Jaarwisseling mama's 2013-2014 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bailief, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben zo moe dat ik niet kan slapen... zucht...

Hoe zou het met nono zijn?

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Seentjuh: Wat vervelend al die smsende mensen. Doe je wel rustig aan? Beter een beetje uitgerust die operatie in. Hopelijk knapt L snel op, want dat is niet fijn. Ook voor hemzelf niet want dan zit hij toch niet echt lekker in zijn vel. Toch nog geslaagd voor schoenen, helemaal naar je zin? Hup slapen jij!

Bailief: Fijn is dat he?! Als je minder hoeft te doen. Straks kun je ook lang in bed liggen hoor, maar dan met een klein meisje erbij. Met Hanna is het erg opletten ja die trekt zo enorm aan de wieg om te kijken, maar ook wel heel erg leuk. Leuk dat je nog een etui hebt gekocht. Heb je hem binnengekregen? Lekker al die lompe bewegingen. Wat raar dat dat niet kan bij FBTO. Kon je niet opzeggen en dan opnieuw afsluiten?! Zou er een klacht over indienen eerlijk gezegd heel vreemd. Was de mac lekker?

Staffie: Fijn dat je tepel weer kloofloos is. Vervelend en pijnlijk is dat he?! Wat vervelend dat N. zo verkouden is. Mag je ook al iets van neusdruppels gebruiken? Je kunt ook wat bv in haar neusje druppelen dat helpt ook enorm goed. Je begint dus zelf goed op te knappen van de keizersnee? Ik kan me er nog niks bij voorstellen dat ik naar buiten zou willen.

Prutske: Super dat je zo aan het genieten bent en wat slaapt hij al mooi. Die naweeën brrrrrrr ik heb ze nog af en toe tijdens het voeden maar dat is vrij normaal. Ze zijn in ieder geval niet meer zo scherp. Had af en toe het gevoel dat ik toch nog aan het bevallen was.

La85: Wat fijn dat je ventje het zo goed doet. Maar wat een rare kraamverzorgster. Ik word hier schandalig in de watten gelegd door haar. Wel pittig lijkt me alles alleen te moeten doen? Ben je een beetje uitgerust van de bevalling?

Hier krijg ik nu echt een terugslag van de reis enzo. Mijn hele buik doet pijn: spierpijn. Ik kan nog niet echt voor mijn mannetje zorgen, maar goed wel het mooie eraf kijken. Verder vandaag een stuwingsdag blech. Zag ik echt tegenop. Visite komt langzaam op gang nu, maar zal niet gigantisch veel zijn per dag. De kraamverzorgster is wel echt heel fijn. Die werkt even 3 wassen weg, stoft en zuigt het hele huis en doet de badkamer op een ochtend. Echt fijn. Ze neemt ook een hoop zorg weg voor mijn man die ook even tot rust kan komen. De nachten in het ziekenhuis hebben ons echt opgebroken. Vannacht echt een nacht vanuit het boekje met 2 voedingen waar ik een half uurtje mee bezig was en vervolgens konden we weer slapen. Dus het is niet alleen maar kommer en kwel. Lichamelijk wil ik alleen sneller als dat ik kan.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Seentjuh, al een beetje bijgekomen? Vandaag lekker rustig aan?

Saar, klinkt niet als een fijne dag vandaag en dan ook nog de stuwing erbij. Gelukkig is dat maar een dag toch? Wat fijn dat de kraamverzorgster zo veel doet, echt iemand waar je wat aan hebt. Hopelijk is je man een beetje tot rust gekomen tegen de tijd dat zij haar dagen erop heeft zitten bij jullie. Voor nu nog lekker laten verwennen hoor en niet teveel willen. Dat komt vanzelf weer :)

Heb de etui binnen gekregen, ideaal volgens mij en mijn tas is er groot genoeg voor :D. Nog genoeg plek voor reservekleding enzo. Opzeggen en opnieuw afsluiten heb ik eigenlijk niet aan gedacht. Dat moest schriftelijk, opzeggen, dan ben ik bang dat het op 1 januari nog niet verwerkt is en zit ik op 1 januari zonder verzekering. Zal maar net gaan bevallen ;). Ik heb me nu verzekerd bij Zilveren Kruis, krijg er zelfs een bevalling in het ziekenhuis op eigen verzoek vergoed. Movht ik dat toch ineens willen dan is dat een fijne bijkomstigheid. Al zal het mij ondertussen niet verbazen als ze blijft zitten tot ze niet meer mag, haha. Hoop het niet hoor, maar je weet maar nooit. De mac was erg lekker :D. Heb jij al iets gegeten wat niet mocht tijdens de zwangerschap maar nu wel?

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Klinkt handig. Fijn dat de mac lekker was. Ik heb al wat harde worst op. Verder niet. Ik vind filet american sowieso niet lekker en biefstuk ook niet echt. Ik zit nu ook bij zilveren kruis en ga per 1-1 naar pma van menzis. Ik hoop voor je dat de kleine zich toch wel eerder als 42 weken gaat aandienen. Zou niet leuk zijn.

