Ik denk ook niet dat je gelijk weeën krijgt die je direct moet wegzuchten vanuit het niets. Hopelijk begint het gewoon zo en gaat het doorzetten. Mijn man is de rest van de week inderdaad gewoon nog thuis. Kan mooi even oefenen.
Dat is misschien ook wel weer zo ja, vind het zo lastig omdat het allemaal zo nieuw is ofzo. Die weeentimer is wel handig moet ik zeggen, ze duren meestal wat langer dan een minuut kom ik nu achter. Eentje gehad die korter was en de pauzes zitten tegen de 4 minuten aan. Als dit voorwerk is en er gebeurt verder niks dan is de kans vast groter dat ik morgen gestript kan worden . Wel fijn dat je het zo langzaam wat kunt opbouwen, dan wordt je niet gelijk in het diepe gegooid. Ben je nu ook al meer beneden?
Bailief, succes meid. Hopelijk is Het echt begonnen. Saar, f vind het nog steeds heel leuk en lief allemaal. Wel laten v wij hem op de vaste oppasdagen naar de opa's en oma's gaan krijgt hij even alle aandacht.
De douche helpt in ieder geval niet, laat het maar doorzetten! Buik lijkt ook harder te worden dan toen ik voorweeen had. Geen idee of het wat zegt maar ik dacht toen dat het niet harder kon, blijkbaar kan het wel.
Ik duim voor je meis! Ik ben gisterenochtend helemaal beneden geweest en 's middags tot na het avondeten. 's Avonds lekker op bed. Prutske: Dat is ook wel lekker voor jezelf denk ik, heb je ook even je handen vrij!
Dames, ik ben er nog - lees wel mee maar kom tijd tekort om fatsoenlijk overal op te reageren. Ukkie heeft helaas nog steeds heel veel last van krampjes.. schreeuwt soms uren aan een stuk. Best zielig, voel me zo machteloos als hij weer geplaagd wordt.. Het is ook wel vermoeiend moet ik eerlijk bekennen vooral 's nachts. 1x per week slaapt mijn moeder nu bij mij zodat ik dan een nacht iets rustiger kan slapen (geef BV dus wel nog gewoon om de 2-3uur voeden maar toch scheelt het). Hij slaapt in verhouding vrij weinig vind ik.. en als hij eenmaal slaapt wordt hij wakker omdat hij weer eens de hik heeft of dus die verschrikkelijke krampjes :/ De vk zegt dat dit nog even kan duren en het misschien pas minder gaat worden met 6 weken. Ik hoop natuurlijk dat het al eerder ophoudt of in ieder geval minder wordt maar tot die tijd hou ik hem gewoon zoveel mogelijk bij me om hem te kunnen troosten. Verder geniet ik hoe dan ook van mijn mannetje - het is zo'n lief ventje (helemaal verliefd hihihi) @Balief: ahhh nog niet, meid wat houdt jouw kleintje iedereen in spanning Hoop zoooo voor je dat het echte werk snel mag beginnen!! Veel liefs x
La85: Wat naar is dat he?! Helpt het als je hem op z'n buikje op je onderarm legt? Werkt hier heel goed, beetje bewegen en je ziet Jefta in slaap sukkelen. Bijna Hanna werkte dit ook goed. Als het nou heel erg is zou je cinababy kunnen proberen of venkelthee. En toch zelf een beetje opletten met ui/kool/knoflook etc. kan ook helpen Tot 6 weken worden krampjes erger en daarna neemt het af. Heftig om dit alleen te moeten doen hoor! Fijn dat je moeder je helpt.
