Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Nono.
    Ik heb eindelijk altijd al lange cycllusen gehad.
    Maar fijn is het niet hihi.
    Zolang je maar zelfde afklovt zou ik gewoon meer tijd tussennemen! Hier drinkt meneer om 4 soms 5 uur.
    Fijn dat je weer wat koeienmelk mag hebben zonder dat ze daar last van heeft!
    Hormonen ben ik ook niet zo van goed dat je minder aan gebruiken bent.

2. nono

nono Niet meer actief

Hai XDoo,
    Vervelend van die lange cyclussen? Tenminste.. ik vind het wel kei vervelend dat mijn cyclus nu zo lang is.
    Ja.. het is even wennen dat minder kolven, heb alsnog te veel in de koelkast. Hormoonzalf helpt ons tot nu toe nog wel goed, haar eczeem was echt te erg.. maar nu dus gelukkig afbouwen!

Amy vandaag paar keer spugen en ze heeft al 4 poepluiers gehad, zit als een gek op haar handje te sabbelen dus volgens mij komt haar tweede tandje door. Bij haar eerste deed ze ook zo.. maar verder niet veel last.

3. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Nono
    Ja het is heel erg vervelend vooral omdat niet altijd even veilig gaat..
    Al 2x voor zekerheid getest en gelukkig negatief.
    Aawh gossie Hopelijk breekt die snel door.
    Hier is meneer als moe wordt wat jengelig en zit soms aan zn oortjes te vrijven.

4. nono

nono Niet meer actief

Ja.. vervelend is dat he. Zit je ook niet aan de pil?
    Maakt onzeker he als het zolang duurd voor je ongesteld word.

Tweede tandje is er door! Veel spugen wel.. poepluiers minder .. maarja dat spugen is zo ellendig .. elke keer schone kleren aan, soms moet ze dan in bad omdat ze met haar hand op d'r hoofd heeft zitten wrijven. Ze mag al niet vaak in bad maar zit nu soms toch al op 2 x per dag.. kan d'r ook moeilijk naar kots laten ruiken. Bahbah......

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: Klinkt heerlijk je vakantie joh. Wij doen niet al te veel. Ik ben vreselijk moe en dat kan er nu allemaal uitkomen. Dus vooral uitrusten;) Lastig met die plasluiers. Kan ook door de warmte komen natuurlijk. Dan plassen ze ook minder, maar als je twijfelt even een keer extra gaan wegen ofzo?

Me88: 't Is ook wel veel zo en dan een nieuwe baan. Maar snap ik het goed dat er nu geen werk voor je is? Was het iets tijdelijks?

Nono: wat knap zeg. Krijg je het ook drukker als ze zich gaat verplaatsen;) Wat een leuke foto haha, ze heeft er duidelijk lol in. Fijn dat het nu goed lijkt te gaan met melkproducten. Hopelijk blijft dat zo. En als het zo goed gaat met kolven lekker zo door gaan toch?! Die tandjes.. pfff ik zal blij zijn als hij zijn gebit compleet heeft. Vind het zo'n gedoe elke keer.

Hier nog niet ongesteld geweest. Had voor mijn eerste zwangerschap een hele onregelmatige cyclus. En tussendoor maar 1 keer ongesteld geweest en toen zwanger. Heb wel elke keer last van mijn buik, maar het zet niet door bah. De vorige keer duurde het 9 maanden geloof ik dus ja heb nog even. Jefta zit middenin een giga sprong. Die slaapt zo onrustig, wordt elke keer huilend wakker. Is gelukkig wel weer te sussen, maar vermoeiend is het wel. Gelukkig is hij verder wel vrolijk.

6. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Er is nu inderdaad geen werk voor mij (geen bedrijf wil iemand die in de ziektewet zit voor 2 uur per dag).
    De vorige opdracht was in principe voor vast, maar was wel eerst via het uitzendbureau. Ik heb maar 3 dagen gewerkt. Het bedrijf heeft nu dus iemand anders aangezien er een drukke periode aan kwam.
    Dus blijf nog even in de ziektewet.

