Saar is bij jou bv de pil doorslikken een optie? Al is het maar even zodat je eens een cyclus niet menstrueert (als je er qua moeheid veel last van hebt). Ik roep maar wat hoor.. Bij mij is de pil geen optie helaas omdat ik dan voor 99% zeker medicijnen zou moeten nemen om mijn cyclus weer op gang te krijgen en misschien ook nog om hem op gang te houden en daar trek ik niet zo aan. Overigens merk ik bij mezelf niet dat mijn cyclus echt heel veel invloed heeft op mijn moeheid (gelukkig). Hoe dan ook, grappig dat we allebei een klein hummeltje hebben (of ja, jij twee ). Wat leuk dat hij patat en banaan al kan zeggen! Z kan de letter "t" nog niet uitspreken. Wel de d.. familie heeft een hond waarvan de naam met een D begint, en hij roept heel vrolijk op hem elke keer. Z heeft sinds een week of twee echt last van driftbuien/boosheid. Beetje een eigen willetje aan't krijgen zullen we maar zeggen. Aan de ene kant wel grappig want voordat hij boos wordt trekt hij een pruillip en dan weet ik wel hoe laat het is. En een paar seconden later is hij dan ook echt boos. Ik vind het wél vervelend dat hij met dingen gooit als hij boos is.. dan pakt hij echt gewoon wat hij kan vinden (speelgoed etc) en smijt het op de grond. Iemand hier ervaring mee? Ik denk dat het een fase is maar ik corrigeer hem uiteraard en hoop dat het snel overgaat! edit: foto bijgevoegd toen ik hem op afstand corrigeerde op iets (weet al niet meer wat), en toen kwam het lipje.. maar hij was snel afgeleid door een vogel die langsvloog dus de verwachte boosheid bleef uit.
La85: Ik weet niet helemaal zeker of het aan mijn cyclus ligt, maar ik slik nu teunisbloem als het goed is moet dat werken. Pil slik ik niet omdat ik daar ook erg chagrijnig van wordt. Als het na de vakantie nog steeds zo heftig is a ik weer terug naar de huisarts. Ik heb soms ook wel eens een goede dag, maar dan doe ik teveel en stort ik de volgende dag weer in. Driftbuien wel herkenbaar. ik blijf gewoon heel consequent. Hij wil hier ook wel hoofdbonken en ik negeer dat gewoon. Driftbuien hangt er een beetje vanaf hoe hij is, maar vaak pak ik hem even op schoot om hem te laten kalmeren. Soms laat ik hem even gaan. Hij gaat nooit in de box oid. Soms mag jij 10 tellen op de mat. Maar in ieder geval zelf niet stressen. Gooien met spullen mag hier sowieso niet dus daar corrigeer ik hem gelijk op. Wat een knappe vent zeg!
Saar zoals jij het beschrijft heb ik het dus ook.. ik heb nu ook (heel) goede dagen en dan doe ik vanalles en de dag erna (soms al gewoon later op de dag nadat ik druk ben geweest) is het helemaal om en ben ik doodop en snel geïrriteerd daardoor. Dan zou ik het liefst de gordijnen dichttrekken zodat ik ook geen extra prikkels van buitenaf krijg plus de mensen denken dat ik niet thuis ben dus er komt dan ook niemand aan de deur. Heb dat ook zo verteld aan mijn HA maar die roept dan heel makkelijk dat het psychisch is en niet lichamelijk terwijl ik toch duidelijke uitleg heb gegeven zou je denken. Ach ja, ik probeer gewoon te genieten van de goede dagen en weet inmiddels als ik echt in een dip zit qua moeheid etc dat het de volgende dag misschien al weer een stuk beter zal gaan. Oh en hoofdbonken? Dat heeft Z nog niet "ontdekt" (gelukkig haha). Ik heb hier de box afgebroken toen hij 1 werd, hij zat er toen ook nog nauwelijks meer in dus zag het nut er niet meer van. Hij loopt dus - meestal vrolijk en soms wat minder vrolijk - lekker rond.
