Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nono

nono Niet meer actief

Saar wat fijn zeg dat jullie even weg zijn geweest :) Zo, de eerste tand! Netjes haha heeft 'ie veel last?

Ik heb sinds gister een tattoo laten zetten op mijn onderarm.

Bijgevoegde bestanden:

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wauw nono. Ik hou nooit zo van tattoos, maar deze is wel prachtig. Mooi en sierlijk.

De tand heeft hij wel wat last van ja. En ik heb het idee dat er nog 1 achteraan komt. Maar goed ik dacht ook dat hij nog geen tanden zou krijgen nu haha.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Jefta kruipt hier sinds gisteren. Hij gaat veel te hard.

Hoe gaat het met jullie dames?

4. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Hier ook weer eens achter de computer.
    Week in het ziekenhuis gelegen en geopereerd. Jeetje wat heb ik Jens gemist, zag hem soms 1/1,5 uur per dag en sommige dagen niet!
    Heel moeilijk om alles los te laten en de zorg volledig aan andere over te laten.

Mooi meisje Staffie!!

Mooie tattoo Nono :)

@Saar: Weg rust ;) Jens snapt nog niet dat hij zijn handen moet verplaatsen, z'n knien gaan wel steeds verder haha
    Heeft Jefta nog steeds last van zijn tandjes?

Jens heeft al vanaf zondag op en af verhoging en koorts. Ook veel gele zure luiers. Het ene moment is hij hangerig en huilt hij veel en een uur later is hij weer heel vrolijk.
    Ik zie en voel nog helemaal niks in zijn mond dus vraag me af of het van tandjes is.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Joh een week in het ziekenhuis?! Heftig zeg. Hopelijk niks ernstigs?! Lijkt me inderdaad pittig om zo los te moeten laten. Heb je een lange herstelperiode of valt dat mee i.v.m. tillen ed. En werken lukt je dat nu wel of moet je daar nu ook 6 weken mee wachten.
    Met tandjes kunnen ze van te voren soms best een tijdje bezig zijn, maar 't kan natuurlijk ook een virusje zijn. Gaat van alles rond op het moment.
    Druk was het al, want hij tijgerde al, maar 't is nu wel weer extra opletten. En z'n zus is zindelijk aan het worden. Dus dat is ook wel druk. Heb nu echt dagen dat ik van half 8-half 8 alleen maar zit als ik eet. Maar goed het mag de pret niet drukken.
    Jefta heeft niet al te veel last geloof ik. Die heeft vooral last van zijn darmen, want die zitten verstopt.. Hij wordt gewoon huilend wakker, heel sneu.

Mijn man vroeg net of ik Jefta zittend had neergezet, nee. Maar hij zit nu dus uit zichzelf.. Niks aan, kind is net 6 maanden, gaat veel te hard dit.

6. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Haha zou vreemd kijken als je zo een kleintje opeens zelf ziet zitten.
    Jens drukt zich af en toe wel een beetje rechtop, maar valt dan ook gelijk om.

Wat zielig dat hij zo een last van zijn darmen heeft!
    Veel ongelukjes met het zindelijk worden?

Ze hebben een niersteen verwijderd. Helaas na de operatie nog veel kolieken gehad die alleen met morfine dragelijk werden.
    Op dit moment nog steeds moe, ziek van alle medicatie. Kan niet eens zelf voor Jens zorgen.
    Ik heb geen wond aan de buitenkant, dus je doet snel teveel. Maar als ik Jens even til voel ik dat toch wel aan mijn buik.
    Arts zei wel dat er in principe 6 weken herstel voor staat.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oeh joh bah. Had je er al langer last van of kwam het ineens op?! Hou je maar goed aan de herstelperiode. Wel heel naar zeg. Het begin is er bij Jens toch? Jefta blijft nu zo een kwartier zittend spelen als hij niet wat beters ziet. Maar die heeft een groter voorbeeld he?!

