Nono: Wat goed zeg. Ook niet gek als ze zo vaak komt. Komt vanzelf wel wat meer regelmaat in. Slaap je nog wel een beetje? Bailief: Volgens mij moet je iets meer als 1 cm hebben zelfs, maar dat wat ik niet zeker. Bij Hanna had ik een krappe cm ontsluiting (vingertopje) en daar konden ze nog niks mee. Hoop dat je een vk hebt die je wel wil strippen. Ja leuk die weegschaal nu Hier weer een lekkere nacht gehad, behalve na de 2e nachtvoeding(om 5 uur). Wat het mannetje dan heeft ik snap er niks van, maar goed hopelijk wordt het snel anders.
Saar, fijn zo'n lekkere nacht. Blijft hij wakker na de 2e nachtvoeding? Mijn nachten worden elke nacht korter. Vandaag was het 10 over half 5 dat ik wakker was en ik kwam niet meer in slaap. Bah. Morgen 40 weken, voelt toch wel een beetje raar. Maar het einde is in zicht
Saar, wat is dat hard gegaan dan! Ik wist helemaal niet dat je pakken pampers kon omruilen, maar wel handig om te weten. Had je veel last van de naweeen? Staffie, wat fijn dat je zo kan genieten van de borstvoeding! Het is natuurlijk ook niet niks.. Als het pijnloos lukt geeft een voldaan gevoel he? Helemaal als ze dan weer lekker liggen te slapen een paar uurtjes lang. Bailief, aaah bijna 40 weken! 'T word nou toch echt wel tijd hoor dat je gaat bevallen!!! Vervelend dat je nachten steeds korter worden.. Volgens mij moet je wel minimaal 1 of 2 cm hebben om de vliezen te laten breken.. maar helemaal zeker weten doe ik niet. Ik begin de kraamzorg stiekem een beetje zat te raken. Meer omdat er gewoon niks bijzonders meer te doen is. En ik wil gewoon het 'normale' leven oppakken.. hunker er echt naar. Wij hebben niet super veel visite en met de huishoudelijke taken is ze hooguit anderhalf uur mee bezig. Voorderest is het een beetje aanprutsen, heb geen hulp nodig meer met de borstvoeding, verschonen etc .. tegen uur of 1 is het aan de koffie en eigenlijk niet veel te doen... en ze blijft dan tot half 4, dus duurt redelijk lang. Zondag zou de laatste keer zijn maar nu blijft ze morgen en Zondag korter zodat ze Maandag nog even kan komen om te wegen.. helemaal fijn! Ik wou jullie even een foto laten zien van ons mooie meisje!
@Saar Ja jefta is idd wel groter, N. is net 6 pond haha Ik vind die andere houdingen ook niet prettig hoor, maar het hielp wel voor de kloven. Mijn borsten zijn gelukkig niet zo groot dus geen last van het litteken. Soms wel als ze op mn borst ligt en gaat trappen dat is nog wel gevoelig Ik heb onder het hoofdeinde dr matrasje wat omhoog gedaan door een handdoek eronder te leggen. Ik heb dr ook op dr zij liggen ipv hoofdligging (wat overal geadviseerd wordt) vind dat een veel prettiger idee met al dat spugen Ik heb ook een "vetrol" over het litteken hangen haha hopelijk krijg ik mn buik er straks weer afgesport, ik ben nu ook 8 kilo kwijt maar was veeel meer aangekomen dus dr moet nog wel wat vanaf Ik smeer niks op het litteken, heb niet het idee dat die cremetjes helpen en het zit echt op mn bikinilijn dus niemand die het straks ziet. Ik smeer wel gewoon bodylotion zodat het soepel blijft maar geen littekencreme ofzo @Nono Zo je heb het er maar druk mee Hier ook wel dagen gehad hoor van 1 1/2 a 2 uur. Hopelijk is het maar een periode en neemt ze straks wat langer dr rust. Welke zalf heb je gehad? met de kraamzorg had ik het ook hoor, heerlijk dat ze er was, maar ook heerlijk dat ze niet meer kwam haha gewoon lekker je eigen ritme gaan zoeken enz enz @Bailief Nee ik denk niet dat ik die broeken ooit nog aan kan. Ik was voordat ik zwanger raakte ook wel echt te mager. 55 kilo ben 1.76 lang maar ik ben veel afgevallen door alle hormonen die ik moest gebruiken. Ben dus tijdens de zwangerschap 20 kilo aangekomen waarvan ik er nu 8 kwijt ben, nog 8 eraf en dan ben ik wel tevreden, en hopelijk mn buik weer wat strakker krijgen Volgens mij moet je idd wel minimaal 1cm ontsluiting hebben willen ze wat kunnen doen bij je... hier ondanks de krampaanvallen vanacht wel een heerlijke nacht gehad. 1.30 uur, 04.30 uur en toen pas om 9.00 uur, heerlijk uitgeslapen dus Wel echt vervelend dat ze vooral s'avonds zoveel last heeft van krampjes, duurt dan echt wel een kwartier en ze spuugt nu heel veel, echt snot maar ook melk natuurlijk dus verkleed dr nu bijna 3x per dag... Maar het komt wel echt los te zitten nu dus hopelijk is ze er na het weekend wel vanaf
Zo ben ik ook weer eens. Saar, ook hier al over naar luiertjes maat 2. Had ook geen nummer 1 gekocht zelf. Dusalleen van alle proef pakketjes. Hij is ook niet onder de 3, 5 kg geweest. Bailief, om te strippen heb je echt wel een cm ontsluiting nodig. Anders kunnen ze er niet bij. Ik had 1 cm ben gestript en binnen 24 uur was ik bevallen. Dus ik hoop dat ze je snel willen helpen. Nono, wat een schatje. Wel irritant dat je kraamhulp s middags weinig doet. Wij hadden deze keer echt een schat. Ze heeft echt alles gepoetst. Staffie, fijn dat het goed gaat. Alleen wel zielig van het spugen. Hier nog steeds alles goed. Ik wil wat meer als mijn lijf. Vanmiddag even paniek omdat in nl eigenlijk geen kruitvat voeding nr 1 meer te krijgen is. Gelukkig wonen we tegen de grens met België daar hadden ze nog genoeg.
