Jaarwisseling mama's 2013-2014 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bailief, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Jaarwisseling MaMa's♥

Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

~ Bevallen ~

ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 13 december - N.
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 14 december - S.
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 16 december - J.
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 21 december - Z.
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 24 december - J.
    Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - L.
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 29 december - E.
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 29 december - A. L.
    Seentjuh - 28 jaar - 2e kindje - 30 december - T.

~*Afspraken*~
    6 januari - Controle VK - Bailief
    7 januari - Kinderarts ivm heupjes - Staffie
    7 januari - Consultatiebureau - Saar
    9 januari - Consultatiebureau - Staffie

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Ja hoor gelukt:D Nee 't is in principe nog steeds normaal dat je niet bevallen bent. Na 40 weken mag het zeker wel en nu ook. Het kan nog in 2013 maar dan moet het wel heel rap. Wel sneu hoor voor je. Hopelijk ga je niet dagen over tijd!

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Seentjuh
    GEFELICITEERD!!!
    Ik dacht het al ;) je was zo stil op het forum gister hahaha
    Mooie naam ook!
    Ik hoop dat alles je is meegevallen en je snel herstelt!
    Ik had de 1e dag ook echt veel pijn, en om de 4 uur (of 6??) kreeg ik een morfinespuit en paracetamol
    De 2e dag ging al zonder de morfine en toen ik thuis kwam al geen paracetamol meer ook, dus het komt echt goed;)

@Saar
    Ik heb de neusdruppels ipv spray.
    heb nu al het idee dat het werkt. Voor de voeding doe ik het in dr neus en dan drinkt ze al wel beter dan dat ze deed

@Bailief
    Sta je dan..helemaal alleen bovenaan:(
    Hoop dat je nu echt niet lang meer hoeft te wachten!
    2013 kan nog he! Met en turbobevalling haha

Een jaar geleden had ik niet durven hopen/dromen dat ik ooit zo'n onderschrift zou kunnen hebben:D:D

Het gaat heel goed met de honden!
    Eerst natuurlijk erg enthousiast want ja..het is toch iets nieuws in huis.
    Nu reageren ze eigenlijk niet meer.
    Alleen als ze opeens heel hard huilt door een krampje ofzo dan wil er nog wel eens een hond naar de kinderwagen lopen.
    Ze ligt nog niet in de box ;)
    Denk dat het vooral "interessant' wordt als ze straks gaat spelen met dingen die geluid maken en gaat kruipen enzo

@La85
    Heel goed dat je nu niets meer laat weten.
    Je heb meer dan genoeg gedaan, en het feit dat hij zelfs nu niet eens de moeite neemt om te reageren zegt meer dan genoeg...wat een lamzak! Jij heb in ieder geval alles gedaan wat je kon!

@De nachten
    Hier gaat het eigenlijk ook heerlijk!
    Wel 2x een voeding maar dan slaapt ze ook gewoon 3/4 uur achter elkaar.
    Ze valt alleen niet echt makkelijk in slaap in dr wiegje dus na de eerste nachtvoeding blijft ze vaak bij mij slapen:D
    Echt heerlijk maar merk wel dat ik zelf dan niet zo ontspannen lig, dus ik probeer dr altijd wel weer in dr wiegje te leggen

@Oud en nieuw
    Wij blijven toch lekker thuis vanavond ;)
    Zie het niet zitten om midden in de nacht met N. te gaan sjouwen, en de honden...veel te druk ;)
    Mn vader komt dus hier heen, de honden doen het tot nu toe ook prima dus komt vast goed vanacht.

Mn vader heeft vandaag voor het eerst opgepast op de kleine meid:D:D
    Ik wilde graag zelf wat boodschappen doen vandaag, en mn vriend moest gewoon werken dus mn vader is een uurtje geweest.

