Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Saar.
    Gecontroleerd!
    Fijn dat alles goed uit kwam kwa voeding.
    Heeft je bv teruglopen niet te maken dat misschien hij toe is aan vaste voeding dat hij meer voeding wilt dan jij kan geven?
    Wat een fanatiekelingen al door de kamer weten te bewegen! Duurt denk ik niet lang bij jou voor dat hij kan kruipen.
    Ben niet bang om online eten te bestellen. Gewoon altijd bij thuisbezorgd inplaats van eigen sites!

Staffie
    Succes met de behandeling hopelijk valt het mee en heb je daarna geen last meer van.
    Bij mij is niet ontstoken maar geïrriteerd waardoor terug getrokken is. Voor mijn gevoel heel erg maar volgnes de tandarts viel het mee gelukkig.
    Hihi dekentje in mond herken ik hij doet alleen als die wakker is dus als die gaat slapen laat die ze lekker liggen.
    Dat omdraaien komt wel merk dat samael nu pas motivatie heeft om te draaien maar als ze dat niet hebben doen ze het niet.
    Fijn dat fotoshoot zo'n succes was! Ben erg benieuwd naar de foto's!
    Lastig dat je die 2 niet kan combineren.
    Kijk wat je belangrijkste vind.
    Persoonlijk zou ik wachten lijkt me pittige behandeling en kleintje en werk combineren. Maar als voor jou goed lijkt om mee te beginnen en je vind oke om te stoppen met borstvoeding dan moet je er voor gaan!

Hier.
    Alles gaat goed ben alleen ontzettend moe.
    Hij is nu over in maatje 74 en 12 juni naar cb.
    Volgende week sijn id in orde maken want ga in juli 2 weekjes naar zweden.
    In camping bedje slaapt die gelukkig probleem loos.
    Veder is meneer toe aan voedsel verhoging. Na 100 gram is huilen en mond open. Volgende ladiing voedeing maar wat meer maken.
    Meneer is wakker dus weer werk te doen !
    Fijne dag!

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Saar
    Qua leeftijdsverschil zou ik 1 1/2 a 2 jaar verschil heel leuk vinden
    dus wel weer snel zwanger worden haha en idd ik ben ook heel blij en trots dat ik dr al zo groot heb kunnen krijgen met alleen mn melk:D
    De Gyn adviseerde me om 6 maanden niet zwanger te worden
    vrijdag is N. 6 maanden dus ja....hahahaha

N. ligt nog steeds in het wiegje:) maar gaat dit weekend echt over heb ik mezelf belooft haha, mn vriend stelde al voor om dr ledikantje bij ons te zetten maar dat doen we toch maar niet. N. maakt het namelijk niets uit waar ze slaapt het is meer dat ik het zo fijn vind om dr naast me te hebben. Zo'n knuffeldoekje heeft ze een paar maar ja...de rest is ook interessant haha

Hoe is het nu met je productie?
    Hopelijk weer een beetje op peil?

@XDoo
    Vervelend dat je zo moe bent! Moet zeggen dat ik de laatste weken ook sneller moe ben dus misschien hoort het nog bij het ontzwangeren??

Leuk naar Zweden! lekker bijkomen van alles ;)
    Wat groeit ie lekker! N. zit nu in 62 maar sommige 68 kan ze ook al aan.

Hier vandaag toevallig in contact gekomen met een hoofd van La Leche.
    Ff kort praatje in het zwembad en ben dus uitgenodigd voor een bijeenkomst, soort ontmoetingsplek voor zwangere/voedende moeders om ervaringen te delen en evt advies. Dus ga daar wel heen en daar is voorleggen over het bv en starten voor een 2e.
    Misschien is het wel mogelijk om tijdelijk te stoppen en als ik zwanger ben weer te starten? Tandemvoeden lijkt me zo leuk om even te doen:D:D

N. rolt sinds deze week om:D Zo'n leuk gezicht!!
    Ze rolt alleen nog niet terug dus ik loop me gek haha

S'avonds slapen is nog een drama. Ze is gewoon echt van 5 tot 22 uur wakker. Niet vervelend ofzo maar ze slaapt heel laat. Hopelijk een fase want normaal deed ik s'avonds de dingen die overdag niet gaan dus kom tijd tekort haha

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Voor Saar :D

Bijgevoegde bestanden:

