Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Leuk. Hopelijk kan je snel met ze op pad!

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Me88, wow ook in maatje 50? Zo zie je maar hoe anders het kan lijken op een foto. En hij is zelfs zo'n 2 weken ouder :). Hoeveel weegt hij nu, weet je dat?

Saar, handig dat je zus dat pols-tuigje voor je meemeemt, kan ze in ieder geval echt niet weg gaan. Leuk ook dat je ze straks samen in de fietskar kunt zetten!

Ik heb een Babylonia BB Slen doek besteld. Het is de geweven variant, daarmee schijn je heel lang te kunnen dragen. Hij is in de aanbieding bij Bol.com, wel alleen de zwarte variant.

Jouw cb is helemaal niet leuk toch? Ik ben nog wel benieuwd hoe de arts hier is, die zien we volgende week dinsdag.

We proberen zoveel mogelijk onze grenzen aan te geven en er niet overheen te laten lopen. Tot nu toe gaat dat aardig maar het levert wel stress op. Terwijl dat helemaal niet nodig is, maargoed.

'S nachts kolven deed ik wel, maar dat hielden mijn vriend en ik niet meer vol. Hij deed dan I. terwijl ik kolfde maar hij trekt het overdag dan helemaal niet. Ben ik dus mee gestopt en I. heeft nu ook een ander ritme dus wat dat betreft vind ik het niet erg. Dat middeltje ken ik niet, ik ga er eens op zoeken.

I. heeft ook spruw, weet niet of ik dat verteld heb. Het is nu wel bijna weg maar wat een irritant ding zit daarbij zeg om het toe te dienen. Zo'n dun staafje die zo in dr keel kan schieten bij een onverwachtse beweging. Ik moest het geven voordat ze haar voeding kreeg maar ze is dan zo druk met haar hoofd dat het niet veilig was, nu geef ik het maar als ze nog in bed ligt, dan is ze rustiger met haar hoofd.

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hier toch al maatje 62 aan. Van noppies dan en dat valt niet zo groot.

Saar, wel handig zon tuigje. Hier blijft f wel goed bij mij gelukkig.

Bailief, balen zeg spruw. Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn.

Xdoo, wat een hel borstontsteking.wat hier goed hielp was koelen. Dit deden wij op advies van de arts met zakjes diepvries erwten. Omdat dit los in een zak zit en goed vormt zeg maar. Wel een theedoek er rond wikkelen hoor.

Me, zwaai.

4. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Gewicht weet ik niet, volgende week vrijdag weer naar het cb.
    Ik denk zelf dat ie nu zo rond de 3600 gram weegt.

Vervelend van de spruw.

Hier maatje 50 van Noppies en dan nog moeten we bij een aantal shirts de mouwen omslaan, omdat zn handjes er anders in verdwijnen.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat een verschil zit er in de maatjes van de baby's, sommigen groeien echt hard!

En zo te lezen kan I. dan ook nog wel even in 50 :). Ze woog afgelopen vrijdag 2905, aankomende vrijdag wordt ze weer gewogen en de dinsdag daarna ook (ja we blijven bezig). Maar daarna is het als het goed is rust met het medische circus, vind het ook wel genoeg geweest.

Ik heb iets raars, sinds de bevalling heb ik zo vaak hoofdpijn. Is dat normaal? Herkent iemand dat?

6. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bailief, met bv moet je veel drinken misschien dat dat ook mee speelt.

Ik denk dat l nu ongeveer 4700 gram weegt. We gaan pas 10 feb weer wegen en op controle.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Ja ik hoop het ook. Je moet sowieso wachten totdat ze 2/3 maanden zijn i.v.m. het shaken head syndroom ofzoiets. Tegen het schokken.

Bailief: Zit er ook een knoopinstructie bij? Dat lijkt me zo lastig aan een doek. Ben niet zo'n knopenwonder. Ik heb een vervelend cb ja. Vervelend is dat dat het stress geeft. Je bent ook nog eens eerder emotioneel enzo door alle hormonen. Naar hoor. Oké dat is jammer dat je het niet red met de nachtvoeding, want dan krik je vaak je productie lekker op. Misschien is het wel een paardenmiddel hoor, maar ik heb mensen er wel eens over gehoord. Moet je nu nog bijvoeden met FV dan of krijg je wel voor de hele dag genoeg gekolfd? Ook nog spruw.. heeft ze er last van? Heb je er ook zelf last van of dat niet? Die hoofdpijn kan ook nog van de ruggenprik komen. Maar inderdaad ook veel drinken. Leer je zelf aan dat je tijdens een voeding/kolfsessie zelf ook een glas water drinkt.

Prutske: Op zich blijft ze wel bij me hoor, maar ben toch bang dat ze de straat op rent. Ik ren nu zelf nog niet zo hard.

Volgens mij zeg ik niet meer hoe zwaar Jefta is:) Die word reusachtig.

8. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Ff snel.
    Het is gelukkig geen borstontsteking!
    Door mn striemen op mn borsten lijkt het sneller rood en had een kleine plek met stuwing vandaar dat hard en pijnlijk was.
    Ben erg blij dat het niks was maar dacht liever optijd er bij dan als echt erg ontstoken is.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh fijn xdoo. Lekker doorvoeden!

