Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    He meiden.
    Ff rottig bericht van mijn kant uit..
    Ik zit met Sam in een opvang. Er is contactverbod van 10 dagen die dinsdag afloopt. Ik blijf hier werken aan dit plekje te geven en hoe ik op gezonde manier met sams papa om kan gaan. En vanuit daar kan ik uit eindelijk een eigen plekje krijgen. Het is echt rottig maar tis niet anders.
    Heb geen internet dus kan heel afentoe iets laten horen hoe gaat.
    Xx

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo : Even een dikke knuffel. Wat heftig zeg. Sterkte de komende tijd en hou je lekker bezig met jezelf en Sam.

3. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Jeetje wat een bericht zeg. Sterkte de komende tijd!

4. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wow XDoo.. klinkt heftig! Ik denk aan je ((dikke knuffel)).

Nono hoe is het met jullie?

Hier net terug van familiebezoek. De laatste dag van de trip had ik eindelijk het vakantiegevoel een beetje. De helft van de familie (lees: de druktemakers) waren al naar huis dus iedereen was meer relaxed en het was gewoon ook echt een stuk rustiger :)
    Z en ik konden allebei niet echt met de 24/7 drukte/herrie omgaan.. Hij is heel huilerig geweest en kon ook niet goed slapen (teveel indrukken en veel en veels te druk voor hem) en ik dus ook niet. Maar goed, we zijn een ervaring rijker en ik heb mijn zusje gezien en daar was het eigenlijk ook om te doen geweest :)
    Het was koud en winderig maar Z heeft toch eventjes bij het strand met een schep en emmertje kunnen spelen, met jas aan en muts op :D

5. nono

nono Niet meer actief

Woow XDoo heftig zeg! Als ik wat voor je kan doen laat je het dan weten..?

Dank voor het vragen. Amy is nou voor een week naar haar vader, heb het er wel enorm moeilijk mee maar hoort erbij. Heb mijn ex ook niet meer op de whatsapp want hij bleef maar slijmen met schatje en alles, dus dan maar gewoon via bericht of bellen. Houdt wel in dat ik dus ook geen filmpjes en foto's meer ondertussen kan zien.. het is echt verschrikkelijk. Ze zeggen dat het went.. maar pffff.

Sorry voor mijn emo berichtje..

6. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hey trouwens, Bailief.. weet niet of je nog wel eens meeleest hier maar hoe is het met jullie?
    En Staffie? Lees jij ook nog mee? Hoe gaat het?

@Nono: kan ik me denk ik wel iets bij voorstellen. Ik hoop dat haar vader op een gegeven moment ook openstaat voor een "normale" verstandhouding zonder verdere bijbedoelingen van zijn kant met het oog op nog een kans op relatie met jou (tenzij je daar over een tijd wellicht zelf toch nog voor openstaat, ken de situatie natuurlijk niet precies).

@Saar hoe is het bij jullie? :)

7. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Jens krijgt een broertje of zusje :D
    En ik vind het zo moeilijk om het nog stil te houden, gelukkig kan ik het jullie wel al vertellen!!

Hoe is het met jullie?

8. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hey Me88! Ik had toevallig net je andere topic gespot in een ander subforum :D
    Wat leuk zeg, heel blij voor jullie!!

(en stiekem een beetje jaloers haha, ik zou ook zo graag een tweede willen ;) )

9. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Dat kan ik me goed voorstellen LA!

Ik hoop voor jou dat je (als je er aan toe bent) iemand vindt waarmee je ook een tweede kindje mag krijgen.

10. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    De tijd zal het leren :)
    Waren jullie al lang aan 't proberen voor een tweede? Of was het vrij snel "raak"? Spannend toch weer he.. voel je je goed, geen misselijkheid etc nog?

Hoe is het verder met iedereen? Het is hier maar stil he? ;)

11. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Dat is zo.
    Dit was de derde ronde, maar de eerste ronde dat we er ect wat voor deden zeg maar.
    Tot nu toe alleen nog maar zere (.)(.)
    Bij Jens kwam de misselijkheid met 6 weken en heeft tot ruim 16 weken geduurd.
    Maar elke zwangerschap is anders dus hoop op het beste haha

Het is hier zeker rustig. Er schrijven ook nog maar weinig mensen mee helaas.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: gefeliciteerd zeg! Gaaf hoor een broertje of zusje voor Jens. Hopelijk blijft die lange misselijkheid uit.

