We zijn naar de Kempervnemen geweest. Hadden een Eden huisje, lekker ruim, nieuw en met bubbelbad. Als wij Jens zijn verjaardag op de dag zelf vieren (dinsdag) ben ik bang dat we hier met zijn 3e zitten haha. Jens gaat ook zoveel begrijpen nu. Speen en knuffel zijn hier alleen voor in bed. Als ik Jens uit zijn bed haal gooit hij zn speen en knuffel zelf in bed. Vieze luiers gooit hij in de luieremmer als ik de deksel eraf haal. Zeggen jullie kleintjes al woordjes? Hier sinds vorige week dada en het is duidelijk dat hij daarmee papa bedoeld.
Ja dat kan ook gebeuren. Wij zijn vrij conservatief met verjaardag vieren dat doe ik gewoon op de dag zelf. Ik denk dat het hier van 3-5 wordt, want dat is voor onszelf het meest praktisch. Wij vieren het ook maar t/m het vierde jaar voor alle tantes/ooms daarna alleen nog voor opa's en oma's en vriendjes/vriendinnetjes. Handig he over een poosje kun je ze veel makkelijker aankleden enzo. Heel handig. Knuffels mogen hier overigens wel gewoon mee, heb ik zelf niet zo'n moeite mee, maar Jefta heeft geen knuffel. Die knuffelt met zijn laken Ik probeer hem nu aan de knuffel te krijgen. Hanna was wel heel schattig met haar knuffel. Praten wordt inderdaad steeds gerichter. Hij zegt mama en papa in de rondte en snapt dan wel dat ik of mijn man dat dan ben. Of het nou heel erg gericht is.. Na het bidden zegt hij ook abbe en hij vouwt zijn handjes ook zelf. Als wij zeggen: goed gedaan begint hij te klappen. Ook zo schattig. Helaas kan hij ook de prullenbak openen en ligt er regelmatig afval op de grond. 't Is een lekkere handenbinder.
Verjaardag vieren wij ook van 2-5. Kan Jens tenminste gewoon slapen. Jens mag best met knuffels spelen hoor (klinkt nu wel heel zielig haha) ik vind het alleen niks als kinderen de hele dag met een knuffel slepen en daardoor maar 1 handje hebben om te spelen. Met aankleden steekt hij zijn armen zelf al door de mouwen, is inderdaad erg makkelijk. Prullenbak is hier ook populair. Hij worde gebruikt als loopwagen en ligt helaas wel eens om. Ook het open en dicht doen is een leuk spelletje (wij hebben zo een deksel waar je op moet klikken en dan schiet open). Wel een goed idee om de verjaardagenlater zo te vieren. Het is erg druk en vol in huis met zoveel mensen.
Oh zo bedoelde ik het ook niet hoor. Ik moet zeggen dat ik geen knuffelkids heb dat scheelt misschien ook. Alleen als Hanna heel moe is pakt ze d'r knuffel. Handig is dat he als ze gaan helpen. Het is hier ook zelfbescherming hoor. Nu 5 nichtjes/neefjes en wie weet worden dat er nog meer in de toekomst. Dat ga ik echt niet bijhouden. Er zijn er nu alweer 3 afgevallen.
@Me88: Z zegt wel "aaien" - als hij de hond ziet.. dan aait hij hem ook daadwerkelijk. Als ik zeg mama aaien dan "aait" hij mij over mn wang Het woord eten snapt hij inmiddels ook hihihi En zwaaien vindt hij leuk Soms zwaait hij zelfs naar mensen die hij door het raam in de woonkamer ziet die buiten langs lopen. De klank ma-ma roept hij nu ook geregeld.. of het echt gericht is weet ik eigenlijk niet. Soms heb ik de angst dat hij laat gaat zijn met praten omdat hij de hele dag alleen met mij is.. en 24/7 tegen een kleintje praten die niks terug zegt is reuze vermoeiend soms.. dus dan merk ik dat ik soms in gedachten ben en hij dus helemaal geen geluid hoort. Heb nu wel eens de radio aan.. zender met met name NL-talige liedjes.. zo hoort hij misschien toch de NL taal dacht ik? (misschien stom geredeneerd?!) @Staffie: goh, wat spannend zeg!! Echt reuze leuk dat jullie! Dat het snel raak mag zijn! Heb het er ook geregeld met de vader van Z over gehad.. dat ik heel graag nog een kleintje zou willen. Een vol broertje of zusje voor Z. Maar onze situatie is zo ingewikkeld - en hij woont nog steeds in het Midden-Oosten - dat het los van het feit of hij er mee in zou stemmen, nog maar de vraag zou zijn of dat ooit zou lukken. Bovendien is mijn PCO inclusief gekke cycli weer volop aanwezig dus tja... @knuffel: Z heeft een konijn van Tiamo voor in bed.. Hij gaat hem soms wel eens uit zijn bed halen als hij zin heeft om te tuttelen/ moe is maar eigenlijk heeft hij hem alleen "nodig" als hij echt gaat slapen. @verjaardag: doen jullie ook een bepaald thema of iets dergelijks?