@Nono: Hier ook nog steeds het vele spugen. Jens krijgt zo zijn 3e shirt aan vandaag. Hij kruipt er ook telkens doorheen en vindt het ook leuk om er met handen en voeten doorheen te vegen.

Wij zijn afgelopen vrijdag naar een logopediste geweest voor het spugen. Zij heeft wat tips gegeven en nu gaan we kijken of het spugen minder wordt.
    We moeten stukjes brood goed in zijn wang stoppen (dan schijnen ze het beter fijn te kauwen), alleen na het eten wat water geven en niet tussendoor beetjes water. Fruit en groente ook indikken met nutriton.

@Saar: Vervelend dat Jefta zo onrustig slaapt. Jens heeft dat ook gehad toen er tandjes door moesten komen. Toen zijn tandjes door waren sliep hij meteen weer goed.

De buurjongen vond het nodig om vannacht (4 uur) even de muziek heel hard aan te zetten. Jens wakker en die heeft daarna niet meer geslapen.

Ik voel me de laatste dagen/week 'raar': af en toe misselijk (niet overgeven), vieze smaak in mijn mond. Maar ik slik de pil dus zwanger zijn is haast onmogelijk. Als het blijft ga ik denk toch maar even een testje doen voor de zekerheid.

7. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Nono.
    Ik ben van de pil afgegaan omdat mijn libido nog niet terug is en de huisarts zei dat zonder moest proben helaas maakt geen verschil.
    Fijn dat 2e tandje zo snel door gekomen is!
    Tis maar ff periode dat ze wat vaker in bad moet en als je niet elke keer met zeep wast en maar fftjes denknik niet dat heel veel uit maakt.

Saar.
    Mn borstvoeding lijkt weer normaal te zijn en plasluiers nemen weer toe. Denk dat ff een fase was.
    Hier heeft meneer ook dat hij huilend wakker wordt maar afgelopen dagen weer wat minder denk dat lekker aan rommelen is in zn mondje maar zet alleen niet lekker door.

Me88
    Vervelend dat vele spugen!
    Hopelijk helpt het!
    Zou inderdaad voor zekerheid ff testen als het aanhoud!
    Mijn moeder stikte ook de pil maar ik besloot toch te komen hihi.

Hier.
    Vannacht heerlijk geslapen om 6.30 gevoed en toen heeft die me uitlaten slapen tot 8.45!
    Veder heeft die af en toe last van spuit luiers en huilerig zijn en dan heeft die ineens geen last van.
    Denk dat tandjes wel wat doen maar niet genoeg om door te komen.
    Veder nog niet ongesteld en we wachten nog maar weer veder af.
    Vanmiddag gaan we gezellig picknicken!

8. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Is het bij jullie lekker weer??
    Hier heeft het behoorlijk geregend.

Tandjes kunnen ze veel last van hebben :(

Jens is nu al 3 nachten om 4 uur wakker en slaapt daarna niet meer! Als het vannacht weer zo is ga ik hem toch echt een flesje geven om te kijken of dat werkt. Wil nu ook wel weer graag wat langer slapen.

Gisterochtend al een testje gedaan. De uitslag (na afleestijd) was alleen een beetje raar. Een heel licht roze streepje, maar een beetje krom.
    Vanmorgen opnieuw een test gedaan en deze bleef helemaal wit.

Deze test is van gister:

9. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Me88
    Hier 2x een buitje gehad veder zon en wat wind.
    4 uuf is wel iets te vroeg om vol te houden. Hopelijk werkt het.
    Hier is meneer rond 5á 6 uur wakker krijgt die speen wordt die voor 7 weer wakker krijgt die borst en dan weer naar bed en alles na 7 gaan we er uit.
    Test van gisteren lijkt licht positief maar omdat vandaag negatief is zou ik 2 weeken aan kijken nog steeds last nog een test?

10. nono

nono Niet meer actief

Hoe gaat het bij jullie?

Hier gaat goed, Amy is druk bezig met ontwikkelen. Zitten kan ze nu een week of anderhalf alleen, tijgeren heeft ze helemaal onder de knie, klappen in d'r handjes als we gaan zingen..
    Gaat allemaal z'n gangetje dus. :) Niet echt veel nieuws eigenlijk.
    Ze zit nu in mt 74 qua lengte.. dan echt de elastiekjes in de broek op maximaal.. lol.. qua shirt kan ze 68 nog aan.

11. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Hier weer eens een berichtje van mij.druk..druk..druk
    Met N. gaat het super! Kruipt door het hele huis, schaterlachen, probeert al zelf te gaan zitten, kan al zwaaien als we weg gaan echt allemaal zo leuk:D:D

Vrijdag bij de kinderarts geweest 6750 gram en 68 cm het blijft een ukkie ;) Ik mag nu langzaamaan weer koemelkdingen gaan nemen en dan kijken hoe ze erop reageerd. Halve tompouch en een cappuchino ging dit weekend al goed:D

Ze eet nu 3x op een dag met ons mee, brood, fruit en groente.
    Ze krijgt er nog niet veel van binnen maar ze vind het wel erg leuk en wij ook haha. Verder nog steeds zo'n 5a6 x per dag BV

met mezelf gaat het helaas niet zo..ben nog steeds vaak duizelig en lijkt alleen maar erger te worden. ook vaak "harde buiken" en misselijk/naar gevoel maar ik ben niet zwanger.
    Misschien dat mn menstruatie er eindelijk aan zit te komen??
    Anders toch maar eens langs de huisarts gaan want wordt nu wel vervelend

12. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Hallo,

Jens staat al een aantal weken overal aan en gaat nu zelfs al van de tafel naar de bank. Zitten doet hij ook al goed.
    Hebben jullie al gefietst?
    Ik wil dit over een paar weekjes gaan doen, kleine stukjes om te beginnen.

@nono: Leuk he dat ze opeens zoveel gaan doen. Baby is er nu wel echt helemaal af. Vind ik ook wel weer jammer!

@Staffie: Vervelend dat je je zo voelt!
    N. is echt licht haha Jens zit al op de 9 kilo.

Hier vanaf 7 september helaas weer werkeloos. Kinderopvang stop moeten zetten, is niet meer te betalen :( Erg jammer want Jens heeft het er enorm naar zijn zin.
    Ik hoop dat er nog plek is voor hem als ik weer werk vind.

Volgend weekend gaat we naar Center Parcs. Vakantie zit er verder niet in voor ons dit jaar. Jens houdt erg van zwemmen dus we zullen ons daar prima vermaken.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Wat balen zeg met je werk. En jammer dat je moet stoppen met het kdv daardoor. Hoe gaat het nu met je?! Nog weer een test gedaan? Ik zag wel een streepje op die test, maar goed ik ben een waardeloze kijker. Helpen de tips van de logopedist al? Of spuugt hij nog steeds zoveel. Geniet op CP! waar ga je heen?

Xdoo: En al tandjes in zicht?

Nono: Wat leuk zeg. Gaat hard he?! Haha lekker die elastiekjes in de broeken he?! Ik wil ook elastieken! Ze groeit dus lekker!

Staffie: Wat een lekker klein ding is N zeg. Wat vervelend zeg dat je zelf niet zo fit bent. Hopelijk knap je op. Hier ook last van premenstruele klachten. Elke keer buikpijn, hoofdpijn, moe en af en toe wat bruine afscheiding. Bij Hanna zette het na een maand of 2 irritatie door.

Fietsen: Ik wil echt wachten tot 9 maanden. Ondanks dat hij al vanaf 6,5 maand zelf gaat zitten. De ruggenwervels zijn nog niet altijd even sterk om de schok op te vangen van drempels e.d. DUs ik neem de gok niet. Als er wat gebeurt zou ik alleen maar kunnen denken: had ik maar gewacht. En ik heb een fietskar dus ik kan sowieso wel fietsen.

