Hier dit weekend begonnen met pap. Geef 30cc water met 1 schepje + pap met een lepel (goed voor de mond motoriek) en de rest krijgt ie in een fles. Als dit goed blijft gaan wil ik over een weekje groente erbij gaan geven. Dacht al dat ie snel was.. het lukt hem alleen nog niet elke keer om over zn arm te komen. Xdoo: lekker dat ie weer iets minder vaakt komt, wat rustiger voor jezelf denk ik.
Xdoo: Ieder kindje doet het op zijn eigen tijd. Prutske: Gaat het verder goed bij je? Je oudste goed zindelijk? Me88: Nee die armen he die zitten toch wel erg in de weg. Groente/fruit: ik begin met 6 maanden. Wil graag eerst 6 maanden volledig borstvoeding geven. Ik weet dat de nieuwe richtlijn op het cb 4 maanden is, maar die van de WHO is nog steeds 6 maanden. En met onze dochter nooit problemen met eten en toen ben ik ook met 6 maanden begonnen.
@Me Balen van je werk zeg...valt niet mee om wat te vinden... Wat een schattig ventje! Wel heerlijk om nog lekker bij hem thuis te kunnen zijn @Saar Zo heerlijk zeg!!! en doorslapen en maar 4 voedingen, al zal ik het ook wel missen denk ik als het zo ver is @XDoo Hier ook nog gene omrollen maar dat zitten is heel herkenbaar haha @Pap/groente/fruit Ik wil ook zolang mogelijk alleen BV geven, en dus vanaf 6 maanden pas beginnen met fruit en pap. Ook vanuit de kA kreeg ik dit advies ivm de KMA @Omrollen N. doet nog niet echt een poging om op dr buik te komen, wel rolt ze van dr rug naar de zij, en wil ze heel veel overeind zitten. Echte sit-ups haha, en in de wipstoel houd ze het ook nog best lang vol Hier van het weekend ziek geworden Echt al meer dan een jaar geleden dat ik beroerd was en nu echt dubbel zo erg....flinke koorts, keelpijn, geen stem meer, hoesten proesten het hele verhaal Gelukkig sinds vanmiddag koortsvrij dus ik begin weer een beetje mens te worden. N. vond het wel prima geloof ik...lekker heel de dag bij mama op bed haha, mn BV gaat gelukkig ook nog goed, echt bang dat ik een dip zou krijgen maar voor alsnog ziet het er niet naar uit. Voorheen als ik zo beroerd was zat ik flink aan de Ibuprofen en ging ik gewoon door, maar ja...met 4 paracetamols op een dag lag ik toch echt uitgeteld op bed. Ben blij dat ik in ieder geval nu van de koorts af ben, de rest komt ook wel goed Met N. gaat het super! Zoveel aan het kletsen en lachen, echt de hele dag en nacht door Hier helaas nog geen doorslapen, wel iets minder voedingen op en dag, keer of 6 nu Nog even een foto omdat ik zo verliefd op dr ben
XDoo, ik kan mij voorstellen dat zovaak voedingen enorm vermoeiend kunnen zijn maar gelukkig is dat wat minder vaak geworden nu. @Me88, wat een knapperd zeg! Mooie ogen ook. Fijn he dat 'ie wat ritme krijgt. @Prutske, achja als jij denkt dat 'ie er klaar voor is waarom ook niet he. @Staffie, vervelend zeg dat je zo ziek bent geweest. Het heerst ook wel enorm.. ik heb het gelukkig achter de rug hoewel ik geen koorts heb gehad maar wel zere keel en grieperig. Wat een mooi meisje zeg!! @Omrollen.. Amy rolt ook nog niet helemaal om, wel van de rug naar haar zij.. daardoor ligt ze echt alle kanten op in de box. Ook in bedje.. maar daarom doen we haar nu een slaapzakje om. @Hier, deze week een aantal stappen gemaakt. We gebruiken geen inbakerdoek meer en ze ligt in haar eigen kamer. Ze slaapt gewoon heerlijk door alsof er niks veranderd is. Ik kan er eigenlijk moeilijk aan wennen dat ze niet naast ons ligt maar het is gewoon nodig. Ik heb zowaar ook al 2 tandjes ontdekt die aan het doorkomen zijn, onderin.. Kon ze zelfs al op de foto krijgen. Pfoe wat gaat het toch snel he dames?! Ook hier flink brabbelen en lawaai maken.. heerlijk papa 'sochtends uit bed krijgen daarmee. Ze 'wandelt' de hele box elke keer door.. zal zo ff foto bijvoegen haha. Verder hier allemaal z'n gangetje.. Amy slaapt vanaf een uur of 21;00 tot half 2 dan geeft mijn vriend haar voeding al slapend.. en rond half 9 a 9 uur word ze weer wakker voor voeding. Ik was van plan eigenlijk te stoppen met laatste keer kolven om half 2 snachts.. want eigenlijk kan ik gewoon doorslapen als mijn vriend Amy de laatste keer voeding geeft, maar ik merkte dat mijn productie daardoor naar beneden zakte dus ik heb het kolven om half 2 'snachts maar weer opgepakt. Hier verder ook ritme.. ze word wakker, is een uurtje a anderhalf wakker en gaat ze weer slapen anderhalf uur .. en dan word ze weer wakker voor de voeding. Hier overdag gemiddeld zo'n 3 a 4 uur tussen de voedingen.. Met papjes en bijvoeden begin ik ook pas rond de 6 maand mee..