Nou het valt hier alles mee. Jefta drinkt de stuwing aardig weg. Spierpijn blijft en morgen gaat daarom het bed van de klossen. Kost me nu mijn herstel. Morgen even urine inleveren i.v.m. blaasontsteking. Maar 't is inderdaad een fijne kraamverzorgster.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nou in ieder geval iets heel lekkers wat je gegeten hebt ;). Ik heb niet eens iets dat ik nu mis, ook wel makkelijk. PMA is ook een goedkope. Was voor mij wat lastiger zoeken omdat ik helaas een uitgebreide tandartsverzekering nodig heb. De zwangerschap is nogal een aanslag geweest op mijn tanden en ik ben van plan dat allemaal te laten herstellen in het nieuwe jaar. De tandarts zal blij zijn met mij :p. Fijn dat hij het aardig weg drinkt, scheelt een boel. Hopelijk wordt het beter als de klossen eronder weg zijn. Vervelend van de blaasontsteking.

Ik hoop ook dat ze eerder komt maar ik zie het somber in, er moet toch iemand van dit groepje zwaar overtijd gaan voor de statistieken ;).

6. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je zo'n goede kraamverzorgster hebt saar! Vervelend van de stuwing, gelukkig gaat dat goed en drinkt J het goed weg, dat is weer een voordeel!

Lekker de mac bailief haha :D ik kijk alleen maar uit naar boterhammen met paté haha. Maar daar moet je met bv ook mee uitkijken die vit a geloof ik.

Vannacht werkelijk geen oog dicht gedaan. L om 6.00 uur wakker. Helemaaaal niet fit :( om 10.30 samen gaan slapen en net om 15.00 uur wakker samen. Hadden we allebei nodig denk ik! Hoop dat hij ook wat opgeknapt is. Sinds gisteren al 1 hele doos tisseus er doorheen gewerkt met zijn snotneuzen, best zielig ook! Telkens bepanthen smeren bij zijn neus voor de schraalheid, arm kind.... maar ja.

Vanavond lekker hutspot, zo'n zin in!! :D

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

He wat naar voor jullie Seentjuh. Net nu je de energie juist goed kunt gebruiken de komende dagen. Ben benieuwd wanneer het berichtje van jou komt :D.

Lekker, hutspot! Ik heb voor het eerst de Mexicaanse ovenschotel gemaakt die iedereen hier op ZP zo geweldig vind. Nou hij is ook echt lekker! Vult ook supergoed, we hebben zoveel over dat we er morgen weer van kunnen eten want ik denk niet dat deze in te vriezen is.

8. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh die ken ik niet? Waar staat dat recept?

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

10. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat klinkt inderdaad heel lekker! Helaas lust mijn man geen kaas, maar dan heeft hij een keer pech haha

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha inderdaad gewoon maken :p. Of je doet de helft van de schaal met kaas en de helft zonder?

Heeft iemand nog een afspraak morgen? Of ben ik de enige die nog ergens heen moet? Seentjuh jij natuurlijk uitgezonderd ;). Zou Nono al bevallen zijn...? Verder zijn geloof ik alleen nog MaDe en ik over of niet?

12. nono

nono Niet meer actief

He lieverds! Vrijdag is er een balon ingebracht.. Ik had 1 cm ontsluiting voordat xe dat deden.. Gister ochtend is de ballon uitgevallen en ze raadde toch aan om door te gaan met gell ipv vliezen breken.. Gister middag weer gell.. En dan werden vanochtend de vliezen gebroken.. Prima.. Vanochtend 3 cm ontsluiting.. Vliezen gebroken en aan de wee opwekkers.. Om 9.00 had ik serieuze weeen.. Om 11.00 gaan douchen en om 12.30 weer uit de douche, ik wilde pijnstillers want trok het niet meer.. Vk ging voelen en had geen vordering gemaakt! Ik huilen.. Nu wou ik niet alleen pijnstillers maar raadde de vk het zelf al aan omdat ik het anders niet zou volhouden tot eind.. Om 13.15 kwamen ze voor ruggeprik.. Wat een verademing!! Ik raad het iedereen aan.. Heb zelfs nog geslapen tot 15.00 en toen werd ik wakker gemaakt door vk dat ze ff wou kijken hoe t ervoor stond.. Had inmiddels 6 cm dus hartstikke mooi! Dat terwijl ik gewoon sliep.. Ik maakte nog een opmerking 'dit is pas slapend rijk worden!' Vk moest lachen maar gaf mij geen ongelijk.. Om 4 uur begon ik persdrang te krijgen, niet heftig maar wel aanwezig.. Voelde m'n bed nat worden en zag dat t bloed was.. De vk zou zo komen.. Half 5 kwam ze en was t al behoorlijk heftig.. Had 10
    Cm ontsluiting maar ze wou mij nog even pesten door niks te doen.. Wat heb ik haar gehaat! Haha om 10 over 5 hield ik het echt niet meer! Drukte op de bel en gaf al eerder aan dat het
    Steeds moeilijker werd.. Nou goed,
    Daar kwam ze eindelijk en mocht ik
    Mee persen.. Wat een kracht zeg!! Persen ging meteen goed en om 10 voor 6 is Amy Luna geboren.. :) einde ging gelukkig redelijk snel .. Alleen begin was even naar maar ik kan t ook makkelijk vergeten en aan de fijne ruggeprik te denken haha! Ik heb wel een stuk of 8 hechtingen gekregen maar goed dat geeft niet.. Ons
    Meisje heeft nu 2 x half uur gedronken al..

