Jaarwisseling mama's 2013-2014 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bailief, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Saar
    Het smaken hoor ik wel door de babyfoon overdags gaan mn borsten er gelijk op reageren. Denk gewoon dat erg diep slaap waardoor pas met huiltjes waker wordt. Ook maakt hij veel kreun geluidjes in zn slaap werd eerst altijd wakker van nu niet meer. Denk dat ook misschien mee te maken heeft.
    Goed van je dat je ff er uit bent geweest.! Hopelijk helpt het herstel als je weer wat meer gaat doen en krijg je er na steeds minder last!

Nono
    Fijn dat je op zo'n manier het kan oplossen en als nog borstvoeding kan blijven geven! Wat apart dat zens antibiotica die met borstvoeding kan effect heeft op de kleine... gelukkig hoef je niet meer te slikken. Ook fijn dat s. Je zo goed helpt want depri worden met een kleine is niet wat je wilt! Maar ik denk dat meer moeders het zelfde ervaart als we eigenlijk denken omdat net als jou bang zijn om te vertellen vanwege de reacties van anderen eigenlijk.

Staffie
    Fijn dat n. Niet moeilijk over het flesje doet. Volgens mij komt met kolven in loop van tijd meer melk. Misschien idee om te kolven met kleine in je buurt?
    Wat een verschrikkelijke boef jou hond! Hier gaat onze in de banch als geen toezicht op der is aangezien ze nogal van kattenbakken houdt. Maar je zou ook kleed als je weg bent of slaapt op gevouwen midden in box leggen of kan ze dan als nog bij?
    5euro klinkt niet duur maar als 10 door heen gaan ben je al 50 euro kwijt.
    Volgens mij kan je maar 1x gebruik van maken maar je zou altijd kunnen kijken of hij nog geactiveerd staat op jou kaart!?
    Ik doe altijd bij borst wisselingen de luier is die weer lekker wakker voor 2e borst en kan die daarna lekker blijven slapen

Hier
    Meneer heeft een regeldagje met de voeding zijn beide borsten leeg en hij blijft hongerig gelukkig valt die na voeding alsnog redelijk snel inslaap. Hopelijk bespaart die me deze nacht! Maar voel aan mn borsten dat ze na voeding hun best doen om melk te produceren vind altijd zo'n naar apart gevoel.

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Tijdens het kolven lag N naast me...hoop idd maar dat het wel meer wordt.
    Weet zeker dat ze tijdens live drinken wel echt meer drinkt dan 50cc.
    Ik zat er al aan te denken om standaard, naast de voedingen 1x per dag te kolven, kan ik een voorraadje opbouwen.
    Dinsdag heb ik controle in het ziekenhuis dus dan loop ik gewoon even lans de lactatiekundige voor advies ;)

Die hond is gewoon vreselijk:D:x:D
    De box staat tussen 2 banken in, hij heeft dus echt alleen een klein hoekje waar hij tussen de spijlen met veel moeite het boxkleed er van tussen kan trekken, via de bovenkant kan niet, want daar hangt een mobiel boven en staat de wipstoel erop ;)
    En toch is het hem gelukt vandaag om tussen 2 spijlen door het kleed eruit te trekken.... Zit er nu aan te denken om die hoek dicht te maken met iets...misschien gewoon karton aan de binnenkant ofzo??
    Ik zie het niet zo zitten om iedere keer als ik even wegga heel die box leeg te halen.

N. drinkt hier eigenlijk altijd maar 1 borst..heel soms is ze niet tevreden en ligt ze nog even aan de ander maar dit gebeurt niet vaak

Irritant he zo'n regeldag haha
    Ik had het vorige week...voelde me echt een koe met leeggezogen theezakjes haha
    Ik voel ook veel rare dingen aan mn borsten haha, ook als het tijd is om te voeden, of als ze opeens huilt dan lijkt het wel of mn tepels opzetten en gaan ze tintelen incl tepelhof haha
    Ze zijn ook echt groot geworden:$
    Gelukkig nu wel lekkere voedingsbh's maar echt passend krijg ik ze niet...
    als ze net gedronken heeft is de cup te groot, en tegen de tijd dat ze moet drinken is het net aan

S'nachts weet ik ook nog steeds niet wat ik aan moet, gewone BH ligt echt niet lekker, nu heb ik zo'n bh topje..die je vaak op braderieën ziet maar dat zit eigenlijk ook wat strak rond mn middel, een gewoon strak topje blijven die pads niet in zitten en s'nachts lek ik:):(
    Dus als jullie nog tips hebben haha

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Even een zwaai naar jullie!