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

xDoo, gelukkig maar!

Saar, haha hoe zwaar is Jefta nu? Ik ben nieuwsgierig :D

Prutske, jeetje dat is al bijna 5 kilo!

Lekker hoor dat de kindjes het allemaal zo goed doen!

Saar, er zit een hele uitgebreide knoopinstructie bij en het is echt heel makkelijk! Ik heb het vandaag geprobeerd, I. zit er nu ook in en het gaat heel goed. Ze slaapt ook eindelijk want in bed ging het slapen niet goed omdat er telkens melk omhoog komt bij haar (nog niet eerder gehad gelukkig). Nu heb ik haar dus lekker rechtop aan het slapen bij mij zonder melk dat omhoog komt :)

We moeten nog steeds bijvoeden. Meer dan de helft op een dag is kunstvoeding, het schiet dus niet echt op. Van de spruw heb ik zelf nog geen last, ik denk omdat ik een tepelhoedje gebruik, zonder tepelhoedje lukt niet.

Genoeg drinken dat doe ik volop dus daar zal het wel goed mee zitten :). Ik zit ondertussen wel te denken om het af te bouwen en over te gaan op volledige kv. Ik denk dat ik dan een stuk beter functioneer...

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief, kun je het al hebben op je buik? Of heb je een hoge knoop ofzo. Wel fijn dat ze zo wel slaapt. Dat is nog wel veel zeg. Je moet met de borstvoeding doen wat voor jou goed voelt. Niemand kan de beslissing nemen voor je. Volg je eigen gevoel. Ik weet niet hoe waar Jefta is. Ga pas eind februari weer naar het cb. Maar hij weegt ongetwijfeld genoeg:D

12. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bailief, wat betreft bv of fv. Er is maar een iemand die die keuze kan maken. En dat idee alleen is al heel heftig. Bij f heb ik ook voor die keuze gestaan. En ik kan alleen maar zeggen dat er een last van je afvalt als je eenmaal de juiste keuze hebt gemaakt. Heel veel succes ermee meid. Oja en trek je van niemand wat aan. Iedereen heeft toch wel een mening.

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dankjewel meiden :). Het is een lastige keuze maar ik denk dat ik ga stoppen met de bv. Ik wil er nog een nachtje over slapen maar ik denk dat dit de beste keuze is. Als ik eraan denk voelt het al lichter zeg maar.

Saar, de knoop zit inderdaad hoog dus dan geen last. Heb haar er de hele middag in gedragen vandaag en ze vind het heerlijk! Ik ook trouwens ;). Als ze in haar bedje lag bleef er telkens melk omhoog komen (vandaag voor het eerst) dus de draagdoek was ideaal want de melk kwam niet meer omhoog waardoor ze eindelijk lekker kon slapen.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief, verstandig om er een nachtje over te slapen en morgen de knoop door te hakken. Maak zelf je keuze samen met je vriend, die kent jou als het goed is ook heel erg goed. Oké handig dat je die zo hoog kunt knopen. Ben benieuwd wanneer ik de draagzak uit durf te proberen.

15. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bailief, succes met je nachtje. Mocht je stoppen met de bv. Zorg dan dat je goed uitkijkt voor borstontsteking want dat is geen pretje.

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dankje voor de tips :).

Saar, zit de draagzak op de wond? Omdat je hem nog niet durft uit te proberen

17. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Blije mama hier.
    F al drie dagen droog overdag
    En L heeft vannacht geen voeding op hij werd wakker om half vijf. Speentje gegeven en toen was het kwart voor zeven.
    Heerlijk daar bekomt een mens van.

Helaas heb ik zelf wel buik loop nu:(

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dat is nog eens lekker Prutske! Wel heel vervelend voor jou, Beterschap!

Hier niet zo'n geweldige nacht. Ze had om 22:30 voeding gehad, wilde om 00:30 weer en om 4:00 ook weer. Terwijl ze zulke mooie nachten maakte tot 5 uur en zelfs een keer 6 uur.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Ja de band zit op je heupen. Dus dat is vervelend(denk ik). Ik durf het niet zo goed te proberen:) Heb je een keuze kunnen maken nu?

Prutske; Klinkt me als muziek in de oren jou nachten. Hoewel ik de nachtvoeding ook niet giga erg vind zolang hij maar weer netjes gaat slapen.

Hier weer 2 nachtvoedingen na 2 nachten 1 voeding. He wat jammer nou. We denken maar zo we kunnen er lekker extra van genieten:D

20. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @Bailief: Ik ben na een week gestopt met de bv. Vond het jammer maar was beter voor mezelf. Heb er achteraf ook geen spijt van gehad.
    Bij een volgend kindje proberen we het gewoon weer opnieuw!

@Prutske: Lekker zo een nacht!! Krijg L. zn laatste fles dan om 23.00 uur?
    Ik kijk er echt naar uit om zulke nachten te gaan maken.

@Saar22: Jammer dat het nog zo wisselt bij J. met de nachtvoedingen.

Jens ligt al 2 uur te slapen in zn wipstoeltje (zit een trilstand op). Heerlijk, weer eens ff tijd voor mezelf :)

Deel Deze Pagina