Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nono

nono Niet meer actief

Staffie foto? :D Vind altijd zo geweldig om mee te kijken naar testjes. Vriendin van mij is ook aan het proberen om zwanger te worden.. het liefst ben ik er nog bij als ze test hahaha. :p
    Maar geweldig! Voorzichtig gefeliciteerd!!

XDoo, ojee. :p Straks ben je zwanger? Ik snap dat een kleintje ook wel heel vermoeiend kan zijn..

Amy kan sinds eergister los lopen! Jeeeej!
    Vanochtend ff met Amy naar de huisarts geweest.. gister avond hoorde ik vanuit d'r slaapkamer ineens naar adem snakken en daarna hoesten.. ik beetje paniekerig naar d'r kamer maar toen sliep ze alweer. Was ook al keertje voorgekomen in de auto.. toen dacht ik naja, kan gebeuren een keertje.. maar twee keer zat mij toch niet lekker. Maar huisarts kon niks vinden, slaapapneu bij baby's kwam niet voor zei ze? Waarschijnlijk had ze dan kriebel in de keel of gewoon wat irritatie. Ze is verder ook gewoon goed te pas..

2. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Saar.
    Ik zou het opzicht wel willen.
    Maar mijn vriend kan geestelijk echt nog niet aan.. hij is 24/7thuis en kan het al niet op brengen om 1 uurtje alleen met Samael te zijn. Heeel af en toe gebeurt het wel maar dan is die echt blij als ik weer over neem. Dus een 2e zou hem over randje trekken ben ik bang voor.
    Ik denk dat het bij mij een winter dip is. Altijd wel wat last van gehad. Loop beetje als zombi rond geen idee wat te doen. Lente en zomer altijd bezig met schoonmaken en zo hihi.

Wie eerste jarig is dacht ik staffie? De 13e
    Daarna ik de 14e.
    Toen was iemand de 15e of de 16e..
    Saar 24ste
    Prutske de 26?
    En nono eind december begin janu?

Staffie.
    Super dat test donkerder wordt! Grappig idee dat ze beide op zelfde moment verwerkt zijn maar ander moment gedragen/op de wereld gebracht.
    Hier is link naar recept
    http:// http://www.oudersvannu.nl/peuter/3-jaar-0-3-maanden/voeding/menus-recepten/appel-bananen-taart/

Nono
    Super zag al flimpe op fb langs komen!
    Volgens kij heeft Samael dit ook ff gehad schok me dood aangezien hij ook in paniek leek. Dacht misschien beginnend verkoudheid en heb van zwitzal neusspray gebruikt en was daarna over.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nono:Wauw ook al zo'n vlotterd! Leuk he?! Wat een eng idee. En apart dat de huisarts er niks mee kan.

Xdoo: Je moet er wel samen achter staan. Mij valt het nog behoorlijk tegen af en toe. Ze zitten ook behoorlijk kort op elkaar en het wordt echt een tropenwinter. Vervelend die winterdip. Ik heb gewoon last van hormonsters! Ziet er lekker uit die taart. Hebben ze van Zwitsal ook neusspray? Wist ik helemaal niet.

Ik moet morgen weer naar het cb. Ben benieuwd hoe zwaar en lang het mannetje is. Twijfel alleen over de prik. Hij is al een dag of 3 aan de diarree. Dus dikke kans dat ik hem even op ga schuiven.

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    :( vanochtend was het streepje zo licht dat ik het niet eens op de foto krijg....

Was ook wel te mooi om waar te zijn..
    N. nog maar een extra knuffel geven en dinsdag nog
    een keer voor de zekerheid

5. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @winterdip: heb sinds ik terug in NL ben gemerkt dat ik daar gevoelig voor ben. In het buitenland (waar ik een behoorlijk aantal jaar heb gewoond) was er eigenlijk niet zoiets als winter en daar ging het ook 'gewoon' goed met me. Dit wordt nu mijn derde winter in NL (alhoewel vorige winter de eerste echte was dat ik ook echt de gehele periode in NL ben gebleven..). Ik hoop op het beste maar voel me al maanden op en neer zwabberen tussen heel down en redelijk, met heel af en toe een uur een geniet/geluksgevoel.
    Voel me ook een beetje teleurgesteld in mezelf..

