Wij hadden toen 4 persoons geboekt en kregen 5 persoons premium. We zouden ook naar cp 12 mei een midweek, maar door het werk van mijn man gaat het niet door. Wel erg jammer.
Lekker, Me88! Geniet ervan! Saar, wat jammer dat jullie nu niet op vakantie kunnen. Vakantie willen wij pas volgend jaar doen. Lijkt me veel makkelijker en leuker met I. Maar dat komt misschien ook omdat zij zelf niet de allermakkelijkste is natuurlijk. Gelukkig kan ik er wel echt van genieten hoor. Maar ik ben ook blij als ze 's avonds op bed ligt. Overdag doe ik het bijna altijd in mijn eentje, behalve in het weekend en als mijn vriend eerder klaar is. Pittig want ik kom weinig aan andere dingen toe. Maar ook leuk dat ze het zo fijn vind bij mij. Er komt straks vast een tijd waar ze dat juist niet wil. Anderhalve week geleden waren hier trouwens mensen die ze nog nooit gezien had. Krijsen dat ze deed! Ze stopte pas toen die mensen weg waren. Hebben jullie kindjes dat ook? Opa/oma's en ooms/tante lacht ze wel gewoon tegen.
Heeerlijk op vakantie zeg! Geniet ervan Me88. Saar, wat jammer dat je het moest afzeggen.. hopelijk kan je binnenkort toch nog even lekker weg. Bailief, ik herken het een beetje.. maar ze gaat dan alleen huilen als die mensen een beetje gek gaan doen, rare stem op zetten etc. vind ze echt niet leuk. Lol.. @Hier, gister prikjes gehad.. gelukkig de laatste keer voor voorlopig. Van de prikjes slaapt ze altijd zoveel, ze heeft gister van 12 tot 16;00 geslapen, 18;00 tot 19;00 en van 20;00 tot aan nu zelfs nog.. wel met tussendoor voeding maar daar word ze niet helemaal wakker van. CB had al wel gezegd dat ze er erg slaperig van kon worden.. Ze woog nu 5135 gram bij 61.5 cm .. Had iets een knikje in haar curve qua gewicht maar goed, ik zit bij een borstvoedings groep op facebook en de meesten schijnen wel een knikje naar beneden te hebben gehad met 15 weken.. overigens zag het er ook niet schrikbarend uit. Qua lengte zit ze gemiddeld.. lange dunne meid is ze.
Bailief: Kan best goed gaan op vakantie hoor je weet nooit hoe kinderen reageren op een veranderde omgeving. Jefta is ook eenkennig aan het worden, dus kan bij I ook zomaar. Heftig is het bij je hoor! Nono: Ach vakantie is niet het belangrijkste he?! Lekker dat ze de laatste prikjes weer heeft gehad voorlopig. Klinkt inderdaad als een lange slanke dame want Jefta was bij 62 cm 7 kilo Je kunt een curve invullen op borstvoeding.com dan heb je de goede groeicurve voor borstvoeding. Lekker zo lang slapen toch? Hier vandaag lekker buiten zijn. Heerlijk het zonnetje!
Ik heb net bloemkool en broccoli voor Jens gemaakt, maar heb tekort bakjes... Kunnen die roze en groene bakjes uit de doos van Babydump ook in de vriezer?
Saar, die curve hou ik inderdaad bij.. zie je alsnog een klein knikje maar goed.. hou het wel in de gaten en het ziet er niet dramatisch uit. Me88, goede vraag.. heb eigenlijk geen idee. @Hier, Amy was gister in een 'ik wil alleen maar bij mama zijn' bui.. niet in bedje liggen, niet in de box.. alleen bij mams. Nouja goed, heb niks gedaan in de huishouding en er maar aan toegegeven, ze zou het wel nodig hebben. In de avond clusteren en om de 15 a 20 minuten wakker worden. Nouja, vannacht gelukkig wel doorgeslapen en ze slaapt nu nog steeds.. op naar een nieuwe dag. Kolven gaat mwah.. ik kolf heel verschillend, ene keer maar 80 en de andere keer 110, lijkt alsof alles wel een beetje van slag is. *zucht* terwijl ik eerder standaard 100 kolfde en ik vulde wat ik tekort kwam aan met de melk van de ochtend want dan kolf ik ruim 200 af.. en zo kwam ik mooi de dag rond. Maar nu heb ik daar niet eens genoeg aan.