La85: Ik hoop dat het jou nog weer gegund is op een gegeven moment. Hoe gaat het met jou? Nog niks duidelijk over je gezondheid?

Hier gaat het z'n gangetje. Onze oudste is zondag 3 geworden. Helemaal zenuwachtig, maar wat worden ze snel groot. Jefta doet het verder prima, die hobbelt lekker mee.
    Met mezelf gaat het niet zo goed. Ik blijf erg moe, heel erg vervelend. Bijna vakantie en als dat niet helpt laat ik mijn schildklier uitgebreider onderzoeken (zit een cyste op en is vergroot, TSH was in januari wel goed). Maar goed ik heb goede hoop dat het beter zal gaan. Voor ons even geen baby's:)

13. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Bedankt Saar! En nog gefeliciteerd met je dochter!

Wat vervelend dat jij je nog steeds niet goed voelt. Het duurt nu wel erg lang hè?!
    Is je hb al geprikt?

Haha nee ben je er even klaar mee?
    Jullie hadden ze natuurlijk helemaal snel achter elkaar.

Gaan jullie nog iets leuks doen in de vakantie?

Wij vliegen over iets meer dan 2 weken naar Turkije, nu al super veel zin in :)

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

In januari is alles gescreend bij de huisarts. Ik vrees dat ik gewoon lang tijd nodig heb om te ontzwangeren. Ze zeggen weleens 9 maanden+ aantal maanden borstvoeding. Maar van Hanna staan er ook nog 12 maanden borstvoeding in de rij. In dat geval duurt het nog 1,5 jaar:cool: Door mijn vermoeidheid moet ik er nu niet aan denken nee + dat ik weer een keizersnede krijg en dat vind ik toch best wel een risico. En we hebben nu 2 gezonde kids. Maar had altijd 3 in mijn hoofd. Dit is zo burgerlijk..

Heerlijk joh 2 weken Turkije! Lekker gaan genieten. Wij gaan ergens in juli/augustus 2,5 week naar Karinthie als daar het weer goed is. Anders waarschijnlijk naar de ardeche. Maar mijn man weet nog niet wanneer hij vakantie heeft.

15. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh lekker jullie hebben al de vakantie gepland :) Ik zou graag in het najaar gaan.. als ik me goed voel (en niet moe/angstig en noem maar op).
    Er is niks uit bloedonderzoek gekomen. Ik ben er eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee.. niet eens meer zin om naar de dokter te gaan. Volgens mij denkt hij dat het psychisch is omdat er uit een basis bloedtest niks komt. Moet ik eerlijk zeggen dat ik dat de eerste fase ook heb gedacht.. maar ik ben nu een stuk rustiger en toch nog steeds bekaf waardoor ik heel snel geïrriteerd ben/ emo wordt (heb wel ook goede dagen er tussen gelukkig). Ik ben nu ook heel vergeetachtig merk ik.. soms ben ik iets aan't doen, word afgeleid en vergeet dan helemaal af te maken waar ik mee bezig was. Denk er niet meer aan, pas als ik zie dat er nog een lege verpakking van (stom voorbeeld) toiletreiniger ligt midden in de badkamer bijvoorbeeld. Ga bloemkool koken, (heb geen timer dus moet het zelf in de gaten houden).. jullie raden het al.. na een half uur kom ik erachter dat de bloemkool nog steeds op het vuur staat. Totáál vergeten dat ik die aan't koken was. Het kost me soms ook heel veel moeite om te herinneren wat ik de dag ervoor heb gegeten bijvoorbeeld. Van die stomme dingen. Vooral de vergeetachtigheid de laatste tijd vind ik soms een beetje eng, word er onzeker van. Misschien dat ik toch e.e.a. maar kenbaar moet maken bij de huisarts al zou ik niet weten wat die verder nog kan. De pure vermoeidheid heb ik als ik terug denk af en aan sinds eind 2012 (dus nog voor de zwangerschap). Toen heb ik ook 2 maanden maar beperkte uren gewerkt omdat het gewoon niet ging. Paar maanden erna had ik hetzelfde.. kwam niet van de plek en sliep het meeste van de dag. Enfin, niet iets waar je vrolijk van wordt haha (ik probeer er maar mee te lachen maar zo leuk is het niet eigenlijk).