@Saar: ah, die 6 weken die de vk aangaf dat kan dus wel kloppen, goed om te horen!! Ik eet zelf al heel flauw nu.. geen koolsoorten (dus geen spruitjes, bloemkool etc), geen knoflook en ui etc gewoon uit voorzorg maar het lijkt niet echt veel zin te hebben. Ukkie vindt het inderdaad heel fijn om op zijn buik bovenop mij te liggen (ik ga dan vaak ook gewoon wat onderuit gezakt zitten of liggen), buik tegen buik en zijn hoofdje op mijn borst zeg maar. Ben blij dat ik in ieder geval dat "ontdekt" heb want het helpt toch wel ietsie Verder heeft vk gezegd dat ik Sab Simplex kan gebruiken.. zou ook moeten helpen. Zij raadde venkelthee juist weer af?! Iets van dat het constipatie kan veroorzaken? En wat betreft hulp van mijn moeder: jaaaa.. voel me zoooo bevoorrecht om zo'n lieve moeder te hebben!! Ze neemt ook geregeld de was mee en brengt hem dan gestreken en al weer mee terug etc! Zo ontzettend lief! Ze is jarig in februari en ben nu al aan't bedenken wat voor leuk extra's ik haar kan geven namens de kleine. Heb vandaag via bol.com de Oma mok van Blond Amsterdam besteld. Denk dat ik dan ook nog thee ga kopen, en dan om de labeltjes heen foto's van de kleine ga maken. Dus dat je het oorspronkelijke labeltje niet meer ziet zeg maar. Geen idee wanneer ik dit allemaal moet gaan doen maar ach, het idee is er in ieder geval al. Verder weet ik nog niet precies wat ik erbij wil doen. Misschien Kanjer stroopwafels (zo van: je bent een kanjer ). Plus ik zou nog iets erbij willen echt van ukkie.. maar weer dus nog niet wat. Iemand tips? Hoor het graag hihi
Dankjewel meiden! Ik heb nu weeën, mag ze van mezelf onderhand wel zo noemen , om de 3:30 tot 4:30 minuten. Ze duren allemaal ongeveer een minuut, de ene iets meer en de ander iets minder. Ze zijn wel echt sterker geworden, spannend! Moet natuurlijk wachten met bellen tot ze echt om de 3 minuten komen, maar ik krijg een beetje hoop dat ik vandaag of morgen beval. Saar, lekker dat je alweer zoveel beneden bent, vind Hanna vast ook gezellig. LA85, pff het klinkt enorm zwaar, kan me ook voorstellen dat het ontzettend heftig is om dit alleen te doen. Lief dat je moeder je zo goed helpt, , krijgje verder ook veel steun?
Hee meiden. Ik lees zeker mee alleen mn laptop heeft besloten om bijna mee op te houden dus durf niet achter tot ik nieuwe heb en al mijn foto's veilig kan zetten. Dus kan helaas niet goed reageren of bevallingsverhaal vertellen Bailief super spannend zeg nu hopen dat goed door zet! Heel veel succes in ieder geval en geniet van de kleine meid! Buikkrampjes Hier merk ik het omdat die soms goed samen krimpt maar gelukkig geen last dat hij er van huilen moet. Inslaap huilen. Hier doe ik het wel.valt best mee hoe zielig het is het is echt stil jammeren en af en toe klein huiltje. Gaat die echt huilen haal ik hem er uit om te kijken of boertje dwars zit wat vaak zo is. Mijn vriend slaapt erg wild dus durf geen kleine bij me te hebben aangezien ik soms zelf onveilig slaap hihi. Babyfoon Horen jullie ook wel eens via de babyfoon dat de kleine zn luier vol drukt? Hier. Alles gaat zn gangetje voeding doet die super hij heeft ritme van 10 uur pm voeding om 2 uur am en om 7 uur am! En zo 25 min mee bezig. Straks lekker eten maken en de was doen. Fijne avond xx
Ik kom alleen even een update doen, ga daarna even eten. Heb net toch maar de vk gebeld omdat het om de 3 tot 4 minuten blijft komen en toch steeds wel heftiger wordt. Nog wel goed te doen hoor. Ze komt rond half 7 kijken hoe het ervoor staat, ik ben benieuwd!
