Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Me88
    Balen van je werk zeg!
    en dat de opvang dus ook moest stoppen.
    Hier hebben we een clubje moeders en soms spreken we af met elkaar zodat de kindjes kunnen spelen, misschien ook een idee?
    Veel plezier op Centerparcs! Wij gaan november een weekendje weg

@Saar
    Vervelend he die klachten. Ik moet zeggen dat het hier weer wat beter gaat op het moment maar ik ben nog niet topfit
    Hier vorige week opens een borstontsteking, echt heel vreemd. gelukkig niet echt ziek van geweest en met een paar dagen over maar was gen pretje

@XDoo
    Wat een mooi mannetje!
    Herkenbaar van de borstvoeding:D:D
    Hier zuigt ze steeds aan om vervolgens los te laten, dan spuit het ook overal heen en mevrouw maar lachen haha

Hier
    Het gaat opeens zo hard!
    Binnen 2 weken zit ze zelfstandig en langere tijd, vandaar uit ging ze op dr knieën en sinds dit weekend gaat ze uit zichzelf staan:$
    Tandjes komen denk ik nooit want er zit nog niks, ook geen bobbel
    Ik neem nu iedere dag weer iets van gewone melk, en ik eet ook weer gewoon brood en koekjes etc en het gaat super, merk totaal niets aan dr dus ik ga volgende week ook weer eens een beetje yoghurt proberen.

@Fietsen
    Hier zit N nu redelijk stabiel maar ik zie dat de kinderzitjes pas vanaf 9 kilo zijn:( Zou ik dan nog 2 kilo moeten wachten?

Ik heb ook niets van Bailief en La gehoord, vind het ook zo jammer dat we nooit meer iets hebben vernomen van ik1989 en dr tweeling :(
    Maar ja..niets aan te doen....

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Oh ook nog wel leuk om te melden ;)
    Wij gaan volgende maand weer naar het ziekenhuis om de MMM op te starten voor een brusje:D:D
    In ieder geval bespreken hoe of wat, kan het icm borstvoeding, heb ik een eigen cyclus nodig enz enz.
    Als het niet samen kan met borstvoeding dan zullen we pas januari een cryo tp doen en anders zo snel mogelijk:D Weer super spannend:D

3. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    We zijn alweer terug ;)
    Leuk, waar gaan jullie heen?

Ik spreek regelmatig af met mijn zus (heeft 2 kindjes) en met een vriendin met een kindje. Dus samenspelen kan hij nog wel, maar op de opvang leert hij ook dingen als op zijn beurt wachten.
    Wel gezellig zo een clubje om af te spreken.

Fietsen zal waarschijnlijk wel kunnen als ze stevig zit. Dat lijkt mij namelijk belangrijker dan het gewicht.

Spannende tijd voor jullie! Ik hoop dat je snel goed nieuws kan melden hier :)

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Prutske: wat een binkie al zeg. En zoveel tanden wauw. Hij heeft zo een mond vol. Leuk dat ze het goed met elkaar kunnen vinden! Hebben ze ook al ruzie om speelgoed?

Me88: Wauw Jens groeit lekker door. Bedankt voor het compliment, maar ik vind de 4 voedingen echt geen moeite. Ik heb geen gedoe met flesjes schoonmaken enzo, enige nadeel is dat hij alleen mij als voedingsbron ziet:).

Staffie: Oh wat spannend joh! Hopelijk kunnen jullie starten. Maar zonder cyclus zal het wel wat lastig zijn. Ga je anders naar het jaar toe afbouwen met de bv? fijn dat je weer langzaam melkproducten kunt nemen. Bah een borstontsteking.. misschien een virusje wat je had opgepikt en zich zo uitte? Ik wacht nog met fietsen totdat meneertje echt 9 maanden is ondanks dat hij al bijna 2 maanden uit zichzelf kan gaan zitten. Voelt voor mij nog niet lekker. Maar als ze zich kan corrigeren na een klein duwtje kun je langzaam aan gewoon kleine stukjes fietsen. Hele grote hobbels nog even vermijden en langzaam opbouwen. Gewicht speelt volgens mij niet echt een rol bij een fietszitje..

Hier vanmorgen even een rondje action gedaan. Heb een mandje gekocht voor in de box met wat opeetboekjes. Stop er nog wat ander speelgoed in. Hanna heeft zich altijd kostelijk vermaakt met een mandje met speelgoed. Alles erin stoppen en er uit halen, boekjes lezen en opeten. Ben benieuwd of het bij Jefta ook werkt. Het zorgt in ieder geval voor een opgeruimde box.

5. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hee meiden.
    Wat is het hier rustig!
    Wel fijn want dan kan ik wat overzichterlijker reageren hihi.

Prutske.
    4 tandjes alweer wat gaat dat hard.
    Ik heb soms idee dat kindjes met broertjes en of zusjes sneller ontwikkelen!
    En kindjes die met leeftijd genootjes om gaan ook.

Staffie.
    Wat leuk dat jullie al voorbereidingen treffen voor een 2e! Wat spannend.
    Is er trouwens al ondekt waardoor jullie meisje zo klein is?
    Sorry als je al veteld hebt maar ben erg vergeet achtig geworden tijdens de zwangerschap en helaas ook niet meer terug gekomen.

Hier.
    Eergisteren is zijn tandje door gekomen! Voelt wel beetje vies aan hihi.
    Veder tijgert hij nu ongeveer een weekje.
    Mijn bv liep ontzettend terug en mn toeschietrefex werd ontzettend minder.
    Gebruik nu de neusspray en nu is het gelukkig weer stabiel!
    Heb vandaag box en bed omlaag gezet want tref hem nu steeds vaker aan op handen en knieën maar hij blijft nog niet lang zo staan maar voor je het weet staan ze!
    Veder vind hij high 5 geven ontzettend leuk en gooien met zn speelgoed zolang het maar hard ver en geluid maakt. Een echte stoere wilde man dus!

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: Leuk he al die ontwikkelingen. Ook een eerste tand, fijn is dat. Maar goed voor hemzelf wel ze hebben er toch altijd iets last van of viel het nu mee?> Verstandig om alles naar beneden te doen.

Hier gaat het goed. Jefta heeft nu 2 tanden onder en 2 boven. Boven niet de 2 middelste snijtanden maar de 2 rechtse. Ach ja beetje afwijkend mag best. Vandaag op het cb geweest en hij weegt 9,5 kilo en is 70 cm, best kort dus. Verder loopt hij langs en achter de kinderwagen doet hij het ook al heel goed (hij houdt zich vast aan de stang en loopt er zo mee weg). Qua motorische ontwikkelingen loopt Jefta gelijk met zijn zus, qua tanden loopt hij dik voor(hanna had met 9,5 maand haar 1e tand). 't begint nu allemaal wel echt makkelijker te worden merk ik, maar ook wel weer druk met dat gebruik. Meneer heeft afgekeken hoe de lades open gaan, dus dat is constant in de gaten houden. Ik ben blij met mijn box zeg maar.
    Zitten jullie kids ook nog veel in de box?
    We hebben van de week voor het eerst een stukje gefietst, maar dat doet hij al heel goed. Hij zat echt trots om zich heen te kijken. Erg leuk, al pak ik nog wel vaak de fietskar omdat ik het gewoon prettiger voor hem vindt (toch nog wel een beetje eng ofzo).

7. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Saar.
    Het viel gelukkig mee hoeveel last maar misschien kwam dat ook door dat ik die druppels gaf! Toen flesje op was en 2 dagen niet kon geven was hij hangerig en huilerig.
    Hihi lijkt me grappig gezicht met zn tandjes zo.
    Hier zit meneer zeker 1 á 2 x perdag in de box omdat ik dan echt niet kan opletten wat hij doet en hij vind dat ook gezellig. Bij mijn moeder is eigenlijk alleen box omdat huis nog niet echt baby vriendelijk is en de hond van mn broer wordt opdringerig als Samael op de grond ligt.
    Leuk dat je al stukje gefietst hebt! Hoop dat ik binnenkort een goede fiets heb en dat hij zelfstandig kan zitten zodat we ook lekker samen kunnen fietsen!

8. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Xdoo, idd rustig hier.
    L is idd wel sneller als zijn broer. Nu met negen maanden loopt hij al langs de tafel. Kruipt op handen n en knieen.
    Het is ook net zo'n dracula gelukkig komen tandje 5 en 6 nu ook al Door.

