Jaarwisseling mama's 2013-2014 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bailief, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nono

nono Niet meer actief

Oeii Staffie, dat klinkt erg pijnlijk met die tepel! Wat een lieve foto zeg!!

Bailief, ooooh zo herkenbaar dat iedereen vraagt. Mijn vriend word er zelfs boos om inmiddels.. Sommige vragen zijn ook gewoon 'dom' zoals 'komt ze al?' Of 'laat je het weten wanneer ze er is?' Nee, ik stop haar weg in een kelder en doe net alsof ik nooit zwanger ben geweest. :p echt storend.

Seentjuh.. Leuke dag ervan maken dus! Heb je een beetje kunnen slapen?

@hier.. Niet veel nieuws, 't is nog gewoon rustig.. Enige waar ik echt last van heb is de liespijn, maar he wie is er eigenwijs en wil persé nog 3 hoog trappen lopen? Juist.. Ook weinig voorweeen meer gehad. Wel vandaag precies 39 weken ^^ kan nog wel 3 weken duren zo volgens mij.

2. soraya4314

soraya4314 Actief lid

5 aug 2012
    116
    0
    0
    Ik heb een fulltime baan als Cargadoor
    Rotterdam
    Nee hoor mijn zoontje moet ook nog geboren worden.
    Ben echter heel lang niet online geweest.

Wil iedereen feliciteren met hun wondertje.
    Die van mij ligt nog heel hoog en is voorlopig volgens mij niet van plan om te komen.
    Fijne 2 kerstdag allemaal.

3. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Prutske
    Gefeliciteerd meid! Geniet van je bijzondere kerst cadeautje!

Staffie
    Wat een heerlijke foto!
    Balen van de kloof! Ik had in begin ook 1 flinke omdat ze verkeerd hadden uit gelegd hoe moest aansluiten in het ziekenhuis. Ben gewoon de borst blijven geven alleen in begin deed pijn maar als hij eenmaal bezig was was de pijn weg. Melk over uit smeren werkte voor mij goed.
    Meneer bied zich vandaag ook om de 2 uur aan echt vermoeid!

Bailief
    Jaa we zijn al helemaal gewend! Gaat zo snel wennen aan je kleine.
    Hoop zo voor je dat bevalling snel mag gaan beginnen!

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeel mijn huis gestofzuigd:$ ik ben werkelijk niet goed snik ofzo... super last van mijn bekken nu. Huisje van 150 m2 woonoppervlakte en heel de stoffen bank grondig gedaan en kussens ervan in t wasmachine. Nesteldrang is terug van weggeweest denk ik. Lig nu wel lekker op bed even te rusten. Slapen is nog steeds ellende hier. 4 uurtjes max al een aantal nachten.

Trappen lopen is ook niet zo handig meer he nono:p maar ja, ben zelf ook zo dus kan er weinig van zeggen haha.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha Seentjuh, wie weet voorspelt het toch nog dat de kleine het wel tijd vind ;). Spaar je energie nog even zou ik zeggen maar stil zitten is heel moeilijk met due nesteldrang :p. Veel plezier vanmiddag :)

Nono, 3 trappen op, jeetje hoe heb je dat gedaan en waarom haha. Pff ik zou boven aan gaan liggen geloof ik :p.

xDoo, wat fijn dat het wennen zo snel is gegaan. Wel vermoeiend dat hij vandaag zo vaak komt. Misschien een regeldagje?

Blij dat jullie ook last hebben van die stomme vragen! Vervelend voor jullie natuurlijk maar dan voel ik me niet zo alleen :p. En inderdaad Nono, dat is nog de ergste vraag; laat je wel weten als de baby er is.... ik heb ongeveer hetzelfde geantwoord als jij haha.

Baby laat zich hier vandaag minder voelen. Net de doppler even gepakt maar wel een mooie hartslag. Ze heeft dit wel vaker de laatste dagen en 's avonds zit ze me dan weer vrolijk aan alle kanten te trappen. Het is alleen overdag niet echt fijn want telkens zit ik een beetje te wachten op beweging.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gefeliciteerd prutske. Op de uitgerekende datum nog wel wauw. Fijn dat het allemaal zo snel is gegaan.