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: De productie komt niet door wel/geen vaste voeding. Tenminste bij Hanna had ik ook een maand last met voeden en bij haar was ik al wel eerder begonnen met hapjes. Het komt gewoon doordat hij overdag teveel afgeleid is o.a. door zijn grote zus en dan komt hij 's nachts bijtanken. Ondertussen loopt overdag wel de voeding terug. Ja thuisbezorgd is dan wel meer betrouwbaar inderdaad. Zo he grote man hoor maat 74. Hier is 68 soms echt nog te groot m.n. in de broekjes. Daar past hij soms nog in 56.. korte pootjes net zoals zijn zus. Dat door de kamer gaan is nog geen tijgeren hoor, maar meer van richting veranderen omrollen en nog een keer zodat hij zijn doel bereikt. Hij zit wel heen en weer te schommelen op handjes en knietjes, maar bij Hanna duurde het ook nog wel een tijdje voordat ze ging kruipen. Hoop het maar, hij wil al zo snel groot worden.

Staffie: Ah wat staat het haar goed zeg. Leuk. Je wilt net zo'n tropenzomer hebben als ik nu heb;) Maar over een jaar is het fantastisch dat er zo'n kort leeftijdsverschil is. Dus ja ik snap je helemaal. Relacteren lijkt me vrij lastig als je zwanger bent aangezien je productie meestal enorm terugloopt of zelfs stopt, dus ik zou daar niet op rekenen zeg maar. Ik wilde ook graag gaan tandemen, achteraf ben ik wel blij dat ik Hanna niet meer voedde. Zeker gezien de keizersnede. Die moeite met afscheid nemen van het wiegje op de slaapkamer had ik bij Hanna ook. Ik vond het zo gezellig en knus. Nu bij Jefta was ik blij dat hij met zijn gesnurk op zijn eigen kamertje ging haha. Heel fijn dat rollen haha herkenbare periode. Succes zou ik zeggen;) Lastig lijkt me dat en ook wel een hele lange periode. Ik vond het met slapen rond een half jaar makkelijker worden geloof ik. Nu was Hanna ook wel enorm makkelijk en nog steeds.

Hier 2 zieke kids. Hanna heeft de mond voet hand ziekte. Handjes en voetjes zitten onder de blaartjes. En beiden zijn ze super verkouden. Bij Jefta loopt het snot gewoon uit zijn neus brrr. En dan met die warmte. We zijn veel binnen zeg maar. Nu duimen dat Jefta geen blaren krijgt want het is zeer besmettelijk. Dus ben er lekker druk mee op het moment.

5. nono

nono Niet meer actief

XDoo, je kereltje ziet er goed uit zeg! Zie af en toe wel eens foto's langs komen via FB.. echt wat lijkt hij ook veel op jou! Goed bezig meis!

Staffie, zo kort op elkaar vind ik zelf ook kei gaaf! Alleen ik kan het nog niet over mijn hart krijgen om te stoppen met bv. Daarbij zitten we nog steeds met de ruimte. Pfff! Maar goed, wat een leuke foto!! Veel haar heeft ze ook.

Saar, wat sneu dat ze ziek zijn. Pfff mond voet hand ziekte, erg vervelend voor d'r! Ik duim met je mee dat Jefta geen blaren krijgt. Succes en beterschap!

@Hier, Amy woog vorige week 5830 gram en zit nu in maat 62/68. Mijn cyclus doet echt heel raar ineens, ik ben al vanaf 29 maart niet meer ongesteld geweest en heb klachten alsof ik zwanger ben. Ik had getest met zwanger&kids (had ik nog in huis) en daar kwam vooral 'savonds een vrij duidelijke streep op binnen de tijd, hoefde niet eens te turen maar overdag een tuurstreep.. ik las dat die testen nogal onbetrouwbaar zijn. Andere testen een kei lichte streep wat je nauwelijks zag dus ik ga er vanuit dat ik niet zwanger ben, als laatst een CB gedaan en zei 'niet zwanger' dus daar heb ik het bij gelaten. Stomme zwanger&kids testen ook, kei in de stress enzo. Heb overigens nu al een week niet meer getest. Als ik over een week of 2 nog niet ongesteld ben dan ga ik wel ff naar de huisarts.. maar zwanger, nee.. anders werden de testen wel donker en de CB met indicator is heel gevoelig. Met Amy gaat het super goed! Afgelopen week met groentepapjes begonnen en dat gaat ook super, ze vind het niet smerig. Ik maak het wel zelf, dus niet uit potjes. We zijn wel begonnen met hormoonzalf te smeren want haar eczeem werd echt te erg. Ze krabte alles open en was een hell voor haar. Gelukkig doet de zalf z'n werk en heeft ze nergens meer last van. Geprobeerd af te bouwen maar kwam direct weer terug, huisarts zei dat als ze het bleef houden er verder onderzocht werd hoe en wat.

