Jaarwisseling mama's 2013-2014 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bailief, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Leuk, Prutske. Hier donderdag naar cb.

Staffie: Hoe was het bij de nacontrole? Alweer een beetje bijgekomen? En weer betere nachten?

Hoe gaat het met de rest?

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Vanochtend de fotoshoot deel 2 gehad haha
    Alleen kan je wel merken dat ze geen pasgeboren baby meer is ;)
    Waar echt net geboren baby's lekker slapen en dus kneedbaar zijn was mevrouw natuurlijk klaar wakker en vond ze alles reuze interessant:D
    Maar wel veel leuke foto's kunnen maken, ging een stuk beter dan vorige keer

Ik ben vanmiddag helemaal goedgekeurd door de gynaecoloog:D:D
    Hij vroeg natuurlijk hoe het me N. ging, en hoe het met mij ging en mn herstel, hoe ik alles had ervaren en mn vriend enz enz

Hij heeft even naar de wond gekeken en dit was perfect. Ik had verwacht dat ik een inwendige echo zou krijgen maar dit was niet het geval.

Ik mag nu alles weer doen zoals altijd alleen moet ik het wel rustig opbouwen omdat mn spieren stil hebben gelegen.
    Dat ik aan de uiteinden soms nog pijn heb en boven mn heup bot komt door de inwendige hechtingen die er nog zitten, dit gaat vanzelf over maar kan nog wel even duren

Dat ik niet aan de pil ga begreep hij volkomen maar het advies is wel om de komende 6 maanden niet zwanger te worden.
    Daarna ben ik van harte welkom haha
    Hij hoopte voor me dat het een natuurlijke zwangerschap zal worden en dat het bij een 2e ook een vaginale bevalling zal zijn.
    Als ik zwanger ben moet ik gelijk contact opnemen met hem, en wil hij net als nu me de hele zwangerschap onder strenge controle houden, gewoon zoals het nu ook gegaan is.

De placenta, navelstreng en een deel vruchtwater is na de ks opgestuurd voor onderzoek, dit doen ze standaard???
    Maar alles was helemaal perfect, dat ze dus wat klein was had niets te maken met de werking van de placenta dus daar was ik wel heel blij om.
    We maken gewoon kleine kindjes of ik had eerder mn rust meer moeten nemen...ach ja..volgende zwangerschap wordt ik gewoon weer goed in de gaten gehouden.

Ik ga nu dus weer lekker verder waar ik gebleven was qua nesteldrang haha, morgen eindelijk mn ramen weer zemen..zit er al weken aan te ergeren ahhahahaha

En wachten tot mn menstruatie komt, dan begin ik met temperaturen en zullen we dus nog maar voorzichtig zijn tijdens de eisprong en dan juli..(mits we verhuist zijn, en alles goed gaat) maar proberen of een 2e wel spontaan komt ;) anders januari 2015 de vriezer op laten trekken:D:D

Met N. gaat het nu ook goed, vanacht heerlijk geslapen in dr eigen bedje, gistermiddag ook en vandaag ook weer dus echt fijn!
    Vandaag begin ik ook met de Nutriton, vanochtend en vanmiddag expres niet erbij gedaan want weet niet hoe ze er op reageerd en ik had geen zin in weer spuitluiers tijdens de fotoshoot en/of het ziekenhuis haha
    dus bij de volgende voeding starten we ermee:D

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Staffie, hoe gaat het nu?

Bailief, aan het genieten thuis?

Wat een rust hier.

Hier gaat alles goed. Meneer weegt al 4440 gram! En laat stil asn de nachtvoeding schieten.
    De grote meneer wil geen luier meer aan dus lekker druk hier.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Die 2 plekken herken ik wel van de hechtingen. Inderdaad rustig opbouwen want ik heb spierpijn in mijn buik. Fijn dat de shoot nu wel is gelukt. En ze is inderdaad niet helemaal meer newborn, maar nog wel reuzeklein! fijn dat je snel weer welkom bent. Ik hoop het van harte voor jullie dat het vanzelf gaat. De wonderen zijn de wereld nog niet uit he?! Hoe is het met de nutriton?

Prutske: Wat goed van grote meneer. Gaat het ook direct goed? Maar druk ben je er wel mee ja. Ik wil straks na haar verjaardag eind mei beginnen. Groeit lekker door die kleine meneer.

Hier vandaag op het cb geweest. Ik heb echt een reus! 5140 gram en 56,5 cm. Die wil zsm groot worden. Niet gek dat ik een kilo per week afval..

5. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Saar, das helemaal een reus. Wow!
    En nee het gaat helaas niet altijd goed, vanmorgen had hij een ongelukje.
    Poep in de broek.:( ach komt goed even volhouden

6. nono

nono Niet meer actief

Staffie, fijn dat de fotoshoot gelukt is nu!

Saar, zo! Lekker aan het groeien zeg :D

Prutske, ach jee, ongelukje kan gebeuren maar wel heel vervelend natuurlijk!

@Hier.. het gaat goed met Amy :) Lichtjes zijn reuze interessant en kan ze tijden naar kijken. Vanaf vannacht heeft ze alleen d'r dag niet. Vaak kleine beetjes drinken (60 ml om de 2 uur ongv), huilerig, veel wakker en zodra ze eindelijk slaapt en je d'r weg wilt leggen begint ze te huilen. Dus ze slaapt nu lekker bij papa op de borst, doen ook maar even geen poging om d'r weg te leggen en laten haar maar lekker slapen zo.. Morgen zal het vast weer beter gaan! :D

Heb vandaag canvas besteld.. kan niet wachten tot het binnen komt :D

7. nono

nono Niet meer actief

Bevallen Jaarwisseling MaMa's♥

ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - BV - 13 december - N.
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - BV- 14 december - S.M.
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - FV - 16 december - J.
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 21 december - Z.
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - BV - 24 december - J.
    Prutske - 28 jaar - 2e kindje - FV - 25 december - L.
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 29 december - E.
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 29 december - A. L.
    Seentjuh - 28 jaar - 2e kindje - 30 december - T.
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - BV/FV - 6 januari - I.

~*Afspraken*~

23 januari - CB - xDoo
    31 januari - Na controle ziekenhuis - xDoo
    4 Feb - CB - Nono
    13 februari - CB thuis - xDoo
    18 Feb - CB - Nono

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Prutske
    Heerlijk dat je al een nacht kan doorslapen:D
    Geen luier meer, lijkt me veel extra werk maar ja...als hij eenmaal alles op de wc kan doen scheelt het natuurlijk ook veel

@Saar
    Ja ik hoop het ook, lijkt me zo leuk om gewoon zomaar opeens zwanger te zijn haha, met de Nutriton gaat goed wel een heel gedoe hoor.
    Vind het vooral vervelend dat ik dr niet gelijk aan kan leggen.
    Ze wordt wakker en wil dan natuurlijk gelijk drinken maar ja, ik ben eerst dik 10 minuten bezig om dat papje te maken, N. gelijk gefrustreerd dat ze niet gelijk krijgt, dus best zielig...
    Vanacht heb ik het ook niet gegeven ( s'nachts spuugt ze toch al minder)
    maar gelijk lekker laten drinken.
    Het spugen is wel al echt minder, ze geeft nog wel wat terug maar dat is gelijk na de voeding en echt maar een mondje vol

Zo, heb je slagroom in je borsten??? hahaha
    Heerlijk hoor dat hij zo lekker groeit

@Nono
    Fijn dat alles goed gaat, ook hier zijn lichtjes en geluidjes erg interessant haha, ze begint zelfs te kraaien als dr muziekmobiel is afgelopen haha

Jammer van vandaag, N. heeft ook wel eens zo'n regeldagje.
    Morgen vast weer beter

Vandaag wezen wegen bij het bureau, nou ze wordt een dikkertje haha
    3785 dus in 10 dagen 425 gegroeid:D:D

Ze is sinds het weekend ook echt "levendig" aan het worden.
    Veel brabbelen, kraaien en steeds meer lachen.
    Zelfs vandaag tijdens het uitkleden op het bureau zei een andere moeder al dat ze zoveel lacht:D:D

Vanacht weer 5 uur tussen de voedingen, heerlijk:D:D

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

He bah ik had gereageerd druk ik op het verkeerde knopje...

Prutske: Poepen is ook het lastigst met zindelijk worden want als dat ineens niet meer in de luier gaat maar in de pot voelt dat natuurlijk wel anders. Wel lekker als hij zindelijk is. Scheelt weer mooi in de portemonnee.

Nono: Regeldagje? Is het al beter? Leuk een mooie foto aan de muur.

