Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ach wat een prachtig beestje ook. Kan me voorstellen dat je hem mist en dat je er kapot van bent. Neem er rustig de tijd voor als het lukt.
    Wat een heerlijk ding is N. Heerlijk hoe ze zo schaterlacht. Zo mooi dat elk kindje al een eigen lachje heeft he?! Jefta klinkt heel anders;) Maar je mag dus nog niet provoceren? Moet je nu ook iets vervangen voor je zuivel qua calcium? Dan ben je op de helft nu in ieder geval. Wat een klein ding is N. ook. 't Is ook wel een meisje, maar in vergelijking met ons reusje..
    Maatje 4 alweer ja, maar ik moet zeggen dat ik overstap zodra het kan en past. We hoeven ook niet meer te verschonen bij de voeding van half 6. Scheelt weer dan he?! Maak je ze niet meer helemaal wakker. Je kunt ook doorgaan totdat de luier te klein is, maar dat vind ik nooit zo prettig.

Vanmorgen in de regen boodschappen gedaan. Helaas wel Jefta wakker moeten maken(die ging net 10 minuten voordat we gingen slapen), zoooo een echte man hoor wat een stuk chagrijn dan. En als je dan even boven hem hangt een dikke grijns... Heerlijk met een jengelend kind in de winkel. Maar goed Hanna heeft haar portie plassen stampen weer gehad. Daar was ze al op aan het wachten sinds ze haar laarzen zondag aan had getrokken. Gisteren lekker met een emmer water buiten, wat een verschil dan met vandaag. Moet zeggen dat ik wel kon wennen aan het weer van gisteren. Hopelijk kunnen we morgen uitslapen tot 8 uur (als Jefta doet wat hij de afgelopen nachten deed om half 6 voeden en dan om half 10 weer). Morgen ga ik voor het eerst melk drinken. Ben benieuwd of ik weer lekker aan de zuivel mag! Er staat een kilo paaseitjes te wachten:).

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Kon je het filmpje wel zien??
    Snap er niks van haha maar dan zet ik m er weer op voor de andere ;)

Ik slik nu calciumtabletten want anders kom ik idd tekort
    KA vond provoceren idd nog niet zo'n goed idee, pas als ze vast voedsel gaat krijgen, dat geeft ook een eerlijker beeld.
    Bijf al sik nu melk neem krijgt ze misschien geen last maar dat wil niet zeggen dat ze dan zometeen zelf een glas melk kan drinken, ach ja...ik speel op safe en zit aan de pillen haha

Ik heb al wel 3 liggen maar dan zit er echt teveel ruimte nog om de beentjes haha. wij verschonen s'nachts ook niet dus rond 19/20 uur drinken en schone broek en dan bij de eerste ochtend voeding weer dus ligt ze ook 1`2 uur in de luier maar de plasindicator geeft dan nog maar voor de helft vol aan

Ja van mij mag de zomer ook beginnen hoor, was echt heerlijk gisteren!
    Vandaag vond ik het ook nog wel meevallen, alleen vanochtend veel regen. N kan ook heel chagerijnig zijn hoor als ik dr wakker maak haha
    maar ja..soms valt ze idd net in slaap als we weg moeten en slapend in de maxicosi krijgen lukt me niet:D

Vandaag weer op een kledingbeurs geweest echt weer leuke dingen gekocht voor de zomer dus maatje 62/68 paar jumpsuits, echt te schattig, jurkjes, zomerjasje, spijkerbroekjes en paar shirtjes.
    kost daar echt geen drol en als je de merkkleding neemt (lief, bakkaboe, noppies) dan ziet het er echt nog heel goed uit. Dingen van prenatal, hema enzo zijn meestal niet zo mooi meer.
    ook nog een zwembroekje gescoord, prijskaartje er nog aan van 6,95 en nu gekocht voor €0,50 haha

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
  4. nono

nono Niet meer actief

Och staffie heel veel sterkte! Wat verdrietig zeg.
    Hoe gaat het nu met poepen?