Hier gaat het wel redelijk. Jefta heeft een paar dagen voedingen geweigerd en gebeten. Heb weer kloven. Echt pijnlijk. Hij drinkt nu gelukkig wel weer normaal. De vakantie is helaas bijna om Wat gaan 3 weken dan snel voorbij.

14. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Met mij gaat het langzaam beter. Ga steeds weer wat meer doen op een dag.

Ik nog 2 testen gedaan. 1 na een dag en de ander 3 dagen later, beide negatief. Zal toch een foutje geweest zijn in de eerste test.

We hebben een mystery parc geboekt dus horen volgende week waar we heen gaan.

Jens spuugt wel iets minder (maar al zijn eten wordt ingedikt). Zie wel regelmatig dat het omhoog komt maar dan slikt hij het weer door, hij kijkt er dan heel vies bij.
    Maandag weer terug naar de kinderarts.

Jens is over een paar weekjes ook 9 maanden, tot die tijd wil ik inderdaad wachten. Kan z'n rug nu nog even aansterken.

Durf je nog wel te voeden nadat hij heeft gebeten?? Lijkt mij nogal eng.
    Eet hij wel andere dingen als hij de bv weigert of heeft hij dan geen honger?
    Misschien last van tandjes.

Jammer dat de vakantie om is, maar met dit weer is het ook niet echt fijn. Hier regent het enorm en onweert het ook af en toe.

Loopt Jefta al bijna?? ;) Die stond toch al met een maand of 6 haha

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Fijn dat het berg opwaarts gaat. Kan het zijn dat die test op je eisprong reageerde? Wel fijn dat het iets helpt, maar op deze leeftijd nog zo spugen is natuurlijk niet erg fijn. Spannend hoor waar je terecht komt. Hebben wij ook gedaan in mei. Erg leuk en goed te betalen! Fietsen is wel weer heel fijn, weet ik nog van Hanna. Je word weer wat mobieler dan. Ik moet zeggen dat vakantie houden ook met minder weer mij heel goed bevalt. Wel lekker, uitslapen tot half 8, niet op je horloge kijken enzo.

Dat bijten is heel vervelend. Hanna heeft me nooit gebeten. 1voeding durfde ik hem gewoon niet aan te leggen. Toen heeft mijn man hem nog weer even meegenomen. Hij had wel echt honger. Ik kwam er achter dat als ik hem even liet bijten hij er na ging drinken. Maar zou kunnen dat het tanden zijn hoor. Heb zijn oren even na laten kijken bij de huisarts, die waren iets rood, maar niet schokkend.
    Jefta loopt langs, maar gelukkig nog niet los. Hij gebruikt wel Hanna haar stoeltje als loopwagen:)

Gisteren heb ik trouwens leuk gescoord voor Jefta. Een winterjasje á 10 euro bij de Zeeman en 3 truitjes. Bij de wibra 2 broeken. Ik wilde eindelijk wel iets kopen wat ik zelf helemaal leuk vind voor hem. Hij past nu net in 74 qua shirtjes, maar nog wel met omgeslagen mouwen. Broeken maat 68 moet ik ook nog omslaan. Maar elke keer gaan er toch weer dingen het huis uit. Soms ook omdat Jefta er gewoon te dik voor is;) Noppies valt bijvoorbeeld echt vrij smal. En daar krijg ik zijn dikke spekarmen/benen soms niet fatsoenlijk in.

16. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    #436 xDoo, 29 aug 2014
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
    Staffie.
    Wat fijn dat je weer wat koeien melk mag nemen! Reageert ze er goed op?
    En wat een schatje je zou op foto niet zo zeggen dat ze zo kleintjes is.
    Wat naar dat je je zo voelt hopelijk knap je snel op of heeft de dokter iets wat helpt.