Herkenbaar hoor LA85, met als verschil dat mijn man dan 's avonds eea opvangt. Ik geloof niet in psychisch in mijn geval en de huisarts ook niet dus dat scheelt. Ik vind de box nog heerlijk. 's ochtends een half uur tot een uur, na het middagslaapje een half uur en na het avondeten als wij de afwas doen. Ik wil hem eigenlijk tot min. 2 jaar laten staan. Maar goed hier ook een grote zus die speelgoed afpakt. En trouwens grote zus gaat er ook nog weleens in om even rustig te kunnen puzzelen. Maar ik zal het ding niet missen als hij weg gaat.
Driftbuien heeft Jens al een tijdje. Dan gaat hij gillen, knijpen en inderdaad met spullen gooien. Als we nee zeggen doet hij vaak ook of hij ons niet hoort. Hier zet ik Jens soms in de hoek, voor een paar tellen. Weet niet of het echt nut heeft, maar wil hem toch duidelijk maken dat niet alles mag. Als het niet te erg is negeer ik het vaak en dan is het ook zo weer over. Jens speelt af en toe nog in de box, maar wij laten hem nu staan voor de volgende. Z. kan al veel woordjes zeggen! Jens zegt dada (bekend papa en mama) en die (hij wijst er dan bij). Als hij iets wilt komt hij ons halen en neemt hij je mee. Praten vindt hij niet nodig haha Jens was met 14 maanden al 82 cm en 10,5 kilo. Wij gaan pas weer naar het cb als hij 2 jaar is. Wat vervelend dat jullie je nog zo slecht voelen Saar en La. Spannend Staffie. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn! Wij zijn gisteren terug gekomen uit Turkije. Heerlijke vakantie gehad en Jens heeft volop genoten van het zwemmen
Me88: Ziet er heerlijk uit daar. Volgens mij hebben wij hetzelfde 'soort' kind Qua praten dan. Jefta kan dan wel weer vooruit de trap aflopen. Dat is wel weer makkelijk. Hoe gaat het met je zwangerschap? Erg misselijk enzo of valt het mee. Kunnen genieten op vakantie.
Handig dat hij de trap al af kan! Ik ben enorm misselijk en het spugen is ook alweer begonnen. Voor de vakantie ben ik gestart met emesafene. Daar slik ik er nu 2 per dag van. Het spugen is daardoor een stuk minder, helaas nog wel het grootste gedeelte van de dag misselijk. Gelukkig wel kunnen genieten van de vakantie. Doordat mn ouders er ook waren had ik wat meer tijd voor mezelf.
Oh wat vervelend joh. Bah dat is niet fijn. Wel handig inderdaad dat je ouders erbij waren. Hoe is het met je werk?
Ik had gehoopt deze keer meer geluk te hebben, maar helaas haha Mijn zus is nu zwanger van de derde en die is nooit misselijk geweest, lijkt me heerlijk! Op het werk weten de managers dat ik zwanger ben. Gelukkig mag ik nu eten en drinken wanneer ik wil. Hoop dat ik tot 36 weken door kan werken zodat ik na de bevalling nog 12 weken verlof heb.
Echt heel naar voor jou. Hoelang duurde het de vorige keer? Dat is mooi op tijd in ieder geval. Reageerden ze goed? Omdat je er ook nog niet zo lang werkt.. Ik hoop ook dat je zolang kunt werken, zou fijn zijn.
@Me: fijn dat jullie allemaal hebben kunnen genieten van de vakantie! Balen dat je zoveel last hebt weer van misselijk zijn.. hoop dat het snel minder wordt!