Ik was blij dat ik weer thuis was:D:D
    Miste mn meisje en vond het ook veel te druk op het dorp, maar we hebben wat lekkers voor vanavond, oliebollen en tepelhoedjes hahaha
    Maar is proberen of het werkt want ik blijf last houden van mn rechter tepel. Voeden gaat wek hoor maar het blijft gevoelig. Werkt het niet dan bel ik van de week toch de lactatiekundige maar

Ik wens jullie allemaal een gezellige jaarwisseling, voor de meeste een met baby, en Bailief...jullie laatste Oud en Nieuw als stelletje....de volgende altijd als gezin ;)

Hier wordt het in ieder geval een mooie avond...na 7 jaar eens een keer positief terugkijken op het afgelopen jaar:D

Geen sterfgeval of ernstige ziekte's in de nabije omgeving gehad..
    Geen baan kwijtgeraakt of andere vervelende dingen...en natuurlijk het mooiste van allemaal...
    Onze grootste wens mocht in 2013 in vervulling gaan:D:D:D

00.00 uur vind ik altijd een emotioneel moment...dus ook dit jaar zal ik vast een traantje wegpinken maar dan wel met mn mooie meisje in mn armen:D

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, mooi dat het gelukt is! :D

Staffie, kan me voorstellen dat je dat gesjouw niet ziet zitten vannacht, maar zo kan het ook ;). Leuk dat je vader opgepast heeft! Knap ook van jou dat je al even alleen bent gegaan, lijkt me heel moeilijk om haar even achter te laten ;). Wat goed dat het zo goed gaat met de honden! Zal straks inderdaad vast heel interessant voor ze worden. Ik ben blij voor je dat jullie eindelijk terug kunnen kijken op zo'n goed jaar. Hier was het ook echt een geweldig jaar, als ik erover na ga denken kan ik zo gaan huilen omdat ik er zo blij mee ben, hormonen :p.

Vandaag gaat niet meer lukken hoor. Helaas :p. Het heeft ook wel iets, zo eenzaam aan de top hahaha. Sta ik toch ergens mee bovenaan :p. Maar heel eerlijk hoop ik echt dat ik aankomend weekend leuk nieuws kan brengen hier, heb alleen het gevoel dat ik nog wel ff rond loop.

Onze hond maakt me helemaal gek :(. Er is de afgelopen weken zoveel vuurwerk afgestoken en nergens reageerde ze op. Maar vandaag is ze compleet los aan het gaan... het stomme is dat ze zich buiten nergens wat van aantrekt. Maar binnen dus wel, ik ben in staat om in de tuin te gaan zitten.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Iedereen de beste wensen voor 2014. Dat de laatste baby ook maar snel mag worden geboren!

Staffie: Heb jij ook niet vreselijke spierpijn gehad onderin je buik? En kun je al weer broeken aan? Lekker he dat ze zo rustig worden bij je. Jefta kruipt altijd naar de kant van mijn hart, zo apart. Daar komt hij dan tot rust. Wat knap dat je al alleen weg bent gegaan! Ik kon dat echt nog niet. Wat een topjaar moet dit voor jullie zijn! Tepelhoedjes helpen niet zo bij tepelkloofjes schijnt de huid weker te maken. Ik heb ook 2 kloofjes, helaas. Maar dat komt omdat meneer vrij onrustig is aan de borst, lees ongeduldig dus vaak loslaat.

Bailief: Hoe is je jaarwisseling geweest? Je hebt niet de 1e baby van 2014 gekregen?

Hier gewoon lekker geslapen. Werd wel even wakker om 5 over 12 maar daarna gewoon geslapen tot 1 uur totdat Jefta zich melde. Hanna gelukkig ook niet gehoord. Vanmorgen beneden ontbeten en gedoucht. Na 1,5 uur ook wel weer heel lekker om op bed te zitten moet ik zeggen.

6. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    De beste wensen allemaal!

Ik heb een beetje andere dingen gedaan dan zp en de afgelopen paar dagen :) heb nog niet eens teruggelezen maar dat doe ik als ik weer beetje tijd heb. We mogen naar huis vandaag. Gisteren was de.pijn al stukken minder en kon lopen enzo, dus ging zo goed dat ik weg mag. Bv gestopt... nu al kloven en heb het er niet voor over om dan door te bikkelen. Het is een lekker ding! En doet het goed! L vind het niet echt.boeiend en vind zijn zusje zijn aandacht niet echt waard haha.