XDoo, lief! Maar het is weer goed gekomen (Melk)

Saar, ooooh lekker he! Glas melk, chocolade paaseitjes. Wat ik het meeste mis is gewoon een stukje taart. :p

@hier, de productie is weer helemaal goed! 'Sochtends kolf ik rond de 200 af en overdag rond de 100, maar ze drinkt ook maar 100-110 (om de 3 uur).. ik ben afgelopen weekend weer ongesteld geworden (Pff cyclus van 22 dagen) en heb geen dip gehad gelukkig! Hopelijk komt het niet weer.
    Ben afgelopen weekend even weg geweest met m'n familie naar Weerterbergen was echt leuk! Maaar, blij dat ik thuis ben haha. Met Amy gaat het goed! e woog vorige week bij 't cb 4760 gram en groeit nog steeds mooi op d'r eigen lijntje. CB was tevreden en hadden verder niks te zeuren :)

Foto serieus kijken haha! Was in de auto 2.5 uur.. ze viel vlak na de foto in slaap en heeft de hele weg geslapen. <3

Bijgevoegde bestanden:

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Ik heb het mijn man laten horen en die kreeg een big smile op zijn gezicht van je dochter. Slapend in de MC lukt mij ook niet hoor. Eruit trouwens ook niet, ze worden toch altijd wakker als er aan ze gesjord wordt. Zolang het goed past lekker 2 omlaten, scheelt in de kosten want meer luiers voor dezelfde prijs. Lekker shoppen zo op een kledingbeurs. Wij hebben hier ook een tweedehandswinkel zitten, maar ik krijg zo gigantisch veel elke keer.. Ach ja alleen maar fijn. Kledingkast van Hanna ligt vol (moet nog een paar dingetjes halen voor de zomer) en voor Jefta alleen wat korte broeken en shirtjes. Dus daar doet de zeeman het ook goed voor.

Nono: Fijn dat het weer beter gaat. Kan ook gewoon regelen zijn geweest he?! Je weet het soms niet. Of het was eenmalig tijdens je menstruatie dat hoor je ook wel eens. Wat een klein poppetje is Amy vergeleken met Jefta. Maar fijn dat ze niks te zeuren hebben op het cb.

Nou melk drinken is grandioos mislukt. Zaterdag een enorme rommeldag ook qua voedingen, veel weggeweest en om 4 uur(waren toen bij mijn schoonouders) werd ik gebeld was mijn zus bevallen dus we zijn de hele dag onderweg geweest. Wel een slok karnemelk op en gisteren een half glas, maar meneertje was helemaal van het padje. Dus ik ga nu over 2 weekenden een weekend helemaal thuisblijven en dan opnieuw. Ik krijg nu geen eerlijk beeld van hem. Vandaag weer bij mijn neefje kijken (uur heen en uur terug) en dan de rest van de week rustig aan en vrijdag of zaterdag weer met manlief. Gisteren was Jefta de hele dag onrustig, wilde bij ons zijn. Vannacht heeft hij heerlijk geslapen van 9-6 dus je zou denken dat het haast niet van de melk kan komen. Maar goed. Heb ook zijn biebpasje opgehaald. In onze gemeente krijgen kinderen tot 18 jaar een gratis abo op de bieb. Super fijn.