Wat vreselijk ingewikkeld. Maar je moet niet twijfelen of Z wel genoeg Nederlandse taal mee krijgt joh. Ik praat ook niet de hele dag al is hier natuurlijk door de eerste wel meer geklets aanwezig. Wat ik bij onze oudste bijvoorbeeld veel meer deed dan bij Jefta is voorlezen. Had ik toen echt tijd voor. Nu toch wel minder. Voel ik me ook weleens schuldig over. Maar goed het heeft geen zin. tijd die er niet is, is er niet en zo heb jij dat met een partner. Ik denk nee weet wel zeker dat Z echt niks te kort komt. Thema: geen thema. Gewoon taart en een kaasje/worstje. Ik maak er niet teveel drukte van. Hij mag 's morgens een slagroomtaart opeten nou ja niet helemaal natuurlijk, maar goed.. We doen ook echt maar 2 uurtjes, dat is lang zat voor zo'n klein mannetje.
Staffie, Oooooooooooooh wat spannend!! Mijn duimen draaien voor je!! @Saar, ik vind 2 uurtjes ook lang zat.. anders lijkt het mij ook zo vermoeiend met zoveel bezoek (tenminste, vanaf mijn kant) LA, niet gaan twijfelen! Hij krijgt vast wel genoeg taal mee en ik praat ook niet altijd tegen mijn kleine boef.. maar ook dat lijkt mij wel heeeeel vermoeiend voor de kleine als er constant met hem gepraat wordt.. zit zelf ook vaak in gedachten haha. Me88, lekker ff weg geweest. Inderdaad zelfde hier, als we het op Maandag vieren komt er ook niemand.. dus ook maar in het weekend. Natuurlijk de dag zelf vieren we 't nog maar eens dunnetjes over. Hoi iedereen! Lang geleden weer. Amy weegt inmiddels 8350 bij 74.3 cm .. ze trekt met het gewicht erg bij en zit nu bijna op gemiddelde lijn! Maat 80 begint haar nu goed te passen.. dus dat word weer flink shoppen (heeeeulemaal niet erg. ) Ben inmiddels sinds een paar dagen gestopt met borstvoeding, ik was het zat om steeds domperidon in te moeten nemen.. had ook gelezen dat je er een luie maag van kan krijgen. Het kolven begon mij echt heel erg tegen te vallen en ik was heeeel erg moe.. CB zei al dat het van de borstvoeding kon komen omdat het heel intensief is en je moet wel delen. Dus al met al, gestopt nu.. Amy vind poedervoeding best okay, drinkt ze net als moedermelk. En ik ben op Zondag gestopt met domperidon en kolfde op maandag nog maar 40 af. Heb 24 uur niet gekolfd.. gister avond wou ik toch maar ff de druk eraf kolven want ze voelen wel vol aan.. maar uit 1 borst kwam zelfs al niks meer. Zo zie je maar, domperidon is lang mijn vriend geweest en had het echt heel hard nodig! Verder ook bezig met verjaardag, we denken eraan om voor 2 uurtjes een zaal af te huren want we wonen in een flatje.. vriend-lief familie komt, mijne.. en dan nog vrienden.. dan zou ik het anders in 3 x moeten houden.. vreselijk!! Maar we zijn er nog niet helemaal over uit want iets afhuren vinden we eigenlijk vrij prijzig. Verder niet echt wat nieuws.. Amy kan papa, mama, oma, opa, aai, pam (hond), Da (donja, hond van m'n ouders), daaaar (en wijst ze erbij) & klaar zeggen.. verder gebruiken we veel gebaren, voor drinken, hap, slapen enz.. dat maakt het communiceren soms ook wat makkelijker voor ons allemaal.
