Heerlijk me88. Ik ben gezegend met kinderen die in hun bed slapen. Moet je niet zien hoe (zie foto) Ik wil voor mijn man nog iets van een armband kopen met Jefta's naam en geboortedatum erin gegraveerd. Iemand een idee?
Me, ik heb bij f ook 1 werk bv gegeven maar ben er nu niet meer aan begonnen. L krijgt nu om half elf zijn laatste fles en werd om half vijf even wakker maar sliep met zijn tutje meteen weer verder. Dit is nu ons schema 7.00 150/5 11.00 120/4 15.00 120/4 19.00 120/4 22.30 150/5 Gisteren liet hij van de laatste fles wel wat staan.
Saar, oh nee dat zou ik ook nog niet durven hoor. Het is ook nog heel gevoelig bij mij rond het litteken, zal bij jou ook nog wel zijn? Ik heb het even niet meegekregen maar ben je al voor de nacontrole geweest of moet je nog? Wat een leuke foto! Ligt er heerlijk bij haha. Geen idee voor een armband, helaas. Ik wil zelf graag een ring met de naam van I. er in gegraveerd maar ik heb ook nog geen idee hoe of wat. Ik heb besloten te stoppen met de bv. Vandaag al minder aan het kolven, alleen wanneer het eruit moet zeg maar en dan kolf ik het ook niet leeg, zo heb ik gelezen dat je moet afbouwen. Het voelt nu al een stuk rustiger . Wel heel jammer maar ik heb het geprobeerd en ze heeft in ieder geval wat van mijn melk binnen gekregen, dat vind ik wel een fijne gedachte. Me88, wat was jouw probleem met de bv waardoor je moest kolven? Ik kan het me niet meer herinneren... Het moet trouwens niet gekker worden hier: de caissière van de supermarkt die hier in de straat woont heeft tegen mijn moeder geklaagd (toen mijn moeder daar in de winkel was) dat wij de gordijnen constant dicht hebben zitten! Dat hebben we niet, ze gaan alleen later open omdat ik nog in bed lig en dicht wanneer het donker wordt. En daarnaast, zij vindt het blijkbaar belangrijk om bij ons naar binnen te kijken... slaat toch nergens op? Mijn moeder vond het ook al heel raar en die heeft er weinig op gezegd. Waar kunnen mensen zich al mee bezig houden... I. heeft helaas erg veel last van de medicatie voor de spruw. Ze spugt haar voeding uit wanneer ze de medicatie gehad heeft. Ik stop nu met dat spul en vraag de kinderarts morgen wel even.
@Bailief Logische dat het nu allemaal loskomt van de bevalling. Schroom niet om hulp te vragen met het verwerken! Beter nu goed verwerken dan straks met een evt nieuwe zwangerschap alles terug krijgen Jammer van de borstvoeding maar een leuke, fitte mama is ook belangrijk Zeker nu het toch ook echt niet opschiet en doorzet denk ik dat het verstandig is om te stoppen anders wordt het helemaal frustrerend Vervelend van de spruw, hopelijk zijn jullie er snel vanaf! Ik dacht dat mijn buren raar waren Tjonge jonge...wat een zeur... @Xdoo Gelukkig geen borstontsteking! Lijkt me echt zo pijnlijk! @Saar Lijkt me best pittig met 2 kids op stap! Gelukkig ging het eerst "uitje" goed leuke foto @Prutske Heerlijk zo'n nacht!! Ik wil ook !! hahaha @Me88 Fijn he als ze zo'n ruk maken, kan je tenminste iets voor jezelf doen Ofwel...stofzuigen, strijken pfff haha @Maatje kleding Hier nog steeds maatje 50. Sommige 50 is al te klein, andere 50 nog veel te groot, en van Dirkje past 56 al wel redelijk @Hoofdpijn Ik heb het sinds de bevalling ook steeds vaker maar bij mij is het echt van te weinig drinken. Nu moet ik verplicht van mezelf na iedere voeding zelf een glas water drinken haha. Ik ben gewoon niet zo'n drinker van mezelf @Draagdoek Als er echt een duidelijke beschrijving bijzit dan denk ik dat ik er toch ook maar eentje ga aanschaffen. Ik heb nu via de koopjeshoek op FB een Minimonkey gekocht maar dat vind ik toch maar niks, ik krijg er dr gewoon niet goed in, tenminste ze lijkt zo raar te liggen. Iemand ervaring ermee? @Hier Het gaat al een paar dagen niet lekker. Wil niet zegge dat ik ten einde raad ben maar het komt wel in zicht N. heel veel spugen dus gestart met Nutriton. Ging ook niet echt lekker dus best zitten knoeien met de verhoudingen. NU maak ik het gewoon wat minder geconcentreerd dan aangegeven en dit lijkt goed te gaan. Ofwel... Ze spuugt nauwelijks meer en als ze spuugt is het echt