Me
    Hier nog niet gefietst ook zit dat op kortetermijn ook niet in.
    Mijn ene rem doet het niet de andere half. Dus niet echt veilig.
    Anders zou ik na 9 maand pas fietsen als hij zelfstandig kan zitten.
    Balen dat je kinderopvang stop moet zetten.
    Hopelijk krijg je snel weer een baan zodat hij weer lekker mag spelen met andere kindjes!
    Wat een schatje is het! Niet vervelend bedoeld maar pas je op met "blote" foto's?
    Helaas zijn niet alle mensen met goede bedoelingen hier..
    Fijn dat het spugen minder is geworden!

Saar
    Ik voel 2 bobbeltjes in zn mondje dus ze zullen binnenkort vast door komen!
    Geef nu vsm druppels voor door komende tandjes en helpt na paar dagen super!
    Ooh leuk dat bijten in tepel... hier heeft meneer mij dat ook paar x geflikt.
    Dan heeft die geen zin in voeding en dan klemt die zn kaakjes lekker opsloot als tepel er in zit en dan weg kijken. Gelukkig geen kloven van gekregen maar leuk is wat anders. Ook vind die leuk om na voeding ff in te knijpen want dan spuit de melk er zo grappig uit. En een big smile dat die krijgt... walgelijk en pijnlijk!

Kleding heeft hij maatje 74. Sommige dingetjes beginnen wat krapper te worden denk volgende maand weer nieuwe maat aan passen.

Hier.
    Morgen nog ff lekker weekje op vakantie naar zee.
    Heb echt zin in ook omdat ze lekker weer voorspellen!
    Veder kruipt/zit/tijgerd meneer nog niet. Rondjes draaien doet die super en zodra die naar voren wilt ligt die fanatiek met zn benen te trappelen! Alleen heeft die niet echt door dat dat niet werkt. Ach komt allemaal wel en is ook wel fijn!

17. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hoort 1 van jullie nog ooit iets van balief? En la85?

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: heerlijk he dat ze zo doorgroeien. Gaat hard in dat eerste jaar. Ik vond het 2e jaar iets rustiger w.b.t. ontwikkelingen en groeien. Heeft hij zijn tanden al? Oh geniet maar van jullie weekje zee. Jullie treffen het maar qua weer.

Van la en bailief niks meer gehoord, maar zijn nog wel actief op zp.

19. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hoi meiden Ik meld me ook even. Ben ook zo druk. :)

Saar, wat rot van het bijten zeg. Gaat het nu al wat beter?

Xdoo, veel plezier aan zee.

Me, wat balen van je baan en zeker ook dat je de kinderopvang moet stopzetten.

Staffie, fijn dat alles goed gaat. En klein maar fijn toch.

nono, alles zijn gangetje is het beste hoor.

Hier, L is in Veel dingen zo vlot. Vlotter dan zijn broer. Met 6,5 maand tijgeren, met 7 maanden ging meneer zelf zitten. Nu kruipt hij al en trekt zich overal op.
    Heel de dag lachen. En wat een lol met zijn broer. Dat is echt genieten.
    Ook heeft hij al vier tanden. Onder de twee voortanden en boven de twee tanden naast de voortanden.
    Hij weegt nu 8315gr bij 71 cm.

Ik ben blij dat L niet veel flessen meer hoeft. Boterhammen fruit en warm eten gaan er een stuk beter in

20. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Wij zijn een weekendje naar het Meerdal geweest. Lekker gezwommen en gewandeld.

@Saar: haha herkenbaar. Jens gebruikt ook van alles als loopwagen. Ga deze week een echt loopwagentje ophalen bij mijn zus.

@xDoo: Ik vond deze foto nog net kunnen, maar ik snap wat je bedoeld.
    Geniet nog even van je rust. Ik ren de hele dag achter Jens om aan.

@Prutske: L is snel met zijn tanden.
    Jens krijgt nog 3 flessen per dag en ik geniet daar echt nog van. Het zijn de enige momenten dat hij lekker rustig bij me ligt.

Jens heeft de meeste kindjes toch wel ingehaald qua lengte en gewicht. Hij weegt ondertussen 9 kilo en is 74 cm.

Ik vind het trouwens knap dat jullie nu al ruim 8 maanden borstvoeding geven!

Deel Deze Pagina