Staffie: Wauw wat een mooi popje hebben jullie. Ik mis nu ook wel een voeding hoor, vind het erg snel gaan. Je mag naast de borstvoeding ook gewoon ibuprofen hoor. (Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Overzicht: medicijnen en borstvoeding) Hopelijk knap je snel weer op. Maar fijn dat het niet ten koste gaat van je productie. 6 voedingen is al heel netjes toch? Komt ze nog 1 keer 'nachts? Ik geloof dat 5/6 uur al doorslapen is dus misschien slaapt N toch wel door.. Nono: Ook al zo'n mooi schatje. Knappe meid hoor. Hier ook een slaapzakje in bed, maar Jefta gaat met slaapzak en al door zijn hele bed, het kan hem niks schelen. Zo al 2 tanden op komst, dat is mooi op tijd. Ik hoop dat ze hier nog lang wegblijven. Hanna was 9 of 10 maanden met haar eerste tand geloof ik, vind ik prima. Maar waarom geef je de nachtvoeding niet live aangezien je nu ook zit te kolven. Misschien heb ik al wat gemist hoor?
@Saar, ja inderdaad Amy is redelijk vroeg daarmee.. waarom ik geen live voeding geef is omdat Amy dat niet meer wil.. verwarring denk ik met de fles (helaas).. ik doe nog regelmatig een poging dat ze toch nog aan de borst wil maar dat eindigt in hard huilen zonder dat ze iets gedronken heeft. Ineens rolde ze gister helemaal om! Niet 1 keer.. nee elke keer als ik haar op de buik leg dan rolt ze zich om haha .. Volgende week weer prikjes, gelukkig heeft ze de vorige keren geen last gehad erna maar pff.. kijk er altijd zo tegen op.
@Saar: Die armen maken nu al niks meer uit. Met in elkaar gevouwen handjes kan Jens nu ook prima omrollen. @Staffie: Mooi vrolijk meisje! Alweer helemaal beter? Ik vind het aan de ene kant jammer dat ik geen werk heb en aan de andere kant heerlijk dat ik elke dag bij Jens ben. Het gaat nu allemaal zo snel en zou het wel jammer vinden als ik daar veel van zou missen (wat denk snel gebeurd als je 3/4 hele dagen van huis bent) @nono: Ook een heerlijk meisje! Dat is snel al 2 tandjes! Rolt ze nu terug van haar buik naar der rug? Jens ligt ook in een slaapzak. Het onderste stuk van de slaapzak stop ik onder het matras waardoor hij helemaal strak ligt. Daarna de deken er strak overheen. Knap kind als hij nou nog kan bewegen in bed
Nono: Wat lastig zeg dat het aanleggen niet lukt. Knap dat je nog kolft dan hoor petje af. Heb je het al eens met een tepelhoedje geprobeerd? Ik heb de mijne nu net vergeven, maar dan heeft ze ook veel meer in haar mondje. Is wel even pielen in het begin maar goed je zou het kunnen proberen. Ze kosten ongeveer 8/9 euro. Wauw wat knap zeg van haar. Soms kan het ineens heel snel gaan! Me88: Ingevouwen handjes kan ik me voorstellen dat dat makkelijk rolt, maar Jefta duwt zich nu weer terug met zijn armen. Gewoon genieten van deze momenten. Ben je al wel aan het solliciteren? Ook als je thuis bent kun je momenten missen hoor. Het eerste stukje kruipen heb ik ook gemist, zat op de wc geloof ik.. Zo kan het soms raar gaan. Let maar op over een poosje wurmt hij zich zo onder de dekens uit. Hier heeft Jefta weer een nieuw geintje. Hij gaat helemaal links in de hoek van zijn bed liggen en houd dan de spijlen van het bed vast.. Echt soms met bijna geen mogelijkheid los te krijgen... Vandaag een ID aangevraagd voor meneertje. Dit jaar nog niet direct nodig, maar aangezien ik pasfoto's had laten maken was dit goedkoper dan volgend jaar nieuwe pasfoto's en dan pas de ID.