een klein mondje maar de klachten blijven wel. Ze is zovaak aan het opboeren, je ziet dr dan echt kauwen en slikken en vervolgens begint ze keihard te gillen Regelmatig gaat dit met kleine tussenpozes door tot aan de voeding waarna ze dus totaal versleten in slaap valt. En is het niet van het zuur dan heeft ze vreselijke krampen en spuit het er echt uit Da heb ik liever dat ze spuugt zonder pijn, dan nu...niet spugen maar wel veel last. Ik heb nu voor dinsdag een afspraak gemaakt bij de kinderarts want dit kan zo niet meer...gisteravond van 20 tot 23 alleen maar gillen Ik geef nu ook geen Nutriton meer, dan maar spugen maar dan heeft ze niet zo'n pijn. Tuurlijk is het spugen ook niet goed want ze moet wel groeien maar hopelijk kan de kinderarts ons dinsdag helpen. Ik vermoed dat ik nu dus wel maagzuurmedicatie ga krijgen en dan misschien in combinatie met de nutriton?? We hebben het wiegje nu opgehoogt, ze staat dus echt scheef en dat helpt s'nachts gelukkig wel iets Tussen de "aanvallen"door is ze echt zo'n tevreden meisje. Echt zo genieten Maar mn hart breekt als ze zoveel pijn heeft Vandaag visite gehad van een oud collega, haar zoontje is 3 dagen ouder dan N. zie de verschillen Ik haal de foto straks wel weer weg want ja..t is toch een kind van een ander Morgen een verjaardag, heb heel veel zin om te gaan maar ook wel spannend. Is 1 1/2 uur met de auto....maar ja, we moeten toch een keer met N. wat verder weg..maar we maken het niet te laat haha
Aah Staffie wat een leuke foto's! En wat een verschil! Ik reageer even kort want ik ben echt uitgeput van het schreeuwen en krijsen hier . Laatste dagen spuugt ze veel na de voeding, ze heeft er ook veel last van. Maar vandaag is ze ontroostbaar na de voedingen en ze blijft spugen, heel herkenbaar dus, Staffie. Ik zou het inderdaad ook niet meer geven. Morgen moeten wij voor controle naar de kinderarts en ik ga dit meteen aangeven, ik post hier wel wat haar antwoord is want misschien heb je er iets aan. Ze zal tussen nu en een uurtje wel weer een voeding willen, ik hoop zo dat het erin blijft. Ik geef haar nu ook kleinere flessen zodat haar maagje minder hoeft te verwerken.
Oh Bailief I. ook Echt hartverscheurend he, als ze zo'n last hebben Ik zie N. ook vechten tegen de viezigheid, slikken, proesten en dan zo huilen Hier helpt het wel iets als ik dr wat rechter hou met voeden, een tijdje rechtop hou en het wiegje scheef, echt wel 30cm boeken onder de poten bij het hoofdeinde (kruik onder de voeten zodat ze niet onder de lakentjes kan zakken) Misschien kan jij nog proberen met een kleinere speen (kleiner gaatje) zodat ze rustiger drinkt? Tussendoor boeren, doe ik hier ook want na het drinken boert ze vaak niet Ik hoop dat we vanavond beide redelijk kunnen slapen. Benieuwd wat jullie KA morgen zegt over het spugen Hier was ze dr straks zo uitgeput van het gillen dat ze nu dus al sinds half 6 ligt te slapen wel in de wipstoel maar ja, beter dat dan gillend in dr bedje. Hopelijk slaapt ze zo na de borst op dezelfde manier verder.... Ik drink nu wel rooibosthee, schijnt te helpen tegen krampjes en is beter dan venkelthee, dat wordt tegenwoordig afgeraden
Echt hartverscheurend inderdaad, ik wilde er naast gaan zitten huilen maarja daar wordt het ook niet beter van. Hier zie je het ook echt aankomen, ze maakt een soort schreeuw en dan komt het er weer uit . We zitten nog op speen nr 1, ze zit omhoog tijdens de voeding, slaapt met haar hoofd hoger dan haar voetjes en we houden haar na dr voeding heel lang rechtop, het hielp de afgelopen dagen wel een beetje maar nu niet meer. Heb gisteren de hele middag met haar in de draagdoek rond gelopen want liggend kwam er telkens melk omhoog. I. slaapt hier al vanaf een uur of 7, heeft iets voor 6 de laatste voeding op normaal zou ik haar 4 uur na haar voeding wakker maken als ze niet zelf wakker wordt maar nu doe ik het maar niet. Arm meisje, ze moet even wat energie op doen denk ik. Vind het zo zielig voor N. en I. die hormonen werken hier ook al niet mee. Succes met de voeding Staffie, ik hoop op een vrij rustige nacht voor jullie en voor ons.