Later zal ik ook reageren.ipv alleen ego berichtje tr doen haha

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Saar, lekker zeg dat jullie zo goed geslapen hebben. Krijg je vandaag nog kraamvisite of is iedereen druk met nieuwjaarsdag?

Helaas niet de eerste 2014 baby haha. Ik denk dat ze graag buiten de feestdagen geboren wil worden :p

Seentjuh, lekker toch dat je zo druk bent geweest met je gezinnetje, hartstikke logisch en moet je ook zeker doen! Snap dat je gestopt bent met de bv, ik sta erop het moment ook zo in wanneer het hier zo ver is. Maar de tijd zal het leren wat het hier gaat worden. Haha, komt vast binnenkort wel met L.!

Ik ben vannacht tot 2 uur wakker geweest. Wilde zo graag slapen maar na 1 uur begon oud&nieuw weer opnieuw hier met vuurwerk leek het wel. Dus opnieuw de hond van slag. Daarna wel als een blok tot kwart over 10 geslapen :D

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Seentjuh: Lekker dat je al naar huis mag, dat is wel super snel zeg! Lekker thuis verder herstellen. Voor L. is het ook wel raar aangezien je ook nog in het ziekenhuis bent. Hanna begon thuis pas te aaien en kusjes te geven dus het kan nog komen. Balen van de kloven, heb je nu wel stuwing of valt dat mee?

Bailief: Er komen een aantal mensen nieuwjaarwensen. Mijn ouders vanmorgen al, mijn zus vanmiddag en verder weet ik het niet. Nou buiten de feestdagen is ook wel weer lekker toch? Je hebt je uurtjes in ieder geval wel gemaakt.

Hier heeft de vk ook de zorg afgesloten vandaag. Heel verwarrend vind ik dat ze aan de ene kant zeggen dat je rustig aan moet doen en aan de andere kant aangeven dat je wel wat meer mag doen. Ik kan dat niet helemaal volgen. Maar goed we zullen het vanzelf wel meemaken.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, oh dat is gezellig. Klinkt als een rustig dagje.
    Heel verwarrend van je kraamzorg, daar kun je eigenlijk maar weinig mee. Ik zou gewoon naar je lichaam luisteren, dan weet je snel genoeg wat wel en niet lukt.

Ik was inderdaad blij met mijn nacht, het gedeelte waarvan ik sliep dan he haha.

Wij zijn even samen aan de schoonmaak gegaan. Kerst spullen eruit, huis weer fris en de wasmachine staat aan. Ook wel lekker. Verder doen we rustig aan vandaag, we hebben nog eten van gisteren dus koken hoef ik ook niet. Heerlijk. Zit zelfs te denken om eens lekker in bad te gaan, nu kan ik roepen voor hulp om uit bad te komen haha.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Rustig hier, hopelijk liggen jullie allemaal lekker te slapen :). Hoe is het met iedereen en met jullie kindjes?

Niks aan de hand nog hier, maar had ook niet anders verwacht. Wij hebben last minute nog "even" een andere naam gekozen. Volgens mij sporen we echt niet, maar we hebben toch een beter gevoel bij deze naam :). Is maar goed dat ik niet 2 weken geleden bevallen ben :D

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Arme jij bailief. Nog 2 dagen tot je uitgerekende datum. Misschien komt ze wel precies op tijd. Hoe gaat het lichamelijk met je? Lekker dat je niet hoeft te koken, maar anders kan je vriend het ook doen toch? Ben je nu wel zeker van de naam?

Hier gaat het goed. Al heeft Jefta vannacht krampjes gehad. Hij zit met zijn luiers al in maatje 2, want 1 lekte al door de zeikerd. Ik heb vanmorgen beneden ontbeten, daarna klein stukje buiten gelopen en toen weer naar bed. Om 10 uur lekker beneden koffiegedronken en nu weer op bed. Ik merk dat ik het echt lekker vind om even beneden te zijn. Dinsdag ben ik voor het eerst een halve dag alleen dus daar moet ik ook echt naar toe gaan werken. Heb wel back-up van mijn moeder als het niet gaat.

