
    Ja. zeg het tegen mn vriend ook.."normaal" worden baby's zo groot geboren zoals ze nu is haha

@Me88
    Heerlijk zeg!
    Zou het s'nachts idd niet doen...
    Hopelijk werkt inbakeren ook, ik merk dat N. al echt prettiger in het zijslaapkussen ligt, en dan de dekens strak er omheen dan ligt ze toch minder "verloren" in dr wiegje

Jens ook nog echt een kleintje haha.
    N. is nu net 50cm en het eerste, te kleine pakje zit al in de doos haha
    Een boxpakje met voetjes, ze kon dr beentjes er niet meer in strekken:D

13. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Goed teken dat het eerste pakje al niet meer past haha
    Heeft N. nog maatje 44 aangehad of ook meteen 50?

14. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Rompers maat 44, die draagt ze nog steeds, 50 verzuipt ze echt nog in
    en kleertjes gelijk 50 maar alleen de pakjes van next, prenatal en dirkje passen redelijk, de andere merken zijn echt nog te groot, broeken zakken af en shirts zijn echt te wijd

15. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ben sinds vandaag het aantal voedingen weer aan het bijhouden
    Zojuist klaar met nummer 10:$;)

Wordt gewoon helemaal leeg gezogen door dr haha

16. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Ik ben jullie niet vergeten, maar had erg weinig tijd om alles bij te lezen en ook nog te onthouden.. Ik zal proberen om op iedereen te reageren, excuses als ik iets of iemand vergeet!

Bailief: Wat een heftig verhaal zeg! Maar enorm gefeliciteerd met jullie meisje! Rot dat het zo moet gaan in het ziekenhuis, maar hopelijk kunnen jullie zeer binnenkort met zn 3tjes lekker naar huis en daar in alle rust van elkaar genieten! Slaap goed bij zou ik zeggen, dat zal jouw herstel ook alleen maar goed doen!

Nono: Wat een supermooie foto!
    Staffie: Zo zeg, 10 voedingen! Dat is veel! Ik zit hier meestal rond de 7 voedingen per 24 uur. Maar mevrouw drinkt dan ook rustig een flinke tijd achter elkaar door, dus maak me er geen zorgen over. Als ik ga kolven, dan vries ik de voeding in ijblokzakjes in. Tip van de kraamhulp. Geen idee nog of het handig is. Sterkte met de verkoudheid, zielig! Balen trouwens dat de shoot mislukt was, maar toch wel mooie foto’s hoor!
    Saar: Fijn dat je zo’n goede hulp krijgt! En ik kan me goed voorstellen dat je er even klaar mee bent als je lichaam niet doet wat je graag zou willen. Maar ik vind het al heel knap hoor, na een keizersnede en met twee kindjes!
    Xdoo: Mooi gegroeid!

Me88: Wij gebruiken nu ook infacol voor de krampjes. Inderdaad wel veel boertjes en scheetjes. Ik weet niet zo goed hoe en of het echt werkt, maar ze huilt wel meer naar mijn idee als we het een dagje weg laten. Dus ik ga er nog maar even mee door en tellen inderdaad af naar de 6 weken!

Prutske: Fijn zeg dat alles zo goed loopt al! Wanneer mag je precies een voeding laten vallen? Ik laat Ela nu in de nacht gewoon slapen totdat ze zelf wakker wordt. De ene keer is dat na 3-4 uur, maar de andere keer slaapt ze rustig 5 uur door.

Mijn bevallingsverhaal: Zondag 29 december werd ik wakker van buikpijn om 04:00. Ik zocht er niks achter, want mijn blaas was erg vol en dat was eigenlijk al weken zo (volle blaas, pijnlijke buik). Om 05:00 ben ik nog een keer gaan plassen, maar achteraf was het waarschijnlijk mijn vruchtwater wat brak (aangezien ik verder geen vruchtwater verloren ben volgens mij..) Om 06:00 weer wakker van wat buikkramp. Toen ben ik naar beneden gegaan en heb tegen mijn man gezegd dat ik op de bank zou gaan liggen en dat hij op bed kon blijven liggen. Eenmaal beneden werden de weeën snel heftiger en kon ik steeds moeilijker een comfortabele houding vinden. Om 10:00 heb ik uiteindelijk hard naar boven geroepen om mijn man wakker te maken. Hij rende naar beneden en vroeg of hij de VK moest bellen (ik had hem niet gezegd dat ik weeën had, omdat hij dan erg onrustig zou worden en ik daardoor ook in de stress zou schieten). Dus hij belt de VK en kon natuurlijk niet zeggen hoelang ik al weeën had en om de hoeveel minuten, haha. Tussen 10:00 en 10:30 ergens kwam de VK. Zegt ze dat ik al 6 cm ontsluiting had!!! Dus meteen door naar het geboortehuis. Daar aangekomen mocht ik vanaf 12:00 persen en om 12:55 uur was onze dochter er al!
    Ze heeft wel even, denk toch wel ruim 10 minuten, vast gezeten met haar schouders. Er is flink op mijn buik geduwd om haar eruit te krijgen. Maar geen knip, geen medicatie en geen diepe scheuren! Wel wat oppervlakkige scheurtjes, die zijn gehecht.
    Vrijdag ga ik voor de zekerheid even langs het consultatiebureau om daar met de kinderfysio te overleggen of ze motorisch geen hinder heeft ondervonden van het vastzitten. Naar mijn mening heeft ze namelijk steeds meer een voorkeurshouding naar links.