Staffie en Bailief even een knuffel voor jullie. Wat erg lijkt me dat zeg. Hopelijk snel een oplossing voor jullie. Bailief: Maandag geweest voor nacontrole. Gelijk de pil meegekregen. Fijn dat je een beslissing hebt genomen geeft rust denk ik. Wat een rare buurvrouw... Kijkt ze normaal ook echt naar binnen dan? Staffie: 't Is wel belangrijk drinken bij borstvoeding omdat je productie anders ook kan teruglopen. Geen ervaring met een minimonkey, maar als ik het zie lijkt het me niet echt fijn als draag'doek'. Wel als hangmat in de box Wat een verschil tussen de kids. Ik denk dat als ik Jefta naast die van jullie leg dat het ook een enorm verschil is. je dochter is wel een scheetje hoor! Hier maandag op nacontrole geweest en gisteren zie ik ineens bloed uit de wond komen. Aan de linkerzijkant van het litteken is er een stukje open. En de gyn. zei dat ik alles weer mag doen. Baal er enorm van en weet niet zo goed wat ik ermee moet doen. Hopelijk gaat het snel dicht... Heb nog even een topic geopend of er ervaringen zijn. Word er zo onzeker van.. Maar goed als dat alles is he.
Staffie, wat vervelend al dat spugen Hopelijk weet dee kinderarts raad. Bailief, ook al spugen niet leuk. Fijn dat je een keuze hebt gemaakt en misschien had je je het anders voorgesteld maar het is ook belangrijk dat jij je goed voelt. Ik moest toen ook alleen de druk eraf kolven of met het douchen even de druk weg duwen zeg maar. Let wel heel goed op dat je geen harde knobbels gaat voelen. Dit ivm borstontsteking. Bij zon knobbel wat extra masseren. Saar, ik leg L wel naast jefta. Die groeit ook zo hard. Maat 62 begint echt al goed te passen. Wat raar met je litteken als je twijfelt bel je toch gewoon even naar het ziekenhuis of het kwaad kan. Hier is de nachtvoeding er echt af. Meneer werd nu eerst rond half vijf wakker tut gegeven half zes weer even wakker. Mag hij bij ons in bed is hij meteen weer zo diep weg. Hu heb ik hem om 7 uur maar wakker gemaakt. Gisteren had ik een ehbo herhalingsles en dat viel tegen. We moesten reanimeren pfffff. Daarna nog even gaan darten. Heerlijk om weer lekker onder de mensen te zijn En ik denk dat F nu overdag wel ver droog is. Komt zich netjes melden als hij naar de wc moet dus de rust keert langzaam terug hier
Saar, wat raar van je litteken, dat verwacht je niet meer. Moet je er ook echt een pleister op plakken of is het heel weinig? Wat kan ik verwachten bij de na controle? Alleen even buik kijken? Die buurvrouw zal vast ook naar binnen kijken ja, er wordt hier zoveel naar binnen gekeken vanaf het begin al. Maargoed ik doe de gordijnen natuurlijk niet langer ofeerderopen omdat de buren graag willen zien wat hier binnen gebeurd De beslissing geeft inderdaad rust. Merk dat ik dit ook echt nodig had. Prutske, wat goed van F.! En ook heel goed van L. dat hij geen nachtvoeding meer hoeft, heel fijn voor jullie! Dankje voor de tips, daar heb ik wat aan . Ik heb hier een ontdekking gedaan. I. heeft nu meer dan 12 uur haar spruw medicatie niet gehad en de fles van 5 uur vanmorgen is er helemaal in gebleven. Die van kwart over 8 zit er ook nog helemaal in. Ik ben helemaal verbaasd. Op dr bijsluiter staat wel dat ze last verder haar maag kan krijgen dus wie weet is het dit. . Maar ik ga sowieso informeren vanmiddag.