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ja 2 dagen nog maar... wel raar hoor dat die datum nu zo dichtbij is. De hele tijd jeb ik er naartoe geleefd en nu kan die datum ook zomaar voorbij gaan. Maar inderdaad, wie weet komt ze precies op tijd. Lichamelijk gaat het eigenlijk niet slecht, ik heb wat minder last als ik dingen gedaan heb dan dat ik een paar weken geleden had. Best raar want mijn buik is nu natuurlijk op z'n top. Misschien gewenning :p. Hij kan inderdaad ook koken, maar ik kan het dan niet laten om me ermee te bemoeien haha. We zijn nu echt helemaal zeker van de naam, al dachten we dat bij de vorige naam ook. Maar nu lijkt het gevoel erbij anders. Al weet ik wel weer dat er veel mensen zijn in onze omgeving die de naam niet zo mooi vinden, maar dat is ons probleem niet. Het is een klassieke naam geworden :)

Wauw, maat 2 al! Die verschillen geloof ik ook niet zoveel toch, 1 en 2? Het klinkt alleen gelijk veel groter, haha. Kun je de pakken 1 nog omruilen of had je er niet veel van? Wat zielig dat hij krampjes had, daar heb je dus een tijdje mee gezeten? Lekker dat je al naar buiten geweest bent, en even beneden is natuurlijk ook gezellig. Fijn dat je je moeder achter de hand hebt dinsdag, heb je nog veel last?

Vroegen mensen aan jullie trouwens ook of jullie bang waren voor de bevalling? Ik krijg die vraag van mensen zonder kinderen nu steeds vaker en als ik ze vraag waar ik dan bang voor moet zijn wordt ik aangekeken alsof ik iets heel geks zeg.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ben heel benieuwd naar de naam. Hopelijk kun je hem of eigenlijk haar snel melden! Fijn dat het lichamelijk best goed gaat, misschien neem je nu iets meer gas terug nog? Hier vroegen mensen het bij de eerste niet hoor. Maar ik was zelf ook heel nuchter, zo van het zal echt wel veel pijn doen, maar ik ben niet de eerste die bevalt...

Maat 1 en 2 scheelt een kilo geloof ik, maar ze zijn wel echt groter. Heb nog 1 dicht pak en die ruilen we om. Had nog 36 losse luiers en het kleine pakje kruidvat, maar die zijn met mijn zus mee. Die is eind maart uitgerekend. Net zoals de inhoud van mijn kraampakket aangezien ik eigenlijk niks heb gebruikt(alleen 2 matjes voor Jefta niet eens voor mezelf). Ben thuis gelijk overgegaan op kotex. Ik voel de wond nu wel weer iets meer, maar dat vind ik niet zo gek eigenlijk, Vanmorgen bij het opstaan voelde ik het praktisch niet. Ben de paracetamol ook rustig aan het afbouwen, zit nu nog op 3x1.

Kreeg trouwens de tip om zon kraammatje onder het matrasje in de kinderwagen te leggen met de plastic kant naar beneden. Dan komt de kou niet zo op.

14. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Allemaal de beste wensen voor 2014!!!

@Bailief
    Je laat ons wel wachten zeg hahaha
    Maar fijn dat je, je nog zo goed voelt anders is het helemaal zwaar aftellen

Jullie durven, zo'n lastminute beslissing hahaha
    Hadden jullie deze naam al wel eerder in het hoofd?
    Ben zo blij dat we die stress niet hebben gehad, vreselijk hahah

@Saar
    Spierpijn? Volgens mij zijn al mn spieren uit mn buik gehaald hahaha
    Maar zeker de eerste dagen erg veel last hoor, het gaat nu beter maar nog steeds kan ik niet vanuit lig stand overeind gaan zitten in mn bed. Moet dan echt eerst op mn zij gaan liggen en dan met mn hand omhoog drukken
    (ik mis die "papagaai" uit het ziekenhuis ook nog steeds)

Ook na het boodschappen doen had ik best wel extra last van de wond, door het rekken en strekken naar boodschappen, dus daar moet ik echt nog voorzichtig mee zijn

Dat loslaten doet N. dus ook steeds aan de rechterkant, vervelende is dat ze dus loslaat en gelijk weer aanhapt...au!!!!

