Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Flesje 1x geprobeerd. Dronk de fles lekker leeg, maar ging mooi niet slapen daarna.

Zo mooie prijs voor al die toet toet spullen!
    Ik heb ook wat toet toet spullen op Jens zijn lijstje staan voor zijn verjaardag.

Het lopen hoeft inderdaad nog niet. Toch vind ik het er wel heel schattig uit zien. Zo klein en dan al los lopen/staan :)

Als ie nog even wacht hoeven we ook nog geen schoenen te kopen.
    Hoorde dat ze gemiddeld 3/4 maanden met 1 paar schoenen doen.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja leuk spul is het en ook echt stevig. Heb de parkeertoren hier al staan en daar trekt hij zich gewoon aan op...
    Qua maatjes valt het hier tot nu toe mee met dochter. Die loopt vanaf 11,5 maand en is nu net begonnen aan haar 3e paar. Dus het hoeft niet. Al heeft zij wel eerst 2/3 maanden op blote voeten en teva's gelopen(was zomer). Dan platten de voeten al mooi uit. Het is in ieder geval een dure hobby die schoenen. Was pas 75 euro kwijt:$

3. nono

nono Niet meer actief

Bijnaaa sinterklaas! Heb er zin in. :D

Amy krijgt nu nog 2 x per dag borstvoeding.. en 'sochtends krijgt ze pap met lepeltje. Erg wennen hoor! Ik kolf vooralsnog 4 x per dag.. krijg nu eindelijk weer beetje voorraad in de vriezer. Morgen gaat Amy voor het eerst logeren bij Opa & Oma.. en gaan mama en papa gezellig met vrienden een avond doorbrengen.. we kijken er naar uit maar vinden het ook spannend. Maar echt, ik ben er aan toe.

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Hoe gaat het bij jullie?
    Hier ondertussen een echt dametje:D
    Ze loopt aan de bank, salontafel etc etc en kan zich nu gelukkig ook goed corrigeren als ze dreigt te vallen.
    Gisteren liet ze de bank opeens los, stond ze helemaal los haha, was maar 2 tellen toen schrok ze er volgens mij zelf van en ging ze snel zitten:D

Tanden zijn er nog steeds niet:$ ik zie wel als dat ze beginnen te komen maar zet nog niet door.
    Vorige week kreeg ze opeens hoge koorts 40 graden, bleek ze oorontsteking te hebben, arm poppetje. Ze was niet huilerig maar ze sliep wel heel veel.
    verder is het slapen nog steeds erg wisselend. Soms 3x per dag als ze voor 9 uur wakker is, soms 2x en ook wel eens alleen van 12 tot 3.
    We nemen maar zoals het komt.

Ze drinkt nog steeds bv zo'n 6 keer per dag maar ik merk wel dat ze steeds meer vast voedsel gaat eten nu alleen drinken helaas nog niet echt. Bij de dokter vorige week woog ze 7,7 kilo

De verjaardagen al bijna in zicht, en sinterklaas en kerst haha
    Wat gaan jullie kopen? Vind het zo moeilijk, er is zoveel en ik vind alles leuk:D

Van de week hebben we een cakesmash gedaan echt super leuk!
    Zie foto:D

Sinds vandaag zijn we bezig voor een broertje of zusje:D:D:D
    Zo spannend!!
    Gister een positief gesprek in het ziekenhuis gehad, wel de borstvoeding verzwegen;)
    Mn baarmoeder zag er keurig uit, keizersnede zag ze eigenlijk niet, alleen omdat ik het zei is ze er naar gaan zoeken,
    Ik had echt 0,0 baarmoederslijmvlies dus een menstruatie hoeft niet opgewekt te worden, dat versnelt de boel aanzienlijk.

Vanaf vandaag dus aan de hormonen om baarmoederslijmvlies klaar te maken voor een innesteling en als het meezit over 2 weken al een terugplaatsing:D:D:D

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Krijg steeds een foutmelding bij het uploaden van de foto dus probeer het later nog een keer

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nono: Hoe was het?

