Oh echt waar? Goed om te weten want dan hoef ik ook niet bamg te zijn dat ze pijn krijgt . Controle was goed. Wel weer een hoge bovendruk, 150/80. Strippen doen ze hier vanaf 41 weken. Met 41 weken moet je hier ook voor een echo naar het ziekenhuis en vanaf dan aan de ctg. Hoevaak weet ik niet. Zal me niks verbazen als het hier zover komt, wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden dan vind ik. Iedereen al klaar voor oud en nieuw voor zover jullie het vieren met jullie kleintjes?
Nono en made: Van harte gefeliciteerd met jullie meisjes!! Bailief ik hoop zo voor je dat jullie meid nu ook snel zal komen. Morgenavond blijven wij lekker thuis met zn 3e. Ik denk dat we na het vuurwerk snel ons bed in gaan... de nachten zijn zo kort
@Nono Gefeliciteerd met jullie meisje!! Mooie namen ook! Klinkt als een pittige bevalling, maar het was het vast helemaal waard @MaDe Ook gefeliciteerd!!! en ook al zo'n mooie naam! @Bailief Ja ik ben echt bij dat ze een tintje heeft. Ik ben echt spierwit en in de zomer verbrand ik alleen maar Zelfs onder de zonnebank blijf ik spierwit.... Ben zo blij dat, dat dr bespaard blijft haha Wat een raar gedoe met de zorgverzekering! hier had ik alle polissen en pasjes al binnen. Toen heb ik toch nog iets veranderd voor mn vriend, dus kreeg ik nieuwe polis en pasjes. Toen werd N. natuurlijk geboren dus nu voor de 3e keer nieuwe polis en pasjes voor 2014 en nieuwe polis en pasjes voor 2013 ivm bijschrijving van haar, ben een dure voor de administratiekosten hahahah @Seentjuh Ben benieuwd wanneer we je babynieuws lezen haha Hier doen ze geplande KS altijd standaard met 39 weken maar zo zie je maar dat het protocol overal anders is Heerlijk het bos, knapt L. misschien ook wat van op. Ik voel me in iedergeval altijd weer wat beter als ik verkouden naar het bos of strand ga. @Prutske Lekker schandalig blijven genieten, doen wij ook Gelukkig ben je er zonder al te veel schade down under vanaf gekomen! @La85 Fijn dat je mannetje het zo goed doet!! Schandalig van de kraamzorg zeg!! Juist omdat je alleen bent mag je verwachten dat ze extra voor je loopt. Groot gelijk dat je dr heb weggestuurd, en jammer dat er niet een goede alsnog is gekomen. Ik zou hier zeker een klacht over indienen hoor! Ookal red jij je prima zonder haar...ik had de eerste dagen echt niet gered met zo'n flut kraamhulp. Ben benieuwd of je nog een reactie heb gekregen van de vader.... @Saar Vreselijk die stuwing Hier was ik er gelukkig met 1 1/2 dag vanaf. Ik kolfde steeds maar wat eruit voordat ik dr aanlegde wat mn borsten waren zo opgezet dat ze niet kon happen. En in de douche probeerde ik er ook maar wat uit te krijgen, echt een naar gevoel... Fijn dat je een goede kraamhulp heb. Klinkt een beetje als de onze Deed ook echt veel waardoor mn vriend ook lekker tot rust kon komen en kon uitslapen Geniet er van want ze zijn zo weer weg Krijg jij ook 2 dagen extra? Hier heb ik het wel gedaan, heerlijk!! Ik moest er ook niet aan denken hoor om naar buiten te gaan maar dat komt vanzelf Ik vond het de eerste 1 1/2 heerlijk, lekker boven in mn rustige kleine holletje, samen met mn meisje. Maar nu ben ik steeds vaker beneden met en zonder haar, doe ik weer wat dingetjes in huis en gister voor het eerst naar buiten geweest, Heerlijk!!! @Consultatie Hier zijn ze vandaag ook van het consultatiebureau geweest. Weer zo'n vragenlijst enz enz en ze hebben dr gewogen. Ze is goed gegroeid 2900 gram Ook gaf ze aan dat ik gewoon zoutoplossing mag gebruiken voor dr verkoudheid dus daar gaan we maar mee beginnen @verkoudheid Gelukkig wordt