Me88: Je hebt er niks meer aan, maar ik denk het wel hoor. Ik weet niet hoeveel hij al eet, maar ik maakte altijd alles ter grootte van een ijsblokje en pakte dan 1, 2 of 3 ijsblokjes uit de vriezer. Daarna gebruikte ik de avent bakjes die ook op mijn kolf passen. Nono: Bij 4 maanden gaan ze ook afbuigen he?! Maar goed als ze het verder goed doet is het ook prima toch? Oh fijn zo'n hangdag. Hoort erbij. Ik weet nog bij Hanna rond deze tijd dat er een hele vervelende sprong was. Dat ik echt dacht houdt het nog ooit een keer op.. Hier alles z'n gangetje. Heb Jefta's bedtijd opgeschoven naar 8 uur dus nu slaapt hij van 8-8 i.p.v. 9-9. Hebben wij ook weer een uurtje samen. Wel heel fijn. Al ben ik nu behoorlijk leeg 's avonds dus binnenkort zal hij wel weer een paar keer de nacht komen om de productie op te krikken. Maar goed dan is het meestal ook zo weer goed. Lekker lang weekend. Jammer dat het niet ietsje mooier weer is, maar goed het is droog dus ach.
hee meiden. heb wel mee gelezen maar ben vergeten wat bij wie hoort. vandaag heeft meneer zijn eerste hapje gehad (bloemkool). hij vond dit maar niks hihi. hij krijgt laaste 2weken met laaste voeding afgekolfde melk met rijstebloem. eerste 3 dagen was een ramp daarna ging goed en sliep die door maar helaas nog 1 á 2 voedingen in de nacht. gisteren wou die geen flesje denk dat komt omdat 2x mn moeder het had gegeven. vanavond maar weer en Hopelijk zonder moeite. veder denk ik dat weer ander maatje uit kast moet pakken want 68 begint te klein te worden! donderdag cb voor 4e prikje ben erg benieuwd hoe die gegroeid is. hier foto van eerst happje
Xdoo: Heerlijk dat gezicht. Geeft niks he als hij het nog niet wil. Het is nu echt nog bijvoeding. Gewoon een paar dagen proberen met bloemkool en als hij niet wil even een paar weken wachten. Maar joh het is sowieso allemaal nieuw voor zo'n kleintje: lepeltje, hele andere structuur en smaak in zijn mondje. Bij Hanna duurde het warme eten best lang(paar weken). Toen ze eenmaal at ging het ook gelijk gigantisch goed.
Hoi!!! hier ben ik weer is Zo druk geweest, na de week griep eerst het een en ander ingehaald, ondertussen nog jarig geweest en druk op het werk ivm de Pasen maar ik ben weer bij nu, behalve op internet haha @Nono Wat een mooie, alerte meid Fijn dat het zo goed gaat allemaal! Dat in dr eigen bedje slapen zie ik echt tegenop Overdag slaapt ze er nu al wel in, maar ik ga dr echt missen s'nachts naast me. Eind mei heb ik vakantie en dan gaan we dr s'nachts ook in dr eigen bedje laten slapen @Saar Ondertussen kan ik wel zeggen dat N. regelmatig doorslaapt Om 00.00 uur geef ik dr nog BV (kom dan terug van mn werk) en 9 van de 10x komt ze dan pas rons 6.00 uur @Me88 JA extra genieten nu je nog niet kan werken, maar ja...centjes zijn ook belangrijk... Ik ben