Met de bv gaat het matig, ik heb weer vrij weinig melk en dat zelfs naast domperidon. Ik kolf nu zo'n 100 af per keer.. dat was een maandje terug nog een 170. Draaama, meer kolven en nog 1 tabletje domperidon extra (nam er dagelijks 3.. mag 4) helpt ook niet. Maaaar we redden het nog! Nu is mijn swing kolf ook nog eens kapot gegaan dit weekend.. heb 'm net een half jaar, was nieuw. Nu gebruik ik een andere kolf van medela maar mijn tepels, auw! Somehow doet die kolf gewoon pijn. Ik ga deze week maar eens terug naar de Prenatal met mijn swing, even kijken wat er aan de hand is met dat ding.

Wat doen jullie voor vaderdag? Ik heb een grote en kleine canvas besteld, de kleine is een collage met allemaal foto's van paps met Amy. De grote is 90x160 met 1 foto van Amy.. zou 'm wel ff hieronder plaatsen :) Ben er echt kei blij mee. Ohja en ik heb een shirtje die Amy aankrijgt die dag met 'Papa is de liefste'. Heb er zin in! :D

Bijgevoegde bestanden:

• tekst.jpg
      tekst.jpg
      Bestandsgrootte:
      21 KB
      Weergaven:
      5
  6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Wat sneu Saar :(
    Veel beterschap!!

Idd tropenzomer haha
    Helaas loopt het natuurlijk niet altijd zoals we zouden willen maar mij lijkt het echt heel leuk om 2 kindjes kort op elkaar te krijgen en dan wanneer N. wat ouder is (6 ofzo) nog een 3e kindje:D
    Dan is N. echt grote zus en kan ze al wat helpen maar ja...eerst maar zien of het ons nog een keer gegund is

Ja nu heb ik makkelijk praten maar idd...als ik terugdenk aan het herstel van de KS ben ik blij dat ik toen niet de zorg had voor een groter kindje ;)

Haha hier geen gesnurk gelukkig...ja van mn vriend maar goed, die kan ik niet uit de slaapkamer verbannen haha
    Ik vind het echt jammer maar ja...het wordt nu echt te klein dus ik moet gewoon de wieg dit weekend gelijk terugbrengen bij mn vader anders blijf ik dr erin proppen ben ik bang haha

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nono: Wat een klein mopje is ze ook. Echt lief, prachtige foto en prachtige tekst. Ik heb juist super goede ervaringen met z&k dipstick testen. Testte ik bij Jefta 6 dagen voor Nod al positief mee. Anders toch kruidvat eens proberen.. Irritant hoor zeker als je al een mooie cyclus hebt. Vervelend die eczeem zeg. Hopelijk knapt het op. Nu je kolf al kapot is best vroeg. Ik zou anders gewoon even contact opnemen met de producent, soms hebben die wel een goede en snelle oplossing. Lijkt me voor je productie niet fijn dit.

Staffie: Nee ik snap je helemaal. Wij hadden precies hetzelfde en oh het is echt leuk. Ik bedoelde meer het voeden van een dreumes en de keizersnee. Ik had al moeite met Jefta en de wond namelijk. Maar ik hoop van harte dat het jullie gegund is. Maar je man van de kamer sturen nee dat is not done he!? Oordopjes kunnen uitkomst bieden, maar dan hoor je N weer niet.

Vaderdag: Hanna maakt een kleurplaat en van Jefta wilde ik een kaartje maken met voet en/of handafdrukken. Verder zal ik hem zondag in de watten leggen en zijn lievelingseten maken. haha bij gebrek aan dat de kids het doen he?!

8. nono

nono Niet meer actief

Staffie, het is ff moeilijk om d'r niet naast je te hebben liggen maar het went uiteindelijk wel. Hoewel ik het momenten nog steeds moeilijk vind.. we doen 'smiddags nog lekker samen een dut op bed soms .. maar dan ligt ze gewoon bij mij in bed.

Saar, dankje! De foto heeft m'n vader gemaakt, ideaal een fotograaf in de familie haha! Ik weet zeker dat ik afgelopen deze week mijn eisprong heb gehad, ik had zo'n pijn in mijn buik aan 1 kant wat herkenbaar is als eisprong pijn. Dus ik verwacht mijn menstruatie in een 8 a 10 dagen (korte lf door bv) .. ik weet echt 100% zeker dat ik niet zwanger ben, 2v5 is ook negatief. Zwanger&kids geven dus valse strepen.. en ze waren gewoon echt duidelijk.