Ik wil zo snel mogelijk reageren op iedereen, hoop dat het me in de komende dagen lukt. Het is heerlijk thuis, I. doet het supergoed en huilt alleen als ze iets nodig heeft. Helaas is door (of sinds) het nachtje ziekenhuis samen met haar mijn melkproductie enorm afgenomen. Ik zat op 50 - 60 cc en het was gisteren nog maar 20 per kolfsessie. Ze drinkt flesjes van 60 dus ik kon haar eindelijk bijna bijhouden en nu niet meer. Mijn tijd zit nu in I. (natuurlijk :D) en elk uur kolven om mijn productie op te krikken.

Maargoed zodra ik de tijd vind kom ik bijlezen en reageren!

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Je hebt met het aankleedkussen wel een stuk minder ruimte in bed. Maar ik durf dan tenminste te gaan slapen. Klinkt leuk die 3-luik. Wanneer gaan jullie verhuizen? Heb ik even gemist denk ik. Nou 't Is echt de jus, want vannacht weer een normale nacht. Eten komt allemaal in de bv terecht. Soms rook de bv gewoon naar knoflook:) Als je bietjes eet kan het ook roze-paars zijn. Slim om niet te verschonen. Wij doen het bij 1 van de 2 voedingen, want anders is hij nat, terwijl hij al maatje 3 heeft. Wat fijn dat ze zo goed uit de fles drinkt. Ik had een flesweigeraar.. Kolven moet je echt leren hoor. Het is ook je mindset die anders moet zijn. Foto van N erbij. Heb je een elektrische kolf? zitten ook meerdere programma's op he?! Die kun je dan het beste zetten op het tempo waarop N drinkt. Ik kolfde bij Hanna heel slecht, maar heb dus ook maar weinig gekolfd. Ik vind het ook niks aan dus dan werkt het ook niet erg goed. Nu heb ik ook een betere TSR als bij Hanna dus misschien gaat het nu beter. Lekker even eruit of niet? Wel vervelend thuiskomen dan met de honden.
    Als je borsten tintelen heb je vaak een TSR. Ik had pas mijn compres niet goed in mijn bh en voelde bij het huilen ineens wat lekken:) Ik draag gewoon mijn voedingsbh door. Heb alleen maar zonder beugels aangezien ik met beugel niet prettig vind als de borsten inderdaad zo uitzetten tussen de voedingen door.

Xdoo: Fijn zo'n regeldag. Op zich zijn nachtvoedingen juist wel goed voor je productie aangezien je borsten s nachts de productie enorm op kunnen krikken. Kan zijn dat je borsten het niet eens zijn met 1 keer per nacht kolven nog. Hopelijk is het snel weer stabiel.

Bailief: Rustig aan he?! Lekker veel knuffelen met I, huid op huid contact. Drinkt ze ook al uit de borst? Want dan kun je haar gewoon heel veel aanleggen en dan nog nakolven. En zelf heel veel drinken en rust nemen.

Pampers: Aan het eind van de maand zijn ze ook nog bij de etos in de aanbieding voor 50%(kreeg de babymail al van etos gisteren). Wij stappen over op baby dry want ik ben die new baby echt zat straks. Die gaasjes blijven zo aan zijn kont plakken waardoor hij rode billetjes krijgt. En we zitten ook al in maat 3 dus dan zijn baby dry goedkoper geloof ik.

Hier weer een lekker nachtje gehad. Na de voeding van half 10 zelf ook gaan slapen tot kwart voor 2 en daarna tot kwart over 4. Die voeding van kwart over 4 is echt zuigbehoefte dus die schuift wel op als hij duimt. Hij gaat in ieder geval direct weer slapen en wij ook.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

@besloten club: ik vind het daar irritant dat je niet terug kunt lezen. Dus moet je altijd met 2 schermen werken, maar goed als iedereen het wel wil, ga ik wel mee hoor.

6. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Wij verschonen ook bij elke voeding. Z'n luiers zijn na 3/4 uur zo vol, volgens mij lekt ie anders door.

@Bailief: Wat lekker dat I. thuis is, geniet met z'n 3e!! :)

@Staffie84: Toen ik nog bv gaf/kolfde droeg ik 's nachts een sportshirtje met een soort bh erin. Dat rekte lekker mee en die zoogcompressen bleven redelijk op hun plek zitten. Met bh slapen vond ik niks.

@Besloten club: Mij maakt het niet uit....

Hier kwam J. opeens na 3 of 3,5 uur voor de volgende fles. Heb daarom net maar wat meer gegeven. Nu gaat ie ruim over de 4 uur heen.
    Vannacht eens kijken of J. met meer voeding nog wat langer door kan slapen.

Zo komt er weer kraamvisite.... helemaal geen zin meer in. Zijn jullie het ook al zat???
    Bij een volgend kindje komt er een kraamfeest hebben we nu al besloten.

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Bailief
    Wat fijn dat het thuis zo goed gaat, lekker genieten!
    Is er al een lactatiekundige bij je geweest?
    Zij heeft vast wel goede tips om je productie op te krikken

@Saar
    We moeten verhuizen omdat ons huidige huurhuis gesloopt wordt
    Eind februari hebben we weer een bijeenkomst en dan krijgen we te horen vanaf welke datum we kunnen reageren op andere woningen

Who maatje 3 al:$:D
    N. zit nog steeds in 1:)
    Maar idd ook wel regelmatig dat dr billen vast geplakt zitten.
    Ik doe nu eigenlijk steeds maar een beetje gewone creme op dr billen dan zit het niet zo vast en gaat de poep makkelijk van dr billen haha

Fijn dat de oorzaak bekent is, geen verse jus meer voor jou ;)

Ik heb een elektrische kolf dus zal idd eens zoeken naar het juiste tempo, thanks voor de tip:D nu had ik m gewoon hoog in de hoop dat er dan snel, veel uitkomt ;)

@Me
    Gelukkig valt het hier mee met de kraamvisite, er komt nog steeds maar heel verspreid en niet in het weekend, geen zin in:p
    Collega's van mij bijv komen gewoon overdag, hoeft mn vriend niet persee bij te zijn, en familie s'avonds even maar gelukkig is het maar 1 of 2x per week, dan is het nog gezellig. Ieder weekend zitten we ook niet op te wachten

@besloten club
    Wist niet dat je dan niet kon terug lezen...das niet handig
    krijg je wel meldingen als er is gereageerd?

@BH
    Ik heb er wel met beugel, maar heb er nu 1 besteld zonder, misschien dat, dat beter slaapt.
    @me, ik heb ook zo'n voedingstop, met een soort bh erin maar nog zitten de compressen steeds op mn rug:$:D

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

me88: Ben benieuwd, wat dat betreft is kv wel een stuk makkelijker;) Bij bv moet je vaak iets meer geduld hebben. Hier sliep Hanna met een week of 8 door, maar dat is natuurlijk per kind verschillend... Kraamvisite is hier niet veel. Ook niet veel geweest. Schoonouders zijn heel weinig geweest en de kids van mijn schoonzus zijn nog helemaal niet geweest. We hebben de afspraak alleen dinsdag en donderdagavond en 1 visite in het weekend, maar de agenda is lekker leeg.

Staffie: Oh ja dat was het. Spannend waar je dan weer komt te wonen. Jefta plaste zijn luiers steeds zo vol dat'ie steeds doorlekte. Dus nu zo groot mogelijk(hij is ook al over de 4 kilo) en nu gaat de luier soms 2 voedingen mee. Ja kan werken hoog tempo. Wat je ook niet moet doen is telkens naar de hoeveelheid kijken, dat frustreert en je moet juist ontspannen. Oefening baart kunst. Hier blijven de zoogcompressen prima zitten.

Besloten club: je kunt je wel abonneren.

Helemaal vergeten te zeggen, maar Jefta lacht al. Geen grimas maar een echte big smile. Hanna deed dat ook al met 3 weken, vrolijke kinders hebben we. Verder hebben we morgen doopbezoek. Jefta wordt 2 februari gedoopt. Worden er meer kindjes gedoopt??

9. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @Staffie84: Zoogcompressen op je rug heb je inderdaad niet zoveel aan ;)

@Saar22: Wat leuk dat J. al lacht! Jens doet het nu sinds een paar dagen!

Lekker rustig met de visites dus....

Hier is het slapen nog steeds een drama. We kunnen hem wakker in bed leggen (dan is het 9 van de 10 keer meteen krijsen), slapend in bed... maar na hooguit 10 minuten schieten die ogen weer open en eindigd het weer in huilen.
    Dus nog steeds grootste gedeelte van dag met Jens op schoot en in de nacht ligt ie tegen mij aan (waardoor ik echt slecht slaap).

Heb al geprobeerd om hem op zijn zij te laten slapen, helemaal klem gelegd met handdoeken...
    Bedje voorverwarmd met kruiken...
    Inbakeren en puckababy geprobeerd....
    Van de week een keer op zijn buik gelegd en toen sliep hij bijna 3 uur, maar na die keer wil hij ook niet meer slapen op zijn buik.

Hebben jullie nog tips om hem in zn eigen bed te laten slapen?

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Heb je al geprobeerd om een tijdje naast hem te blijven zitten met een hand op zijn hoofdje en op zijn buikje? En dan eerst de ene hand weg en daarna de andere. En dan niet gelijk weggaan. Hij moet even weten dat je bij hem bent. Waarschijnlijk wil hij gewoon bij je zijn en gaat het vanzelf over, maar zou het wel blijven proberen in zijn bed. Bij Hanna hebben we dit ook een tijdje gehad.

11. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Even snel

Misschien bij jou in slaap laten vallen met een gedragen tshirt van jou
    En dan het shirt in de wieg erbij leggen

Zo blijft de warmte gelijk bij het overleggen en jou geur
    geur

Hier valt N vaak bij ons in slaap in de wikkeldeken, als we dr dan zonder deken in het wiegje leggen word ze ook gelijk wakker.

12. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Dopen, hier ook maar we hebben nog geen datum gepland.

Luiers, hier maatje 2 van kruitvat. Die maken we nu op en dan ook naar maatje 3 aangezien hij ook al ruim 4 kilo weegt.

Kolven/bv geen verstand van.

Slapen, hier overdag goed op de rug en nu ook regrlmatig op zijn buik. Dit alleen in de box. S nachts ging het steeds slechter met slapen. Nu een puckababy geleend van mijn nichtje. Hij sliep om 23.30 tot 4.00 speentje gegeven. Toen nog een uur geslapen ern om 5.00 een half flesje gegeven. Daarna heb ik hem om 7.15 wakker gemaakt om op het schema te blijven.

Groep, van mij hoeft het geen besloten groep te zijn

Lachen, hier ook. De arts van het cb kreeg een brede lach donderdag. Ze stond er echt van te kijken.

Staffie, heftig om al snel te moeten verhuizen

Visite, hier begint het nu op gang te komen maar we plannen maar rustig aan.

Me88, alle tips die ik weet hebben jullie al geprobeerd.

Bailief, succes met kolven! Probeer je niet te druk te maken want das niet goed voor de productie.

13. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Goed idee van Staffie! Je kan ook een nachtje met een knuffeltje of knuffeldoekje slapen en dat geven. Is wat minder groot

14. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Gisteravond 20 minuten naast zn wiegje gezeten... hij blijft wakker worden. Valt dan alleen weer in slaap als ik over zn hoofdje aan en zn speen weer geef.

Ik kan hem met wikkeldeken en al wegleggen, ook dan wordt hij wakker.

Het lijkt wel alsof hij niet in een diepe slaap komt....

Bij ons in bed slaapt hij ook alleen maar als hij ons voelt. 10 cm van ons af is al teveel

15. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Phoe...vervelend Me...
    Enige dat ik dan nog kan bedenken is een tikkende wekker bij het wiegje

En in bad doen voor het slapen?

16. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Vandaag contact gehad met de kinderarts ivm het vele spugen.
    Naar ons idee heeft ze er niet echt last van, alleen wanneer ze echt moet spugen dan wordt ze onrustig en als het er dan uit is dan slaapt ze gewoon weer verder.
    Dus geen maagbeschermer maar wel aan de Nutriton om de melk in te dikken want met alleen een maagbeschermer blijft de melk eruit lopen.

Ook vond ze de groei niet zo fantastisch...wel goed maar met borstvoeding zou het wel wat meer mogen. Dus nu iedere week wegen op het bureau en zodra het spugen blijft of de groei niet goed gaat moet ik gelijk een afspraak bij dr maken, dat hoeft dan niet via de huisarts
    Dus hopelijk blijft het er nu allemaal wat beter in, het werd echt steeds meer, ik heb een hydrofiel 2x dubbel gevouwen in het wiegje onder dr hoofd, en als ze spuugt heb ik alsnog een plek ter grote van een schotel(van een kop en schotel ;)) wat nat is op het hoeslaken en molton, en de hydrofiel is helemaal doorweekt, verwissel het wel 2x per slaap beurt;)

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Prutske: We hebben ook zulke grote kinders. Doen ze dopen bij jullie al jong of juist niet?
    Ha zulke slaaptijden wil ik ook wel als dat slecht is teken ik ervoor;) Bij Hanna kon het niet volgens de arts, dus nu zeg ik gewoon niks meer:). Inderdaad lekker rustig aan plannen met de visite. Vorige week wilde ik helemaal niemand hebben aangezien mijn man toen weer aan het werk moest. Nu worden we niet gebeld, dus lekker rustig.

Me88: Wat lastig zeg. Het kan ook een sprongetje zijn(heb je rond de 5 weken). Dan is het even doorzetten en hopelijk snel weer over.

Staffie: Hoe werkt dat met nutriton dan? Moet je alles afkolven? Hoop dat het gaat helpen. Klinkt wel echt als veel inderdaad als je 2keer per slaapje moet verschonen. Hopelijk gaat de groei er flink in zitten.

Hier voel ik me sinds gisteren eigenlijk een stuk beter. Ik durf het haast niet hardop te zeggen, maar ik krijg weer energie terug. Ik doe nog wel alles heel gedoseerd, maar het is wel lekker hoor. Nu zijn de nachten ook een stuk beter, dat scheelt ook. Wie weet krijgt meneertje nog wel een keer ritme. Wel heb ik inmiddels een puberende dreumes rondlopen. Die krijgt nog even een reactie denk ik. Maar heb vandaag voor het eerst met haar geknuffeld op schoot en dat vond ze wel heel lekker. Ik durfde het eerder nog niet aan. Ik heb dus geen klagen hier.

18. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Fijn dat je, je weer beter voelt en idd een goede nachtrust doet wonderen!
    Hier al 2 nachten niet zo best en heb dus ook gelijk wel weer last van mn buik:( opgezet, stekerig gevoel dus ik doe weer even een stapje terug.
    Morgen controle bij de gyn dus hoop echt dat het er goed uitziet vanbinnen

Van de Nutriton moet ik een papje maken, en dan voor de borstvoeding dit met een spuitje of lepeltje geven.
    Ik ga dus maar gewoon met vingervoeden proberen want dat accepteerde ze eerder ook goed. Dan dikt de borstvoeding in de maag in.
    Beginnen met een half schepje en dan over 3 dagen als ze er aan gewend is een hele schep.
    Denk dat ik maar een thermoskannetje met warm water meeneem s'nachts zodat ik er niet uit hoef haha.

Helaas kan ik er nu niet meer om, winkels zijn al dicht dus morgen maar beginnen of zou de AH het ook verkopen??

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Vervelend. Hier ook nog wel last hoor, maar dat komt door al het bukken enzo. Echt volledig niks doen met een dreumes lukt me echt niet. En ik wil ook weer gewone broeken aan en die zitten ook niet allemaal even lekker. Ben benieuwd wat zo'n nacontrole inhoud.

Ik denk dat het echt iets is voor apotheken en drogisten, maar goed ik ken het spulletje verder niet. Anders bel je de supermarkt op.. Wel een gedoe zeg bij elke voeding. Je zou op een gegeven moment natuurlijk wel kunnen kijken of ze blijft spugen neem ik aan, maar goed eerst maar kijken of het nu aanslaat.

20. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Staffie, ik hoop dat het gaat werken met de nutriton.

Saar, ze kon er niet onderuit want hij lachte echt breeduit naar haar.

Verder hier alles goed.

Deel Deze Pagina