blij dat ik s'avonds kan werken om idd zo weinig mogelijk te missen @Prutske Kleine man al opgeknapt of nog snotterig? Jammer dat hij zo weinig slaapt. N. valt na het wassen in slaap voor een uurtje max 2 en dan is ze ongeveer 1,5 uur wakker en slaapt ze weer, dat gaat zo door tot ongeveer 7 uur en dan slaapt ze tot de volgend eochtend met 2/3 x een voeding @Bailief Heerlijk dat ze s'nachts zo goed slaapt maar wel jammer dat het overdag niet lukt en ze zichzelf niet kan vermaken.. Misschien dat, dat zo wel komt wanneer ze wat meer kan zoals omrollen/tijgeren etc etc? @Xdoo wat een leuk kereltje Hij kijkt alleen echt niet blij naar de bloemkool hahaha Waarom probeer je geen fruit als eerst? Who 68 al te klein...hier net in 62 N. is dus blijkbaar echt een ukkie.. N. doet het super!! Ze gat zo hard nu qua ontwikkeling, het baby zijn is er wel echt helemaal af nu.. Ze kletst lekker veel tegen ons en dr speelgoed Pakt nu ook echt dingen uit de box om mee te spelen en gooit het weg als ze het beu is Ook heeft ze door hoe ze dr fopspeen in en uit dr mond krijgt, echt zo schattig om te zien Het poepen blijft alleen een drama. 2 weken geleden ben ik gestopt met alles, geen Nexium meer, aangezien dat ook verstopping kan veroorzaken en ook die "poepzakjes" niet meer, want die zorgde alleen maar voor krampen en nog poepte ze maar 1x in de week. Zonder de nexium gaat bijzonder goed! Naar mijn idee heeft ze echt helemaal geen reflux meer, dus ik denk dat die reflux klachten ook echt afkomstig waren van de KMA. Ik geef het nu dus helemaal niet meer. Zonder die "poepzakjes" zijn dr buikkrampjes echt minder alleen als ze bijna een week niet heeft gepoept zetten de krampen op, niet zo gek natuurlijk maar de volgende dag poept ze dan. Over 2 weken weer naar de KA dus dan nog maar eens over hebben Morgen naar het CB, benieuwd hoeveel ze is gegroeid
Wat fijn dat ze 6 uurtjes achter elkaar slaapt. Hopelijk snel meer, maar ze is nog maar klein ivm de andere kindjes, dus kan best zijn dat het iets langer duurt dan. Gaat hard he die ontwikkeling. Echt leuk om te zien. En dan te bedenken dat ze over een paar maanden gaan kruipen enzo. Wel fijn dat het spugen zo is opgelost. Met KMA kan het ook he dat vele spugen. Lekker geniet van je meisje Hier met Jefta alias dik trom naar het cb geweest: 7700 gram en 64 cm. Laatste prikjes voorlopig ook wel weer lekker.
Hee meiden een kleine update van mijn kant. Zit nu op mobiel is beetje vervelend reageren. Bloemkool at die laste dag super half potje had die op zonder moeite. Vandaag doperten dat at die ook! Cb zei dat misschien kon proberen papje maken met opvolg melk inplaats van flesje. Vandaag geprobeerd hij vond niet lekker probeer nog 2dagen en anders scharp ik het van het menu. Veder woog hij 6,5kg en was hij 65cm. Fijne avond!