Ik ga vandaag eens verder achter de kolf aan. :)

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nono: Oh nooit meer testjes van Z&K dus... Had je de dipsticks? Het kan wel zijn dat je cyclus een paar rondes op gang moet komen of dat je een hele andere cyclus krijgt. Zeker handig zo'n fotograaf. Moet eens kijken of we hier nog een fotograaf kunnen kweken;)

Hier nu zelf niet echt fit. Komt vast ook door de gebroken nachten die we weer hebben. Meneertje vindt zijn grote zus en alles wat er nog meer te zien is zoooo leuk. Veel leuker als drinken. Nou ja het gaat wel weer over. Wel besloten vandaag te beginnen met hapjes. Liggen een hoop ijsblokjes wortel in de vriezer. Ben benieuwd, want onze dochter wilde haar mond niet eens open doen. Nu rukte Jefta gisteren bijna mijn ijsje uit mijn handen dus wie weet. Altijd weer leuk film- en fotomateriaal. Hier trouwens geen cyclus. Had verwacht dat het na het stoppen met de pil toch wel op gang zou komen, maar nog niets. Ik vind het niet heel erg, maar goed aan de andere kant zou het ook wel fijn zijn.

10. nono

nono Niet meer actief

Ja ik had de dipsticks inderdaad. Er kwam toch gewoon echt een tweede streepje op, als ik die testen moest geloven was ik dus zwanger. Behoorlijk om in de stress gezeten, de rest van de testen waren negatief. Overigens afgelopen Vrijdag ongesteld geworden dus pfoe, niks aan de hand! Anders was het sowieso welkom hoor daar niet van.. maar wil gewoon het liefst borstvoeding goed afronden.

Hoe gaan de hapjes Saar? Amy vind het echt lekker!

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Pfoe best een opluchting dan. Het zou ook best snel zijn anders. Maar ja ook wel weer leuk. Hoe lang wil je ongeveer zelf voeden?

Hapjes: uhm gaat zoals het hoort haha. We zitten nu op 5 hapjes. Hij vind het nog niet erg bijzonder zeg maar.

12. nono

nono Niet meer actief

Ja echt een hele opluchting! Naja anders was het sowieso welkom hoor, dan moesten we maar ruimte maken in huis maar echt 't is nou al behoorlijk krap.

Fijn dat het goed gaat met de hapjes! Amy die eet nu toch al behoorlijk wat groente weg. Gister banaan geprobeerd maar daar kreeg ze de rillingen van op de rug hahaha! En de wortels, die vind ze dan weer heerlijk! Naja zal vast kwestie van wennen zijn. Volgende week moeten we weer naar 't bureau. Ben eigenlijk best benieuwd hoelang ons meiske is.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Kwestie van vaker proberen vaak he?! Ze leren pas na 10 keer ongeveer een smaak herkennen en soms hebben ze dan nog wel vaker nodig om het ook lekker te gaan vinden. En sommige dingen zullen ze nooit lekker vinden, hebben wij ook toch? Nou lekker dat ze al wat groente weg eet. Hier is het na een hapje of 5 wel klaar. Heb ook alles ingevroren in ijsvormpjes:p Meer dan zat per keer. En als hij de smaak te pakken krijgt ga ik ook snel over op prakken ipv pureren.

14. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Ben er ook weer een keer. Heb niet alles terug gelezen.
    Mooie foto Nono!
    Jens eet ook liever groente dan fruit, misschien komt dat omdat ik daar mee ben begonnen.

Hier probeer ik ook af en toe geprakt eten te geven i.p.v gepureerd. Het komt er alleen met dezelfde gang weer uit en hij gaat er van kokhalzen.
    Gepureerde groente eet ie zo 150/160 gram van.

Ik mis heel vaak m'n dikke buik, de trapjes en de tijd dat Jens lekker op mijn buik sliep. 2e kindje zou ik heel leuk vinden, maar helaas nog steeds geen werk dus zit er voorlopig nog niet in.

Jens weegt ondertussen al bijna 8 kilo en is 69 cm. Er is niks meer over van dat kleine, dunne baby'tje van een half jaar geleden haha

Jens zit nu regelmatig op handen en knieën. Hij kruipt nog niet, maar schuift wel op z'n buik voor en achteruit. Verder rolt ie veel en zo komt ie wel waar hij wezen wilt.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat een mooierd me88. Je kunt altijd een klein beetje prakken en de rest pureren of steeds iets grover pureren of iets geprakt door de puree haha. Ik vind dat altijd heel bijzonder dat mensen hun buik missen, ik mis hem echt niet. Vind het niet leuk om zwanger te zijn geloof ik. 't Is met werk ook moeilijk. Ik zal er misschien over een jaar ook aan moeten geloven. Denk er nog maar niet te veel bij na.

