Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Zo weer terug.
    Hij kon niet vinden wat aan hand is.
    Als volgende week zelfde is of toeneemt moet ik weer langs komen.
    In tussen tijd paracetamol slikken en afwachten.

Bailief.
    Fijn dat lange slapen haar goed gedaan heeft hopelijk knappen jullie snel op!

2. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Bailief: Vrolijk meisje :) (leuke kleertjes heeft ze aan)
    Wat voor wagen had je eerst? Hier heel blij met de bugaboo, heerlijke wagen!
    Wij geven Jens peer, banaan en appel. Sinaasappel durf ik nog niet ivm krampjes.

Jens eet ondertussen ruim 100 gram groente en 100 gram fruit per dag. En dan nog huilen als het op is haha

xDoo: Hoop voor je dat je er snel vanaf bent!

Hier cadeautjes voor de oma's gemaakt :)

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Vervelend zeg, hopelijk is ze er sneller van af als jij. Heeft ze ook koorts of dat niet?

Xdoo: Afwachten dus, hopelijk gaat het snel over.

Me88: Wat een leuk Moederdag cadeautje. Wauw hij eet al lekker veel zeg. Lekker hoor.

4. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Bah bah bah bah!
    Eten besteld via internet. Na 55 min geen eten ontvangen te hebben en meerdere malen gebeld te hebben op fiets heen gegaan.
    Zijn ze dicht.
    Iemand op straat gesproken blijken ze al weken dicht te zijn.
    Dat geen eten is vind ik niet erg maar feit dat ik online betaald heb wel.
    Maandag politie en bank bellen kijken of geld terug kan krijgen...
    Nu maar een broodje hagelslag.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

XDoo, helpt de paracetamol, is het al minder? Balen van je eten! Kun je niet bij thuisbezorgd terecht? Of had je het niet via daar besteld?

Me88, Dankjewel!
    Wat eet Jens al veel! Wauw! Die zal al flink gegroeid zijn of niet? Erg leuk gemaakt!
    Wij hadden eerst een Mutsaerts Trans4mer (makkelijke naam he... ). Ben ook echt blij met de Bugaboo. Hebben jullie een nieuwe? Wij hebben de 1e versie van de Cameleon.

Saar, geen koorts gelukkig. Wel wat verhoging. Ze is ontzettend verkouden, alles zit vast. Een ui naast haar bed hielp niet maar de neusspray lijkt het gelukkig te verlichten.

Fijne moederdag meiden! Wat zijn jullie plannen?

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: Wat balen zeg. Heb je op zo'n website besteld zoals thuisbezorgd of echt via hun site? Anders zou ik de website ook aanschrijven.

Bailey: Oh vervelend is dat als ze zo verkouden zijn. Gelukkig mag je een week neusspray gebruiken! Stomen in de badkamer kan ook wel helpen.

Hier geen concrete plannen voor moederdag. Eigen moeders hebben al wat gehad. en we hebben vanmiddag/vanavond een uur verderop een doopdienst dus we moeten nog weg. Ik vind dat het een dag is waarop ik in de watten wordt gelegd. Lekker ontbijtje, geen afwas etc. Maar de kinderen zijn nu nog te klein daarvoor.

7. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hee meiden.

Genieten jullie van jullie moederdag?
    Hier een doosje merci gehad die helaas veelste snel op was hihi.
    Had totaal niet verwacht mn vriend is niet van dingetjes halen hij is daar in beetje hersendood hihi.

Me88
    Zo wat een goede eeter! Hier op goede dagen eet hij 60 gram groenten kwart broodje en 30ml pap.

Eten.
    Helaas van hun eigen site bestel.. morgen bellen kijken of terug kan krijgen.

Bailief
    Gelukkig helpt de neusspray. Hopelijk snel mooi weer dan kunnen jullie frisse neus halen helpt ook van dit weer wordt je niet beter.

Fijne dag nog!

8. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hee meiden.

Eindelijk weer wat beter weer.
    Dacht lekker te gaan wadelen helaas niet zo lekker als ik dacht.
    Mensen denken dat geen probleem is om hond los te laten lopen. Ondanks dat ze zien dat mijn aangelijnde hond gek wordt en hun honden op reageren.
    Staan ze als schaapen te kijken terwel ik met mijn been hun hond van mijn hond afduw. Ben zo klaar mee en dan zeggen ze mijn hond doet niks.
    Mijn mening niemand of niets is betrouwbaar er kan altijd wel iets zijn waar ze getrikkerd kunnen worden.
    Merkte dat Samael ook niet fijn vond thuis kon die alleen maar huilen. Uit eindelijk is gelukt om hem in slaap te brengen.
    Veder heb ik vandaag maatje 74 aan gedaan. Valt nog wat te groot dus kan nog ff in maatje 68 ( gelukkig anders zou zo snel gaan).
    Hopelijk hebben jullie een meer geslaagte dag en genieten van betere weer!

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: Is het nog opgelost met je geld? Vervelend met de hond. Ik ben ook nooit blij met loslopende honden, ben sowieso niet zo van de dieren maar dat is weer wat anders. Zeker nu met een meisje naast me vind ik loslopende honden echt niet prettig. Ben vroeger zelf gebeten door een herdershond toen ik een jaar of 3/4 was. Dus til mijn dochter altijd even op. Rustig aan met de maatjes dus haha. Hier broekmaat 56/62 en shirtje 62/68. Terwijl ik echt een bulletje heb.

Wij hebben een heerlijke midweek gehad. Elke dag 2 keer naar het zwembad. Jefta vond het ook heerlijk en hield het zeker een uur vol om te zwemmen. Die lag te glimmen in zijn zwemband. 2 keer wezen babyzwemmen, maar dat deden we meer omdat dat om 9 uur was en je dan een uur voor openingstijd in het zwembad bent. Uitslapen met 2 kids zit er toch niet in. Ben ook wel weer blij om thuis te zijn.
    Zaterdag is onze dochter jarig, alweer 2 jaar dus een regelweekje voor de boeg. De week erop ben ik zelf jarig.
    Dames geniet allemaal van het heerlijke weer!

10. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Klinkt goed Saar! Mooi park he Heijderbos ?! :)
    Pittig hoor 2x per dag naar het zwembad. Vond 1x aan en uitkleden met 1 kind al genoeg per dag haha

Vier je jullie verjaardagen op dezelfde dag?

Jens heeft afgelopen nacht voor het eerst bij opa en oma geslapen. Wij hadden een feest van werk van man.
    Waren leuke optredens van Hans Klok en Wolter Kroes.
    Was wel blij dat ik Jens vanmorgen weer op kon halen. Daarna lekker naar het meer geweest. Jens in z'n romper onder de parasol :) Morgen weer!

11. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @XDoo
    Gelukkig heb je kunnen praten met je buren.
    is het nu ook opgelost?

Hoe is het met je klachten?
    Ik heb ook al een tijdje dat ik denk ongesteld te worden maar niet zo...
    En idd ook dat gevoel van toen ik net zwanger was maar niet zo erg als dat jij omschrijft. Ik hoop maar dat de cyclus er snel weer is

@Saar
    Heerlijk weekendje gehad zo te lezen!
    En nog wel redelijk getroffen met het weer ook

@Bailief
    Vervelend dat je, je niet zo fit voelt.
    Hopelijk gaat het nu beter met je?
    Wat een mooi meisje! Wat groeit ze hard!

@Me
    WAt lief, zelf gemaakte kado's zijn gewoon het leukst!

@Moederdag
    Hier voor het eerst sinds het overlijden van mn moeder weer een moederdag gevierd:D
    Naast een onwijze glimlach s'ochtends van mn poppetje een ketting met medaillon gehad met 2 foto's erin. Echt heel mooi, en vond het vooral lief dat mn vriend de moeite heeft genomen haha

Hier gaat het allemaal prima, ben alleen zelf niet zo fit.
    Veel moe, vaak duizelig en last van darmen maar denk dat het toch te maken heeft met ongesteld worden (hoop ik)
    Ben wel naar de HA geweest en heb nu iets voor mn darmen gekregen

N. doet het super!
    Ze slaapt alleen s'nachts nog in dr wiegje, als ik er naast ligt want ze sloopt hem:D Haalt de bekleding los en gaat er op sabbelen:D
    In het ledikant slaapt ze echt prima, dus volgende week gaat de wieg weg:(. Nu met het warme weer slaapt ze alleen met slaapzak
    en gisteravond lag ze dus bovenaan, overdwars in dr ledikant, tussen alle knuffel;)...die dus maar gelijk weggehaald

Donderdag weer naar het CB om te wegen maar de KA was tevreden.
    5580 woog ze vorige week, en over 3 maanden pas terug naar de KA.