Nono, wat een mooi meisje! Heel lief! Kan me voorstellen dat je genoeg hebt van de kraamzorg. Precies de reden waarom wij maar 3 uur per dag willen. Zoveel is hier niet te doen en mijn vriend is de eerste week thuis. Ik vind het ook tijd worden, morgen is wel een mooie datum dus laat het maar beginnen Staffie, oh dan is het niet zo erg denk ik als je ze niet meer past, hele goede reden om lekker te gaan shoppen . Maar zeg nooit nooit, een kennis van mij was voor haar zwangerschap te dun en daarna is ze eigenlijk weer hetzelfde geworden. Terwijl ze zo blij was dat ze eindelijk iets "meer" had. Fijn dat het goed los is gaan zitten bij N. Duurt het vast niet lang meer. Prutske, beetje op jezelf letten hoor. Niet teveel willen want daar heb je alleen jezelf mee. Al heb ik nu natuurlijk nog makkelijk praten . Wat raar dat de voeding hier zo slecht verkrijgbaar is. Vandaag best wat harde buiken gehad, hopelijk heeft het iets gedaan en begint het spontaan dit weekend. En anders hopelijk wat ontsluiting maandag en proberen of ze iets wil doen. Ik ga wel aangeven dat die gebroken nachten nu zoveel energie vragen dat ik straks geen energie meer heb voor de bevalling. Overdag in slaap vallen lukt me op de één of andere manier niet meer.
Seentjuh: Van harte gefeliciteerd, super leuke naam Mooi meisje Nono! Maatje 1 zit hier nog tot onder z'n oksels haha Ik ben ondertussen al 10 kilo kwijt, nog 3,4 kilo te gaan en ik zit weer op m'n oude gewicht. Slapen gaat hier nog niet zo goed. Meneer slaapt alleen bij ons op schoot of tussen ons in. De verpleegkundige van het consultatiebureau (kwam afgelopen dinsdag langs) vond dat ik hem maar in bed moest leggen, dan zou hij zichzelf wel in slaap huilen. Dat komt over een tijdje wel... kan dat kleine mannetje nu echt niet zo laten huilen! Bailief: Jullie kleine meid houdt het spannend!!! Staffie: Wat heerlijk dat jullie meisje zo goed slaapt, kom je zelf ook lekker tot rust. Hierbij nog een foto van Jens
Wauw, Me88, ook al zoveel haar! Mooi hoor! Leuk shirtje ook . Wat naar van je nachten maar ik kan me voorstellen dat je hem nu nog niet in slaap wil laten huilen. Volgens mij is dat toch ook een beetje achterhaald? Tenminste, dat werd hier bij de voorlichting verteld. Iemand moet het spannend houden haha. Maar stiekem ben ik het nu wel zat, ik wil gewoon bevallen, ik wil haar zien en vasthouden en knuffelen en... nouja, dat allemaal dus .
@Bailief... niet gewent van je dat je zo stil bent Je ligt gewoon stiekem te bevallen Althans...dat hoop ik voor je @Prutske Balen van die voeding zeg! Nu dus ook al met Kruidvat, wist wel van de nutrilon enzo.. Gelukkig woon je bij de grens, ik werk bij de grens (roosendaal) echt ideaal, als ik vroeg ben rij ik af en toe ook wel eens naar Essen om te tanken hahaha. Reisbureau in Essen is ook veel goedkoper dan hier, scheelde me 8 jaar geleden 1000 pp voor een reis @Me88 wat een mooi ventje In slaap laten huilen zou ook niet mijn manier zijn Hier had N. het in het ziekenhuis heel erg dat ze niet in dr bedje in slaap viel, en nu nog wel eens vooral na de nachtvoeding. Dan hou ik dr ook lekker bij me en als ze dan echt slaapt (dan wordt ze zo slap als een lappenpop) dan leg ik dr over. Meestal met wikkeldeken en al, want als ik dr "uitpak" dan wordt ze weer wakker
Bailief, ga jij stiekem ook op de uitgerekende datum bevallen? Staffie, das vlak bij mij jij werkte in de horeca toch? Me, mooi kindje! Veel babytjes met haar hier. In slaap huilen doen wij ook niet hoor.