Wat betreft rustig aan doen, je moet echt je eigen grenzen op zoeken.
    Hele dag liggen is natuurlijk niet goed voor je spieren maar actief bezig zijn lukt ook echt niet ;)
    Net als 10x de trap op en af is ook niet slim ;)
    Maar je merkt vanzelf wat je wel en niet kan en je zal merken dat je steeds meer kan ;)

Maatje 2 al??
    Jeetje...N. zit net in maatje 1, daarvoor maatje 0 van kruidvat haha
    Zo zielig die krampjes..hier heeft N. er ook veel last van, vooral s'avonds na de voeding

@Seentjuh
    Andere dingen gedaan??? hahahahha
    Logisch toch!! Ik zit nu ook veel minder achter de pc hoor, gelukkig begint het nu wel meer te komen omdat er weer wat ritme in de dag zit
    en ik mezelf wat beter voel

Zonde van de borstvoeding maar het moet idd wel te doen zijn voor je, en in het begin al zoveel pijn dan is het lastig vol te houden

@Tepelhoedje
    Ik heb gelukkig geen kloven meer maar de rechter tepel blijft gevoelig.
    Heb met een tepelhoedje geprobeerd maar wat een drama...blijft niet prettig zitten, N. drinkt ook niet prettig eraan, trekt echt een vies gezicht haha dus ze liggen weer in de kast;)

Ik merk wel dat als ik gewoon echt wat mer de tijd neem om aan te leggen dat het beter gaat, dus het zal toch wel met het aanleggen te maken hebben. Links is er geen probleem, gewoon hap en klaar...
    Rechts moet ik gewoon echt de tepel goed in d r mondje mikken zeg maar...haha hopelijk gaat het vanaf nu wel beter anders toch maar naar de lactatiekundige volgende week.

N. is nog steeds verkouden maar gelukkig komt het nu wel los te zitten.
    Wel echt sneu want die vieze snot loopt natuurlijk in dr keel en dat spuugt ze dus met melk en al weer uit...
    Gelukkig is ze het dan kwijt maar al dat spugen is wel zielig:(:(
    Ik hoop maar dat het snel echt over is

Vanacht bijna niet geslapen, ze bleef gewoon wakker...
    Op mn borst lag ze ook niet lekker, bleef maar draaien, in het wiegje ging ze huilen en naast me was ook geen succes..pff...
    Blij dat ze uiteindelijk toch om 5 uur in slaap is gevallen, op de voedingen na slaapt ze nu nog steeds, hopelijk vanacht ook, maar het komt denk ik echt van de verkoudheid..ik hoorde dr gewoon steeds roggelen vanacht..zo zielig, dus vanochtend flink gespuugt en toen gaan slapen

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, ja ik denk dat het komt door het rustiger aan doen. Als ik alleen ben doe ik onbewust toch meer dan nu. Inderdaad, pijn doet het toch. Van bang ervoor zijn wordt het ook niet beter denk ik, kan geloof ik zelfs de ontsluiting belemmeren.

Fijn dat het pak omgeruild kan worden en je zus was vast blij met de luiers en het kraampakket. Leuk dat ze zo kort op elkaar komen. Volgens mij ook logisch dat je het verder op de dag meer voelt, goed dat je nog maar zo weinig paracetamol nodig hebt. Dan is het al een heel stuk vooruit gegaan :).

Staffie, haha ja ach ik dacht laat ik het anders doen dan jullie en haar er lekker lang in laten zitten :p. Maar het is nog mogelijk voor de 40 weken ;). Ik had de naam al eerder voorgesteld maar toen vond mijn vriend hem niks, een paar dagen terug kwam hij er ineens zelf mee. Ik denk dat hij toen gewoon niet geluisterd heeft haha.

Klinkt best als een gedoe zeg, de borstvoeding. Kost het je veel energie of valt dat mee? He wat sneu voor N. :( een goede verkoudheid duurt wel 2 weken, hopelijk is ze er nu snel een keer vanaf.