@La Nee helaas niet mijn bed haha Is bij de fotograaf, was een actie voor moederdag. het "bed" is gewoon een fotoachtergrond, hij staat er dus niet echt @Saar jammer dat de menstruatie geen verbetering brengt Misschien eens homeopatisch kijken of accupunctuur? @me Wat lief zo naast elkaar! N. geniet ook zo van het zwemmen Wat jammer dat je zo beroerd bent van de zwangerschap, hopelijk wordt het snel minder. Hoe was het vorige keer eigenlijk? hier ook een klein kindje, moeten over 2 weken weer naar het CB maar thuis gewogen en gemeten 76 cm en 8 kilo hihi echt iniminie Ze begint ook wel dr eigen willetje te krijgen en weet heel goed wat ze wil en wat ze niet wil. Echte driftbuien, of heel boos hebben we gelukkig nog niet meegemaakt. Wel kan ze stampvoeten hihihi, dan wil ze iets hebben wat niet mag en gaat ze springen, dan zeg ik dat ze niet moet aanstellen/overdrijven en dan begint ze te jammeren en tegelijkertijd met dr vingers over dr lippen. Kennen jullie dat geluid?? Nou..dan kan je ons opvegen..zo hilarisch!!! hier staat de box gelukkig ook nog, s'ochtends als we beneden komen gaat ze er even in, en tijdens het eten koken. Heel soms na dr middagdutje ook nog even. Ze praat echt heel veel en ook best duidelijk, in ieder geval voor ons. papa, mama, opa, oma, Ieja (mn zus Ilja) Bobo (hond bhody) appel, bal, open, dicht, die, mee, slapen, uit, op, eten, nijn, paard, auto, aabei, naan (banaan), hebbe, ja, nee Zo kan ze zich best goed verstaanbaar maken, en anders komt ze me gewoon halen en trekt ze aan mn vinger dat ik mee moet haha 2 weken geleden hebben we wederom een fotoshoot voor Dirkje gedaan ik heb 2 foto's bijgevoegd. helaas had ze ontstoken oogjes, dr oogwit was bij bepaalde plekken rood, maar gelukkig is het op de meeste foto's niet heel zichtbaar. verder is het hier allemaal weer heel spannend. Gisteren de punctie gehad voor een nieuwe ICSI ronde. 16 eicellen zijn er gevonden, dus hopelijk zaterdag een terugplaatsing van een embryo. Weer zo spannend!!!!!
Wat een schatje Staffie! N. is inderdaad echt klein. Jens woog met iets meer dan een half jaar al 8 kilo en met 10 maanden was hij al 76 cm, wat een verschil! N. zegt ook al veel woordjes. Makkelijk dat ze zich dan goed verstaanbaar kunnen maken, zou hier denk wel wat frustratie schelen. Bij Jens was ik vanaf week 6 ook heel misselijk. Toen slikte ik 1x per dag emesafene en dat werkte geweldig. Heb ze toen geslikt tot 16 weken. Nu begon het al bij 5 weken, slik ik er 2 per dag en helpt het nog niet goed..... Wie weet zijn het er wel 2 haha
Staffie: Hahaha hier doet Jefta dat met zijn tong. Ik vind dat ook heel grappig. Je kleine meid is ook vooral heel licht. Ach zolang ze haar lijntje maar volgt toch'? Spannend voor jullie. Hopelijk komen er een heel aantal mooie embryo's (heet dat zo?) uit voor een aantal terugplaatsingen lees vriezer. Me88: Wanneer heb je je eerste echo? Echt vervelend dat de medicatie nu niet lijkt aan te slaan. 2 lijkt me wel heftig hoor haha
Als we het voor het zeggen zouden hebben kiezen wij ook voor 1 tegelijk hoor haha. 13 juli heb ik de termijnecho, nog 'maar' 2,5 week wachten.
@Staffie: heel veel succes, dat het snel mag lukken @Me: Ah joh, lijkt nog ver weg maar morgen is het al 1 juli
We hebben gisteren toch een vroege echo laten doen. Het hartje klopt en ben (nu nog) even ver als ik zelf al dacht.
Me88: Wat fijn joh. En het was er ook maar 1?! Mocht je zomaar vroeger komen? Hopelijk gaat het binnenkort beter met de misselijkheid
Tegen betaling kan alles haha Het is er 1! Mijn buik is nu al zo dik dat mensen mij erop aanspreken. Vond het dus wel fijn om te weten of het goed zit. Nu hoeven we er niet zo geheimzinnig meer over te doen. Bij Jens had ik pas zo een buik met 18 weken ofzo. Loop nu dus ook al in zwangerschapskleding. Hier een foto van mijn buik met 8.2 weken:
Wat fijn Me88 En wat een mooi buikje al, inderdaad al flink voor dit termijn! Hoe gaat het met de kwalen? Gister naar CB geweest, Amy is 10 kg en 82 cm.. Verder alles goed. En bij jullie?