@Bailief Spannend zeg!! Vanavond en anders morgen gewoon lekker je meisje in je armen. Heel veel succes, zet m op! @Saar Ik heb het idee dat bij die "vetrol" het ook echt nog opgezet is van de operatie, voelt ook niet zo blubberig als de rest van mn buik, maar echt nog strak. Hopelijk slinkt dat dus gewoon nog Spannend voor het eerst alleen. Ik vind het ook echt spannend toen ik voor het eerst alleen was. Ik had toen mn vader als back-up Maar ik vond het heerlijk!! @La85 Echt veel respect voor je dat je het allemaal maar alleen doet. Super dat je moeder je nu bijstaat, want eigen rust is ook wel echt belangrijk Misschien een mooie babyfoto voor je moeder? Op canvas ofzo? @Xdoo Fijn dat alles goed gaat. Idd voorzichtig zijn met je foto's! Hier ook een pc die ik niet vertrouw....maar morgen ga ik toch een poging wagen om de foto's over te zetten van camera en telefoon naar de pc. Voor de zekerheid maar naar de PC, externe harde schijf en een USB stick haha, moet er niet aan denken ze echt kwijt te zijn Babyfoon gebruik ik nog weinig omdat ze veel bij een van ons is ivm het spugen. Zeker als ik alleen ben want ik kan nog niet zo makkelijk snel traplopen @Krampjes Ik heb als kado'tje een klein knuffelbeertje gehad die je in de magnetron kan doen, dan wordt het buikje warm en komt er een lavendelgeur vanaf. Gisteravond bij de eerste krampaanval gelijk gebruikt en moet zeggen..dat het naar ,mijn idee wel werkte. Nu blijft N.beroerd en spugen (zie hieronder ) maar tegen de echte darmkrampjes helpt het denk ik wel omdat het ook wat "zwaar" is dus echt op het buikje drukt @Verkoudheid N. blijft maar spugen, zo zielig... En het meeste is echt snot, dr komt wel melk mee maar merendeel slijmen en echt groen Beetje melk teruggeven doet ze vanaf het begin maar dit zijn echt golven, ik kijk het morgen nog even aan en dinsdag moeten we toch naar de kinderarts dus leg ik het daar even voor. Slapen is erg lastig want als ze plat ligt wordt ze gewoon misselijk, waarschijnlijk omdat het snot dan in dr keel loopt?? Ze ligt dus nu heel veel bij ons op de borst, en ik heb het wipstoeltje er maar bij genomen om dr af en toe neer te leggen want ja..kan dr niet de hele dag bij me hebben
Helaas nog geen baby . Had met moeite een vingertopje, pff. Het kon zijn dat die krampen van een blaasontsteking komen, ze zei dat zelfs ervaren moeders dat verwarren voor weeën. Dus ik moet even 2 paracetamols nemen en kijken of het minder wordt. Maar het kan ook dat ik een heel langzame aanloop heb tot de bevalling, de paracetamols zullen dan niet helpen. Net dus zoeken naar paracetamol, had 2 doosjes maar natuurlijk kan ik ze niet vinden dus mijn vriend probeert nu of het tankstation wat heeft. Maar die krampen worden echt steeds erger, soms kan ik niet eens praten op het hoogtepunt, zo snel gaat dat toch niet met een blaasontsteking... hoop ik... nouja, ik hou hoop maar baalde wel ff.
Jeetje zeg das een tegenvaller Maar een blaasontsteking?? En dan zo netjes om de zoveel minuten kramp? Dat kan toch haast niet? Hopelijk is het gewoon toch van de bevalling, en het kan snel gaan hoor! Mn vriendin liep heel de ochtend met wat menstruatiekramp, niet eens zoals jij omschrijft en toen ze s'middags op gewone controle ging had ze 5 cm ontsluiting Het was haar 2e en had zelf niet eens het idee dat het al echt begonnen was Dus ik ga nog wat harder duimen voor je! en als je het niet vertrouwd gewoon weer de vk bellen he! Kunnen ze nu trouwens niet een testje doen voor blaasontsteking? Dat kan vast wel bij de hap toch? ff in een potje plassen en dan je vriend er naar toe laten gaan? Kwestie van een staafje erin en je weet het