Ja ik zie het, Zundert, dat is idd niet ver van elkaar, volgens mij rij ik zelfs bijna langs je op weg naar huis Ik werk bij het nieuwe restaurant langs de A17, en dan niet de grote gele M maar die ander, dan weet je vast wel welke ik bedoel
Lief dat jullie allemaal zo aan mij denken! Helaas helemaal niks aan de hand hier we waren vandaag onverwacht veel van huis, daarom was ik stil haha. Maar nu wil ik bevallen!
Bedenk me ineens, vanaf nu heb ik officieel het record hier van het langste zwanger zijn in dit groepje haha. Want volgens mij was jij rond deze tijd al een paar uur bevallen toch Prutske? Jeej mijn eerste record in mijn leven haha
Jeej, haha. Maar dan wil ik dat record nu graag stoppen en bevallen, het is leuk geweest . Heb vanaf half 5 vanmorgen al telkens menstruatiekrampen in mijn rug, ik hoop zo dat het nu eens overgaat in het echte werk. Heb het net een beetje zitten timen en het komt om de 5/6 minuten ongeveer maar het houdt helaas nog geen minuut aan.
Bailief, wat gebeurd er als je gaat douchen of in bad gaat? Als het dan heftiger wordt is het serieus. Succes meid ik hoop dat je meisje onderweg is
Arme jij bailief. Hopelijk gaat het doorzetten. Kan natuurlijk best! Gefeliciteerd met het behalen van het record en dan is het nu tijd! Even lekker onder de douche, kijken of het niet overgaat. Nono: Wat een prachtig meisje, wat een rijk gevoel! Je kunt toch ook kortere dagen afspreken met je kraamzorg? Nou laat je de laatste dagen nog even goed in de watten leggen (lekkere fruitbakjes etc) en daarna lekker zelf genieten! Ik heb bijna een week last gehad van naweeën. Op een gegeven moment alleen tijdens het voeden (wel een goed teken voor de borstvoeding). Staffie: Ja andere houding helpen tegen kloven en stuwing, maar goed ik ga er niet aan beginnen nu. Oh gelukkig heb jij ook een 'vetrol' het ziet er zo gek uit. Alsof ze vergeten zijn een stuk huid weg te halen Die kilo's komen echt wel hoor. Geef het de tijd. Hier gaat het wel loeihard terwijl ik echt veel ongezonde dingen eet. Gisteren -10 kilo, nog 6 te gaan. Hoe is het nu met N? Begint ze al op te knappen? Prutske: Volgens mij plassen jongens ook meer/anders als meisjes. Hanna heeft met ruim 7 pond echt nog wel maatje 1 aangehad. Hoe vind F het inmiddels? Me88: Vervelend dat het slapen nog niet zo goed gaat. Maar laten huilen doe ik ook niet hoor. 't Is ook een hele overgang voor die kleintjes van je kleine buik naar een grote ruimte, koud. Min. de 1e 6 maanden niet zo lang. Wat een prachtige vent en wat een bos donkere haartjes. Volgens mij heb ik dat broekje nu ook aan bij Jefta van Noppies? Hier regeldagen/nacht. Even pittig vannacht. Maar goed dat komt ook doordat hij gewoon te ongeduldig is om even rustig aan te happen en als hij dan eindelijk aanhapt schiet het zo enorm toe dat'ie weer loslaat. Overdag helemaal niet zoveel last van. Verder kan ik elke dag wat meer. As. dinsdag ben ik van half 9-half 2 alleen met 2 kids. Ben er naar toe aan het werken dat ik dat ook trek. Anders kan ik mijn moeder bellen. We hebben nu een 2e box in de kamer voor Hanna zodat ik 's morgens mijn handen vrij heb. Daar kan de zijkant makkelijk uit dus daar kan ze zelf instappen. Ben benieuwd.
Onder de douche wil ik straks even proberen, zit nu nog vrij slaperig in mijn badjas achter de laptop haha. Heb maar wel even mijn weeeentimer app op mijn telefoon aangezet, heb ik het toch iets overzichtelijker. Wil mezelf alleen geen valse hoop geven want ik hoef nog niks weg te zuchten ofzo, het is vooral steeds even erg ongemakkelijk. Saar, haha dankje Klinkt inderdaad als een pittige nacht, lastig dat hij juist 's nachts zo ongeduldig is. Handig van die box, hopelijk red je het een beetje dinsdag. Is je man er de rest van de week wel?