Sorry trouwens voor mijn typfouten. Ik typ met 1 hand op mijn telefoon, I. ligt nog bij mij en ik krijg het niet voor elkaar alles netjes te verbeteren.
Prutske: zo redde je dat alweer goed? Reanimatie is best zwaar toch? Wel lekker even tijd voor jezelf. Heb ik ook wel zin in hoor. Gewoon even alleen een boodschapje doen ofzo. Fijn dat F het zo goed doet. Zal vast nog weleens een ongelukje hebben, maar niet meer zo regelmatig. Bailief: Vragen als hoe heb je het ervaren enzo. En inderdaad naar de wond kijken. En ze bespreken anticonceptie met je. Ik had er al over nagedacht dus dat duurde niet zo lang. Heel apart die buurtjes bij jou Hier word ook naar binnengekeken en als ik het zie zwaai ik altijd dan laten ze het de volgende keer wel. Of ze zwaaien terug. Wat apart zou dat zijn als het van de medicatie komt. Is de spruw al weg? Fijn dat je rust hebt. 't Is echt nog geen halve cm die open is hoor. Er zat al een soort van gaatje ofzo dus misschien net een verkeerde beweging gemaakt. Het zal wel weer dichtgaan toch. Heb toch niet zoveel vertrouwen in de combi bevallen en mijn lichaam. Zullen de hormonen wel zijn
@Me88: mijn ukkie heeft dat truitje ook, maar dan in het rood hihi Leuke foto trouwens!! Dames ik ben er nog, en probeer zo goed en zo kwaad als het kan mee te lezen maar vind gewoon de rust en de tijd niet om te reageren. Ukkie is echt een huilbaby en moet constant vastgehouden worden. Slapen doet hij gek genoeg ook niet of nauwelijks. Gisteren was hij ook weer wakker van 10u-16:30u. En hij wilde niet neergelegd worden.. had visite dus hij heeft een tijdje bij de visite op schoot gezeten en hij leek het reuze gezellig te vinden Verder gaat het op zich wel goed met hem, hij groeit heel goed (is al meer dan een kilo bijgekomen sinds de geboorte!), en hij ligt ook wat voor qua ontwikkeling. De afgelopen 3 weken tilt hij zelf zijn hoofd geregeld op (als hij dus op zijn buik ligt) en kijkt nieuwsgierig om zich heen. Als hij zich boos maakt gaat hij ook al vooruit - nog niet bewust kruipen dus, maar ik moet wel opletten. Ook rolt hij al zelfstandig van buik naar rugpositie. En dan weer schreeuwen natuurlijk want hij kan nog niet terug naar zijn buik en op zijn rug vindt hij niet fijn Met mijzelf gaat het op en af.. op sommige dagen moet ik moeite doen om niet de hele tijd te huilen (terwijl ik dan niet eens weet waarom ik zo verdrietig ben), op andere voel ik me juist wel goed. Zal ook wel met slaaptekort te maken hebben denk ik. Enfin daar hebben we allemaal mee te maken vermoed ik, kunnen misschien een wasberen club starten
Ik snap je helemaal hoor LA. Het is voor een stel al heftig laat staan voor jou alleen. Concentreer je maar lekker op de kleine. Knap dat hij omrolt zeg! Jefta doet ook verwoede pogingen maar het lukt nog net niet helemaal. Ik heb toch de huisarts even gebeld. Moet om 4 uur even naar hem toe om even uit te sluiten dat het geen ontsteking word. Ze vond het wel raar dat het weer open was. Toch te vroeg getild misschien terwijl het mocht van de gyn...
Was niks aan de hand. De wond kan tot een jaar na de keizersnede nog openspringen op sommige stukken. 't Is net hoe je lichaam de hechtingen e.d. opneemt. Maar goed heel normaal. Zit ik weer als een sukkeltje voor niks bij de huisarts, maar nu hoef ik er niet meer over na te denken.
Even heel kort want ik kom op dit moment even niet aan een uitgebreide reactie toe. Staffie, ik ben helaas niks wijzer geworden over het spugen, de kinderarts ad ook haast leek het. Wij geven haar nu extreem veel pauzes tijdens het drinken en ze krijgt de fles als ze rechtop zit, we laten haar daarna ook nog een heke tijd in die houding zitten. (Oppakken om tegen onze schouder aan te leggen gaat verkeerd). Ik weet niet of jullie dit al geprobeerd hebben maar hier lijkt het te helpen. En ze krijgt de spruw medicatie niet meer wat ook lijkt te helpen. Hoe is het met N.? En houden jullie het nog vol?