Ze rolt nog niet maar probeert wel steeds te zitten wat soms ook gewoon lukt:$

En ze wordt model:D:D:D hihi
    Had via FAcebook dr opgegeven als modelletje voor de nieuwe collectie van Dirkje en ze is uitgekozen:D Vind het echt zo leuk haha
    Volgende week naar Hamolt? (belgië) voor de fotoshoot, zomercollectie 2015, zodra ze nu een camara ziet begint ze al te lachen dus moet goed komen:D:D

Dat was het wel weer. Hoop weer wat actiever mee te kunnen schrijven nu...

En natuurlijk nog even wat foto's spammen:D:D

12. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    ...

Bijgevoegde bestanden:

13. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Vandaag heeft ze trouwens voor het eerst van 21 uur tot 05.30 uur geslapen.
    De droomvoeding om 00.00 wilde ze niet en ze kwam ook niet, ik schrok er van vanochtend haha

Bijgevoegde bestanden:

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: een mooi park ja, wij hadden ook nog mazzel dat we redelijk dicht bij het zwembad zaten. Super dus. 2x zwemmen vond ik wel meevallen hoor. Allebei een kind aan en uit kleden;) En ze hebben er mooie grote hokjes waar dat goed kan. Wat knap dat je het al kan zeg een nachtje uit logeren. Maar wel lekker dat je zo hebt genoten van het feest. 't Is mooi weer om naar een meer te gaan. Ik heb er de puf en zin nog niet voor. Verjaardagen vier ik apart. Ik vind dat de kinderen hun eigen feestje verdienen, maar ik ga mijn verjaardag er ook niet voor laten. Dus de 24e feest en dan de 1e weer.

Staffie: Wat een knapperd en wat leuk dat ze mee mag doen aan de fotoshoot. Hopelijk gedraagt ze zich netjes;) Krijg je daar ook wat voor of is het gewoon voor de leuk. Heerlijk die nacht. Hopelijk houdt ze het vol. Hier kwam Jefta vannacht weer eens drinken, mijn productie is gekelderd. Wat lief en wat een mooi cadeau. Hier ook duizelig en moe. Heeft de huisarts niet gelijk je HB gecheckt? N moet alles gewoon lekker op haar eigen tijd doen. Hier zijn de kinderen beide snel.

Hoe gaat het met de werkende dames? Is het allemaal een beetje te combineren?

15. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ja ik hoop het ook haha, zou zonde zijn als ze alleen maar huilt :(
    Maar thuis begint ze volop te lachen als je met de camera aankomt en huilt ze eigenlijk nooit dus ik heb goeie hoop ;)
    We krijgen alle foto's op DVD, dus dat is al leuk en de kleertjes van de shoot mogen we houden.
    Dus geen dikke vette cheque haha maar vind dit al leuk:D

Ja mn HB is goed, huisarts gooit het op ontzwangeren...
    Mn tandvlees is sinds kort ook weer een drama, ontstoken en bloederig:(
    en weer geiriteerde oogleden, had ik ook toen ik net zwanger was, dus het zal vast allemaal wel met de hormonen te maken hebben.
    Maar jij dus ook...heb zelf al gedacht dat ik misschien te weinig drink? Zeker met het warmere weer, dus ik drink nu als een gek maar het blijft

Werken en mama zijn valt me zwaar...
    het is wel te doen hoor maar gaat wel ten koste van o.a. het huishouden. Het is hier dus niet zo netjes zoals ik zou willen maar ja..
    Ik wil ook gewoon leuke dingen met N. doen als ze wakker is ipv alleen maar poetsen. Maar het is wel lastig plannen soms...boodschappen, eten koken, voor N. zorgen, relaxen en werken
    Hopelijk kan ik binnenkort een avond minder werken

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Dat is al heel leuk toch? Ben benieuwd naar de resultaten! Ze zullen het daar ook wel rustig aan doen vermoed ik en ze doen het vaker zulke kleintjes fotograferen. Vervelend zeg, niet alweer zwanger? Van te weinig drinken wordt je inderdaad ook niet lekkerder. Maar hier sowieso naast alles wat ik standaard drink 's ochtends 2 glazen water, s middags 4 en 's avonds 2. Dus ik drink naar mijn idee niet te weinig. Ik had dit bij Hanna ook op deze manier en dat werd rond de 7 maanden beter.

Lijkt me erg heftig werken en een kleine. Petje af. Dan je huis maar niet zo netjes als normaal, dat lukt hier ook niet op het moment allemaal even goed. Tsja het zij zo.

17. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Saar.
    Zo te horen heb je goed gebruik gemaakt van het zwembad!
    Alvast gefeliciteerd voor jullie beide voor dat ik het vergeet.
    Helaas valt geld niet terug te krijgen!

Me88
    Kan me voorstellen dat je weer blij was om jens op te kunnen halen.
    Gelukkig heb je leuke avond gehad en fijn dat hij dan een goede vervang heeft dan maakt gelukkig wat minder erg.

Staffie.
    Met buren is gelukkig opgelost.
    De klachten zijn helemaal weg gelukkig en geen ongi te bekenen denk ook zolangik de pil slik niet tterug komt.
    Mijn tandvlees is zelfde volgens de tandarts was dit door zwangerschap moet nu met super zachte borstel tandenpoetsen en met bleuem tandpasta zodat er zuurstof bij komt. Tot nu toe lijkt het beter te gaan maar nog niet voorledig eeg helaas.
    Leuk zeg! Ag kleding en foto's krijgen is zeker al de moeite waard! Tis ook zo'n mooi meisje ze zouden gek zijn geweest om der niet uit te kiezen hihi.
    Leuk ook dat ze zo lacht voor de camera meneer lacht super veel maar zodra camera op hem gericht staat kijkt die super serieus hihi.

Werkend moeders.
    Heb echt bewondering er voor persoonlijk zou ik echt niet kunnen vind moederschap al een fulltime job. Vind nl wel slecht met verlof vergeleken met zweden Noorwegen en Duitsland 2 jaar verlof!

Hier.
    Meneer kan bijna op zn buik rollen kont ligt op buik ligging alleen zn schouders en hoofdje lukt nog niet met klein beetje hulp lukt het hem.
    Ook heeft die nu echt stevige poep ideaal vergeleken met de eerste poep hahaha. Alleen dit stinkt toch wel wat meer :p
    Veder slaapt die wat minder door warmte hopelijk went die er aan anders ben ik 5x wakker om speen te geven. Borstvoeding wilt hij niet dan valt die gelijk in slaap dus dat scheelt gelukkig wel zit nu op 5 voedingen 1x 100 gram fruit 1x 100 gram groente en 1x 100 ml pap! 2 uurtjes per keer wakker en slapen ong 30 tot 60 min per x.
    Fijne dag nog veder!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: He wat balen zeg met het geld. Durf je nu nog wel online te bestellen? Moeder zijn is ook een fulltime job, al wil half nederland dat niet geloven. Ik vind ook dat het verlof langer moet zijn sowieso. Maar goed ze willen hier juist meer vrouwen in de top. Die stinkpoep, wacht maar tot ze ui en knoflook eten yak. Lekker schemaatje zo of niet? 5 voedingen is netjes hoor. En dan al zoveel eten. Heel knap!

Nou ik kwam er vandaag weer aan toe, na een weekend vol feest. Zondag is mijn oma overleden dus hebben nu vrijdag begrafenis. Mijn schoonouders willen gelukkig oppassen, maar Jefta is een flesweigeraar dus dat is wel super lastig. Hopelijk hoeft hij niet te lang te wachten op mij. Ga uiteraard wel kolven, maar goed. Hanna is stierlijk verwend en was nu echt jarig. Heel anders als een eerste verjaardag. Jefta zet zijn knieën er al onder en probeert te blijven zitten op zijn handen en knieën. Hoop maar dat hij voorlopig niet kan kruipen. Achteruit spurt hij in ieder geval de kamer al door en hij heeft ontdekt dat hij rollend ook een heel eind kan komen. 't Is hier trouwens lekker rustig, iedereen drukdrukdruk? Nou ja beter de aandacht aan de kids geven toch?

19. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Saar
    Gecondoleerd met je oma
    en ook gefeliciteerd met Hannah en jezelf
    (staat raar maar goed..)
    Ik hoop dat het met Jefta goed is gegaan vandaag

Nee helaas niet weer zwanger, zou van harte welkom zijn:D:D
    Maar echt mn hormonen weer aan de gang denk ik
    vreselijke haaruitval, wordt echt heel dun nu, last van pukkeltjes op mn voorhoofd en armen, heb ik normaal alleen als ik ongesteld wordt enz enz

@XDoo
    Ook problemen met gebit:(
    Hier ook met hele zachte tandenborstel, maar mn tandvlees is nu zo ontstoken dat ik nu zo'n vreselijke behandeling krijg bij de mondhygiëniste
    gaan ze alles schoonmaken brrrr

N. is vooral erg druk met kletsen en giechelen maar omdraaien of wat dan ook zit er niet in ;)
    Wel trekt ze dr lakens weg en dr hemeltje stopt ze ook lekker in dr mond.
    Dus nu in de slaapzak en het hemeltje helaas weg, stond zo schattig :(

Dinsdag de fotoshoot gehad van Dirkje, was echt erg leuk!
    Prima geregeld, alles rustig aan, rustige omgeving, gewoon soort van huiskamer, en alles gebeurde zonder enige tijdsdruk of wat dan ook.