@verjaardag: Z is 21 december aan de beurt :D

@Staffie: het zou ook kunnen zijn dat je urine minder geconcentreerd o.i.d was dit keer waardoor de test het HCG niet oppikt. Ik hoop nog steeds dat het lekker *raak* is voor jullie!

@Saar: hoe was het bij het CB?

@nono: jaahaa leuk he hoe ze "waggelen" in het begin :D

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: He bah wat balen (zacht uitgedrukt), maar zolang je niet ongesteld bent de moed nog niet opgeven he?! Maar knuffel maar lekker met N dat kan sowieso geen kwaad;)

La85: Bah zeg, heel vervelend. Hopelijk wordt het snel weer zomer. Dit vind ik altijd de moeilijkste periode, zo naar de kerst toe. Na de kerstdagen ga je altijd weer voor je gevoel richting de zomer al krijg je dan vaak nog de ergste winter maar goed.

Jefta is 9960 gram en 75 cm, prima gemiddeld.

7. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd met N. Staffie :)
    De eerste van de groep alweer 1 jaar. Fijne dag vandaag.
    Wat balen zeg dat de test lichter was :(

Saar: Jefta zit inderdaad mooi gemiddeld met lengte en gewicht.
    Heeft ie de prikjes nog gehad?

Wij vieren vanmiddag Jens zijn verjaardag (16e echt jarig)

8. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Niet te geloven.. onze kleintjes zijn niet meer zo klein *snik*
    Gefeliciteerd met N, Staffie!! (feel free om een leuke foto te spammen hihihihi)

Me88: veel plezier vanmiddag!! Wordt vast gezellig :)

Saar: dat is inderdaad heel netjes! Ik hoef voorlopig niet meer naar het CB (tot ergens in feb) maar ben ook wel nieuwsgierig naar Z's lengte. Vorige maand was hij net 72cm :D

Hier: heb het gevoel dat ik heel veel dingen moet doen maar gewoon tijd tekort heb. Z slaapt altijd maar een uurtje door de dag en de rest is hij wakker totdat hij 's avonds naar bed moet. Ik krijg niet veel gedaan omdat hij best veel aandacht vraagt.. soms lijkt het wel alsof hij uitgekeken is op al het speelgoed dat ik hier heb (bij mijn ouders vermaakt hij zich wel met andere dingen). Tijd dat ik hem zijn cadeaus kan geven hahaha, misschien is hij dan weer even "druk" met het inspecteren van zijn nieuwe dingen.
    Uitnodigingen voor Z's verjaardag zijn uitgedeeld (alleen familie hoor.. maar vond het gewoon leuk om een uitnodiging te maken). Wil nog feesthoedjes en nog wat andere kleine decoratie maken..

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: N en papa en mama gefeliciteerd met je eerste verjaardag. Maak er een leuke dag van:)

Me88: Jep prikjes gehad op naar de laatste. Geniet er vandaag van!

La85: Oh ook niet zo vreselijk lang dus. Ik denk dat die 75 cm niet klopt als ik zag hoe ze hem meette, maar goed. Met speelgoed is het handig als je rouleert, dus spullen ook echt even wegzetten. Kan ook zijn dat je nu teveel hebt staan en dat hij het niet overziet. Jefta is ook heel erg druk met een mandje speelgoed. Dat heb ik voor in de box. Pakt hij uit en stopt hij alles weer in.

10. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Staffie, gefeliciteerd met n.

Wij moeten nog wachten tot eerste kerstdag.