Saar! Wat een binkie hebben jullie zeg.

Hier, L gaat als een speer. Eet als een bouwvakker. Zolang het maar niet uit en fles komt. Ziet er erg flink uit. Hij woog De laatste keer 8200 gr met 71cm ongeveer.
    Verder is F bijna jarig en komen ze in die week nieuwe kozijnen plaatsen. Weer even heftig dus.

9. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    xDoo: Fijn dat die druppels bestaan!
    Wij hebben ook alles naar beneden gedaan toen Jens op handen en voeten stond. Ze staan inderdaad opeens een keer rechtop.

Bij Jens zijn vorige week tandje 3 en 4 doorgekomen (2 middelste boven) en hij heeft daar bijna een week veel last van gehad.

@Saar: Groeit lekker dus!
    Ik zet Jens bijna elke dag wel even in de box. Wil gewoon dat hij eraan gewend blijft, altijd makkelijk om je handen even vrij te hebben.
    Heerlijk om te fietsen, het is er ook nog goed weer voor!

@Prutske: L. krijgt al een heel gebit!

Jens weegt 9300 gram en is 74 cm. Hij loopt om de tafel en achter zijn loopwagentje, af en toe staat hij al even los.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: Lekker plekje dan de box he?! Zeker bij je ouders dan. Maar jullie zijn wel een hond gewend of niet? Ik vind het altijd zo eng honden, maar ben dan toen ik een jaar of 3 was ook gebeten door een duitse herder. Dus misschien komt het daardoor;)

Prutske: Sterkte met de kozijnen, maar wel lekker zo net voor de winter. En alvast gefeliciteerd met f. Hij wordt 3 toch? Altijd weer leuk. Onze jongste kids zijn ook al zo weer jarig. Wat krijgt F? Wat heeft L al veel tandjes zeg zo he. En hij groeit ook wel lekker door zo te zien.

Me88: Ja het is nog lekker fietsweer inderdaad. Maar hij heeft niet meer voorop gezeten. Pak toch nog snel naar de fietskar, puur gevoel want ik weet dat hij het gewoon kan. Zo jij hebt ook een snelle jelle hoor. Wauw en dat voor een jongen! Leuk! Jens is mooi in proportie denk ik qua gewicht en lengte of niet?

Ik heb gisteren een loopkar opgehaald. Bij Hanna had ik hem geleend. Nou ja voor 5 euro 1 op de kop getikt en hij rent de hele kamer door. Ik besefte me vandaag dat onze jongens en meiden over ongeveer 3 maanden allemaal al weer 1 worden. Sjonge wat gaat de tijd toch snel.

Even een lollige foto van Jefta. Hij wilde absoluut niet in de kinderstoel zitten, dan maar zo..

11. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Geweldige foto Saar!
    Klopt, hij zit met lengte en gewicht net boven de middenlijn.

Echt niet normaal hoe snel de tijd is gegaan.

Jens kan trouwens sinds het weekend in zn handen klappen. Toen ik vanmorgen (5.50u) zijn kamer inliep zat ie rechtop in bed en begon te klappen met een grote glimlach.
    Dat maakt het vroege wakker worden toch wel weer goed.:)

12. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Prutske.
    Fijn dat hij zo goed eet! En voor je het weet hoef je geen flesjes meer te geven.

Saar.
    We hebben zelf ook een hond.
    Gelukkig is ze een super schat want als hij haar grijpt blijft ze stok stil staan zodat hij zn gang kan gaan. Zodra los laat rent ze snel weg hihi en komt ze naar mij toe vertellen hoe goed ze wel niet is :p
    Hihi wat een scheetje is Jefta!

Me88
    Hihi wat leuk dat hij je zo blij verwelkomd!

Samael is 73cm en weegt 8720.
    Veder heeft meneer tand 2 opkomst voel alweer een Mooie bobbel zitten.
    Sinds gisteren heeft die iets nieuws.
    Eten uit zn mond drukken. Vervolgens met mond open nog een hap willen om het nog een keer te doen. Heel erg leuk want hij sabbelt en kauwt er eerst op zodat zo'n lekkere smurrie is.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Lekker toch, wie weet gaat hijs traks weer langzamer groeien dan heeft hij dit mooi. Schattig dat handjes klappen en trots dat ze dan zijn he?! Hier hetzelfde, echt die glimlach als hij in zijn handjes mee klapt erg leuk!