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Nono
    Wat een heerlijk meisje!
    Fijn dat de BV weer op gang is! Lijkt me echt vreselijk :(
    Leuk een weekendje weg, hier pas in September helaas maar
    heb er al wel veel zin in haha

@Saar
    Gefeliciteerd met je zus!!
    Ja daar wordt je echt vrolijk van he, van dat lachje haha
    Ze doet het s'nachts ook als ze wakker wordt en ik dr uit til haha

Maatje 2 pampers gaat nog prima maar van Etos (had ik gekocht om te proberen) vallen ze kleiner en lekt ze s'nachts door:x
    Maak ze nu overdag maar op ;)

Super als je veel krijgt, ik krijg ook veel maar helaas lopen de seizoenen nu niet meer zo goed ;) Die van me vriendin is net 1 geworden, dus maatje 68 van haar is najaar terwijl N. dat van de zomer draagt.
    Maar lekker 2e hands en een beetje nieuw en de kast ligt weer vol

@KMA
    Ik heb mezelf iedere dag 1 paaseitje beloofd haha, daar kan ze vast niet zo'n last van hebben want verder neem ik helemaal niks.
    Gister ging het in ieder geval goed maar oooohhh wat moeilijk om niet heel de zak op te eten haha heb zo'n trek in warme chocomel met baily's en slagroom en dan ene lekkere tompouce ofzo hahahaha

@Poepen
    Het gaat nog steeds niet echt soepel;)
    Vorige week dinsdag flink gepoept, ook begonnen met de zakjes maar nu zijn we al weer een week verder en nog steeds niet gepoept en het zit dr al weer 3 dagen dwars. Als ze vrijdag nog niet heeft gepoept dan bel ik gewoon de KA weer.

Hier zitten we weer redelijk in een ritme, de honden zijn nog wel wat van slag want ze missen hun maatje. Wij natuurlijk ook maar ik loop gelukkig niet meer heel de dag te janken.

Vandaag slaapt N. overdag voor het eerst in dr ledikantje.
    Het wiegje wordt steeds kleiner of uhh N. steeds groter ;)
    Dus om alvast te wennen maar beginnen met het ledikantje.
    Ik heb er dr net ingelegd maar ze bleef lang onrustig, dus toch in het zijslaapkussen gelegd (doe ik normaal overdag niet) en binnen een seconde in slaap:D Dus misschien het ledikantje toch nog wat "ruim" voor dr gevoel.
    Ach ja..dan maar in het kussen dat bouwen we dan ook wel weer af

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Lekker rustig hier!

Staffie: Dat is altijd jammer als de seizoenen niet gelijk lopen, maar een broek en shirtje met lange mouw heb je in de zomer ook aan dat scheelt wel weer. Evt. gewoon als oude kleren voor op het gras ofzo. Hoe gaat het met je paasei dieet? Lekker? Hoe gaat het met het poepen van N? Is dat al wat verbeterd? Scheelt wel een hoop luiers, hier 2/3 poepluiers op een dag en soms zit alles eronder. Maar ja als ze er last van heeft heb jij dat misschien liever ook. Hoe gaat het verder met je? Sneu dat de honden hem ook missen je kunt ze zo weinig uitleggen he?!
    Hoe gaat het in het grote ledikant?

Hier gaat het wel lekker, al ben ik veel op pad geweest waardoor de kids steeds uit hun ritme zijn. En het mooie weer helpt dan ook niet erg mee. Worden ze moe van haha. Maar goed van het weekend wordt de klok nog verzet en dan hoop ik volgende week wat rustiger aan te doen. Vind dat zo vervelend net nu JEfta in een soort van ritme zit gaan ze die stomme klok een uur verzetten. Weg is je ritme... Met Hanna gaat dat altijd wel goed, maar ja. Geniet allemaal van het mooie weer!