Een van jullie ervaring met ene draagdoek?? Ik zit eraan te denken om een doek aaa te schaffen, lijkt me heerlijk om dr gewoon bij me te dragen, zeker als ze huilerig is ofzo, en ook voor kleine boodschapjes enz, dan hoeft niet steeds de hele kinderwagen mee, maar draag ik dr gewoon bij me. Maar er zijn zo verschrikkelijk veel soorten en ook nog eens in verschillende prijsklasses dat ik het echt niet zie... We hebben nu al wel zo'n draagding (van chicco) maar dat is echt stevig, dus meer gewoon voor een wandeling, lijkt me in iedergeval niet prettig om een lange tijd in te liggen
La85: Oh dat wist ik niet. Heb het zelf nooit gebruikt die venkelthee (nooit hele erge krampjes gehad hier), maar iemand zei dat toen wel tegen mij. Misschien dan toch maar niet doen. Misschien een mooie foto van je moeder en de kleine laten vergroten ofzo? Lastig hoor. Of gewoon iets wat echt voor haar zelf is, lekker verwenpakketje ofzo. Bailief: Wat apart zeg. Hopelijk is het een aanloop naar bevalling. Kan me bijna niet voorstellen dat je zulke pijn hebt van een blaasontsteking, maar misschien wil de vk je geen hoop geven op een snelle bevalling??? Xdoo: Hier de babyfoon niet gebruikt nog. Jefta gaat graag met ons mee naar beneden, alleen boven begint hij te brullen. Tussen huilen en huilen zit ook wel een verschil natuurlijk, maar echt laten huilen doe ik hier niet. Jammeren wel, maar dat vind ik wel anders. Lastig dat slapen met je vriend haha. Lekker dat je maar 1 nachtvoeding hebt. Heb je ook weer meer slaap 's nachts, ik kijk er al naar uit. Staffie: Wat sneu zeg, heeft ze geen koorts? Anders morgen even naar de huisarts joh, kan geen kwaad, duurt al best wel lang met haar. Ik zie er wel tegenop hoor dat alleen zijn met 2 kinderen. Hanna vraagt natuurlijk wel behoorlijk wat aandacht en ben benieuwd of ze niet enorm gaat uitproberen. Er is bij het baby en dreumes topic een onderwerp over dragen, misschien kun je het daar eens vragen? Hier heb ik een draagzak: Beco butterfly 2. Is ook een ergonomische draagzak en kunnen ze in vanaf 7 pond. Ik vind dat makkelijker want ik vergeet hoe ik moet knopen... Ik vind de mei tai ook wel heel mooi, maar goed ik heb genoeg aan deze zak. Ringsling is volgens mij best een gangbare doek. Je zou evt. ook een draagconsult kunnen doen, zodat je kan kijken wat jij het prettigst vind. Kost wel wat..
Nee ze heeft gelukkig geen koorts en drinkt ook nog goed, volle luiers, alleen dat spugen is vervelend... Soms gaat het gepaard met krampen maar het gebeurt ook dat ze gewoon lekker ligt te slapen en dan alles eruit gooit het gaat al wel beter want het zit wel echt los nu, niet meer dat gesnotter enzo maar ja...het snot moet er wel uit en snuiten kan ze niet.. Ze draait volgens mij de nacht en dag ook nog om want nu ligt ze al 4 uur te slapen in de kinderwagen Ze moet eigenlijk drinken maar ja..vind het eigenlijk sneu om dr wakker te maken, wacht nog maar een half uurtje Wat jij heb lijkt denk ik wel een beetje op die wij hebben, zo'n doek lijkt me echt lekker, ik heb gelijk gekeken voor zo'n consult en dat zit rond de 45 en kan je ook verschillende doeken proberen. Maar wat je zegt..dat knopen..weet niet of ik daar zo handig in ga zijn Zou zonde zijn, want zo'n doek is al snel 100... Misschien kan je Hanna vragen om te helpen? Dat pap nu werken is en jullie samen voor de baby moeten zorgen??Ik hoop dat ze het niet te moeilijk voor je maakt en je echt helpt
Staffie, heb op jouw advies de hap gebeld, had er zelf helemaal niet aan gedacht. Mijn vriend gaat nu een potje wegbrengen. Die van de hap vond het ook veel meer klinken als weeën dan als een blaasontsteking en ik moest van haar ook de vk even bellen. Die vond het ook meer klinken als weeën dus we gaan zo zien wat er uit het testje komt. Sorry meiden, ik heb de puf even niet om de rest te lezen en te reageren...