@LA Fijn dat het allemaal zo goed gaat Lastige situatie zeg met de papa van z...helemaal als je ook de wens voor een 2e heb Hopelijk komen jullie er samen uit! Dat van het oog herken ik trouwens wel, een beetje scheel af en toe dan links dan rechts, en ook niet altijd maar op sommige foto's is het wel te zien. Ik heb het gevraagd aan de kinderarts en blijkt heel normaal te zijn. Met 2 jaar moet het over zijn, heeft te maken met de oogspier, hun zien dan niet scheel alleen het oog trekt zo, vooral als ze moe zijn of heel geconcentreerd @Me heerlijk zo'n weekendje wij zijn pas ook naar kempervennen geweest, altijd leuk! Eind januari gaan we weer, we weten alleen nog niet naar welk park @Nono Wat fijn dat ze zo goed groeit, een behoorlijke inhaalslag dus haha Jammer van je borstvoeding maar wat heb je het lang volgehouden zeg!!! @Verjaardag Het is bijna zover haha N. krijgt van ons een houten loopwagen, waar ze op ka zitten en achter kan lopen, met zo'n klep waar ze dan spullen in kan doen wij vieren het op de dag zelf, op zaterdag dus iedereen kan. Hier is het de hele dag, veel te druk maar ja..schoonfamilie komt van ver dus die komen altijd een hele dag. Ze zullen er dus half in de middag zijn en na het eten s'avonds weer naar huis. Dan mijn familie nog en vrienden pfff....we hebben er aan gedacht een zaaltje te huren maar N moet toch ook slapen en dat gaat beter thuis, dus als het echt te druk wordt voor dr kan ze lekker naar bed, of mn nichtje gaat lekker met dr wandelen @Praten Hier is het gericht papa en mama maar verder echt brabbelen en niks zinnigs haha @Schoenen hier alleen nog slofjes en sokken en meestal blote voeten haha Ze loopt wel heel veel en staan maar nog niet los dus vind ik echt schoenen ook nog niet nodig. Wil wel van die snowboots halen haha verder hier lekker spannend, afgelopen dinsdag heb ik een top cryo gekregen We hopen natuurlijk dat we weer zoveel geluk hebben dan ben ik nog voor N dr eerste verjaardag zwanger Maar goed, de kans met een cryo is maar 10%... Ik zou vrijdag kunnen testen maar we hebben besloten pas na N dr verjaardag een test te doen. Nu maar hopen dat ik dat vol hou.... Ik geef nog steeds borstvoeding en gelukkig geen terugloop door de hormonen
Oh ja, N. heeft sinds dinsdag haar eerste tandje en ze is ontslagen bij de kinderarts Ze reageert niet meer op de koemelk, en ook kaas, yoghurt etc gaan goed dus we kunnen haar menu wat uit gaan breiden en niet geheel onbelangrijk... ik kan weer helemaal los op de chocoladeletters hahaha Ze krijgt mogelijk het nieuwe jaar nog wel een allergie test omdat ze pas zo reageerde op de penicilline maar dat wordt nog overlegd Ze weegt nu trouwens 7,7 kilo en is 72 cm. een ukkepuk
Nono: knap hoor dat je het zo lang zo gedaan hebt. Wel fijn dat het afbouwen zo snel gaat. En inderdaad die domperidon heeft zijn werk goed gedaan! Trots zijn op jezelf. Zaaltje huren kan ook inderdaad. Wij krijgen niet zoveel mensen dus ja niet nodig. Heerlijk zo'n gezellige kletser! Staffie: Spannend zeg. Ben benieuwd of je het vol kunt houden, zou wel rustig zijn denk ik anders. Lijkt me toch verdrietig als het niet lukt nu de eerste keer. Maar duimen draaien N is licht zeg. Keek even snel in de groeicurve van mijn dochter en die was rond deze leeftijd een cm kleiner dan N, maar wel bijna 1,5 kilo zwaarder Die is ook nog steeds klein. Klinkt als een lekkere drukke dag N haar verjaardag. Ook voor jezelf sterkte wel lekkere afleiding. Super dat ze nu echt lekker mee kan eten en dat je minder op hoeft te letten.