Jefta heeft zo zijn eigen manier om vooruit te komen. Hij gaat op handen en voeten of knieën zitten en stort zich naar voren. Zo komt hij overal waar hij wil.. Zal geen maanden meer duren voordat hij kruipt vermoed ik. En zitten wil hij ook al doen, maar hij snapt het nog niet hoe zijn zus dat nou doet. Leuke leeftijd is dit.

16. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Ga het inderdaad eens proberen om het steeds iets grover te maken, hij zal er toch aan moeten wennen.

Ik heb geen makkelijke zwangerschap gehad, had ook niet verwacht dat ik het zou missen.... wel dus!

Zeker een leuke leeftijd nu. Ik kan de hele dag kijken naar wat hij allemaal doet en probeert.
    Jens staat ook af en toe op handen en voeten, maar dan valt hij om naar de zijkant. Hij moet z'n evenwicht nog even vinden denk ik haha
    Jens wilt nu op schoot alleen maar staan.

Ik vind het leuk dat ik alles mee maak van Jens, maar begin nu wel een beetje de behoefte te krijgen om af en toe iets voor mezelf te doen. Het uitzendbureau belde gister en hebben misschien een vaste baan.
    Ben wel alvast verder aan het kijken voor als mijn uitkering afloopt in oktober.
    Krijg morgen bezoek van een gastouderbureau... maar om daar een beetje aan te verdienen zou ik 3 dagen per week 3 kinderen moeten opvangen. Wordt een drukke boel in huis, want Jens is er natuurlijk ook gewoon bij dan.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou langzaam aan hoor. Ik ben alweer vergeten hoe ik dat deed, maar ik dacht dat toen ik er aardappel bij deed ik het ging prakken. Alleen maar weer fijn dat een evt. volgende zwangerschap je niet afschrikt toch?! Oh lachen dat hij nog zo omvalt. Komt vanzelf goed. Jefta heeft het niet, maar goed die heeft een voorbeeld dat scheelt ook wel wat. Spannend met je job, hopelijk pakt het uit zoals je wilt. Gastouder heb ik ook wel over nagedacht, maar dat lijkt me gewoon niet wat. Je moet en je hele huis zo ontzettend aanpassen. 't Is nu ook wel kidsproof maar dan nog erger en ik heb minder tijd voor mijn eigen kids. En 3 erbij zou hier wel erg veel worden vrees ik. Ik heb in het verleden muziekles gegeven, wie weet pak ik dat wel weer op.

18. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Gastouder worden heeft ook niet mijn voorkeur, maar is meer een optie voor als ik echt geen baan kan vinden.
    Zou het voor Jens ook niet zo leuk vinden dat hij zijn mama en speelgoed zoveel tijd moet delen.

Net gebeld door het uitzendbureau dat ik vanmiddag al op gesprek mag!!

19. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Zo zeg meiden jullie zijn weer opdreef!
    Tijdje stil en nu kan ik het haast niet bij houden.

Zal van de week eens tijd maken om op jullie te reageren.
    Met meneer gaat het super.
    Hier krijgt hij ene 1x fruit uit potje andere keer snij ik het fijn.
    Hij eet echt alles en zit oook geen stop op.
    Groenten krijgt die ook in kleine stukjes en zit die lekker op te kauwen.
    Als ik al met eten begin zit die al kauw bewegingen te maken hihi.
    Veder krijgt die nieuwe ritme voeding na 3 uur en 3 kwartier en is nu soms 3 uur wakker.
    Was net op het andere ingesteld dus even wennen!
    Nu beginnen ze al meer op kindjes te lijken dan babys.
    Ook helpt hij me goed bij luier verschonen. Hij pakt zn voetjes was en drukt zn kont omhoog hihi soms eet die zn eigen voetjes op.
    Het wordt steeds leuker hoe meer ze gaan ontwikkelen.

X

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Spannend!. Heel veel succes.

Xdoo: Haha handig, geeft hij ook de doekjes al aan:D Leuk dat hij stukjes eet en dat hij alles eet. Worden inderdaad al hele kindjes nu. Dat ritme, ik vond het eerste jaar bij Hanna het heftigst met haar ritme. Maar met een jaar was alles veeeeeel makkelijker.

Deel Deze Pagina