Oh ze weegt trouwens 2775 gram en is 49
    Cm. Als goed is mogen we
    Morgen lekker naar huis!

13. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even heel kort ego bericht.

Vanmiddag zijn wij de trotse ouders geworden van E.la ! Het was een vlotte bevalling en ze maakt een alerte indruk. We liggen nu heerlijk uit te rusten en bij te komen. Gelukkig mochten we vlot naar huis en heeft ze al aan de borst gedronken. Helaas ook weer alles uitgespuugd maar we doen ons best!

Uitgebreid verhaal en reacties volgen!

Nono gefeliciteerd! Dat heb je toch maar mooi geklaard die zware klus

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Jeej! :D Nono en MaDe, gefeliciteerd meiden!!! Lekker genieten nu en wat een mooie namen! (Al wist ik die van jullie al, Nono ;))

Nono, klinkt erg heftig allemaal, maar gelukkig is jullie meisje er nu :)

MaDe, wat fijn dat het bij jou zo vlot is gegaan!

Meiden doe het lekker rustig aan.

En ja ik weet het zeker, ik ben de laatste :p. Want Seentjuh, jou laten ze vast niet overtijd lopen en mij wel ;). Ik wil ook! :D

15. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd meiden!!! Super goed nieuws! Geniet maar lekker van jullie kleintjes!

Nou bailief... zijn wij de laatsten haha. Hopelijk begint het snel allemaal en heeft iedereen zijn kleintje bij zich!

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Seentjuh, nachtbraker ;)
    Ik hoop het ook! Moet vandaag naar de vk maar die verwacht mij vast volgende week weer. Ik hoop dat ze volgende week wil kijken of ik gestript kan worden. Ben dan iets over de 40 weken. Nu kan het vast nog niet maar dat hoeft ook niet. Ze zal het nog wel gezellig vinden in mijn buik.

17. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Made en nono, gefeliciteerd met jullie kindjes. Ook hele mooie namen.

Bailief, je kan altijd vragen of ze vandaag al wil proberen. Mij verraste het ook dat ze dat al deden voor 40 weken. Alleen hielp het toen nog niet.

Seentjuh, je kan beter slapen s nachts

Saar, fijn dat de borstvoeding begint te komen nu. Geniet van deze tijd en probeer goed te herstellen.

Hier gisteren nacht een nachtbrakertje gehad. Die had s nachts zijn regeldag en heel veel krampjes door de overgang van meconium naar de kv. Heel de nacht op geweest en metern maar even mjjn kraamtranen weggewerkt. Gisteren overdag lekker uit gerust en bijgeslapen. Vannacht weer lekker geslapen alleen even eruit voor de fles.

Mijn onderkant is weer zo goed als genezen. De hechting zat gisteren al wat los. Die komen ze vandaag verwijderen.

Vandaag ook de gehoortest rn het hielprikje. Spannend.

18. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Made en nono gefeliciteerd!

Bedenk me ineens heb ik mijn bevalling al verteld?
    Bailief
    Ik heb een heel sterk vermoede dat jij als einige over tijd gaat hihi!

Hier consultatiebureau komt zo langs ben erg benieuwd!

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Prutske, ik "durf" het vandaag nog niet te vragen. Vorige week heeft ze gevoeld, was toen wel verweekt en iets open maar geen ontsluiting. Denk daardoor dat het pijn zal doen als ze wat probeert. Slaat nergens op omdat een bevalling veel meer pijn doet natuurlijk, maargoed :p.

Je geneest snel zeg, wat fijn! En ook maar even alle kraamtranen eruit gegooid, ben je daar ook weer vanaf ;). Spannend vandaag! Knuffel hem maar extra na zijn prikje. Zo sneu lijkt me dat.

xDoo, en bedankt he :D haha. Ik denk het ook hoor. Mijn beloning op deze zwangerschap die al zo geweldig was :p. Ach ja ik ben blij als onze kleine meid er straks is, of het nou vandaag is of over 2 weken.

Volgens mij heb jij het nog niet verteld, ik ben wel heel benieuwd! Succes met het cb :)

20. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bailief, knuffelen doen we volop. Hielprikje stelt niks voor als ze warme voetjes hebben. Hij is niet eens wakker geworden

Deel Deze Pagina