Gisteren had ze een stuk of 4 ongelukjes, vandaag maar 1. Dus gaat best goed, maar wel elk half uur ofzo op het potje. Wel intensief dus. Maar heb het er wel voor over hoor scheelt weer in de luiers;)

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Iedereen aan het genieten van het mooie weer?
    Heeft iedereen al het idee dat'ie zichzelf weer een beetje wordt? En met de kleintjes?

Hier gaat het goed, lekker bezig hier. Jefta gaat steeds meer eten van z'n fruit. Alleen raakt hij iedere keer verstopt. Maar goed heb nu druiven, pruimen en mango, werkt allemaal laxerend. Hopelijk helpt dat wat. En hij gaat nu zelfs staan.. 't gaat allemaal zo hard. Hanna is redelijk zindelijk als ze wakker is. Heeft amper ongelukjes meer. Maar nog wel 's middags en ;s nacht een luier aan.

9. nono

nono Niet meer actief

Hoi Saar,

Ja, ik heb het idee dat ik weer wat mijzelf word. Haaruitval word aanzienlijk minder, gelukkkig! Kreeg echt heel dun haar. Jij dan?

Jeeeeeeetje dat gaat snel zeg! Amy zit nu vaak alleen en soms valt ze nog om. Hopelijk helpt het inderdaad!

Ik ga in aug. mee met vriendin die zwanger is, ze gaat dan een echo laten maken incl geslachtsbepaling. Pfff het kriebelt nu al weer, ik denk daarna al helemaal hahaha. Nog maar even geduld. :p

10. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @Saar: Staan al.... Jefta gaat echt snel!
    Wat goed van Hanna :)

Vanmiddag haal ik Jens lekker vroeg van de opvang en dan gaan we in het zwembadje in de tuin.

Hier wordt de haaruitval gelukkig ook minder en aan de voorkant komt allemaal nieuw haar.

Jens heeft uitgevonden dat ie onder onze salontafel kan liggen/kruipen. Hij snapt alleen nog niet dat hij er aan de andere kant weer afvalt dus moet hem telkens opvangen.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nono: Oe wat leuk dat je mee mag. Maar ja de kriebels zullen dan waarschijnlijk wel toenemen ja. Hopelijk kunnen jullie er binnenkort weer voor gaan! Nou zitten is toch ook al heel knap. Hij heeft hier een super voorbeeld, Hanna doet alles voor:)

Me88: Hoe is het met je herstel? Wat een leuke foto joh. Haha wordt nog wat met die tafel van jullie. Wel lastig dat hij er steeds uitvalt. Moet je zo opletten he?!

Hier begin ik ook echt op te knappen. Nog wel extra vermoeid, maar goed heb nog 2 maanden. Haaruitval wordt hier ook minder.
    Jefta heeft gisteren gelukkig weer 2 keer gepoept, echt heel hard. Hij moest echt fiks moeite doen om het eruit te persen.. Rode kop.. Hier staat het badje ook al op. Hanna heeft al gepoedeld en Jefta laten we vanmiddag ook afkoelen. Mijn man is jarig, 30 geworden, dus die is ook gezellig thuis. Vanavond feest. Heb er nog niet veel zin in eerlijk gezegd. Had liever gewoon op mijn luie kont gezeten.

12. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Nog gefeliciteerd!!
    Leuke avond gehad?

Wat fijn dat Jefta heeft gepoept, het kan er maar weer uit zijn.

Gister een uur met Jens in het badje gezeten. Zijn speeltjes heeft hij niet nodig, spetteren in het water is leuk zat :)

Ik ben helaas nog heel erg moe. Gister bloed laten prikken om o.a. mijn hb te checken. De dokter gaf wel aan dat je zo een maand last kan hebben van een narcose.

Kan me goed voorstellen dat jij moe bent Saar. Ik ren al de hele dag achter Jens aan die alleen maar dingen pakt die hij niet mag. Jij hebt er nog 1 rondlopen ook!