Staffie: Ach wat een klein poppetje is het toch. Heerlijk. Ik denk dat Jefta 10+ kilo is:) Haha let maar op over een poosje schrikt ze er niet meer van en gaat ze van de bank naar de tafel etc. Wat sneu is dat he als ze zo ziek zijn. Ben heel benieuwd naar je foto's:)
    Wow wat gaat het snel joh. Ik hoop voor je dat het in 1 keer raak zal zijn. Wat zou dat bijzonder zijn he! Rond de kerst testen;) Ik duim voor jullie!

Hier heeft Jefta ook griep gehad. Overgeven en hoge koorts. Ook zo sneu. Nu gelukkig weer beter. Verjaardag schiet op ja. Jefta krijgt net zoals zijn zus een gegraveerd besteksetje. Daarnaast krijgt hij de brandweerkazerne van toet toet. Voor sinterklaas de garage. Via marktplaats gekocht. Verder niet teveel gekkigheid. Voor sinterklaas hebben we een budget van 20 euro per kind en verjaardag 50 euro. En nu weet ik al dat ik voor mijn dochter in mei niet weet wat ik moet vragen... :)

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Jefta loopt net zo weg:$ Niet te geloven meer dat jong. Dat word in de kerstvakantie schoenen shoppen.

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    JA Saar hopelijk zwanger het jaar uit haha
    Het gaat zo hard met de ukkies, Jefta loopt al:$:D

N. probeert wel steeds los te staan maar dan zit er nog geen beweging in haha

Leuk idee het besteksetje!
    Zet ik ook op de lijst haha

Foto bleek te groot te zijn dus nu verkleind en hopelijk doet ie het;)

9. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    poging 300;)

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat een ge-wel-dige foto! Echt onwijs gaaf.
    Ze hoeven ook nog helemaal niet te lopen. Ik denk echt joh doe eens een beetje rustig aan:( Wij hebben het besteksetje bij beide kids online bij meesterslijpers in Amsterdam besteld. Super goede service;) Maar bij de plaatselijke juwelier verkopen ze ze ook gewoon geloof ik.

Wij hadden een foto op geborsteld aluminium besteld. Helemaal benieuwd naar het resultaat, is hij niet geborsteld. Heel lelijk geworden. Echt balen. Morgen maar terug naar de hema.

11. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier ben ik na (te) lange stilte ook weer eens.. lees wel nog geregeld mee ;)
    @Staffie: die foto is echt leuk! En spannend zeg, hopelijk is het snel raak!
    @Nono: Leuke avond gehad en alles goed gegaan met logeren? ;)
    @Saar: gaaf, J loopt dus ook al! Leuk he!

Hier alles ok met de kleine.. hij loopt sinds een maand lekker los.. heb twee weken geleden zijn eerste paar schoentjes gekocht (dat wil zeggen zijn vader.. jaja.. die stond opeens op de stoep...). Was eerst even wennen natuurlijk, Z vond het maar raar om iets aan zijn voeten te hebben maar nu gaat dat ook goed. Heel leuk om te zien, alleen heb ik wel zoiets van hoooo, stop de tijd.. het gaat allemaal veel te snel voor mijn gevoel!

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

La85: wat leuk dat je weer eens komt kletsen. Fijn dat het daar zo goed gaat. Oh heerlijk die schoenen. Ik wacht even tot de kerstvakantie. Ik vind het nog te vroeg. Maar het gaat snel he vorig jaar zaten ze nog in onze buik. Ik had Jefta graag wat langer klein gehouden:) 't Is voorlopig toch echt even de laatste en bij onze dochter had ik zoiets jaaa leuk doe maar ooooh je loopt ook al aaah leuk. En nu gaat het veel te hard. Ziet hij zijn vader wel regelmatig of is er heel weinig contact. Hoe is het verder met je?

13. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Saar: misschien heb je inderdaad gelijk en is het (ook voor Z?) nog wat te vroeg voor schoentjes.. maar Z loopt (wil rennen binnen) er nu best goed op, behalve buiten. Dan ziet hij zoveel nieuwe dingen dat hij vergeet zijn voetjes op te tillen en valt hij :p Hij heeft een paar van Jochie.. dat leken mij wel "degelijke" schoenen.
    Met mijzelf gaat het op zich wel.. heb wel nog last van ups en downs (emotioneel gezien). Ik draai voornamelijk op routine, maar zodra er ook maar iets anders/onverwachts gebeurt ben ik helemaal uit het huisje. Het feit dat zijn vader zoals het hem uitkomt contact opneemt helpt niet echt mee, al ben ik voor Z wel héél blij dat hij interesse toont :) Er zijn van beide kanten duidelijk nog gevoelens aanwezig en we weten allebei niet helemaal wat we er mee moeten. Onze relatie werd zó abrupt afgekapt door hem toen ik zwanger was dat sinds hij af en toe op bezoek komt alles weer aangewakkerd is. Maar met name hij ziet beren op de weg en ik heb meer de insteek laten we er gewoon voor gaan (relatie).. lukt het niet dan lukt het niet en dan kunnen we dat hoofdstuk in ieder geval afsluiten.. Als het goed is komt hij volgende maand voor Z's verjaardag. Hij is van plan een weekje te blijven.
    En uhhh.. ik snap je hoor Saar.. ik moet heel eerlijk bekennen dat ik kriebels heb voor een tweede ;)

Heb nog even een vraag voor alle dames hier aangezien we allemaal kleintjes hebben die rond dezelfde leeftijd zijn..
    Het is me opgevallen dat Z op foto's soms een loensend oog heeft. De ene keer links, de andere keer rechts.. Zou dit met focus te maken hebben? Is jullie dit bij jullie kleintjes ook al eens opgevallen? :)

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

La85: Je moet het helemaal zelf weten, als het voor jou goed voelt is het goed toch? Ik heb weleens gelezen dat het voor de ontwikkeling van de voet beter is om 6 weken te wachten, maar zolang je een schoen hebt met flexibele zooltjes en ze binnen op sokken/blote voeten lopen denk ik niet dat je er schade mee doet hoor. Ik wacht ook omdat de voetjes wat uitvlakken in de eerste weken en ze hierdoor soms al heel snel een maat groter nodig hebben. En ik duim dat er in de kerstvakantie dikke uitverkoop is want het is toch elke keer een duuuuuure hobby. En dat ze raar lopen op schoenen dat klopt helemaal. Zelfs struikelen over de punten en schoenen hoort erbij. Ze aarden minder in die schoenen.

Wat heftig zo joh, zeker als je allebei gevoelens hebt. Wie weet geeft die week straks een beetje duidelijkheid? Wil je geen vastere afspraken maken dan met hem over Z? Lijkt me voor hem nu nog niet erg(hoewel hij er nu al op reageert), maar als ze ouder worden willen ze toch vaak nog meer duidelijkheid. Of ben je dan bang dat hij helemaal niet meer komt. Sterkte hoor. Wat ga je nu doen met zijn verjaardag? Zag je topic. En vergeet niet de hormonen he van jezelf pfff dat ontzwangeren zouden ze moeten verbieden.

Ik herken het loensend oog niet. Misschien even op het cb noemen met de 11 maanden prik?

15. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hey Saar: inderdaad heb ik ook gelezen.. Bij mij thuis ligt een laminaat vloer dus daar loopt hij lekker op blote voetjes. Hij heeft ze dus ook soms maar 1-2 uurtjes aan waarvan ook nog een deel waarin hij gewoon zit in de kinderwagen.. zodat hij kan wennen aan het "iets aan zijn voeten hebben". Dus misschien zijn dit meer schoentjes voor de show als ik er nu zo over nadenk haha. Hij heeft ze dus wel aan, maar loopt er heel weinig mee eigenlijk. Zelf had ik denk ik nog even gewacht ook, maar het kwam zo uit dat zijn vader op bezoek kwam en die vond het wel een leuk idee om zijn eerste echte schoentjes te kopen. Zo gezegd zo gedaan. Het is inderdaad echt een dure hobby! Z's schoenen zijn duurder dan mijn eigen (ik heb geen een paar schoenen van €50.. allemaal minder, zelfs mijn winterlaarzen ;)).
    Zou het trouwens erg raar zijn om straks in de uitverkoop een paar schoentjes te kopen die al een maat groter zijn? Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje een raar idee vind, maar ja, het kan qua prijs behoorlijk schelen dan.