@Saar Dik Trom Zou die van ons wel eens naast elkaar willen zien haha Ach ja...mischien dat hij straks juist weer langzamer groeit, het moet toch een keer stoppen Hier gelukkig ook voorlopig de laatste prikjes, vind het zo zielig N. stopt ook gewoon met ademhalen, word helemaal vuurrood...echt zo sneu @XDoo Gelukkig went ie snel aan de groente. En idd als ie iets echt niet lust zou ik het ook niet meer geven, wellicht over een paar weken nog eens pap proberen Gister met N. naar het bureau geweest Onze iniminie weeg nu 5180 en is 59.5 cm lang Ze groeit nog steeds maar 100 gram per week, maar dr eigen lijntje blijft wel omhoog gaan. Eigenlijk zouden we pas over 2 maanden weer terug moeten maar omdat ze zo klein is toch over 4 weken nog een keer komen om te wegen
Leuke dag gehad allemaal? Wij zijn vandaag met vrienden op pad geweest met hun kindje van 1 week oud. Wat een reus is Jens dat naast zo een kleintje haha @Saar: Zwemmen was nog niet zo een succes. Hij zakte weg in de zwembad dus die hebben we niet kunnen gebruiken en het grote bad was te koud. Dus hebben lekker in het bubbelbad van 35 graden gezeten. Wat lekker dat J. van 20.00 tot 8.00 slaapt! 7,7 kilo... klinkt wel als een bollie haha @xDoo: Als hij nu 65 cm is zou hij toch nog wel in maatje 68 moeten passen? Fijn dat hij de groente goed eet nu. Pap van een bordje vond Jens ook niks, die krijgt het gewoon weer uit de fles. @Staffie: Vervelend dat het poepen nog steeds zo moeizaam gaat, zielig voor N. Handig dat ze de speen ook weer in haar mond doet, Jens haalt hem er alleen uit. Met Jens gaat alles goed. Hij rolt de hele dag naar z'n buik en praat op alle toonhoogtes die er zijn. Sinds gister gilt hij telkens heel hoog, doet gewoon pijn aan m'n oren, zelf lacht ie erom haha Eten vindt meneer heerlijk. Na elke hap zit hij met z'n mond wijd open te wachten op de volgende hap. De vriezer staat nu vol met bloemkool, broccoli en wortel. Kunnen 3 weken vooruit. Hij spuugt alleen wel nog steeds erg veel. Paar shirts per dag gaan er wel doorheen. Zeker nu hij de hele tijd naar z'n buik draait ligt ie telkens door z'n eigen spuug te zwemmen. Maarja... hij heeft z'n beweging ook nodig, kan hem moeilijk de hele dag in de wipstoel zetten.
Xdoo: Gewoon doen wat goed voelt/gaat. cb heeft wel vaker leuke ideeën merk ik hier haha. Lang slank jongetje heb je of niet? Staffie: Wat een kleintje is N nog. Maar ze groeit dan echt mooi volgens haar lijntje. Zolang ze maar aankomt toch? Ik ben vast een ontaarde moeder, maar ik moet eigenlijk altijd lachen als de kinderen zo aanlopen met de prikken. Het ene moment heb je ze bij de handjes vast en lachen ze naar je en het andere moment kijken ze je aan van wat gebeurt me nou en lopen ze inderdaad zo mooi rood aan. Ach ja het hoort er nou eenmaal bij, ben blij dat dit ongeveer het vervelendste is wat ze meemaken tot nu toe. Ik ben bang dat Jefta gewoon doorgroeit en snel het huis uit wil haha. Nee hoor het zal wel iets gaan afnemen denk ik. Hij buigt nu al ietsje af en het is bekent dat kids op bv over het algemeen de eerste 4 maanden harder groeien en dan af gaan buigen. Ach ik kan me er niet te druk om maken. Maar 't is iets te ver rijden naar je om ze naast elkaar te leggen denk ik Me88: Oh dat bubbelbad verhaal ken ik ook ja, maar jullie hebben er wel lekker van genoten in ieder geval. Poeh he 1 week geleden bevallen en dan al op pad. Moest er niet aan denken, heerlijk lijkt me dat. Jefta is lekker gevuld ja, maar niet echt een michelin-poppetje vinden we zelf. Wie weet denken we er over 8 maanden anders over als je de foto's terug kijkt. Ik vond Hanna namelijk ook altijd de knapste en als ik nu van sommige periodes foto's zie denk ik he wat een lelijkerd was ze toen toch hihi. Fijn dat gegil, hier ook zo'n eentje ja. Heb je al eens terug gegild? Dat helpt hier meestal wel even. Wat vervelend dat hij zoveel spuugt. Komt dat ook ergens vandaan, reflux ofzo? (ben het even kwijt). Handig de hapjes op voorraad. Deed ik ook altijd en nog steeds staat er standaard eten in de vriezer. Hier zaterdag wel 1,50 uitgegeven op de rommelmarkt. Het was me allemaal te duur en te druk. Ach ja. Rare zaterdag was het. Had de hele dag geen zaterdaggevoel en toen was het ineens zondag, vreemd. Kwam misschien ook wel door de korte week. Hebben jullie allemaal nog flink gescoord op de rommelmarkten?