Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @Prutske: Ik ga eens kijken of Jens vanavond ook wat meer wilt drinken dat 135, misschien dat ie dan wat langer slaapt!

@LA85: Wat snel dat Z. al kan rollen.

@Bailief: Fijn dat het spugen al wat minder is.

@Saar: Beter een keer teveel dan te weinig naar de huisarts hoor!
    Hopelijk heb je nu een betere nacht.

Gister bij vrienden een draagdoek geprobeerd. Ben verkocht en heb er vandaag ook 1 gekocht. Jens zit er heerlijk in en ik heb m'n handen weer vrij.
    Knopen gaat ook makkelijk.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#62 Saar22, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2014
    Me88: Welke draagdoek heb je?!

Hoe is het verder met iedereen?

Gisteren hebben de doopdienst gehad van Jefta. We hebben een mooie en fijne dienst gehad. Wel erg moe van de visite erna geworden, maar we gaan vrolijk verder.

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hier alles zijn gangetje.
    Net een telefoontje gehad van het zwembad. L mag na carnaval beginnen met het babyzwemmen en f kan nu al een groep opschuiven zodat we straks aaneengesloten kunnen zwemmen.

Me88, en heeft het geholpen om wat meer te geven?

Saar, leuk dopen. Wel heftig om nu al een feestje te geven toch.

Meiden vinden jullie het slecht van mij dat ik best wel zin heb om weer te gaan werken. Al is het maar voor het ritme:)

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh leuk joh, wel handig als ze na elkaar kunnen zwemmen. Carnaval is eind februari toch?
    Het was niet echt een feestje hoor. Even koffie met een broodje. Dienst begon 17.00uur en kwart voor 8 was iedereen weg. Zijn een uurtje geweest ofzo. Maar 't is sowieso vrij inspannend zo'n dienst.
    Nee hoor niet gek. Al moet ik er niet aan denken om te werken. Wil niet weg bij de kids haha huismus. Geniet er zelf veel te veel van;)

5. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @Saar: Ik heb de geweven doek van Bykay (de denim). Tricot doek vond ik niks.
    Gefeliciteerd met de doop!

@Prutske: We hebben hem 150 gegeven maar na precies 4 uur had meneer alweer honger, helaas!
    Snap heel goed dat je wel weer aan het werk wilt, even wat voor jezelf en je eigen ding kunnen doen.
    Vind het jammer dat ik nog geen werk heb en ook nog geen uitzicht op een baan!

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Saar
    Wat vervelend dat de wond weer is open gegaan.
    Wel goed dat je naar de HA bent gegaan hoor! Dat had ik ook gedaan, moet er niet aan denken dat het gaat ontsteken ofzo. Gelukkig kon het geen kwaad

Wat leuk dat Jefta gedoopt is:D
    Snap dat je wel versleten was gister.
    Hier wordt N. niet gedoopt, wel in dubio gezeten maar de laatste jaren ga ik nooit meer naar de kerk, heb ook geen geloofsbelijdenis gedaan en dat moet wel wil je, je kindje kunnen dopen.
    N. moet dus later zelf maar de keuze maken ze wordt wel met het geloof opgevoed, dus dan kan ze later zelf bepalen wat ze er mee wil

@Prutske
    Heerlijk s'nachts doorslapen, ik kan niet wachten haha
    Wat goed van F, dat scheelt je een hoop werk en luiers ;)

@Bailief
    Vervelend dat de kinderarts zo haastig leek.
    Zou het spugen van de medicatie gekomen zijn?
    Is de spruw wel over nu?

@LA85
    Wat vervelend dat uk een huilbaby is, is er geen rede voor gevonden voor het huilen??
    Ik hoop dat het snel wat rustiger wordt. Echt respect voor hoe je het allemaal doet! N. is heel makkelijk maar moet er toch niet aan denken om het alleen te doen, echt petje af voor jou!!
    Misschien een draagdoek proberen? Dat hij dan wel slaapt en dan heb jij je handen vrij

@Me88
    Ik wil ook nog steeds een draagdoek, maar dat knopen...is het echt makkelijk?? Zit er een boekje ofzo bij?
    En wat vond je het verschil tussen de bykey en de tricot??
    Ik heb namelijk een tricot op het oog ;)
    Wel via MP want vind het zonde als het me toch niet bevalt