Oooooooooh Staffie wat ontzettend spannend.. ik zal hard voor je duimen dat je zwanger bent! Laat het ons wel weten he. @Saar, ja .. inderdaad, voor mijn gevoel is het goed zo. Zonder domperidon had ik het denk ik ook niet zo lang vol kunnen houden met al die dippen die ik had.. had ik minder last van met domperidon. Borsten voelen nog wel mega vol aan.. geen stuwing.. maar gewoon vol. Afgelopen Vrijdag sinterklaasviering gehad, heel gezellig! Amy heeft veel kado's gehad.. De kerstboom staat nu.. onderin maar plastic ballen gedaan voor de kleine boef.
Nono: Wauw wat is ze heerlijk verwent. Leuk hoor. Hier heeft meneer een boot voor in bad gehad, ze hebben samen ook die piano gehad (maakt wel veel herrie), toet toet garage, wegdelen en raf raceauto. Dus ook goed verwent door de sint. Dat volle gevoel kan nog wel even duren. Je productie moet toch helemaal terug gaan lopen. Hopelijk gaat het vlot. Ik hoop dat het hier ook soepeltjes gaat met afbouwen over 2 weken. Hier voor de 2e keer ongesteld, toch vrij netjes een cyclus van 5 weken. Valt me mee. Maar oh wat ben ik vreselijk moe. Echt niet fijn. Hopelijk is dat geen blijver!
@Nono: aaahh wat een schattig meisje heb je zeg! Die dierenpiano heeft Z ook.. om de zoveel tijd heeft ie een "jamsessie". @Staffie: dankjewel voor je reactie wat betreft het loensend oog. Het is inderdaad als hij zich focust op de camera als ik probeer een foto te nemen. In het dagelijks leven valt het me eigenlijk niet op, maar op de foto's dus wel. Nu dat ik jouw reactie heb gelezen ben ik eigenlijk wel gerustgesteld. Bij het CB konden ze verder ook niks raars ontdekken namelijk. @Saar: haha ja dat ongesteld zijn kunnen we missen als tandpijn he. Maar ja.. het hoort erbij haha. Ik heb 3x een cyclus gehad van 24 dagen dus had eigenlijk al die tijd het idee dat ik een bom hormonen was. Ene ongesteld nauwelijks voorbij was de volgende er al weer. Toen verdween mijn cyclus opeens weer.. 40 dagen. En nu zit ik ook weer te wachten.. vind het maar onhandig. Heb altijd last van vocht vasthouden dus zie er voor mijn gevoel vanaf een week voor mijn ongi altijd wat opgezwollen uit in mijn gezicht - niet iets waar je blij van wordt hahaha
La85: Wat een prachtig mannetje. Op zich vind ik het wel prettig om weer een cyclus te hebben hoor. Maar die vermoeidheid kan ik missen als kiespijn. Ik ga gewoon naar bed 's middags om bij te tanken. Maar goed sinds de geboorte van de oudste heb ik nu mijn 3e menstruatie gehad. Moet nu gewoon even afwachten of het zich gaat stabiliseren. Ik ben sowieso nog wel (erg snel) moe. Als dat na het stoppen met de bv niet beter wordt moet ik toch eens naar de huisarts toe.
Dankjewel.. ik dacht ik spam even een foto.. (zou er zo nog wel een boel op kunnen zetten hihi..). Hou zo veel van mijn kleintje. Hij trekt de laatste tijd allemaal rare gezichten. Ik probeer altijd een foto er van te maken maar lukt niet vaak. Z vindt de camera heel interessant en wil hem het liefst als speelgoed hebben. Ach vooruit, ik voeg nog een foto bij. Haal ze straks/morgen wel weer weg. Edit: kuifje is maar voor de show.. na zijn badje gedaan. Hij heeft maar weinig haar, door de olie/zwitsal kreeg ik er een kuifje mee gemaakt 1) lachebekje 2) geen idee.. stoere look?