Heb mijn moeder net aan de telefoon gehad, ze vond dat ik maandag maar moet vragen om gestript te worden maar ze strippen hier pas vanaf 41 weken. Ik denk zelf dat ze me dan met 40+6 laten komen om te strippen en dan gelijk een afspraak maken in het ziekenhuis voor na het weekend, mocht het niet geholpen hebben. Maar ach, het is nog geen maandag, nog genoeg dagen waarop ik kan gaan bevallen ;)

16. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Bailief
    Mannen ook hahaha
    Ik ben benieuwd of dit ook echt de naam wordt of dat jullie straks tijdens de bevalling toch weer wisselen hahaha

krijg je nu wel extra controle's nu je op het laatst loopt?
    Of ook maar 1x per week?

Gelukkig geniet ik nog steeds enorm van de borstvoeding:D:D
    Vooral als het wel pijnloos lukt haha
    Ze komt eigenlijk altijd netjes om de 3a4 uur en dan ben ik zo'n half uurtje bezig, dus het is niet zo dat ik heel de dag aan het voeden ben gelukkig haha
    Ze heeft nu 2x gehad dat ze echt vaker kwam om de 2 uur ofzo maar dat zijn regeldagen??
    Verder leg ik dr wel eens extra aan als ze huilt of de hik heeft

@Saar
    Had nog een vraag gemist zie ik;)
    Ik draag al weer een tijdje broeken, toen in uit het ziekenhuis ging al maar... wel losse broeken zeg maar haha
    Positiebroeken zitten echt nog heerlijk! en gewoon zo'n huispak en leggings. Een spijkerbroek zie ik mezelf voorlopig nog niet dragen en mn broeken van voor de zwangerschap... Ik denk dat ik die nooit meer aan kan:( mn buik is echt nog wel dik..en blubberig:)
    Lijkt wel of er nog een baby in zit:);)

Jij toevallig ervaring met zo'n sluitband??
    Ze zeggen dat je buik dan sneller weer in de normale vorm komt??

Trouwens met je borstvoedingsgedoe (zag je andere topic ;))
    Misschien kan je proberen met anders aanleggen? ivm je wond?
    Ik moet zeggen dat ik nog geen enkele keer last heb gehad van de wond , dat ze erop ligt ofzo maar ik leg dr dan ook vrij hoog aan omdat ze anders aan mn tepels "hangt"
    Dus echt het voedingskussen in mn onderrug en onder mn borsten en daar ligt zei dan op

Toen ik die kloven had legde ik dr ook vaak echt liggend aan, dus allebei liggen, buik tegen buik, of juist met haar beentjes in mn nek..
    Lastig uitleggen dus zal ff een plaatje zoeken haha

17. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
  18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Herkenbaar dat aanhappen. Ik kan het me alleen van Hanna niet meer heugen, irritant is dat. Die papagaai gebruikte ik juist niet. Ik zette gewoon de bovenkant van het bed helemaal rechtop. 't Is inderdaad zoeken naar balans, maar ben het ok wel zat op bed inmiddels. N is ook een stukje lichter als Jefta he?! Die zal inmiddels naar de 8 pond gaan denk ik als hij door blijft groeien op dit tempo. Het kan ook nog zijn dat je tepels nog een beetje moeten gaan 'uitstaan' ik denk dat dat hier het probleem is. Ze zijn nog vrij vlak en dan hapt het niet zo lekker aan. Andere voedingshoudingen vind ik niet zo prettig en Jefta ligt zo laag omdat ik grote borsten heb die lager hangen:( Dus als hij hoger zou moeten liggen zou ik ze eerst moeten 'liften'. Rugby en liggend vind ik niet prettig, dus ik doe het er maar mee. Ben allang blij dat de naweeën weg zijn. Hopelijk knapt N snel weer op. Met borstvoeding zou het wel sneller moeten gaan i.v.m. antistoffen die daarin zitten. Maar goed heb je nu niets aan. Grote kans dat ze er s nachts veel last van heeft. Heb je al het hoofdeinde iets omhoog? Dat helpt ook om de luchtwegen vrij te maken/houden. Ik heb nu inderdaad een positiebroek aan die wat losser zit en waar stretch in zit. Geen last van dus ik ben blij. Buik is hier ook nog wel wat dikker, maar valt erg mee vind ik. Was normaal wel erg plat, maar als je het niet weet denk je dat ik gewoon iets zwaarder ben. Wel hangt ie als het ware echt over de wond heen ofzo. Zo voelt het tenminste. Hadden ze beter gelijk strak kunnen trekken:) Ik ben al 8,5 kilo kwijt ook, dus dat gaat gigantisch hard. En die buik komt echt wel weer redelijk in vorm hoor. Heeft wel even tijd nodig, maar tegen de tijd dat het bikiniweer is, is het wel weer redelijk in vorm. Geen ervaring met een sluitband, maar bij Hanna is het ook goed gekomen. Smeer je trouwens al met iets op je litteken? De verloskundige had het er hier over dat ik volgende week met iets mocht beginnen.