Nou hier...waar moet ik beginnen;);)
    Sinds vrijdag gestopt met Johannesbroodpitmeel en wat denken jullie....
    Ze spuugt niet meer;) ook geen klachten van maagzuur meer te zien, waar ze eerst echt duidelijk opboerde en dan ging gillen is er nu niets...
    Ja, af en toe een mondje melk eruit, soms vloeibaar en soms meer kwark achtig maar volgens mij is dat redelijk normaal.
    Mn wasmachine staat gewoon stil:D:D
    Ik weet echt niet wat het is geweest, misschien gewoon tijdelijk even niet lekker gezeten ofzo?? Ik heb de kinderarts maar afgebeld dr net want ja..weet niet wat ik er nu moet gaan doen, als het weer begint bel ik wel weer
    Maar...volgende probleem is er al weer:(:(
    Sinds zaterdagavond pakt N. mn borst niet meer:(
    Zaterdagavond echt een drama, ze had zo'n honger en ze hapte gewoon niet aan, op een gegeven moment waren we natuurlijk beide onwijs gefrustreerd. Ik heb toen eerst een potje zitten janken en ben vervolgens maar gaan kolven en dit met vingervoeden gegeven, ze moest toch drinken zo'n honger dat ze had
    Heel de nacht ook problemen terwijl ze duidelijk honger had, echt happen op dr handjes kluiven, en mn pink at ze ook op.
    Dus ik steeds mn pink erin totdat ze echt goed zoog, dan pink eruit en snel mn tepel erin gepropt, niet zoals het hoort maar het werkte wel:D:D

Gister overdag ging het eigenlijk weer best goed, nog wel moeite maar uiteindelijk hapte ze wel aan en gisteravond weer een drama..
    Weer moeten kolven en na een beetje gegeven te hebben (er kwam niets uit :() weer aan de borst geprobeerd en toen lukte het.

Afgelopen nacht en ook vandaag gaat het best goed, niet zoals het geweest is maar ze hapt. Ze komt nu ook om de 2 uur.
    Ikzelf begin te denken dat het een productieprobleem bij mij is in de avond. Al een paar avonden vind ik mn borsten echt leeg aanvoelen en ook met kolven de laatste 2 avonden komt er met moeite 50 cc uit, totaal uit beide borsten na een half uur kolven
    NU komt ze vandaag wel vaak, leg dr ook iedere keer aan, dus ik hoop dat het bijtrekt en anders ga ik vanavond gewoon ieder uur maar een paar minuten kolven. Werkt het niet dan de lactatiekundige maar inschakelen. Was/ben echt verdrietig ervan...het gaat zo goed en nu opeens niet.. Zo erg..heeft ze zo'n honger maar pakt ze gewoon niet pfff....en dan ook een vriend die het niet begrijpt..
    "Dan haal je morgen toch gewoon kunstvoeding ":x:x:x
    Grrr.......dus maar even duidelijk vertelt gisteravond hoe ik erover denk
    geen gezellige zondag dus haha, maar goed ik denk dat hij het woord kunstvoeding voorlopig niet meer in zn mond durft te nemen:D:D
    Vandaag ook wel iets meer spugen maar goed, ze drinkt nu ook heel vaak, en ook niet echt gemakkelijk dus is wel te verklaren, Ikzelf ben ook gewoon gespannen als ik dr nu aanleg, bang dat het weer niet lukt.
    Gelukkig ging het net echt goed, dus hopelijk volgende ronde weer wat meer vertrouwen

Maar verder gaat alles goed:D:D:D
    Ben echt blij dat het vele spugen over lijkt te zijn.
    Geen Nutriton meer, geen last van dr maagzuur, echt heel fijn:D
    Dr net lekker in het zonnetje gewandeld:D

Gistermiddag heb ik voor het eerst de honden weer uitgelaten, geen succes:( Ze trekken niet echt maar snuffelen wel en iedere keer als er spanning op de lijn stond, trok het in mn buik dus helaas... voorlopig toch nog maar even niet doen

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Oh zaterdagavond weer op mn werk geweest.
    N. even showen en een hapje eten, was toch wel weer fijn om er te zijn, voelde echt raar na zo'n tijd ;)
    Maar ik kan nog niet zeggen dat ik zin heb om weer te gaan werken haha

Wel zin om onder de mensen te zijn, de boel daar weer op te pakken etc etc maar N. achter moeten laten:( ik vind het echt verschrikkelijk...