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Het is idd stilletjes hier ;)

Ja lastig als je soms afspraken heb. Hier ligt N. soms ook net lekker te slapen in de box en tja..dan moeten we weg. Voor boodschappen ofzo wacht ik gewoon tot ze wakker word maar ja sommige dingen gaan gewoon op afspraak

Vreselijk dat uur weer...heb daar zelf altijd wel last van maar aan de andere kant vind ik het ok heerlijk dat het weer lekker weer wordt, lang licht blijft enz enz

Gister weer naar het bureau geweest voor een enting.
    Ze weegt nu 4775:D echt klein maar ze groeit hard genoeg op dr eigen lijntje dus ze zijn tevreden.
    Met mij zat er nog en moeder in de wachtkamer met een baby van 6 weken deze woog 5500:$:$ Gewoon groter dan N. met bijna 4 maanden haha
    Gister heeft ze wel wat last gehad van de enting, en ik was werken :( maar mn vriend heeft een PCM gegeven en toen is ze lekker gaan slapen

Het poepen wil nog steeds niet echt. Dinsdagavond heeft ze wel gepoept en woensdag kwam er ook heeeeel veel maar ze heeft nog steeds last.
    We blijven de zakjes voorlopig dus wel gebruiken

Slapen in het ledikant gaat heel goed, moet er eigenlijk nog niet aan denken dat ze straks niet meer naast me ligt:(

Het was woensdag trouwens precies een jaar geleden dat ik ongesteld ben geweest...een jaar geleden dat we met IVF en de eerste injectie voor hebben gezet, vond dat toch wel bijzonder....
    Heb dus ook 2 paaseitjes op hahah:D:D
    Maar ik ben er ook weer mee gestopt, ze heeft gister best weer wat gespuugt, of het nou van de chocolade is of de enting weet ik niet
    maar ik laat het maar weer even staan

9. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Ook nog eens een berichtje van mij. Wij zijn flink ziek geweest eerst f en daarna l en ik. Vandaar even geen berichten.

F is lekker druk vanalles aan het leren het gaat nu zo snel iedere dag nieuwe dingen.

L gaat heel goed in zijn eigen ritme waar cb het helemaal niet mee eens is. Hij krijgt namelijk maar 4 flessen en daar van zijn de eerste en de laatste 210/7 en dat vinden ze te groot. Maar ik krijg er op een dag niet meer flessen in hoor.
    Met zijn bolletje en de fysio gaat het erg goed. Ze heeft vorige week een meting gedaan en hij zit nu al op het randje dat hij net geen helm hoeft. Nu hebben we nog 2 maanden en dan doen ze een nieuwe meting.

Met mezelf gaat het even iets minder. Werken gaat goed maar verder even alles op een heel laag pitje in de avonden even goed rusr nemen want ik ga over mijn grenzen heen. Even leren kiezen:). Heeft ook veel te maken met het feit dat ik overal oppas voor nodig heb.

Saar, fijn dat jullie ook al een lekker ritme hebben

Staffie, sneu he die inentingen.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Wat fijn dat ze in ieder geval weer poept, maareven doorgaan met die zakjes. Haha dat verschil is groot he. Moet je nagaan dat Jefta al over de 7 kilo is;) Voor boodschappen wacht ik ook niet, want dan kan ik nooit gaan. Maar goed dat geeft niet. In de fietskar is meneer wel stil. Apart idee lijkt me hoor zo een jaar geleden zat je nog zo in spanning hoe het allemaal zou gaan en nu zo'n klein meiske. Hopelijk houdt ze het nog even vol in haar wiegje

Prutske; He bah allemaal ziek ook L. Dat is niet zo prettig. Moet je de flessen niet kleiner maken dan van het cb? Ach anders gewoon het gewenste antwoord geven aan ze anders blijven ze zeuren. Toch nog wel weer een heftige overgang van 1 naar 2 he?! Ik loop er af en toe ook tegenaan. Het is allemaal net wat lastiger en omslachtiger. Maar goed als ik ze dan samen bezig zie denk ik ach het komt vanzelf weer goed.

Hier gaat het allemaal redelijk lekker. Jefta zit op 5-6 voedingen en sliep vanmorgen door tot 9 uur, toen heb ik hem op mijn verzoek uit bed gehaald. Hij speelt natuurlijk wel een uurtje vals maar van 9-8 is toch al wel een heel lekkere tijd. Hopelijk houdt hij het een beetje vol. Hij heeft zijn duim nu goed dus hij vermaakt zichzelf erg goed met z'n duimpje:) Daar waren we op aan het wachten. Deze week nog even goed genieten van het mooie weer want ze geven aan het einde van de week regen aan.

11. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Prutske
    Vervelend van de griep zeg!
    Zeker als het allemaal al even niet zo lekker loopt.
    Moet zeggen dat ik hier nu ook voor het eerst een dipje heb en dan heb ik maar 1 kindje laat staan als je de zorg voor 2 heb

Fijn dat het goed gaat met het hoofdje en je dus waarschijnlijk geen helmpje hoeft

@Saar
    Toevallig! N. zit sinds deze week ook op 6 voedingen en kan ook eindelijk haar duim echt goed pakken haha

Het poepen gaat gelukkig al iets beter, woensdag heel veel en vandaag weer dus dat is positief :)
    Ze komt steeds minder vaak nu dus zit op zo'n 6 voedingen per dag
    vind het eigenlijk wel jammer haha zeker op dagen dat ik werk
    Dan voed ik als ik thuiskom/naar bed ga dus rond 00.00 dan komt ze meestal tussen 5 en6, dan rond 9 uur en gaan we uit bed en dan nog voordat ik ga werken. Gelukkig wel ritme een heel fijn ritme maar vind de BV zo gezellig:):D

Vandaag heerlijk gewandeld, echt super lekker weer.
    Dr middagslaapje heeft ze in de tuin in de kinderwagen gedaan en ik lekker in het zonnetje heerlijk!! had ik ook echt ff nodig!!
    Werken, N., huishouden, werd/word gewoon ff teveel, merk dat ik echt moe ben omdat het werkritme er gewoon nog niet is.
    Huishouden lekker laten liggen dus en lekker van het zonnetje genoten
    en morgen samen met vriend maar ff wat doen in huis

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik merk dat ik over heel veel dingen heen lees...
    Prutske: fijn dat het zo goed gaat met L zijn hoofdje. Hopelijk is een helmpje helemaal niet nodig.

Staffie: Nou even pas op de plaats! Het is ook niet niks en werken en moeder zijn en dan ook nog vrouw en huishoudster. Ik ben helemaal thuis maar ik merk soms al dat het lastig is! Ja gaat hard he dat minderen met voedingen. Ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind. Hou ik meer tijd over voor Hanna;) Ik moet zeggen dat het allemaal weer steeds makkelijker wordt. Al kijk ik uit naar de zomervakantie. 3/4 weken lang lekker met het gezin samen. Zal pas augustus zijn helaas.

13. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Hier weer even tijd.... Jens is op de opvang dus hele dag voor mezelf (heb helaas nog geen werk)

@Saar: Nog gefeliciteerd met je neefje/nichtje?
    Wat leuk dat kindjes bij jullie een gratis abonnement krijgen!

Jens kan zn duimpje sinds kort ook zelf goed vinden. Komt toch allemaal een beetje rond dezelfde tijd dus :)

@Staffie: N. zal wel het kleinste kindje zijn hier. Fijn dat ze goed groeit op haar lijntje.
    Herkenbaar van het wiegje!
    Jens slaapt er sinds een week ook 's nachts in. Hij tikte continu met zn vuistjes tegen de spijlen.
    De eerste nachten was wel vreemd. Heb ook de slaapkamerdeuren open gelaten (hij slaapt de kamer naast ons haha)
    Maar nu is het wel fijn. Ik word niet meer wakker van elk geluidje.

Huishouden is toch het minst belangrijk (en ondankbaar) stof ligt er zo weer, komt over paar dagen wel weer toch?!

@Prutske: Als L. het goed doen met dit aantal voedingen zou ik het ook zeker zo doen. Je ziet zelf hoe het met je kindje gaat!
    Ik hoop voor L. dat ie geen helmpje hoeft!