N. dr verkoudheid niet erger maar het is wel echt zielig. Vandaag had ik intake van het consultatiebureau en die gaven aan dat ik gewoon de zoutoplossing van Otrivin mag gebruiken, dus dat wordt vandaag gehaald voor me Ondanks dr dichte neus waar soms heel veel herrie uit komt drinkt en slaapt ze nog wel heel goed. Alleen vanochtend was ze echt benauwd Heb toen een kwartiertje met dr in de douche gezeten en daarna heeft ze 4 uur achter elkaar geslapen @Oud en nieuw Wij gaan waarschijnlijk naar mn vader, die woont in de polder dus geen last van vuurwerk, wel zo prettig voor de hondjes Even afwachten wat voor weer het is want als het echt rot weer is wil ik niet met N. midden in de nacht naar buiten, dus dan komt mn vader hier heen. Voor de honden minder prettig want hier is veel vuurwerk, maar met rolluiken dicht, tv aan en veel koekjes moet het wel lukken. @Afspraken Wil iemand mn afspraken in het lijstje zetten ? 07-01 Kinderarts ivm heupjes 09-01 Consultatiebureau
Bailief: Balen van je gebit. Hopelijk komt het straks na de bevalling goed. Die schotel staat hier ook nog op het lijstje, is ook niet zo'n moeilijk recept he?! Balen hoor de laatste. Hopelijk ga je niet 2 weken over tijd. En het kan nog steeds voor je uitgerekende datum. Wat zei ze van je bovendruk dan? Seentjuh: Wat vervelend dat jullie niet fit zijn. Hopelijk zijn jullie weer een beetje opgeknapt. Nono: Gefeliciteerd met jullie meisje. Fijn dat ze eindelijk geboren is! Hopelijk zijn jullie nu lekker thuis. Made87: Ook gefeliciteerd met jullie dochter. Fijn dat het zo snel is gegaan. Geniet er van! Prutske: Klinkt als onze eerste nacht thuis, pfieuw. Fijn dat je lekker bij kunt tanken overdag. Xdoo: Hoe was het met het cb? Hier is Jefta ook geslaagd voor de gehoortest vandaag. Hielprik ook gehad. Verder zijn de nachten heerlijk. 2 keer een voeding van een half uur en dan weer slapen. Stukken beter als in de zwangerschap en in het ziekenhuis. Wel gezeur nu met de 9e en 10e dag, want er is eigenlijk geen capaciteit. Nu leggen ze het bij ons neer, maar dan heb ik zoiets van laat maar. Ik denk dat morgen de laatste dag wordt. Ik ga straks beneden eten, ben heel benieuwd maar heb er ook wel zin in!
Staffie: makkelijk he die zoutoplossing. Mag je gewoon spray gebruiken of moet het druppels zijn. Ik heb uiteindelijk geen stuwing gehad, mazzelkont ben ik. Scheelt wel dat het de 2e is. Heerlijk weer even buiten, maar wat is de wereld dan groot he?! Hoop vragen hebben ze he van het cb. Hier komen ze 7 januari heb er echt totaal geen zin in maar ja het hoort erbij. @ oud en nieuw: Wij blijven thuis en gaan hopelijk slapend het jaar uit.
Me88, dankje, ik hoop het ook Lastig die korte nachten, al zou ik op dit moment best willen ruilen met je hoor haha. Maar dat neem ik vast over een week of 3 terug Staffie, hoe gaat het tussen de honden en N.? Fijn dat ze zo is aangekomen! En ook wel prettig dat je een zoutoplossing kunt gaan gebruiken, hopelijk heeft het snel effect. De zorgverzekering bleef bezig voor jullie zeg, haha. Saar, het klinkt alsof het supergoed gaat bij je en alsof je optimaal kunt genieten, fijn! Hoe was het om weer beneden te eten? Het is inderdaad geen moeilijk recept van die schotel. Vandaag dus weer van gegeten en hij leek nog lekkerder dan gisteren . Ze vond mijn bovendruk wel aan de hoge kant, ze zei dat ik misschien de vorige keer langer zat te wachten en nu korter. Dat was niet zo, zei ik ook maar ze ging er niet op in. Zal wel goed zijn denk ik... Ze kijken eigenlijk helemaal niet naar de bovendruk. Ben benieuwd hoe het met Seentjuh is...