Dus ja..voelt wat dubbel wel zin om te werken maar dan N. meenemen:D:D
    We zien wel hoe het gaat, hopelijk slaapt ze tegen die tijd wat langer en als ze straks ouder is komt ook de tijd dat ze van 19 uur tot 7 uur slaapt dus ja, als ik dan van 16 tot 23 werk hoeft ze me niet echt te missen

8. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat nu.
    Ik herken het wel, Jens pakte na 4 dagen mijn borst ook niet meer. Geen idee wat het is geweest. Hoop voor jullie dat het snel weer beter gaat.
    Wel heel fijn dat het spugen bijna over is. Mondjes doen ze allemaal wel een beetje volgens mij.

Ik heb zaterdag beide doeken geprobeerd.
    Tricot moet je eerst knopen en daarna je kindje erin doen. Dit was geen succes, omdat Jens meteen begon te spugen doordat ik em toch een beetje moest bewegen om hem in die doek te krijgen.
    Met een geweven doek doe je kindje er al eerder in en knoop je hem daarna af.
    Een geweven doek kan je ook langer gebruiken.
    Bij mij zit er inderdaad een boekje bij met alle soorten knopen, die worden stap voor stap uitgelegd.
    Ook staan er op youtube veel filmpjes (als je FWCC intypt krijg je er heleboel).
    Knopen lijkt lastig maar ik vind het reuze meevallen.

9. nono

nono Niet meer actief

Me88, fijn van die draagdoek! Heb er ook wel aan zitten denken maar verder niet in verdiept.

Saar, wat fijn dat je een mooie dienst hebt gehad! Nu weer rustig aan doen..

Staffie, fijn dat ze in ieder geval niet meer spuugt! Wat was dat een narigheid.. Vreemd dat ze de borst ineens niet meer wilt, misschien inderdaad toch maar een deskundige gaan inschakelen als het niet beter gaat. Ze zeggen dat de productie 'savonds het beste op gang komt, maar merk hier ook dat ik dan minder afkolf .. hier werkt het dus niet zo dat 'savonds en 'snachts de productie het beste is. Kan mij voorstellen dat je N niet graag achterlaat.. wanneer moet je weer beginnen? (Al denk je daar natuurlijk het liefst niet aan.)

@hier, Amy doet het goed! Ik kolf fulltime zo'n beetje, alleen als ze huilerig is tussen de voedingen door dan leg ik haar aan, drinkt ze een klein beetje en dan valt ze vaak in slaap.. Bevalt mij goed zo! Echter drinkt ze nog steeds 100cc, meer wil ze niet en krijgen we er ook niet in.. Ik kolf per keer zo'n 150-170cc af.. gezien ze maar 100 drinkt hou ik elke keer over.. dus ik doe het overgebleven maar in de vriezer..... kan ook moeilijk de hele koelkast vol met melk hebben staan terwijl ze het eigenlijk niet af kan drinken zo. Sinds een paar dagen gebruiken we een Dr. brown fles en infacol tegen buikkrampjes.. werkt goed! Ze was eerst constant aan het drukken en had ze last, maar dat is allemaal minder geworden.. ze word er tenminste niet meer wakker van. :)

Morgen naar consultatiebureau.. ben benieuwd. :)

Bijgevoegde bestanden:

10. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Vrolijke meid! :)
    Waarom drinkt Amy bijna niet aan de borst en kolf je bijna alles?

11. nono

nono Niet meer actief

Vooral 'snachts was het drama, het leek alsof ze er niet genoeg uit kreeg en wou daarom om het uur drinken. Ik ben op aanraden begonnen met afkolven voor de nacht, dat beviel mij zo goed dat ik ook overdag kolf. Sinds ik ging afkolven voor de nacht sliep ze gerust een 3 uur door (Nu een 4-5 uur).. het was op gegeven moment echt niet meer vol te houden dat ze om het uur wou drinken.. heb dat een anderhalve week volgehouden en toen had ik het gehad.

12. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Nono, knap meisje. Em ik vind het super knap dat je alles kolft. Mooi toch dat je meer kolft dan dat ze wil drinken. Heb je een flinke voorraad.
    Fijn dat het beter gaat met de infacol. Hier werd daar bij f de ontlasting heel dik van
    Vandaar dat wij nu meteen op de cinababy gegaan zijn.