Jens begint nu echt een ritme te krijgen. Overdag slaapt hij nog 3x 1 a 2 uur en elke avond gaat hij rond 19.00u zn bedje in. Om 23.00u drinkt hij slapend zn fles en daarna slaapt hij door tot 6-7 uur :)

14. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Hier nog een foto van Jens

15. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hee meiden.

Fijn zeg dat jullie minder voeding hebben.
    Hier lijkt weer andere kant op te gaan.
    Overdag komt die om 2, 5 uur en in de nacht om de 3 a 4 uur.
    Merk dat erg vermoeiend begint te worden veder is tevreden druk mannetje.

Me88
    Jammer dat je nog geen werk hebt Hopelijk komt snel verandering in.
    Lijkt me erg leeg zo zonder kindje!

Prutske.
    Uiteindelijk weet jij beste wat werkt voor je kindje.
    Tuurlijk zijn er richt lijnen maar als voor L. Net wat anders werkt moet je dat gewoon doen.
    Fijn dat hoe nu uitziet geen helmpje nodig is!

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Dank voor de felicitatie. Ik deed dat ook hoor met 2 deuren open slapen. Daarna eerst zijn deur dicht en toen die van ons. Dat laatste slaat natuurlijk nergens op, maar goed het is het gevoel he;) Lekker dat je een beetje ritme begint te krijgen met Jens. Komt ook meestal wel een beetje rond de 3/4 maanden. En dan gooien ze het binnenkort weer compleet om net als je er aan gewend bent haha.

Xdoo: Heftig hoor nog zoveel voedingen. Hopelijk wordt het snel iets minder, maar ja als ze het nodig hebben, dan hebben ze het nodig he?!

Hier ineens een meneertje die 's nachts het klokje rond slaapt en maar om 4 voedingen vraagt. Dit gaat wel erg snel hoor. Van mij mag hij zeker overdag nog wel een keer extra komen, maar ja hij vraagt er niet om.. 's nachts is wel erg lekker moet ik zeggen. Verder begint hij lekker te schreeuwen, echt schattig is dat al doet het af en toe pijn aan je oren.

Hoe is het met de rest van de dames en de kids? Bailief heb ik al een tijdje niet langs zien komen en LA85..? En seentjuh?

17. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Na heel wat pogingen waarbij meneer flink nijdig werd is hij zojuist naar zijn buik gerold :)

Lekker dat Jefta doorslaapt!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh goed Me88. Snelle jelle hoor. Hier Jefta ook bijna, maar die heeft nog even;)

19. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Saar.
    Lekker dat je door kan slapen!

Omrollen.
    Grappig dat elk kind zo anders ontwikkeld.
    Meneer heeft nog nooit Omrollen geprobeerd.
    Als die op mn buik ligt drukt die zich op en probeert die zn knuffels tegelijkertijd te pakken wat redelijk goed lukt ook probeert die zelfstandig te zitten houdt die 1 a 2 sec vol en dan heeft die weer ondersteuning nodig.
    Hier
    Hij lijkt weer minder voeding te willen na 2 weken denk dat die last had van een regelweken hihi.
    Volgende week wil ik laaste voeding met rijstebloem megen. En dan kijken of die goed gereageerd.
    Vanaf wanneer gaan jullie daar mee beginnen en met hapjes?
    Ik wou eerst dit 2 á 3 weken geven en dan groenten hapjes en daarna een keer fruit.

20. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Ik ben er nog hoor.

Hier van het weekend wat fruit gegeven. Zomaar een paar hapjes. Is wat vroeg maar hij vind het lekker.
    Vanavond een theelepeltje rijstebloem bij de fles gedaan. En dat was al flink werken voor hem. Maar lekker vond hij het wel. Klein vreetzakje

Me88, wat goed dat hij al omrolt. Begint hier te komen.

Saar, fijn he doorslapen

Deel Deze Pagina