Ik heb van iedereen gelezen maar ben behoorlijk moe. Borstvoeding komt eindelijk op gang en hopelijk mogen we morgenochtend naar huis. Ik zag vandaag zelf ook nog niet zitten. Ben wel weer een stuk mobieler al, maar de vermoeidheid valt behoorlijk tegen.

Nog even een mooie foto van onze zoon.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat een heerlijk ventje, Saar! En al zoveel haar ook, mooi!

Hoop voor je dat jullie morgen naar huis kunnen. Dan kan Hanna misschien ook wat makkelijker wennen aan haar broertje en ben je weer lekker op je eigen plekje. Fijn dat de borstvoeding al beter gaat!

8. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Bailief.
    Ik denk dat hij aan het hamsteren is. Aangezien laaste x 2 in hem moest wekken voor de voeding.

Saar
    Fijn dat borstvoeding eindelijk op gang komt!
    Wat een lekker kindje heb je en Mooie bos haar!

Seentjuh
    Lekker bezig geweest dus! Nu rustig aan doe he!

Hier.
    In mijn fotoalbum heb ik foto's van Samael.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Aahh xDoo, wat een tevreden, schattig kindje. Lekker warm mutsje ook!

10. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve beebs!!

Hopelijk mag je morgen naar huis saar!

Ik heb ook wel minder beweging nu hoor. Heb ook echt het idee dat de baby onderhand een beetje behoorlijk ruimtegebrek krijgt...

Gezellige middag/avond gehad bij mn zus. Helemaaaal gaar pfff. Hoop dat ik cannacht een beetje slaap. Gisteren met voedingskussen gaan slapen en dat lag wel comfi!

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Seentjuh, volgens mij heb jij zoveel energie gebruikt vandaag dat je haast wel als een blok moet slapen ;). Fijn dat het leuk was!

De vk heeft mij eigenlijk wat onzeker gemaakt met het voelen van beweging. Ze vroeg dinsdag namelijk of ik haar nog veel voelde maar ik zei dat het echt duidelijk minder was. Alleen 's avonds is ze duidelijk aanwezig. Ze vroeg of ik me zorgen maakte, ik zei nee. Deed ik ook niet. Maar zij zei dat ze zich daar wel zorgen om maakte en zodra ik haar weer weinig voel moest ik bellen. Daardoor ben ik er nog extra op gaan letten terwijl ik eerst gewoon zoiets had van dat ze een ander ritme heeft. Heeft ze geloof ik ook, maar soms kun je dan ineens zo onzeker gemaakt worden...

12. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat is ook lekker tactvol van de vk! :x

Het is toch normaal dat je minder beweging hebt, of in ieder geval minder hard en dat het daardoor minder opgemerkt wordt... ik zei maandag tegen de vk dat de beeb vooral aan het wormen is. Ze vond dat een goede omschrijving, want veel bewegen kan inderdaad niet meer zei ze. Ik zou het erop houden dat je de beeb elk dagdeel een keer goed moet voelen. Dus als je vanaf dat je wakker bent tot 12.00 de beeb niet gevoeld heb, er even voor gaat zitten/liggen en wacht op beweging. Zo ook de middag en avond. Maar als je het zelf niet vertrouwd, gewoon bellen natuurlijk.

Je niet bang laten maken hoor, maar wel attent blijven natuurlijk ;)

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ja stom he! Aan het antwoord van jouw vk heb ik veel meer. Dat van die dagdelen vind ik wel een goede, want dat lukt wel :). Had wel een vervanger, misschien maakt dat verschil. Maar dan nog. Ach ja ik ben nu al een uur wakker en baby ook :p. Kom niet meer in slaap.

Jullie goed geslapen?

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: Wat een knap mannetje heb je.

Bailief: Wat een akelige vk zeg. Mijn vk zegt hetzelfde als die van seentjuh. 't Is wel normaal dat je de kleine minder en anders voelt, maar te weinig niet.