Xdoo: wat een lieve hond hebben jullie zeg. Fijn hoor dat ze zo lief is. Best wel spannend denk ik in het begin of wist je al dat ze lief was met kinderen? Haha hij is echt alles aan het uitproberen, en krijg je dan ook zo'n brede glimlach als hij dat doet zo van kijk mama dit kan ik ook?!

Hier heb ik Jefta uit een rietjesbeker leren drinken. Ik wil 1 voeding gaan afbouwen, maar goed dan moet hij wel ergens anders uit kunnen drinken. Aangezien hij een flesweigeraar is en ik tuitbekers niet echt wat vind de rietjesbeker er maar bij gepakt. En ja hoor hij drinkt er zo uit weg. Verder heeft hij onder het eten een nieuw spelletje bedacht: Ik gooi wat op de grond, kijken hoe snel het weer bij mij komt. Ook zo leuk:)

14. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Saar.
    Was inderdaad in begin spannend omdat opstraat is ze bang voor kindjes en veder heeft ze nog nooit in der leven een baby gezien. We hebben het ras wel uitgekozen omdat ze goed met kinderen om gaan en andere dieren.
    Hier drinkt meneer ook uit een rietjes beker. Hij vind thee drinken heerlijk.

Hier.
    Vandaag ongesteld geworden en een mega dip in mn melkproductie. ..
    Voed nu om 2 á 3 uur maar komt haast niks uit. Hopelijk trekt snel weer bij!

15. nono

nono Niet meer actief

Hai lieverds.

Wat gaat het ongelofelijk hard he met de kleintjes.. nouja 'kleintjes' haha!

XDoo, volhouden! Het is moeilijk maar het word weer beter.. dippen zijn altijd K*t.

Me88 leuk he dat klappen in de handjes. :D Amy doet het hier ook al.. vooral als ik ga zingen dan gaat ze mee klappen en dansen.

Saar, wat gaat hij sneeeeeeel zeg! Leuke foto :D

Afgelopen week naar CB geweest.. Amy weegt nu 7310 gram en 71.3 cm .. ze is een lang dun meisje. Verder alles goed, klapt in d'r handjes, loopt nu langs de box heen.. staan in haar bedje vind ze ook helemaal geweldig, zo geweldig dat slapen niet meer zo belangrijk is. Mijn vriend deed paar nachten terug de speen in.. was ze heel duf zittend haar speentje aan het zoeken :p Wat een schatje ook.

Bijgevoegde bestanden:

16. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Nono.
    Vol houden doe ik zeker! Vandaag begint dipje gelukkig weg te trekken!
    Wat een schatje hihi hier is meneer helemaal van de speen af!

Hier foto's van Samael die Meggy may onderzoekt.

17. nono

nono Niet meer actief

Hey XDoo, is de dip over inmiddels?
    Schattig dat onderzoeken.

18. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Nono.
    De dip is gelukkig helemaal weg!
    Maar merk wel dat als meneer slecht drinkt de dag er na al minder produceer. En dat weer stabiel is duurt weer 2 dagen. Dus echt heerlijk loopt niet meer dus nog ff 2 maanden vol houden en dan ga ik beginnen met afbouwen.

19. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    xDoo: leuke foto. Lekker dat hij geen speen meer heeft. Hier toch nog wel regelmatig eruit om hem zijn speentje te geven.

Saar: Handig dat hij meteen uit een rietjesbeker drinkt!
    Doet ie dat spelletje met zijn eten?? haha

Nono: Inderdaad een lang, dun meisje.

Vanmorgen kwam ik de keuken uitlopen en daar stond Jens, midden in de woonkamer zonder dat hij iets in de buurt had om zich aan op te trekken of aan vast te houden.
    Is dit het begin van lopen????

20. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Me88
    Wat knap van hem! Zou kunnen dat hij misschien binnenkort gaat lopen!
    Ik merkte dat hij zonder speen beter slaapt, en viel me alles mee met afbouwen van de speen!

Deel Deze Pagina