Bailief: Lekker hoor. Angst kan je hele bevalling remmen inderdaad net zoals tegen de pijn in werken. Bij de etos kun je altijd volle pakken ruilen voor een andere maat. Je kunt het natuurlijk altijd vragen of ze je willen strippen. 40 weken is prima toch? Langer niet nodig. Ik ga goed vooruit inderdaad.

19. nono

nono Niet meer actief

Hoi lieverds!

Ik ben er nog. Behoorlijk drukjes dus vandaar dat ik niet veel reageer. En dat met 1 baby, laat staan hoe dat is met een tweeling haha.

A.my doet het goed! Ze was maar 120 gram afgevallen en is alweer aan het aankomen.. Nog 35 gram dan zit ze op d'r geboortegewicht.
    Borstvoeding loopt ook als een tierelier alleen hier de pech dat ze zich vaak al meld om de anderhalf/twee uur.. De drie uur geen voeding krijgen is misschien maar 1 a 2 keer per dag. Ze komt zelfs regelmatig om 't uur .. Hield geen borsten meer over ! Al ai ai, kreeg gister zalf van de kraamhulp en nu Is de pijn al een stuk minder! Is dan ook niet zo gek he dat ze bijna weer op de geboortegewicht zit in 5 dagen haha.

Ik ga morgen ff op de laptop op iedereen reageren xxx

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Staffie, hahaha ik zie ons er nog voor aan om dan nog weer iets anders te bedenken hoor dus ik sluit niks uit :p. Maar ik hoop dat we hierbij blijven haha. Nu krijg ik nog geen extra controles maar vanaf de 41 weken moet er een echo gemaakt worden in het ziekenhuis en dan moet ik ook aan de ctg scan. Wat ik begrepen heb is die ctg tot aan de bevalling, maar ik weet niet of het elke dag is of om de dag of iets. Hoop dat het niet zover hoeft te komen maar tot nu toe heb ik niet eens meer voorwerk gehad. De laatste keer dat het rommelde was de 24e. (Makkelijk te onthouden wel, haha).

Wat fijn dat je er zo van geniet! Lijkt me ook wel een heel speciaal moment elke keer. En ze doet het netjes zeg met om de 3-4 uur! Ook prettig voor jou.

Denk je echt dat je nooit meer in je broeken past? Moet toch vast wel lukken :) je schijnt toch ook veel af te vallen van het geven van borstvoeding?

Saar, jij bent al veel afgevallen! Lekker zeg, heel leuk op de weegschaal ;). 40 Weken is inderdaad genoeg, ik wil het er sowieso over hebben, ook wat de volgende stappen zijn. Denk ook dat het er een beetje aan ligt welke vk ik heb, de een is strenger met de regels dan de ander.

Weet iemand of je al minimaal 1 cm ontsluiting moet hebben om gestript te kunnen worden? Want anderhalve week geleden had ik wel een opening maar er was nog geen ontsluiting. (Klinkt raar trouwens :p)

Nono, dat gaat goed zeg! Wel vervelend dat ze zo vaak komt, klinkt zwaar. Hopelijk wordt dat snel anders!

Deel Deze Pagina