Jaarwisseling MaMa's♥ Seentjuh - 28 jaar - 2e kindje - 2 januari - Baby Girl! Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl! ~ Bevallen ~ ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy! Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 13 december - N. xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 14 december - S. Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 16 december - J. LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 21 december - Z. Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 24 december - J. Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - L. MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 29 december - E. NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 29 december - A. L. ~*Afspraken*~ 6 januari - Controle VK - Bailief 7 januari - Kinderarts ivm heupjes - Staffie 7 januari - Consultatiebureau - Saar 9 januari - Consultatiebureau - Staffie Zo, nu sta ik niet meer zo alleen bij de afspraken al heb ik het vermoeden dat ik in deze dagen helemaal alleen bovenaan sta haha. Normaal zou dat iets leuks zijn maar deze keer is het omgekeerd
Bailief: Haha af en toe zul je straks denken ooooh waar ben ik aan begonnen. Zeker als je een krampjesnacht hebt en ze niet ophouden met huilen, zo zielig. Apart met je bovendruk, dat is m.n. inspanning. Eten ging super goed. Was ook gezellig want Jefta begon ook te huilen boven dus we zaten met z'n vieren aan tafel. Echt voelde heel compleet. Ben ontzettend aan het genieten, dus dat is helemaal fijn. Het loopt ook allemaal lekker en we zijn echt aan het bijkomen van alles. Alleen irritant van de kraamzorg, maar goed het zij zo. Klinkt heerlijk die schotel, ik ga hem binnenkort (als ik weer goed op de been ben) ook maken!
Saar, Nono en Made: van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes!!! vind dat iedereen originele namen heeft gekozen zeg! Valt me echt op Mijn fam moet nog wennen aan de naam van ukkie omdat je het uitspreekt als zee-id, maar ach komt wel goed Ben ff kwijt wie het vroeg maar, nee, de papa heeft geen contact gezocht. Ik heb hem netjes laten weten toen mijn vliezen waren gebroken (om aan te geven dat bevalling was begonnen) en daarna ook nog een berichtje gestuurd toen de kleine er eenmaal was. Heb nul komma nul reactie dus nu is het voor mij ook klaar. Ik ga geen updates etc meer sturen nu.. interesse zal echt van zijn kant moeten komen wil ik hem nog iets vertellen.
Saar, haha dat geloof ik gelijk. Ik zal nog maar even genieten van mijn nachten die nu alleen nog maar gebroken worden door toiletbezoeken . Oh inspanning heb ik helemaal niet geleverd... toch apart dan die bovendruk. Wat heerlijk dat het zo compleet voelt! Geniet ervan, dat heb je echt verdient na je zwangerschap. Voel je je nu ook anders als na de geboorte van Hanna? Je bedoeld van die 2 dagen dat ze daar zo lastig over doen? Lijkt me ook niet prettig, het wordt natuurlijk niet voor niks geadviseerd... LA85, helemaal gelijk dat het nu van de kant van je ex moet komen. Je hebt hem over alles geïnformeerd dus nu is het aan hem. Ze wennen vanzelf wel . Ik dacht eerst ook dat de uitspraak anders was tot je het nu typt, haha. Ook heel mooi hoor! Had schoonmoeder net aan de telefoon, ze belde en gisteren belde ze ook al. Ze zei weer dat ze zich telkens zorgen maakte en dat ik dat pas zou begrijpen als ik zelf moeder was. Ik heb gezegd dat het gisteren ook goed ging en vandaag dus ook. Dat ze het hoort als er wat is en dat ik me zelf ook niet druk maak. Oja en dat het nog wel 3 weken duurt. Ze was helemaal verbaasd over die 3 weken, ja zegt ze het kan ook over een week. Ik bleef maar bij de 3 weken, misschien helpt het
Ego bericht!! Vanmiddag is ons dochtertje T.e..s...s geboren! 3860 gram en doet het al redelijk goed aan de borst. Pijn van keizersnede valt me zwaar tegen terwijl ik normaal geen.pieper ben... maar is voor een goed doel geweest. Knuffel bailief!! Hoop dat je snel bij de bevallen dames hoort!
Gefeliciteerd, Seentjuh! Ook al zo'n leuke naam! Ik dacht al dat je aan de beurt was omdat je zo laat vannacht nog iets had gepost . Wel heel naar dat de pijn je zo tegen valt . Geven ze je wel goede pijnmedicatie of kan dat niet door de borstvoeding? Probeer wel zoveel mogelijk te genieten en laat je maar goed verwennen! Hoe vind L. zijn zusje? En dankje! ik hoop het ook, in ieder geval duurt het geen 3 weken meer .
Seentjuh, gefeliciteerd met jullie dochter. Bailief, kop op hou vol. Niet leuk om laatst te zijn maar iemand moet het zijn. Hoop wel dat je nog vanzelf gaat bevallen. Kan van het een op andere moment zijn he.