Voeding: Ik geef volledig borstvoeding en dat loopt goed! De laatste paar dagen spuugt ze wel wat meer terug, maar niet altijd en vaak direct na de voeding. Ik denk dat ze teveel of te gulzig drinkt. Soms kan ze wat wild doen aan de borst: met haar hoofd gooien en het vacuum verbreken. Waarschijnlijk is het voornamelijk teveel lucht waar ze last van heeft. Ze groeit volgens mij wel goed. De laatste dag kraamzorg woog ze 3210, paar dagen later 3270 volgens CB. Nu weet ik het niet, maar ze zit in elk geval terug op haar geboortegewicht!

Slapen: Overdag gaat het vaak goed! Ze heeft rond het avondeten en daarna wel wat last van krampjes, erg vervelend en zielig! In de nacht is het wisselend. Vannacht viel ze na elke voeding meteen weer in slaap  Soms duurt het een half uurtje voor ze in slaap valt. ’s Nachts komt ze over het algemeen nog wel twee keer voor de voeding. Maar dat ligt er ook erg aan hoelaat ik haar de laatste geef. Meestal is het zoiets: 23:00-02:00-05:00 Vannacht was het echter 00:30-05:30-09:45! Heerlijk nachtje gehad dus!

Herstel: Mijn buik is er zo goed als af! Echt snel vind ik zelf. Ook zit ik sinds een aantal dagen op -10 kilo en rond mijn streefgewicht :) Vloeien is ook zo goed als voorbij. Durf alleen nog niet zo goed enkele een inlegkruisje in te leggen. Maar waarschijnlijk kan dat best haha.

Ik zal zo wat foto’s bijzetten in mijn album.

O ja: wat doen jullie met anticonceptie? Prutske jij gaat aan de pil, maar jij geeft flesvoeding geloof ik he? Wat doen de dames die borstvoeding geven?

Liefs!

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Ben benieuwd of dat lekker slaapt voor hem.

Staffie: Vond je dat handig een boxpakje met de voetjes eraan? In de praktijk merk ik dat het niet zo werkt, maar misschien komt dat doordat onze kinderen lange romp en korte pootjes hebben. Ik kom ook wel op 10 voedingen denk ik, maar ik tel ze niet. Word daar een beetje moe van geloof ik;) Op het cb vragen ze ook altijd naar het aantal voedingen en ik ben van plan gewoon te antwoorden dat ik geen flauw idee heb aangezien ik op verzoek voed. Dat zullen ze niet zo leuk vinden denk ik. 8-12 voedingen is best nog normaal hoor op deze leeftijd.

Made: Leuk om wat van je te lezen! Ging lekker snel je bevalling zo. Verrassing dan als je al op 6cm zit of niet? Ben benieuwd wat ze zeggen over de voorkeurshouding. Je kunt zelf al proberen dit wat tegen te gaan in ieder geval. De kraamverzorgster en cb wegen met ander soort weegschalen he?! Gaat erom dat er gegroeid wordt. Hier ook nog 2 nachtvoedingen. Ik weet dat Hanna rond 6 weken ineens langer ging slapen(van half 10-half 4), maar of dat ook wat zegt voor Jefta. I hope so, ik heb wel zin in zulke nachten;) Ik heb ook nog kotex in nu hoor, want als ik meer doe ga ik toch weer wat meer vloeien. Dus ik durf het ook nog niet.

Anticonceptie: Ik ga aan de cerazette. In principe ben je tijdens de borstvoeding beschermd als je max. 4 uur tussen een voeding hebt zitten(Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Vruchtbaarheid - Borstvoeding en vruchtbaarheid). Ik werd bij Hanna met 9 maanden ongesteld en was direct de eerste cyclus zwanger. Nu mag en wil ik voorlopig niet dus zal wel wat moeten.

Wij hebben echt een reus als ik jullie zo lees:). Volgende week donderdag moet ik naar het cb dus ben heel benieuwd. Hopelijk blijft hij geen 500 gram per week groeien haha. Vandaag gaat het beter wiej! Vannacht niet met Jefta. Hij laat er 1 keer 4 uur tussen (van 9-1) en daarna is het afwachten. Ene keer 3 uur en andere keer 2 of 2,5. En soms komt hij dan ook maar 4 minuten drinken en gaat dan weer slapen. Nou ja het komt vanzelf. Hij heeft wel erg weinig krampjes dat is weer een voordeel. 't Is gewoon een hongerhals.

18. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Voeding, jeetje wat een hoop voedingen op een dag. Maar dat is met bv he. Op verzoek. Hier fv dus op uur en tijd. Sinds vandaag 5 voedingem en een kleine nachtvoeding. 7, 11, 15, 19, 23 uur en s nachts als hij zelf komt.

Made, of het mag weet ik niet maar nu is het manneke tenminste ook een keer wakker overdag. We moesten hem voor iedere voeding wakker maken. En we verdelen het nu zo dat hij wel ongeveer evenveel voeding krijgt.

Klinkt als een lekker vlotte bevalling.

Saar, fijn dat het weer wat beter gaat. En hier ook een flinkerd hoor. Vorige week 3870 gr dus ik verwacht morgen boven de 4 kilo bij cb

Voorkeur, tip wat je zelf kunt doen. Bedje steeds andersom opmaken ze kijken graag naar het licht en zullen dus als het bedje andersom is ook naar de andere kant kijken.

19. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @MaDe
    Hier ook de tip van ijsblokzakjes gekregen maar het lijkt me zo'n gepruts??
    Maar goed, het is lekker goedkoop dus ik ga het in ieder geval proberen ;)

Wat een vlotte bevalling:D
    Die 6 cm had je vast niet verwacht haha

Fijn dat de borstvoeding zo goed gaat en dat ze lekker groeit
    Hier ook voornamelijk s'avonds krampjes maar dat is gelukkig altijd maar even

Anticonceptie, hier geen ;)
    Zoveel moeite moeten doen om zwanger te worden, in 4 jaar tijd ook nooit spontaan zwanger geweest dus kan me haast niet voorstellen dat het nu met borstvoeding en al opeens spontaan zou gebeuren.
    Omdat ik wel heel nieuwschierig ben naar mn cyclus ga ik denk ik wel weer starten met temperaturen, puur omdat ik wil weten hoe het er nu uitziet bij me, we zouden dan evt tijdens de vruchtbare dagen voorzichtig kunnen doen de eerste maanden want er wordt een jaar geadviseerd geloof ik met een keizersnede

@Saar
    Ik vind ze geweldig met voetjes haha
    Maar ze heeft lange benen, dus het pakje zit aan de bovenkant nog wat ruim, maar de beentjes te kort haha
    Het was een setje van 3 van Next, en de andere 2 passen nog wel, komt volgens mij ook door de sluiting die anders is.
    Gewone setjes maat 50 passen nog amper...broek opgetrokken tot dr oksels en een shirtje hangt bijna op de knieën en dan ook nog eens te breed haha, een boxpakje ziet er dan nog het meest charmant uit ;)
    Ik ga er denk ik ook nog een paar maat 56 bij bestellen ;)

Vandaag gaat het trouwens wel weer prima met de voedingen, ik hoop alleen dat ze vanacht gaat slapen..ze slaapt namelijk al de hele dag:$
    Moest dr zelfs om half 4 wakker maken voor de voeding en daarna is ze gewoon door gaan slapen...
    Gister was ze ook wel weer verkouden en veel spugen dus misschien is ze gewoon echt moe en haalt ze wat slaap in

@Prutske
    Dat vind ik wel het ideale van flesvoeding, gewoon een duidelijk schema, dat mis ik soms wel, net als gister dan kom ik nergens aan toe en kan niks plannen maar ach..dat zal nog wel wennen hoop ik ;)

Heeft iemand van jullie nog wel eens wat van ik1989 gehoord??
    Ik heb dr vandaag een PB gedaan want het is wel heel lang stil, hopelijk gaat alles wel goed

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Prutske: Ja dat is een voordeel van flesvoeding, maar nadeel weer dat je flesjes moet schoonmaken. Ach ja ik kan gelukkig wel genieten van al die voedingen. Ja gelukkig hebben wij reusjes, of eigenlijk vrij normale baby's haha.

Staffie: Tegen mij zeiden ze 9 maanden (de verloskundige dan in het ziekenhuis hebben ze niks gezegd). Kan zijn dat je de eerste maanden helemaal geen eisprong hebt en voordat je voor het eerst ongesteld wordt heb je wel een eisprong gehad. Maar goed snap dat je het risico wilt nemen hoor, hebben wij ook gedaan na Hanna en wij zaten niet in de MMM. Broekjes gaan meestal een maat langer mee als shirtjes. Hier had Hanna weleens 2 maten verschil. Hier slaapt Jefta ook best veel vandaag, zegt niks over 's nachts is mijn ervaring. Zijn ook sprongetjes die ze doormaken in de ontwikkeling. Met de borstvoeding krijg je gelukkig ook vanzelf wel een soort van schema, het duurt alleen wat langer. Borstvoeding is veel lichter verteerbaar als flesvoeding, waardoor ze eerder weer honger hebben.

Ik heb niks van ik1989 gehoord. Kan me wel voorstellen dat ze gigantisch druk is met 3 kids waarvan 2 een baby..

Deel Deze Pagina