Saar, denk je dat hij langer is?

L. Wat met 11 maanden 74 cm en 9030 gram. Vonden ze bij cm aan de lichte kant omdat hij van bijna de +1 lijn nu tegen de -1 lijn zit. Maar het ventje eet echt super goed. Alleen geen flessen meer maar hij is tevreden dus zal wel goed zijn

wij wisselen het speelgoed ook regelmatig. Maar het keukentje van zijn broer is favoriet.

11. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Hier een drukke maar super gezellige middag gehad.
    Jens is enorm verwend :) Ook wist hij prima wat hij met zijn taart aanmoest!

12. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Staffie.
    Beter laat dan nooit maar van harte gefeliciteerd met N's eerste verjaardag!

La85.
    Samael houdt niet zo van speelgoed. Alleen eerste uurtje van de dag als hij in de box zit maar anders wordt die niet warm of koud van of nieuw is of niet. Maar simpele dingen zoals oudpapier is hij uren zoet! Lekker rommelen en verscheuren!

Me88
    Geweldig hoe hij taart oppakt om heerlijk van te smullen!

Hier.
    Net woonkamer flink versierd en cadeau klaar gezet. Wat een werk en die slingers die dan nooit mee werken hihi. Hopelijk vind hij het leuk.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Even snel
    Xdoo: gefeliciteerd met S

14. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd met Samael. Veel plezier vandaag.

Jens speelt ook graag met andere dingen dan zijn speelgoed. Ik heb een lege bus nutrilon, een lege pot sudocreme, oude afstandsbediening en een leeg pakje van de snoetenpoetsers gegeven.

Jens loopt sinds een paar dagen ook echt los. Eerst waren het een paar stappen, maar nu loopt hij lange stukken. Toch is kruipen nog sneller.

15. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Xdoo: ooooh, jij hebt ook al een *papiermonster*. Ik heb hier een heeeeele stapel oude Allerhande en Plus Magazine etc liggen.. als scheur materiaal voor Z inderdaad :D
    En euhhh gefeliciteerd met S vandaag!!!!
    Afwisselen met het speelgoed doe ik ook, maar ik heb het idee dat hij ander soort speelgoed wil.. net alsof wat ik heb niet genoeg uitdaging biedt.. weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.

@Me88: zo, grote auto/tractor! Hihi moest lachen toen ik die actie foto zag van hoe hij zijn taart bijna in zijn mond doet! Leuk zeg!

16. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Xdoo, gefeliciteerd met s

17. nono

nono Niet meer actief

Ff snel berichtje om te feliciteren! Hierbij ; GEFELICITEERD!!

Ik maak ff geen lange post. Ik ben moe, Amy die wil hele dag alleen maar mama.. speelgoed is niet leuk en ze wil alleen maar mij. Ik wou alleen ff douchen vandaag en ze ging echt de heletijd bij de douche deur staan (we wonen in flatje, alles is gelijkvloers) .. vriend probeerde haar er weg te houden, afleiding.. met de flessen loopt ze te knooien, normaal voordat ze gaat slapen krijgt ze voeding, maar die slaat ze af.. random rond 21:00 wilt ze dan ineens voeding.. of afgelopen nacht om half 4.. whaaat. Naja goed...... het is een fase. :p

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Prutske: Nee korter. Hij had zijn voet scheef, maar maakt niet uit. Zo klopt het wel beter;) Wat heb je voor keukentje? Ik heb nu een plastic geval gehad, maar ze vind het helemaal geweldig. Dus ik ga voor haar verjaardag kijken voor een wat degelijker ding. Tevredenheid is belangrijkste toch. Kan ook net zo zijn dat hij een groeispurt heeft gehad. En ach ja als alle kindjes hetzelfde waren hadden we ook geen gemiddelde denk ik altijd maar.

Me88; Leuk hoor, ziet er fantastisch uit. En ook al lopen. Snelle kids hier allemaal hoor.

La85: Kan hoor dat hij nu net de ontwikkelingsfase voorbij is en hij inderdaad toe is aan iets anders. Nog even geduld tot zijn verjaardag en anders geef je gewoon alvast iets. Hij heeft er toch geen benul van.

Nono: Oh fijne fase is dat, sterkte!

Hier hoest een ventje de longen uit zijn lijf. Ik heb het ook, echt sneu. Van het weekend een dag met migraine op bed gelegen en hij wilde gelijk niks meer van me weten. Was echt papa papa papa. Ach ja ook weleens leuk eigenlijk:)

19. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Valt mij ook op dat we snelle kindjes hebben :D Een kennis van mij heeft een dochter geboren op eerste kerstdag en die kruipt nog niet en trekt zich ook niet op tot staan o.i.d. Echt een wereld van verschil.. maar zo zie je maar, elk kind doet dingen op zijn/haar eigen tempo.

@Nono: inderdaad.. een fase... Z wil de laatste tijd 's avonds niet gaan slapen ook al is hij zichtbaar moe. Hoort er allemaal bij denk ik ;)

@Saar: wat naar, beterschap zeg! Wel grappig eigenlijk dat hij door had dat hij bij papa moet zijn als jij op bed ligt hihihihi

Hier: poeh hey.. met mijn feesthoedjes schiet het niet op. Ik heb ook veeeeel te weinig pompoms. Had gisteravond echt even zoiets van nou, en anders alleen Z een feesthoedje hoor (daar heb ik wel genoeg pompoms voor). Maar ja dan ben ik voor niks bezig geweest de andere hoedjes te knippen en plakken. Ik was bij Zeeman nog gaan kijken voor pompoms maar ze hadden er geen helaas. Kruidvat ook niet. Ik heb nog een paar dagen, misschien dat ik toch nog tijd heb hier of daar even te kijken. Z's vader komt als het goed is vanmiddag aan. Hij was heel kortaf gisteravond (lees: twee woorden nadat ik hem alvast een fijne vlucht wenste) en heb ook geen bericht gehad dat hij daadwerkelijk in het vliegtuig is gestapt zoals ik dat van hem gewend ben. Nou ja... we zullen zien.

20. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Me88.
    Nu is hij echt jarig hihi! Gefeliciteerd. Gaan jullie vandaag nog iets doen of laten jullie het voor wat het is?
    Wat een goed idee een oude lege afstandsbediening! En leuk dat hij rond zijn eerste jaar kan lopen!
    Hier blijft nog bij aan de hand lopen wat hij geweldig vind. Hij komt je dan echt er vpor halen. Dan kruipt die naar je toe gaat die aan je optrekken om te staan pakt die je handen en dan gaat die gewoon lopen hihi.

La85.
    Spannend of hij dus werkelijk aankomt..
    Zou wel leuk voor Z.zijn als zijn vader er is. Al kent hij hem nog niet eigenlijk.

Saar.
    Beterschap met jullie 2. Fijn dat hij dan jou met rust laat en papa lekker aan werk zet!

Nono.
    Klinkt inderdaad vermoeiend! Zoals je al zegt het is een fase...

Hier.
    Begrijp niks van mijn cyclus. ? Dacht echt dat ik rond de 1e een eierspong gevoel had en dat mijn baarmoedermond weer dicht gegaan was.. rond de 11e gebeurdehet weer. Vruchtbaarslijm baarmoedermond weer open en paar dagen daarna weer dicht.. dus wacht nu af tot kerst of dan ongesteld wordt en anders een test.
    Veder was leuke verjaardag hij besloot dat op zijn verjaardag lekker mocht slapen terwel bezoek er was. Feestje was van 2 tot 5 en hij was pas kwart voor 4 wakker haha.de taart wist die maar 1 ding mee te doen en dat was op de grond gooien voor de hond:p

Deel Deze Pagina