Met Z gaat het wel goed.. ik geloof dat hij ook echt wat aan't groeien is nu :D Zijn gezichtje is ook wat aan't veranderen.. echt minder baby. Verder vindt hij neus en oren interessant en roept graag neus en oor (en de vingers gaan dan in neus en oor.. en dan bedoel ik niet in die van hemzelf :p)

16. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @XDoo
    Wat een heftige tijd voor jullie :(
    Ik hoop dat er snel rust in jullie leven komt. uiteindelijk kom j er sterker uit.
    Erg dapper van je dat je voor je eigen veiligheid en die van je kindje denkt
    KNUF!!

@Nono
    Lijkt me ook erg moeilijk om je kindje een week niet bij je te hebben.
    Jammer dat je ex het nog niet geaccepteerd heeft of is er nog een kans dat het in de toekomst weer goed gaat komen tussen jullie?

@Me88
    Wat leuk!!!!! Van harte gefeliciteerd!!!!:D:D:D:D

Ben niet zo veel actief meer....zit weinig achter de pc en meer ff snel via de mobiel op FB..stuk sneller hihi maar forums zoals deze zijn erg onhandig op mobiel.
    Komende tijd zal ik hier wel weer wat meer zijn want vanaf vandaag is onze IVF poging gestart.
    Zojuist de eerste injectie gezet dus weer een spannende tijd.

Met N. gaat het super!!
    een pittige, slimme meid en oh zo lief voor alles en iedereen.
    Echt iedere dag genieten! Nog steeds borstvoeding hihi maar ze blijft klein en fijn

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

La85: Blijft vervelend he die energie. 't Kan ook nog even duren.. ik wacht ook nog steeds. pfff. Fijn dat het met Z goed gaat. Heerlijk deze leeftijd. Tenminste ik vind het een heerlijke leeftijd:)

Staffie: Oh wat een knappe meid heb je! Spannende tijd weer voor jullie. Hopelijk mag alles vlot gaan! Het is toch wel weer een hele heftige tijd voor jullie denk ik?!

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. 't Is lekker weer dus heb het badje weer buiten klaar gezet. Als ze zo uit bed komen kunnen ze lekker afkoelen. Nog even een foto van ons manneke. Wel al weer van een maand geleden ofzo, maar goed dat mag de pret niet drukken toch.

Bijgevoegde bestanden:

18. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Wat een mooie vrolijke jongen Saar!
    Jammer dat je nog steeds niet fit bent... Ik moet zeggen dat sinds mn menstruatie er weer is ik me wel beter/fitter ben gaan voelen dan daarvoor, terwijl ik dacht al ontzwangert te zijn.

N. ligt nu lekker op bed en als ze wakker is gaan we naar een klein strandje in de buurt met andere mama's en kleine kindjes.

19. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ohhh lieve foto Saar! Ook al echt een grote jongen! Zo leuk om te zien hoe ze veranderen :)
    En Staffie, ook heel mooie foto, een echt dametje! Is deze foto genomen tijdens een professionele shoot ergens of is dit echt jullie bed? (gaaf!)

Ik ben met Z naar het CB geweest. Hij is nu 80cm en 11kg :p Nog steeds klein dus :D Hoe groot (of klein haha) zijn jullie kindjes nu en hoeveel wegen ze? Ik weet dat je het niet kunt vergelijken omdat elk kind anders is, maar ben gewoon nieuwsgierig ;)
    Ik had een papiertje gekregen met een aantal vragen, een ervan was hoeveel woordjes hij kent. Nou, ik ben ze maar gaan opschrijven en daarna tellen.. maar goed ook want anders had ik totaal verkeerd gegokt. Ik dacht hij kent er ongeveer 15, maar toen ik mijn lijstje zag en telde kwam ik uit op 25 :D Was best trots haha. Overigens lopen de woorden uiteen van bus tot neus en aardbei tot hoera. (al het fruit noemt hij aardbei.. hij kan/wil niet banaan zeggen bijvoorbeeld).

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Hier helpt die menstruatie niet helaas. Ik heb me er maar bij neer gelegd. Geen idee of er ooit nog een derde kindje komt, maar als het zo moet...:(

La85: Hier ook 11 kilo en 79 cm. Ook een kleintje dus. Dochter was en is ook klein. Hier een meneer die weigert iets te zeggen behalve papa, mama, patat (jaja:D) die, dat banaan. Hij begrijpt alles wel heel goed en kan opdrachten uitvoeren.

Deel Deze Pagina