Me, jammer dat het niet hielp om wat meer te geven. L at de laatste fles niet super. Dus nu krijgt hij om 19.00 uur 150/5 en om half elf 120/4. Om kwart over zeven pas wakker. Alleen vannacht even een speentje gegeven met ern paar druppels cinababy.

Staffie, op het wegbrengen op zich zit ik ook niet echt te wachten hoor. Maar ik weet van bij f dat dat wel goed komt. Natuurlijk is er bij mij nu wel hrt besef dat dit v de Laatste keer is met zo'n kleintje.

Wat vervelend dat je kleintje zo slecht asnhapt. Hopelijk gaat het alweer een stuk beter. Wel fijn dat je geen jhbpm meer hoeft te geven en dat er toch niet meer gespuugd wordt.

Saar, oh gelukkig geen echt feest. Carnaval is nu de eerste week van maart en dat wordt een heftige week. Dan moet ik weer gaan werken. F naar de psz en met 2 kinderen gaan zwemmen.

Bailief, hoe gaat het nu? Nog steeds een goed gevoel bij je keuze?

Zo even naar mijn werk er belde een collega dat hij een cadeautje voor ons had dus dat gaan we ophalen. En even kletsen. Van het cadeau is een mannelijke collega waar ik niet heel veel mee werk. Had buiten een kaartje niks vrrwacht dus super leuk.

Verder heb ik het idee dat mijn omgeving denkt dat er niks verandert is voor mij omdat ik een vlotte bevalling heb gehad. Niet altijd leuk want ook voor ons is het een hele verandering en heeft de bevalling echt wel wat gedaan met mij.

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hoi meiden, druk gekletst hier :)

Staffie, wat fijn dat het nu zo goed gaat met N.! Ben blij voor jullie! Heel jammer dat het wandelen met de honden zo tegen viel, hier gaat het wel als ze de neusriem om heeft. Misschien is dat een idee voor jullie? Kan me voorstellen dat je liever N. meeneemt naar je werk ;) kon het maar!

Saar, wat leuk dat Jefta gedoopt is, fijn dat alles zo mooi verlopen is.

Me88, lekker he een draagdoek! Ik heb ook een geweven draagdoek, vind het echt een uitkomst. Die van mij kun je trouwens ook van te voren knopen, maar ook nadat je kindje erin zit. Meerdere manieren, voor nu gebruik ik nog de manier van van te voren knopen, vind ik makkelijker.

Prutske, fijn toch dat je zin hebt om weer te gaan werken ;). Je normale leven oppakken. Leuk ook dat die collega een cadeautje heeft voor jullie! Heel vervelend dat mensen denken dat er niks veranderd is. Natuurlijk is er heel veel veranderd en heeft de bevalling heel veel gedaan met je. Sommige mensen hebben erg weinig inlevingsvermogen...

Nono, heel knap dat je het zo vol houdt met het kolven, is denk ik ook wel echt een motivatie voor jezelf als je zo'n goede productie hebt.

Hier, ik sta nog steeds achter mijn keuze om te stoppen met het kolven :). Ik had geloof ik echt weinig want mijn productie is al gestopt. Ik heb maar 2x hoeven afkolven en toen was het gestopt. Af en toe lek ik nog een paar druppels maar dat is niks.

Verder baal ik ontzettend van hoe ik er nu uit zie. Ik weet dat de bevalling pas 4 weken geleden is, maar die buik... het ziet er echt niet uit. Een normale broek kan ik ook niet aan terwijl ik al wel weer terug zit op mijn startgewicht. Ik wil zo graag die buikspieren trainen en sporten maar het kan en mag nog niet...

Gisteren naar het CB geweest en I. doet het supergoed! 3280 gram en 49,3 cm :)

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Oh die is heel mooi dat doek. Waarschijnlijk denk ik er ook te lastig over, maar ik krijg altijd op mijn kop als ik iets knoop van mijn lieve man. Die is jarenlang scout geweest dus ja die kan heel goed knopen. Ach ja ik ga vanmiddag eens de draagzak proberen, kijken of ik het kan verdragen. Als je het niet probeert weet je het ook niet he?!