13. nono

nono Niet meer actief

He lieverds hoe gaat het?

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: lekker he dat mooie weer met die kleintjes. Hoe is het met jou? Alweer aan het werk? Beetje opgeknapt. Hoe was je HB? Ik denk dat het wel klopt hoor dat je na een operatie/narcose moeier bent. Kan wel even duren.

Nono: hoe is het bij jullie?!

Hier is het drukdrukdruk. Jefta heeft een paar dagen gehad dat hij slecht sliep, maar dat is gelukkig weer over. Maar er is weinig tijd voor wat rust. Manlief is buiten super druk met schilderen, maar als het weer mee zit is het allemaal voor de vakantie klaar. Ik doe mijn petje maar weer eens af voor alleenstaande moeders, die ook nog eens moeten werken! Hanna is op zich zindelijk overdag, maar plast soms expres in d'r broek. Heel vervelend. Maar goed ze is nog jong en het gaat verder super goed!

15. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hee meiden.
    Hoe gaat het hier?
    Hier gaat het goed.
    Deze week begonnen met afkicken van de speen!
    Wat ik erg goed vind gaan. Hij huilt wel ff maar ik had het erger verwacht.
    Veder vind die leuk om op de bank te staan tegen de achterluining aan.
    Nog niet in kruip houding maar hij doet zn best om te te bekijken!
    Veder brabbelt die zo heerlijk en als die huilt gaat die soms richting mama zeggen♡
    Veder lijkt alsof mijn bv achteruit gaat. In middag en avond komt er weinig uit. Maar hij lijkt niet erg te vinden en komt ook niet vaker dus meen aan dat gewoon is omdat hij ook niet meer wilt..
    De 2 weken zweden waren ook heerlijk. Hele dag lekker buiten spelen.
    Ook vond ik de voeding daar geweldig! Het was niet zo als hier fijn gemaakt maar zaten kleine stukjes in.
    Eind van maand gaan we nog weekje naar zee.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: wat een mooi ventje zeg! en wat een haar!! Misschien vraagt hij wel niet meer? Of je krijgt een menstruatiedip oid? Fijn dat het heerlijk was in Zweden. Zaten jullie in huisjes? Die potjes hier zijn inderdaad hartstikke glad. Gezellig he al die geluidjes.

Hier gaat het goed. Jefta staat inmiddels en loopt de hele box langs.. Het gaat echt veel te hard. Ik wist bij zijn geboorte al wel dat het een sterk ventje was, maar nu overdrijft hij een beetje. Hij begint inderdaad ook te babbelen. En als hij heel tevreden is, slaakt hij echt een diepe zucht. Fruit en groente gaan we nu helemaal over naar stukken. Hij vindt het gepureerde niet lekker. Gisteren lekker met de kids naar het bos geweest. Jefta even in de rugdrager om te proberen, dat ging voor een uurtje wel goed, maar langer moet hij daar ook echt niet in vind ik. Maar hij keek zijn ogen uit totdat hij in slaap viel. Dochter is nu overdag volledig zindelijk. Hopelijk volgt de nacht snel.
    Nu lekker 3 weken vakantie. Heerlijk.

17. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Saar.
    Zo zeg hij gaat echt super vlot!
    Fijn dat ze overdag al zindelijk is zeg! Scheelt een hoop werk denk ik!
    Gaan jullie nog wat doen in de vakantie?
    Mijn menstruatie is niet meer te bekennen zit op dag 43 dagt ik zo uit mijn hoofd.
    Maar denk dat hij gewoon niet meer nodig heeft. Maar vind belangrijk dat met dit weer genoeg vocht binnen krijgt. En hij heeft op een dag maar 1 of 2 goede plas luiers. Vind zelf weinig maar komt omdat anders 4 goede plas luiers had.
    Ja we zaten in een huisje op mijn tantes terrein.
    Past net 2 persoon bed met kamping bedje naast. Dus een grote tent.
    Geen stoom water en dergelijke.
    Maar was fijn een tijdje zonder iets en heb niet eens gemist!

18. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Hier nog steeds niet opgeknapt. Bedrijfsarts wil dat ik vanaf volgende week weer begin met 2 uurtjes per dag. Ben benieuwd hoe we dat gaan regelen met het uitzendbureau (heb op dit moment geen opdracht).

@Saar: de bloeduitslagen waren allemaal goed. De arts zegt dat ik me zo voel door alles wat achter elkaar is gebeurd.
    Plast Hanna in haar broek om aandacht te krijgen?
    Jeetje dat Jefta al door de box loopt zeg! Jens staat sinds dit weekend en dat vind ik al geen gezicht, ze zijn nog veels te klein haha
    Geniet van jullie vakantie!

@xDoo: Wat ben je snel begonnen met afkicken van de speen! Maar als het goed gaat alleen maar fijn!
    Jens heeft z'n speentje toch echt nog wel nodig om in slaap te vallen. Verder krijgt hij z'n speentje ook niet. Zodra ik Jens uit bed haal leggen we zijn speentje terug in bed.
    Mama heb ik hier ook gehoord. Leuk he?! :)

@Nono: Hoe is het met jou en Amy?

19. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Me88
    Balen dat je nog niet beter voelt!
    Gelukkig hoef je niet heel veel te wreken en kannje rustig aan doen.
    Tussen 6 maand en een jaar is makkelijkst om met speen te stoppen had ik ergens gelezen dus vond mooi momenten om te stoppen. Moet zeggen dat zonder speen langer en beter slaapt dan daarvoor. Misschien omdat als speen tijdens slapen uit gevallen dat hij dan wakker werd en niet meer inslaap kon komen ofz.
    Veder is die vandaag wat jammerig misschien last van tandjes die komen gaan ofz?

20. nono

nono Niet meer actief

XDoo, is bij jou je cyclus ook onregelmatig? Hier eigenlijk elke keer lange cyclus door bv.
    Mijn LF is wel kort, gemiddeld zo'n 7 a 8 dagen. Heb gelezen dat het ook door de bv kwam.
    Lekker zeg dat je ff op vakantie bent geweest!

@Saar, whaaaat! Nu al staan langs de box? Jeetje.. Amy die gaat op handen en knieen, begint het uit haar zelf zitten een beetje onder de knie te krijgen. Tijgeren kan ze ook, kruipen lukt haar af en toe.. dan heeft ze ff door hoe het werkt. :p

@Me88, wat balen dat je nog niet opgeknapt bent zeg. Ben benieuwd hoe dat gaat met werk dan. Leuk is dat het om mama te horen. :D

Hier gaat allemaal wel goed! Ik ben het kolven deze dagen eigenlijk wel een beetje beu. Dus vaak zit er ongv 5 a 6 uurtjes tussen de kolf beurten. Ik kolf dan ook nog gewoon hetzelfde af wat ik in 2 x 3 uur zou kolven. Nog staat er genoeg in de koelkast elke keer.. en heb nog zo'n 3 liter in de vriezer. Ik zie wel of dit goed gaat, bevalt mij goed eigenlijk! Wat meer vrije tijd.
    Amy krijgt sinds kort ook wat broodje in de middag, ze zit er meer op te zuigen dan wat anders haha.

Ohja, we zijn nog niet helemaal van de hormoonzalf af maar wel wezen afbouwen naar 1 x per dag smeren ipv 2 x.. en gaat voor zover goed. Ook neem ik nu gewoon weer dingen met koemelk en daar heeft ze geen reactie op. :)

Foto ging paps gek doen met Amy.. handdoek zat een scheur in.. heeft 'ie helemaal kapot gescheurd en een lap om d'r hoofd gedaan :p Een schik dat ze had! Gekke meid haha

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina