Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: gefeliciteerd:) Geniet ervan vandaag.

La85: Grappig is dat he?! Maar goed het zijn ook allemaal gemiddelden. Mijn neefje is 3 maanden jonger als J. en die kruipt ook nog niet echt. Heerlijk is dat ik bof met mijn man. Maar toch kun je eigenlijk niet ziek zijn, dochter die vond het maar niks. Wat spannend, hopelijk komt hij gewoon naar je toe!

Xdoo: haha leuk is dat. Hoe snel ze het doorhebben ook he dat je dat wel wilt. Spannend joh. Oh haha de slaapkop. En wel makkelijk dan de hond, heb je ook geen rotzooi;)

2. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor de felicitaties.
    We hebben vanavond poffertjes gegeten (ook Jens vond ze heerlijk) verder hebben we niks bijzonders gedaan vandaag.

LA: Is de vader van Z. er?
    Waar denkt zijn familie dat hij heen is? Want ze weten niet van jullie bestaan.....

Xdoo: Nog een spannende periode dus!
    Haha ja dat is ook leuk om met taart te doen.

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Me88
    Nog gefeliciteerd!!!
    Ik wist dat er een van de groep eerder was dan N. maar wist niet meer wie:)
    De taart ging er wel in zo te zien haha

@XDoo
    Ook nog gefeliciteerd met jullie ventje!

Dank jullie wel voor de felicitaties:D:D
    het was echt een geslaagde dag!
    N. was dood versleten maar had verder weinig last van de drukte, wel aanhankelijk naar mij toe maar dat geeft niet, hoefde ze tenminste ook niet bij iedereen verplicht op schoot haha

Ze is zo vreselijk verwent:$:D:D
    Echt heel leuk en lief allemaal

Zal er nog wat foto's bij zetten zo meteen ;)

Helaas bleven de testen nu negatief, het is dus officieel niet gelukt deze ronde, erg jammer maar ik voel me gelukkig niet zo teneergeslagen/teleurgesteld als al die ronde's voor N.
    Komt vast omdat we al gezegend zijn met een mooi wondertje:D
    Ik krijg nu medicatie om mn menstruatie op te wekken en dan mag ik gelijk verder voor de volgende cryo, de verwachting is begin januari weer een terugplaatsing.

De borstvoeding gaat hier opeens heel snel teruglopen...ik maak wel genoeg maar het lijkt wel alsof N. zegt ik ben nu 1, dus we gaan ff minderen hahaha
    van 8 voedingen naar nog maar 4:$:D
    Ze krijgt nu rond 8 uur bv, dan gewoon ontbijt.
    rond 12 uur lunch, fruit, brood of pap
    Dan gaat ze lekker slapen, de laatste tijd wel 3 uur achter elkaar
    Dan krijgt ze weer de borst
    rond 18 uur warme prak, rond 7 uur papfles met koemelk/amandelmelk
    en dan rond 00.00 borstvoeding en dan s'nachts vaak nog 1 of 2x maar dat zijn dan maar een paar slokjes

Ik kolf nu op het werk ook alleen nog maar omdat ik last heb van de spanning maar ik verwacht dat, dat snel minder wordt

Verder wordt N. steeds gezelliger in de zin van lekker veel kletsen, bewust spelen, ze kan heel goed alleen spelen maar ook samen, dan geeft ze de blokjes aan en moet ik het in de vormenstoof doen, ook doet ze de ringen zelf al in de juiste volgorde om dat ding heen.
    Loopkarretje loopt ze ook opeens achter, en een lol dat ze dan heeft:D:D
    Echt iedere dag genieten!!

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    ...

Bijgevoegde bestanden:

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    ...

Bijgevoegde bestanden:

6. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Geweldige foto's Staffie! En wat een mooie taart zeg!
    Wat jammer dat het deze eerste ronde niet gelukt is, dat het de volgende ronde raak mag zijn!!!

@Me88: hij is piloot dus hij is sowieso geregeld weg van huis. Misschien heeft hij dit keer gewoon gezegd dat hij op vakantie gaat, geen idee.

Hij was er.. en ik heb hem zonet de deur uit gezet. Z is heel erg eenkennig.. in plaats van hem wat ruimte te geven wilde hij hem de heeele tijd vasthouden, druk doen etc. wat alleen maar averechts werkte... hij luisterde niet naar mijn tips en bleef eigenwijs doen zoals HIJ dacht dat het moest en niet op de manier die het beste is voor Z... alsof hij hem beter kent dan ik (hij heeft Z sinds de geboorte pas 5 dagen gezien).
    Z is sinds dinsdag middag continue overstuur geweest. Op een gegeven moment was het zo dat ik 's avonds laat eten aan't koken was voor ons twee, Z niet wilde slapen en ik hem dus tegelijkertijd aan't troosten was terwijl zijn vader op de bank zat met zijn Ipad en oordopjes in omdat hij het gehuil niet meer aan kon horen... Ik ben rustig gebleven die avond en het gelaten voor wat het was.. maar alle kleine irritaties bouwden zich op en de druppel was vandaag toen hij onze plannen wilde wijzigen omdat hij vond dat hij wel een paar uurtjes voor zichzelf verdiend had.. dus wou hij naar een vriendin toe (anderhalf uur hier vandaan) en zou dus een halve dag weg zijn. Ik heb hem te kennen gegeven dat ik het niet netjes vond.. hij komt om Z te zien en tijd met hem door te brengen.. en vervolgens is het hem teveel en heeft hij tijd voor zichzelf nodig. Hij heeft 355 dagen per jaar om dingen voor zichzelf te doen.. nu is hij hier en hij kan het niet eens opbrengen om meer dan 4 volle dagen met zijn zoon te spenderen. Daarbij komt ook dat ik inmiddels een kleine ruzie heb met mijn familie omdat ze me hadden gevraagd een aantal dingen te doen vandaag, en ik had aangegeven dat dat niet ging omdat Z, zijn vader en ik op pad zouden zijn. Zijn vader wist dit, en toch komt hij doodleuk aanzetten dat hij uitgerekend deze dag tijd voor zichzelf wil. Heb ik onenigheid met mijn familie gehad terwijl dat helemaal niet nodig was geweest blijkt nu. Dus dat was de bekende druppel. Eruit. Z en ik zijn allebei gestresst en meneer doet alsof hij de wijsheid in pacht heeft. Hij is nu in de slachtoffer rol gekropen.. hing meteen met die vriendin aan de telefoon over dat ik hem er uit had gezet terwijl hij het alleen maar goed bedoelt blablabla. Daarna wilde hij niet vertrekken totdat ik alle foto's gewist zou hebben van hem en Z. Ik heb geweigerd, want die foto's zijn voor Z tenslotte. Met als gevolg dat ik de foto's niet krijg die hij heeft gemaakt met zijn toestel van Z en mij. Daar baal ik goed van.. heb al niet veel foto's van ons samen omdat ik altijd alleen ben met Z en ik dus de foto's maak. Heb in mijn boosheid dingen geroepen als dat ik wou dat hij niet de vader was en dat hij een waardeloos vaderfiguur is. Nu wel spijt van, al zit er een kern van waarheid in. Dus nu zit ik hier wat met een kop koffie.. beetje bijkomen.. emotionele achtbaan dit. Hoe het nu moet morgen met de verjaardag van Z weet ik niet....

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Oh lekker poffertjes. Wij zouden morgen pannenkoeken eten, maar dat gaat even niet door. Maar Jefta vindt dat ook heel lekker.

Staffie; Wat een geweldige foto's. Lekker verwend hoor! Wat een teleurstelling voor jullie. Bah, ben je al ongesteld geworden? Kan het teruglopen niet door de hormonen kunnen komen? Geniet lekker van N het gaat zoo hard!

La85: Wat een verhaal, het lijkt wel een soap. Sjonge heftig voor je zeg! En wat een teleurstelling voor je. Hopelijk valt er nog wat over te praten!

Hier 3 mensen met griep, behalve ik. Dus het is echt rennen, wassen en vliegen:( Gisterennacht begon dl en vannacht manlief. Vanmorgen toch even snel met de kids naar de supermarkt en ja hoor J. spuugt alles onder. Gelukkig was het voornamelijk brood. Sinds gisteren geef ik hem alleen nog maar een avondvoeding en dat gaat verrassend goed. Hij vraagt nergens om en heeft het nergens over. Ben ik blij om want ik zag toch best tegen het afbouwen op. Nu duimen dat ik niet ziek wordt en dat de rest woensdag weer topfit is.

8. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Saar: blegh... iedereen heeft het goed te pakken bij jullie.. hopelijk blijft die griep jou bespaard!

Ik heb bericht van hem gehad met de mededeling dat hij vandaag terug naar huis vliegt.. en hij wil de schuld daarvan op mij afschuiven.. terwijl ik heel duidelijk ben geweest dat hij Z altijd mag zien (en dus ook dat hij gewoon welkom is morgen), alleen dat hij niet meer bij mij thuis kan overnachten.
    Lang verhaal kort.. ik zit hier met een steen in m'n maag - weer opnieuw laat hij het afweten, zich verschuilend achter irreële excuses en de schuld afschuivend op iedereen en alles en hij weigert zelf ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen voor zíjn keuzes. Zucht.
    Mag het misschien niet zeggen maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in morgen. Verplicht gezellig zitten doen met familie etc.. :(

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hoop het ook, maar afwachten. Ik lig nu helemaal uitgeput in bed:)

Maar joh wat een wending. Probeer toch te genieten van Z zijn verjaardag. Hij wordt maar 1 keer 1 en je kunt er nu ook niks meer aan doen. Ik snap jou heel goed en hij had zich gewoon fatsoenlijk moeten aanpassen aan jullie. Lijkt me niet meer dan logisch. Voel je dus niet schuldig. En ik zou als ik jou was voor de volgende keer duidelijke afspraken maken over wat wel/niet. En misschien hem nu ook een mail sturen met daarin nogmaals je uitleg. Op die manier kan je dat Z ook later laten zien. Je doet het goed LA85, je kiest voor je zoon en dat is de enige juiste keuze! Dikke knuffel voor jou.

10. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Ik zag alweer mooie lange verhalen staan waar ik vandaag of morgen ff op reageer.
    Maar wou eerst ff snel dit zeggen.

Me88 hartelijk gefeliciteerd met Z! Maak er ee gezellige dag van ondanks dat vader van z. Zich zo onvolwassen gedraagt!

11. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    La85: van harte gefeliciteerd! Laat deze leuke dag niet verpesten.
    Laat vandaag door jouw familie en vrienden foto's maken maken van jouw en Z.

Saar: succes met de ziekenboeg.

Staffie: wat jammer dat het deze ronde niet gelukt is!
    N. is toch echt de eerste van de groep. Jens is namelijk de 16e jarig.
    Leuke foto's en ook genoeg speelgoed voor de komende maanden gekregen zo te zien!

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

LA85: Gefeliciteerd!

13. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Voor degene die Pampers gebruiken:
    Alleen vandaag nog een maandbox Pampers te bestellen voor €34,50.
    Tijdens je bestelling de code kerst invoeren.

14. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Oepss hihi ik bedoel natuurlijk jou LA85!

15. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    La85, gefeliciteerd met z. Hopelijk hebben jullie toch een mooie dag gehad

16. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik probeer later wat uitgebreider te reageren - nu even snel.. Z is sinds gister avond opeens niet lekker.. heeft beetje gespuugd en zijn neus zit ook vol snot. Heb spray in huis en ook baby Luuf maar het lijkt niet echt te werken.. ben bijna de hele nacht op geweest met hem.
    Zijn verjaardag ging wel.. Hij heeft het wel even leuk gevonden denk ik. Mijn moeder had een leuke taart gemaakt, erg lief. Ikzelf ben ook niet 100% fit.. zit nog een beetje in een roes na alle gedoe met zijn vader (die overigens vrolijk verder gaat met kinderachtige uitspraken en valse beschuldigingen).. mijn lichaam reageert altijd vrij sterk op stress dus mijn maag is van streek en ik ben een potje misselijk, blegh. Vandaag dus een dagje binnen met de kleine. Hopelijk voelen we ons allebei snel wat beter. Foto's volgen nog.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Lief! Ik gebruik kruidvat en lidl. Hoewel kruidvat iets beter zitten;)

La85: Bah he beterschap. Het heerst ook erg hoor griep ik weet er alles van:(

Hier een pittig weekendje achter de rug. Manlief is gelukkig weer op de been. Kids zijn moe en hangerig. Maar man wat een wassen heb ik gedraaid. Ik heb vrijdag een voeding afgebouwd en gisterenavond wilde J. ook niet meer drinken. Net nog weer geprobeerd en nee hoor weer niet. Dus ik ben officieel gestopt met bv. Ik moet zeggen dat het best dubbel voelt. Hij stopt trouwens nu uit zichzelf met die laatste voeding, dat is toch wel fijn. En op precies dezelfde dag als zijn zus (3 dagen voor hun verjaardag). Nu overmorgen J. jarig. Ik wilde schoenen gaan kopen, maar ja dat wordt hem nu even niet. Die krijgt hij van mijn schoonouders en vond het wel leuk als hij ze had. Nou ja nu even niet.

Hoe is het met de andere dames?

18. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    De meeste foto's zijn met de camera van mijn zus gemaakt, en die heeft ze nog niet doorgestuurd.. ;)
    Dus bij deze even een paar foto's die ik toevallig wel nog snel met mijn eigen toestel had gemaakt.

19. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    #579 LA85, 23 dec 2014
    Laatst bewerkt: 23 dec 2014
    en nog een

20. Prutske