Mooi mannetje La85 Die piano staat ook op Jens zijn verlanglijstje! Wij hebben geen thema. Hij zal van de cadeautjes en visite wel genoeg onder de indruk zijn. Ook Jens mag zijn eigen stuk taart met zn handen opeten / mee spelen. Staffie: Knap dat jullie kunnen wachten met testen. Ik hoop dat je zwanger bent Wat fijn dat jullie weer wat meer kunnen eten! Heeft N. last gehad van haar tandje? Hier komen er ook weer tandjes aan. Jens heeft van de week al 5x helemaal onder gezeten, heel fijn zulke luiers. Nono: laat ze de boom een beetje met rust. Wij gaan hem zondag opzetten maar ben wel bang dat Jens eraan gaat zitten en hem omtrek ofzo haha Hier merk ik sinds de bevalling niks meer van mn menstruatie. Duurt nog maar 3-4 dagen en totaal geen buik/rugpijn meer. Voordat ik zwanger was zeker 1 dag per maand ziek van de pijn. Zitten jullie kindjes nog in de maxi cosi? Jens nog wel maar is wel krap nu hij zn winterjas aan heeft. Afgelopen weekend naar de stad geweest. Jens had een mooi uitzicht over Haarlem bij de V&D op 6 hoog:
La85: Nou inderdaad foto's maken is eigenlijk geen lol aan, er komt geen spontaniteit meer bij. Knap mannetje heb je snap dat je trots op hem bent! Me88: Ik zou nog even nadenken over die piano, hij kan niet erg zacht Jefta krijgt gewoon een hele taart voor zijn neus net zoals zijn zus. Zijn zus deed er uiteindelijk wel wat mee de helft van de slagroom was op van de bovenkant Fijn dat jij er minder last van hebt! Ik had altijd zo'n menstruatie als jij nu hebt denk ik. Ook zo'n lekker ding. wat een verschillende kindjes zijn er toch he?! Maxi cosi: Ik heb hem al in de opvolgstoel in de ligstand. Al wel een tijdje. Hij ging rechtop zitten in de maxi cosi en dat ging echt met geen mogelijkheid over. Dan vind ik de opvolgstoel veiliger. Zijn zus deed dit ook al. Nu rijden wij niet eens wekelijks in de auto, maar goed ik heb liever dat hij zo ligt.
Die piano misschien toch maar van het lijstje halen dan. Jens is een kleine vuilnisbak dus denk dat het taartje wel op gaat. Hij gaat nu steeds meer met ons mee eten en er is nog niks dat hij niet lust. Onze maxi cosi staat op de easyfix en deze kan je omhoog zetten. De maxi cosi staat nu meer rechtop en is eigenlijk een gewoon stoeltje, maar dan wel achteruit. Maar veiligheid is inderdaad het belangrijkste, dus snap dat Jet in de vervolgstudie zit.
Ben ik ook nog eens. mooie foto's kwamen er voorbij zeg. Reageer nu effe vanaf de tablet. Niet zo handig maar de laptop is van richt hier. staffie, spannend zeg. Hopelijk is het raak. Autostoel, L. Zit al een maand of drie in de Autostoel zodat hij rond kan kijken. la, dat loenst deed F eerst ook maar das helemaal weggegaan me, hier maakt alles herrie. Ik moet zeggen het went Saar, balen van die vermoeidheid. Hopen dat het steeds beter gaat. Hier, L. Krijgt sinds 2 weken helemaal geen flessen meer. Wel melk bij het brood. Dus gewoon hetzelfde als wij. en na 4 weken hele nachten op slaapt hij eindelijk weer Door. Verder stapt hij overal langs en verschillende stapjes los als hij van het een naar het ander gaat. praten alleen papa en mama en eten drinken gebruikt hij ook steeds hetzelfde voor. Met zijn verjaardag mag hij ook een stukje taart. We vieren het ook gewoon met kerst en We zien wel wie er komt. Hoef ik Veel in huis te halen iedereen moet al overal gaan eten heb van de week echt een Super stoer setje gekocht voor zijn verjaardag bij h en m. Soort pak met een krijtstreep en met een stropdasje