Staffie: Klinkt goed als ze nu zo goed gegroeid is. Misschien komt ze wat later op gang met groeien?! Ook niet te druk maken he, want ze groeien toch volgens hun eigen lijntje. FIjn dat je gelijk resultaat ziet van de nutriton. Hoe lang moet je het nu eerst gebruiken?
    Ik heb inderdaad groeimelk voor Jefta en afvalmelk voor mezelf. Buikje is bijna weg, al kan ik nog niet elke broek verdragen helaas. Maar hij wordt zo wel erg snel groot hoor ook weer niet leuk! Gezellig wordt het dan he als ze beginnen met kletsen.

Hier vannacht ook 5 uur tussen 1 voeding. Daarna 3 uur dus dat is al een fantastische nacht. Nu volhouden haha.

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Drama vandaag:(:(
    Sinds gisteravond echt non-stop spugen, vanmiddag was het helemaal erg, voor mn gevoel kwam er echt van 3 dagen melk en nutriton uit:(
    Ook veel krampjes en maar 1 poepbroek vandaag terwijl het er normaal minimaal 5 zijn

Ik heb dus het idee dat de nutriton echt teveel is geweest voor dr, dat ze het niet kan verwerken. Ik ben er vanmiddag dan ook mee gestopt, en geef het vandaag niet meer.

Gelukkig is de voeding van 6 uur erin gebleven en ligt ze nu eindelijk te slapen. Morgen start ik weer met de Nutriton maar dan veel minder dan dat ik gaf, en ik ga iedere avond 1x kolven, zo bij zo omdat ik voorraad wil opbouwen, maar dan ga ik de nutriton daarmee mengen ipv water

Hopelijk gaat het dan beter...

Ik heb weer normlae broeken aan van voor mn zwangerschap:D:D
    Alleen echt mooi staan ze nog niet omdat er een buikje (lees, los zittend vel;)) overheen hangt, maar dat trainen we nog wel weg haha

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Zo, ik kom ook weer een keertje langs ;). Ik vind de tijd niet om te reageren zeg, ben blij als mijn vriend en ik even tijd samen hebben of als ik even kan liggen haha.

Staffie, wat naar dat ze zoveel moest spugen. Ik kan me niet meer herinneren waar de nutriton voor is, heeft ze dat elke dag nodig? Gaat het nu beter?

Dat loshangend vel is heeel herkenbaar haha. Ik kan mijn eigen broeken nog niet aan maar dat wil ik ook niet. Mijn litteken heelt mooi maar voor nu vind ik alleen zachte stoffen fijn zitten. Heb jij ook het idee dat je buik een soort zak is die over het litteken valt?

Saar, Jefta groeit goed zeg! Hoe gaat het met jou en met je herstel?

Nono, regeldagje dus? Wij hebben het hier 2 dagen gehad. Ze heeft toen ook maar telkens bij ons geslapen want anders werd het niks. Ook wel een keertje gezellig ;).

Prutske, wat fijn dat het zo goed gaat! Hopelijk is hij snel helemaal zindelijk :).

Verder weet ik het even niet meer wat geschreven is...

Met I. gaat het hartstikke goed! Mijn herstel gaat ook best goed alleen moet ik niet te snel teveel willen. Afgelopen vrijdag heb ik de week boodschappen gedaan en daarna ook nog naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken, dat was toch een beetje teveel van het goede. Verder vind ik het kolven ontzettend zwaar worden. Het kolven zelf niet, maar wel dat ik eerst met I. bezig ben en daarna nog moet gaan kolven. Ook krijg ik mijn productie niet goed op gang. Zodra ik een slechte nacht hebt daalt mijn productie van 50 naar 20 cc. En zie het dan maar weer eens op gang te krijgen. De lactatiekundige zei dat ik dan elk uur moet kolven, doe ik ook braaf maar het is ontzettend pittig. Vooral doordeweeks omdat ik dan alleen ben overdag. Zelf aan de borst drinken gaat ook nog niet goed, I. heeft er geen geduld voor en ze wordt dan boos.

Maargoed verder drinkt ze heel goed, ze groeit goed en ze slaapt de laatste 2 dagen goed. Dat is dus heel fijn :).

12. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Saar.
    Volgens mij wilt hij af van de titel klein broertje!

Bailief.
    Wat ontzettend goed van je dat je nog vol houdt!
    Hopelijk gaat de borstvoeding eindelijk goed lopen en hoef je niet meer te kolven.

Staffie
    Fijn dat je helemaal goed gekeurt bent.
    Misschien is opgestuurd omdat je niet natuurlijk zwanger bent te worden en feit dat n. Zo klein is?
    Hier heeft meneer altijd maar 1 poepluier op een dag. Hoeft niet iets te zijn om zorgen over te maken.