Seentjuh: Ben benieuwd of vandaag jou dag is;) Doe rustig aan en rust nog even lekker uit, dat heb je straks wel nodig.

Wij gaan vandaag/vanmorgen naar huis. Heb al gedoucht vandaag aangezien ik denk dat ik dat thuis even niet kan. We hebben wel een lekker spookje 's nachts haha maar goed daar gaan we thuis wel wat aan doen. Kan ook pas wat ritme krijgen als de borstvoeding loopt he?! Er zijn nu niet zoveel dames meer die nog moeten bevallen, hopelijk is het snel jullie tijd en dan genieten maar!

15. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je naar huis mag saar!

Ik ben echt zooo moe en zooo slecht geslapen! Heb ook echt van die hitte aanvallen snachts bah bah! Laat de baby maar snel komen! Vanmiddag komt mijn beste vriendin nog even langs, gezellig! Zij is ook zwanger 24 wk. Dus dat is relaxt, die snapt alles haha

Morgen de kerstboom opruimen denk ik, hebben we weer plek voor de box!

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh gezellig even wat afleiding. En lekker alles opruimen en klaarzetten.

Ik ben ontslagen nu Jefta nog. Al dat officiële gedoe. Manlief is lekker alles aan het inpakken en kan straks Jefta aangeven in het ziekenhuis dan hoeven we niet meer terug. Ik heb er echt zo'n zin in om naar huis te gaan eindelijk met z'n viertjes.

17. nono

nono Niet meer actief

Lieverds.. Even snel bericht vanaf hier... Vanochtend was bloeddruk veel te hoog (onderdruk van 105) en mocht niet meer naar huis, sterker nog ik kreeg na een uur al een balon ingekregen.. Met medicatie is bloeddruk nu gezakt.. Nu maar wachten tot balon uit valt en morgen gaan ze verder dan.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh wat spannend nono. Succes en hopelijk heb je je kleine meisje snel in je armen.

Volgens mij is iedereen lekker druk. Hopelijk met bevallen.

Wij zijn vanmorgen thuis gekomen. Sinds gisterenmiddag is de borstvoeding op gang gekomen en goed ook want hij was vanmorgen 100 gram aangekomen. Hij had nu alleen wel ondertemperatuur dus we zijn druk in de weer met kruiken. Verder heb ik een kraamtranendag, blech. Hanna vind het wel fijn dat we er weer zijn en is lekker aan het spelen geweest met papa. Heerlijk weer met z'n allen. Hopelijk vanavond niet veel visite en veel buidelen met Jefta om zijn temperatuur goed te krijgen.

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nono, sterkte en succes! Zet hem op, over niet zo'n lange tijd heb jij jullie dochter in je armen :).

Saar, heerlijk dat jullie naar huis mogen. Geniet ervan met zijn viertjes!

Seentjuh, gezellig gehad vanmiddag? Dat je de kerstboom überhaupt nog opgezet hebt ;). Sterkte met opruimen haha, ik vind dat altijd zo verschrikkelijk met die lampjes.

Hier, ik ben druk geweest vandaag. Ben toch maar de badkamer gaan schoonmaken, perfect schoon lukte me niet maar beter iets dan niets :D. Ook nogwat aandere huishous dingen gedaan. Saai maar het moet toch gebeuren. Heb nu een zelfgemaakte groentesoep op staan, lekker! Even luchtig eten na al die lekkere kerstdingen haha.

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Tegelijk, Saar ;).

Helaas niet druk met bevallen hier. Wordt wel 2014. Ik heb vast een gezellige buik :D

Jefta is goed aangekomen zeg! Fijn dat het zo goed op gang is gekomen, een zorg minder. Heeft Hanna al veel interesse in haar broertje? Vervelend die kraamtranen :( maar gooi het er lekker uit. Hopelijk is de temperatuur van Jefta ook snel weer goed. Lijkt me wel heel gezellig, de hele tijd zo'n klein mannetje tegen je aan ;).

Deel Deze Pagina