La85: Goed dat je het nu van zijn kant laat komen. Je kunt niet blijven trekken. Ik snap dat ze even moeten wennen aan de uitspraak. Mijn moeder moet ook nog wennen aan Jefta, maar na een week begint het te komen. Kun je het een beetje redden alleen? Bailief: De zorgen beginnen al in de zwangerschap hoor, zal alles goed gaan etc. En nu wordt het helaas niet meer onbezorgd, alhoewel ik me altijd al zorgen maakte over mijn man en de mensen van wie ik hou. Maar met een kindje is het wel weer anders. Bedoel je anders in de zin van kriebels voor een 3e? Ik heb totaal geen kriebels. Qua energie is het een beetje hetzelfde. Ik zou serieus je schoonmoeder niet meer oppakken. Hopelijk ben je snel aan de beurt. Seentjuh: Gefeliciteerd!!! Wat een mooie naam. Vervelend dat het tegenvalt met de pijn. Krijg je wel morfine, tramal, diclofenac en paracetamol? Sterkte met opstaan ook waarschijnlijk vandaag. Dat is niet leuk, maar geniet van je meisje! Hier weer een lekker nachtje en uitgeslapen tot 8 uur Heerlijk. Vandaag de hulp voor het laatst en dat is prima zo. Vinden het ook wel weer lekker zonder. Ik moet wel Jefta in badje doen vandaag anders gaat het feest niet door.
Prutske, ja helaas ben ik de "gelukkige" maar komt goed. Uiterlijk de 18e beval ik Saar, wauw wat een nacht! Dat had je vast nodig. Is het al gelukt om hem in bad te doen? Waarom moet jij dat eigenlijk doen? Bewijzen dat je het kunt ofzo? Ik bedoelde meer of je nu meer kan genieten omdat je bevalling toen heel heftig was. Maar een keizersnede is natuurlijk ook heel heftig dus ik vroeg me af of het anders is. Wel fijn dat je geen kriebels hebt nu, je bent ook pas net bevallen . Niet oppakken als ze belt heb ik geprobeerd, ze blijft net zo lang bellen tot ze ons te pakken krijgt. Als mijn vriend zegt dat ze mij even niet aan de telefoon kan krijgen om wat voor reden dan ook dan vraagt ze of hij kan doorgeven dat ik haar terug bel. Heb haar wel eens niet terug gebeld en dan belt ze gewoon zelf weer. Vermoeiend he?!
Seentjuh Gefeliciteerd,! Hopelijk trekt de pijn snel weg! Iedereen alvast fijne jaarwisseling. Ik duik nu mn bedje in en ga ga veder met vl en s. Een gezellige avond maken Zal morgen mijn bevalling verhaal vertellen!
Bailief: Ja ze willen je wel zo gemobiliseerd hebben dat je zelf voor je kindje kunt zorgen. Anders werd de zorg niet afgesloten. Nu kun je natuurlijk altijd weigeren, maar goed. Ik heb nu direct na de bevalling meer genoten aangezien jefta eigenlijk direct bij me was en ik niet meer weg hoefde. Dus dat was gewoon direct genieten met z'n drieën. Vind het psychisch een stuk minder zwaar, al is zelf bevallen wel enorm gaaf! Gelukkig heb ik dat meegemaakt en weet ik wat voor oerkrachten er vrij komen dan! Het herstel valt me ook meer mee die totaal ruptuur was ook niet echt prettig en daar zit je op de hele dag dus dit is beter te doen. Ik had me ook voorbereid op heftige pijn en dat valt mee. Nu heb ik nog 3x 2 paracetamol hoor maar die ga ik nu rustig afbouwen. Wat irritant van je schoonmoeder zeg. Belooft nog wat voor als de kleine er is Ik snap het ook niet zo goed maar goed dat ben ik. Heel veel sterkte ermee in ieder geval. Xdoo: Fijne avond en geniet van je dutje.
Oh en wat ook scheelt is dat de borstvoeding loopt als een sneltrein. Hij zit al 70 gram boven geboortegewicht en dat schijnt vrij uniek te zijn bij borstvoeding. En het is allemaal makkelijker met een tweede
Saar, oh op die manier. Is het gelukt? Wat fijn dat het je nu meer meevalt en het scheelt dat je beiden meegemaakt hebt denk ik. En wie weet maak je één van beiden nog wel weer een keer mee! Wat goed ook van de borstvoeding, heerlijk dat het zo soepel gaat! Ik snap ook niks van mijn schoonmoeder hoor, eigenlijk niemand die ik het vertel. Zat gisteren even flink te klagen over haar tegen mijn moeder en ik hoorde aan haar dat ze het echt erg voor mij vond . Die zegt gewoon dat ze geen tijd heeft om zich zorgen om mij te gaan maken en dat ze het nut er niet van inziet haha. Nou helemaal prima want er is ook niks om zorgen over te maken. Meiden, alvast een fijne jaarwisseling gewenst en dat het een geweldig jaar mag worden met alle kleintjes! Ik bedenk me ineens iets, die van ons wordt de enige 2014 baby hier ook wel een eer toch