Prutske
    Hopelijk is die snel zindelijk zou heerlijk zijn denk ik!

Hier.
    Meneer weegt 4205gr en is 53, 5cm
    Hij tilt zn hoofdje al veder op dan hij zou hoeven. Hij deed al van dag 1 zn hoofdje omhoog houden. Hij lacht ook steeds vaker echt heerlijk om te zien. Hij lacht het meeste aan de borst alleen houdt snel op want anders glijdt mn tepel uit zn mondje.
    Gisteren naar mn oma toe gegaan in soest zeker 1, 5 uur rijden bleek ze weg gegaan te zijn terwel we afgesproken hadden! Dus binnenkort voor herkansing aangezien ze 86 is en achteruitgaat. Veder slaapt hij bijna altijd 5 a 6 uur door in de nacht dus echt HEERLIJK!
    Ook ben ik gisteren bij mn moeder in bad geweest met hem hij vond het zo heerlijk!
    Nu een week aan de pil en weer aan vloeien zou dit met elkaar te maken kunnen hebben?
    Nou fijne avond meiden xx

13. nono

nono Niet meer actief

Bailief, ja inderdaad een regeldagje. Nou goed, hebben we ook weer gehad he. :D Fijn dat het met I. goed gaat. Vervelend dat de productie niet echt op gang komt, 20 cc is wel heel weinig... Inderdaad elk uur kolven werkt.. heb het ook gedaan toen mijn productie afnam.. ik kolf nu gemiddeld per borst 50-75 cc zo'n beetje (Amy drinkt ongeveer rond de 100 cc per keer, soms minder). Fijn dat ze goed groeit. :D

XDoo, zooo goed bezig zeg! Hij ziet er ook goed uit op de foto's :D Heerlijk mannetje zeg. Oh geweldige nachten zo te lezen.. Denk wel dat het bloeden en de pil met elkaar te maken heeft.. Moest je niet met de pil beginnen op de eerste dag van je menstruatie? Weet niet hoor... misschien zit ik er naast :p Heb ook al zo'n 2 jaar geen pil meer geslikt.

@Hier, we hebben een weegschaal voor Amy gekregen van mijn Oma (ze wist werkelijk niet meer wat ze moest kopen :p ) .. Zijn we uiteraard erg blij mee, vind het fijn dat we haar gewicht nu zelf in de gaten kunnen houden. Gister woog ze 3825 gram! Terwijl ze 4 weken terug met haar geboorte 2775 gram woog.. dus ze groeit erg goed. Verder is Amy al sinds een week of 2 verkouden, lijkt niet uit zichzelf weg te gaan... misschien maar eens langs de apotheek gaan. Fijne dag iedereen!! :)

14. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    zo effe een keer op de computer kan ik toch iets uitgebreider reageren.

nono, das idd erg handig een weegschaal voor thuis. En groeien doet ze ook wel erg goed. Je kolft ook wel lekker een beetje meer als wat ze eet is goed toch.

xdoo, dat was wel effe balen zeker dat je oma niet thuis was als je zon end hebt gereden.
    Lekker he met je kleintje in bad. Das een echt geniet momentje.
    Toen ik weer begon met de pil heb ik in de eerste week ook weer even gevloeid. Was maar een of twee dagen gelukkig.

de rest reageer ik straks even er staat visite voor de deur:)

15. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    deel 2

bailief, wat fijn dat het zo goed gaat met jou en je meisje.
    Wel heel jammer dat de borstvoeding nog niet zo goed op gang komt. Elk uur kolven is wel heftig. heel veel succes ermee en ik hoop dat het snel beter gaat.

staffie, wat zielig de krampjes. Gaat het nu beter met nutriton?

saar, kun je al echt gaan genieten nu? Ook lichamelijk?

hier, lichamelijk gaat het met mij erg goed. Vrijdag heb ik even een mentale dip gehad en was alles even teveel. maar na een goede nacht ging het alweer stukken beter.
    L slaapt s nachts nu beter sinds hij een puckababy aan heeft. Ook F slaapt hierdoor beter.
    L krijgt om half elf de laatste fles en dan kijken we wel hoelaat hij s nachts komt en dat wordt gelukkig steeds iets later. We zitten nu op kwart over vier. Daarna is het ongeveer acht uur voor hij weer komt.
    De nachten worden dus echt beter. En hij krijgt s nachts ook echt maar een halve voeding en heeft daar ook echt genoeg aan.