@Bailief: ik heb niet alles kunnen lezen maar ik neem aan dat jullie johannesbroodpitmeel al hebben gebruikt? Dat werd mij geadviseerd omdat Z ook zoveel spuugde.. alleen Z spuugt niet direct maar 2 uur ofzo erna. Bij mij zou dat meel niet geholpen hebben omdat Z dikke drab teruggeeft, en niet van die vloeibare melk, en dat meel is juist om het wat dikker te maken/dikkere eindlaag te maken zeg maar zodat alle voeding binnen blijft (dat is de bedoeling). Heb dus zelf geen ervaring ermee maar ik weet dat een vriendin van mij er baat bij had bij haar zoontje. Overigens is bij mij het spugen nu echt stukken minder, omdat ik hem van de borst haal. Je zou denken dat baby's ophouden met drinken als ze vol zitten maar mijn ukkie ging vrolijk verder (met gevolg dat er echt hele golven melk werden uitgespuugd). Nu haal ik hem er een stuk eerder dan normaal af en hij vindt het meestal prima. En als hij een keer begint te krijsen als ik hem van de borst haal dan weet ik dat hij écht nog honger heeft en voed ik gewoon alsnog een beetje. @Saar: nou, in ieder geval toch een geruststelling lijkt me dat het "normaal" is en niet echt kwaad kan. En wat maakt het uit, beter een keer teveel naar de huisarts dan te weinig. Ze zijn er uiteindelijk óók voor om bij twijfel of er iets aan de hand is even een controle te doen.
La85, wat finn dat hetv allemaal goed gaat daar. Hij kan goed eten dan. Saar, reanimeren was idd nog wel erg zwaar. Fijn dat het geen kwaad kan met het litteken. Bailieg, hoe gaat het daar? Hier gaat alles zijn gangetje, met een tweede moet je gewoon door in het ritme. En ik moet zeggen dat ik dat wel prettig vind. Ook begint het slapen op doorslapen te lijken. Het was tien over vijf even tutje gegeven en toen was het zeven uur. Heerlijk
Saar, fijn om te weten wat ik kan verwachten bij de na controle. Het stomme is alleen dat ik echt heb zitten nadenken hoe ik het ervaren heb maar ik weet het echt niet. Ik weet wat er gebeurd is, ik weet zelfs nog waar ik het over gehad heb met de mensen die bij de operatie waren maar ik weet niet meer hoe ik het vond. Dat weet ik alleen van de hele periode erna... heel apart. Het was echt niet stom dat je bij de huisarts zat hoor. Logisch juist en heel fijn dat je gerustgesteld bent! Heb je er nog last van gehad? LA85, lastig dat Z. een huilbaby is maar volgens mij doe jij het heel goed! Krijg je nog wat hulp? Die tip van johannesbroodpitmeel hebben wij nog niet gehad, danlje voor de tip . Tot nu toe is die tip gelukkig nog niet nodig want nu we gestopt zijn met de medicatie voor de spruw gaat het ineens veel beter! Prutske, heerlijk zeg! Hopelijk blijft het zo doorgaan. Hier zit er ongeveer 5 tot 6 uur tussen de voedingen 's nachts dus daar zijn we ook al heel blij mee. Spugen gaat dus een stuk beter nu we gestopt zijn met de medicatie. Echt heel vreemd maar we zijn er blij mee.
Bailief: Wat raar dat de kinderarts zoveel haast had. Moet je nog onder controle blijven? Wel fijn dat het spugen nu minder wordt. Hopelijk blijft dat zo. Misschien was je op dat moment blij dat er een beslissing was genomen? De rest is ook wel zo heftig geweest dat het misschien ook wel overheerst?! Ik heb nog wel wat last van een trekkerig gevoel op die plek maar goed gaat wel over. La85: Wat naar dat Z zo spuugt. Hopelijk helpt dit blijvend en is hij gewoon te gretig geweest. Hoe gaat het verder met je? Prutske: Doorslapen is al vanaf 6 uur achter elkaar he?! Maar volgens mij doet L het heerlijk! Ik heb gisteren voor het eerst een stukje gefietst. Ging goed, wel heel fijn. Maakt toch weer mobieler. Verder is Jefta zo raar bezig. Gisternacht sliep hij 6 uur achter elkaar maar overdag is hij de hele dag in de weer geweest en vannacht ook. Ik duim toch voor een beetje ritme eerlijk gezegd.. Voor nu maar lekker veel knuffelen.