Ja ik ben al druk aan het solliciteren. Ondertussen rond de 20 solllicitaties verstuurd, maar als ik al een reactie krijg is het een afwijzing: 300 sollicitanten, anderen kanditen hebben beter profiel, andere kandidaten wonen dichterbij.... Maakt het allemaal niet echt makkelijk helaas Haha grappig dat ie dat doet, zn bed ligt blijkbaar erg lekker Hier vandaag id-kaart van Jens binnen gekregen. Moest mn eigen paspoort verlengen, dus ook maar meteen voor hem geregeld. We zitten erover te denken om in het najaar naar het buitenland te gaan. Willen dan niet uren vliegen, dus zal richting Spanje/Portugal zijn.
Saar, overdag is hij echt goed zinnelijk. Maar snachts heeft hij voor de zekerheid echt nog wel een luierbroekje aan. Way grappig dat hij zich helemaal vast klampt aan zijn bedje Me88, balen van dat solliciteren. Wat zoek je voor iets? Echt knap hoor nu al omrollen Nono, ik vind het echt super knap dat je blijft kolven. En wauw nu al 2 tandjes. Das echt vroeg. En wat betreft de prikjes probeer ik altijd maar te denken dat Ze dat niet voor niks doen. Staffie, balen dat je ziek bent geworden. Volgens mij is onze weerstand nu een stuk lager. Ik werd ook meteen ziek toen ik weer moest gaan wrken. Alweer helemaal gewend? Hier, het gaat weer lekker hier. Alleen is L nog steeds erg snotterig. Helaas drinkt hij daardoor zijn flessen erg slecht. Drie kwartier per fles is normaal nu. S avonds krijgt hij een theelepel rijstebloem bij zijn fles en dan slaapt hij weer door gelukkig. Ons schema nu, 7.00 fles 210/7 9.30 klein beetje fruit max 10 happen 11.30 fles 180/6 16.00 fles 180/6 17.30 klein beetje fruit 20.00 fles 210/7 met een theelepel rijstebloem Slapen op zijn bedje doet hij na de fles van half twaalf zo ongeveer tot half vier En na de fles van acht uur de nacht in.
Vervelend en zielig he als die kleintjes verkouden zijn. Heeft ie er met slapen geen last van? Ik zoek een administratieve baan, maar na al die afwijzingen kijk ik nu ook verder naar andere banen. Waarom mag L. maar max 10 happen fruit? Slaapt ie tussen 7.00 en 11.30 helemaal niet of in de box/wagen? Lekker dat ie 's middags zo lang slaapt? F. slaapt dan zeker ook... Jens heeft vanavond voor het eerst groente op... worteltjes. Hij vond het vanaf de eerste hap heerlijk. Hij had zo een half potje op en als het aan hem lag ging ie nog ff door. Ik vond het zelf voor de eerste keer wel genoeg, even kijken hoe hij erop reageert. De papfles hebben wij naar de ochtend verschoven. Dan is ie uitgeslapen en heeft ie trek na de nacht. In de avond was het te vermoeiend, na een halve fles vond ie het denk te zwaar en stopte hij met drinken.
Haha, hij mag zoveel hij wil. Maar na 10 happen stopt hij zeker. Verkeerd opgeschreven. Volgende week begin ik met s avonds groenten Papfles, moet ik tussendoor meestal wel even opwarmen anders krijgt hij het niet meer uit de fles. Slapen, in debox of wagen of wipstoel ook wel eens een hazeslaapje maar die middag trekt hij even lekker door. Zijn grote broer slaapt meestal van half een tot halfdrie. Heb ik nog lekker even een uurtje met hem alleen. Baan, het is tegenwoordig echt een kwestie vam geluk om een baan te vinden. Bailief, hoe gaat het met jullie? La85, red je het allemaal?
Me88: Wat een drama dat solliciteren he?! Lekker dat je er in het najaar even uit gaat. Id is sowieso wel handig voor het geval je wel een keer naar het ziekenhuis moet voor een kleinigheid. Dan is het ook verplicht. Lekkere eter hoor wauw. Gaat vlotjes zo. Prutske: Knap hoor van je zoon. Vervelend dat L niet zo lekker meer slaapt en verkouden is. Hopelijk gaat het snel weer wat beter. Gaat de combinatie werken en 2 kids een beetje? Ook al zo lekker aan het eten zeg! Hier gaat het wel redelijk. Erg moe, maar er komt veel op ons af en de hormoontjes werken nog niet erg mee. Mijn man heeft helaas weer een contract voor 4 dagen gekregen terwijl hij al 5 maanden 5 dagen werkt. Maar goed ze hopen wel dat hij op vrijdag komt werken als dat nodig is.. Nu maar weer kijken hoe we dit nog een jaar op gaan lossen. Maar goed Jefta doet het geweldig, slaapt echt klokje rond over het algemeen. Dus dat is wel heel lekker.
@Prutske: Oh zo kan je het inderdaad ook lezen haha Goed idee van die papfles. Ik warm hem nu ook tussendoor nog een keer op! @Saar: Werk is zeker drama. Balen dat je man weer maar een contract voor 4 dagen heeft. Wel fijn dat hij vaak 5 dagen kan werken, maar zekerheid is natuurlijk ook erg fijn! Lekker dat Jefta zo goed slaapt, hoop dat jij je ook snel weer wat beter voelt! Vakantie in het najaar hebben we vervroegd naar vakantie aankomend weekend, vrijdag t/m dinsdag. Hebben een mysterie park bij Center Parcs geboekt (stuk goedkoper dan gewoon boeken). Krijgen woensdag te horen naar welk park we gaan.
Hoi meiden, Hoe is het met jullie? Ik ben hier al een tijdje niet meer langsgekomen. Komt omdat ik het zo egoïstisch vind overkomen als ik alleen maar even over mezelf kom praten... Het gaat hier hartstikke goed, I. ligt sinds een weekje om 8 uur op bed, op haar eigen kamer en slaapt dan tot 7 uur de volgende ochtend (met een voeding tussendoor). Maar overdag slaapt ze in totaal maximaal een uur. In de tussentijd ben ik dus constant bezig met haar bezig houden. Heel leuk hoor maar ook vermoeiend waardoor ik te moe ben om hier terug te lezen. Daardoor blijf ik het maar uitstellen... Nu weten jullie in ieder geval hoe het komt . Ik vind het nog steeds hartstikke leuk om te zien hoe het met jullie en jullie kindjes gaat!
Fijn dan I. zo goed slaapt en ook lekker in haar eigen bedje Jens is overdag ook vrij veel wakker. Merk wel dat hoe ouder hij wordt, hoe beter hij zichzelf kan vermaken. Hier wisselen we speelkleed, wipstoel en box af.
Dat is goed om te horen! Hier vind ze de swing nu geweldig, maar maximaal 20 minuten. Dan wil ze ook niks anders in haar eentje doen dus ga ik maar buiten wandelen (goed om af te vallen want daar ben ik ook mee begonnen). Of met haar op de bank zitten kletsen of zingen, dat vind ze ook leuk. Als ze even ligt ga ik zelf snel eten en haar flesjes schoonmaken bijvoorbeeld haha. Dus 's avonds languit op de bank.
Me88: Wat leuk mysterie parc. Als je een account op cp hebt kun je vaak al eerder zien waar je heen gaat. Wij hebben het 1,5 jaar geleden met Hanna gedaan en kwamen op de eemhof terecht(is 20 minuten rijden bij ons vandaan). Lekker zwemmen in ieder geval. Als je slim bent zet je de mc op de kinderwagen dan kan die mee het zwembad in en een slot voor je onderstel(kun je de kinderwagen vast zetten). Bailief: Wel lekker van je nachten, maar overdag erg pittig voor jullie. Hopelijk geniet je er wel een beetje van.
Goede tip, neem een slot mee! Het account van CP stond nog op een oud adres, wel gewijzigd maar nog niet zichtbaar. Weten helaas nog niks.... Kregen jullie het huisje wat jullie geboekt hadden of een groter en/of luxer huisje?