F zijn zindelijk worden is nog best vermoeiend maar we zetten door nu.

16. nono

nono Niet meer actief

Prutske, fijn zeg dat L zo lang door slaapt! Wat een nacht goed slapen allemaal met je kan doen he.. fijn dat het na zo'n nacht al weer beter met je ging. Straks is het genieten als F zindelijk is.. top dat jullie doorzetten!

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Hoe is het nu met spugen? Hopelijk beter. Fijn he normale broeken. Ik kan alle hoge broeken alweer een tijdje aan. De heupbroeken niet die zitten dan precies tegen de wond aan ofzo. Zit nog niet lekker.

Bailief: Wat fijn dat het zo goed gaat met I. En jijzelf wat rustiger aan doen dus! Ik had met 2,5 week echt nog niet door de supermarkt kunnen lopen hoor dus nog even lekker laten verwennen. Als je meer gaat doen is dat ook niet super voor je productie he?! Die keldert dan ook nog eens. Wel vervelend hoor dat je nu ook al niet altijd veel kolft. Hier gaat het steeds beter. Elke week zie ik wel dat ik vooruit ga. Wil sneller, maar vergeet dat ik een puberende dreumes heb rondlopen.

Xdoo: Heerlijk je zoon doet het dus ook prima. Lekker of niet. Fijn dat hij lachend aan de borst gaat! Met vloeien weet ik het niet. Zou kunnen dat het door de pil komt. Heerlijk dat slapen. Dan is een nachtvoeding niet zo erg he?! En je zult zien dat hij waarschijnlijk op een gegeven moment elke keer iets later gaat komen.

Nono: Zo Amy doet het ook goed. Heerlijk of niet. Handig zo'n weegschaal thuis hoef je niet naar het cb als je het wilt weten. Hier ook al 3 weken snotjes bij de kleine man. Maar hij heeft er nu weinig last van. Anders gebruik ik gewoon neusspray, een ui naast het bed en ik heb zijn hoofdeinde nog omhoog zitten.

Prutske: Lekker dat de nachten voor jullie allemaal weer beter worden. Je hebt het ook wel giga druk he zo met 2 kids(spreek uit ervaring). Mentaal is het ook pittig, want je moet ineens je aandacht verdelen. Ik ervaar het ook wel als pittig hoor mentaal. Dat zindelijk worden lijkt mij ook heeeeeel vermoeiend, F heeft niet echt een briljant moment uitgekozen. Hopelijk gaat het snel beter.

Ik ga elke week vooruit merk ik. Ik kan nu overdag weer goed voor ons alledrie zorgen zonder compleet in te storten 's avonds. Het verschilt wel per dag, maar dat is ook logisch aangezien de nachten ook niet altijd hetzelfde zijn. Vermoeidheid is er nog wel en ik merk dat ik rechtop lopen nog niet heel prettig vind, alsof het wat strak zit ofzo.
    Jefta doet het 's nachts wel steeds beter. Vannacht voor het eerst 1 voeding(21.30-3.30-7.00), dus dat is echt heerlijk. We gaan dan zelf ook direct naar bed na de voeding van half 10. Deden we bij Hanna ook. Dan maak je echt lekker een aantal uurtjes.
    Vandaag voor nacontrole geweest. Litteken ziet er heel mooi uit en heelt heel goed. Ze vond alleen dat de cm extra (tijdens de keizersnede wilde de gyn. nog een cm extra hebben) niet mooi was gezet. Het litteken is een J geworden. Maar ach het boeit me niet. Ziet toch niemand wat van. Ik mag Hanna weer tillen als het goed voelt dus dat gaan we nu weer rustig opbouwen. Ook al wel weer een stuk fijner. Gelijk een receptje meegekregen voor de pil. Ze vond het wel erg verstandig om voorlopig niet zwanger te willen worden en ik ben het roerend met haar eens! Dus ik ga vanavond beginnen met slikken ben heel benieuwd hoe ik daar op reageer. Ben niet zo'n pil-wonder zeg maar.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

19. nono

nono Niet meer actief

Saar, wat fijn dat je de goede kant op gaat. :) Naja en inderdaad, als jij het okay vind met die litteken dan geeft het niet.. Ik denk dat ik bij Amy ook maar neusspray ga proberen, ik heb alleen nog niet de mogelijkheid gehad om naar de drogist/apotheek te kunnen.. zal vandaag eens kijken of het lukt. :)

Deel Deze Pagina