Wat betreft afspraken over Z.. mm.. nou ja.. hij weet zelf niet eens hoe hij precies invulling wil/kan gaan geven aan het ouderschap. Zijn familie weet helemaal niks van het bestaan van Z, en zolang zijn ouders nog leven gaat hij ook tegen niemand wat zeggen aangezien hij het risico loopt verstoten te worden (cultuur). Hij wil op termijn graag naar Europa verhuizen zodat hij Z misschien ook wat vaker kan zien en wat meer vrijheid daarin heeft. Het is ook de hoofdreden die hij aandraagt om het niet samen te proberen.. omdat zijn familie wil dat hij trouwt binnen nu en niet al te lang, en ik ben deel van het geheim (Z) dus een relatie is geen optie. Zo lang hij in zijn eigen land woont is/voelt hij zich beperkt. Het is ook een beetje een ver van mijn bed show als hij er niet is. En als hij dan op bezoek komt dan slaat de realiteit elke keer in als een bom. Ingewikkelde situatie.. word er erg verdrietig van soms.

Ben nog steeds aan't denken over wat ik wil gaan doen de week dat zijn vader hier is.. sowieso de kinderboerderij (tenzij het plenst buiten).. verder denk ik na over Blijdorp of Sealife of zo.. al is dat voor ons behoorlijk uit de richting (woon helemaal in het zuiden). Als het goed is, is er ook een soort kleine kerstmarkt met schaatsbaan bij mij in de stad tegen die tijd. Weet alleen niet precies wat/of ik iets kan met Z op het ijs. Denk dat je de baan niet op mag met een slee omdat de baan te klein is... moet eens kijken of ik info erover kan vinden. En ik ga eens kijken naar een binnen speeltuintje in de buurt.

@loensend oog: bij het CB hebben ze niks gemerkt aan zijn ogen. Hij heeft het normaal ook niet. Alleen als hij naar bv fototoestel kijkt als ik een foto wil maken, dat staat een van zn ogen nogal eens naar binnen. Het wisselt af, soms het linkeroog, soms het rechter. Denk dat ik morgen het CB even bel om het aan te kaarten.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat een heftig verhaal joh. Hopelijk blijft hij wel een vader voor Z, dat lijkt me toch wel heel belangrijk. Al zal die het later misschien ook niet begrijpen.
    Prima dan toch met die schoentjes. Het gaat erom dat hij er goed op kan lopen uiteindelijk. Maar dit is inderdaad het duurste wat betreft de kids.
    Zie je dat oog op de foto loensen? Dan kun je evt. een foto meenemen naar de huisarts ofzo, die heeft er toch meer verstand van en kan je evt. doorsturen naar een oogarts.
    Hoe gaat het trouwens met je werk?

Hier de kids alweer ziek en ik ga er nu zelf achteraan, brrrr. De PSZ doet wel een hoop zeg. Verder maken we ons op voor een sinterklaasweekje.. Donderdag 2x vrijdag hier thuis en zaterdag ook nog. En dan is het klaar. Heerlijk!

17. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Even ego berichtje, lees en reageer later weer maarrrrrrrrrrrrrrrrrr

OM 14.00 uur heb ik weer een embryo in mn buik *stuiter*stuiter*stuiter*
    :D:D:D:D:D:D

Weer zo vreselijk spannend!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wauw wat spannend, wat gaat het snel. Dan mag je rond N's verjaardag testen. Wat een gaaf cadeau zou dat zijn!

19. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Super spannend Staffie!!

Is het nog goed gekomen met je foto Saar?
    Beterschap voor jullie allemaal!

Die van jouw is ook snel met lopen La85!
    Heftig dat de familie niks van jullie bestaan af weet.
    Wat betreft het loensend oog kan ik je ook niet helpen.

Wij zijn vrijdag terug gekomen van een weekje centerparcs.
    Lekker gezwommen, gewandeld en gefietst.
    Nu op naar Jens zijn verjaardag want die vieren we volgende week zaterdag al.
    Het gaat me allemail veels te snel nu.

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Klinkt heerlijk. Welk cp ben je geweest?
    Mooi op tijd zijn verjaardag leuk hoor. Wij vieren het gewoon op zijn verjaardag. Iedereen die niet kan heeft pech;).
    Maar het gaat wel ineens heel hard inderdaad. Ze zijn straks ineens dreumes onze lekkere kleine baby's:)

Deel Deze Pagina