Ze heeft 3 setjes aangehad, maar omdat ze het zo leuk vond lukte de jurkjes helaas niet, mevrouw bleef dr benen maar in de lucht gooien haha dus de jurkjes zijn geshowd door een kindje wat half lag te slapen:D
    Sommige foto's daar op het scherm al voorbij zien komen en ze zijn echt geweldig! Kan niet wachten tot ze klaar zijn:D
    N. vond het ook echt leuk, heel veel gelachen, vond de andere kindjes ook leuk, en natuurlijk alle aandacht tijdens de shoots. Ook het omkleden vond ze helemaal niet erg, waarschijnlijk omdat het ook gewoon allemaal rustig kon gebeuren.
    Wat mij betreft voor herhaling vatbaar:D

Die dinsdag heeft ze voor het eerst s'nachts in dr ledikant geslapen, dit ging perfect! Overdag en sávonds sliep ze er natuurlijk ook al in, dus echt nieuw is het niet voor dr.

Wel is ze nu opeens s'avonds lang wakker, echt tot half 10, 10 uur
    dan drinken en slapen, maar ze komt dan wel weer om een nachtvoeding
    Beetje jammer ;)
    Maar ach, komt wel weer als ik straks werk hoop ik

Verder ben ik erg aan het "piekeren" over hoe het verder moet met de borstvoeding. Het gaat echt geweldig en eigenlijk wil ik het zo lang mogelijk vol houden maar de wens voor een 2e wordt met de dag groter.
    Dan zal ik dus weer hormonen moeten gebruiken en dat gaat niet in combinatie met BV:(
    Waarschijnlijk dus maar gaan afbouwen met 9 maanden, zodat als N. een jaar is zei van de BV af is en ik kan starten met de hormonen
    Maar toch voelt het niet helemaal ok:(:)

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Balen was je/jullie erg gegund geweest. Wat een moeilijk dilemma zo met de borstvoeding. Maar doe wat goed voelt. Wat voor leeftijdsverschil zou je ideaal vinden? Dan moet je daar naar toe werken als dat het beste voelt voor je. Je zit nu al bijna op 6 maanden en die eerste 6 maanden (überhaupt 1 keer voeden) is zo ontzettend waardevol voor haar. Ze heeft al zoveel goede voedingsstoffen gehad! Je mag trots zijn op jezelf hoor. Ik heb Hanna een jaar gevoed en het voordeel was wel dat ze geen opvolgmelk meer hoefde. Die is in 1 keer overgegaan op koemelk. Dat is natuurlijk nog afwachten met N. Maar joh echt je geeft haar al zo ontzettend veel goeds mee nu! Mocht jij trouwens alweer snel zwanger zijn i.v.m. de keizersnede?
    Haha wat een lekker ding met het hemeltje. Heb je niet zo'n knuffeldoekje? Jefta vindt die ook helemaal het einde. Klinkt leuk die shoot. Fijn dat het allemaal zo in rust gebeurt, maar ze zullen er ook niks aan hebben als er 1 gaat huilen van de stress want meestal volgen er dan meer. Ben benieuwd naar de resultaten;)
    Fijn dat het goed gaat in het ledikant.

Hier gaat het allemaal wel redelijk. Gisteren is gelukkig goed gegaan. Had Jefta om 12 uur gevoed en we waren om 4 uur weer thuis. Toen was hij net wakker dus geeneens een fles nodig gehad. Maar mijn productie is giga teruggelopen. Liep al terug toen we op vakantie waren. Hele drukke tijd gehad daarna. Dus wij zitten ook weer aan de nachtvoeding. Nu moet ik zeggen dat dat altijd wel de beste manier is om de productie op te krikken en met Hanna had ik ook rond deze periode een rotperiode qua bv. En toen ineens rond de 6 maanden was het super stabiel. Dus daar hopen we nu ook maar op.

Deel Deze Pagina