Staffie: Ah hoe kan het nou dat ze niet meer aan de borst wil? Is ze geschrokken of spruw ofzo? Hopelijk word het snel beter. Heb je evt. een tepelhoedje geprobeerd? Je was al begonnen met het oefenen van flesjes toch, kan het ook aan liggen. Maar mannen ook... Ik zat pas 's nachts ook er even doorheen en dan zegt ie ook even niet wat ik wil horen. Haha we zijn ook wel lastig met onze hormoontjes. Oh geen honden meer uitlaten nee. Je hebt dus toch ook nog wel iets last... Ik kan wel weer redelijk bukken enzo. En tillen van Hanna gaat ook wel goed, zolang ik niet moet indraaien. In de auto zetten is nog wel lastig. Maar goed was wel van plan om weer auto te gaan rijden dus dan moet ik wel.
    Klopt dat je belijdenis moet hebben gedaan. In principe doe je bij de doop ook weer een soort belijdenis. Zijn best wel moeilijke beloftes ook vinden wij. Maar we doen ons best. N kan zich zelf altijd nog volwassen laten dopen toch?

Nono: Wat een knap en lief meisje. Ziet er heerlijk zoet uit. Fulltime kolven is ook wel heftig, knap hoor! Wie weet gaat ze het toch nog weer lekker oppakken. Wel lekker dat ze nu in ieder geval iets langer doorgaat.

Prutske: Oh dat valt laat, hopelijk de winter niet meer dan. Heb je al een outfit? Of doen jullie er niet zo aan? Lijkt me ook wel even spannend zo'n kleintje wegbrengen.. Ik deed het pas met 5 maanden en dan voor 2 uurtjes, ben echt een kneusje wat dat betreft:) 't Is maar goed dat ik niet werk haha. Leuk van je collega dat hij er toch aan denkt dan. Wat vervelend van je omgeving. Lekker laten kletsen dan. Wel raar. Van 1 naar 2 is toch echt wel anders hoor. En een bevalling schijnt 1 van de heftigste dingen te zijn in het leven. Zijn vrouwen die er PTSS aan over houden dus hoezo is het niet ingrijpend.

Bailief: Wat goed dat je nog steeds zo achter je keuze staat, dan was het de juiste beslissing. Ook lekker dat het afbouwen zo weinig tijd heeft gekost. Kan best een tijdje duren totdat het nadruppelen helemaal over is. Wat doet I het goed. Geef die buik de tijd. Sowieso is je lichaam veranderd door de hele zwangerschap (bredere heupen enzo). Maar die buik trekt zich vanzelf terug. Duurde bij Hanna ook best eventjes. 't Is 9 maanden op en 9 maanden af he?!

Mondjes teruggeven: Is vrij normaal hoor. Zolang het er niet uit schiet of gutst is het vrij normaal.

Melkproductie: Krik je het beste s nachts op. 's avonds kan het zijn dat je een vrij lage productie hebt en dan gaan de kids clusteren, dus komen ze vaker. De nachtvoedingen zijn juist goed voor je productie. Daarom is het eigenlijk ook niet zo positief als kinderen super snel doorslapen aangezien je productie nog niet stabiel is. Nu moet ik zeggen dat ik daar bij Hanna niet heel veel last van had. Als het te weinig werd had ze een regel dag en nacht en was het weer goed.

Hier vanmorgen kraamvisite. Heel gezellig. We worden zo verwend. Jefta's kast ligt bomvol. Oud collegaatje kwam direct na de geboorte met 3 plastic tassen vol kleding van haar zoontje en een kennisje kwam ook met 2 plastic tassen met kleding. Ik hoef voorlopig niks te kopen. Ik ben de meisjeskleding van Hanna aan het verkopen. Ik ga niet alles bewaren. Op z'n vroegst ben ik over 4 jaar weer zwanger als er niks door de pil heen gebeurt in de tussentijd. Ik bewaar alleen wat in de kleine maatjes dat voor elk seizoen kan. En alle unisexdingen ook trouwens. Behalve alles met vlekken. de eerste pakjes gaan in hun gedenkdoos samen met wat kleding die ze veel aan hebben gehad. Kraamdossier gaat er ook in en alle kaarten. Kan ik ze wat leuks meegeven als ze gaan trouwen ofzo.

15. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Me88
    Idd helemaal niet aan you tube gedacht haha
    Denk dat ik het toch maar ga doen:D

@nono
    Wat een vrolijk meisje:D:D
    N. begint nu ook steeds meer te lachen, zo gezellig:D
    Nee hier al vanaf het begin niet veel in de avond hoor, terwijl s'ochtends mn borsten wel op springen staan haha
    11 maart is mn verlof afgelopen:(

@Prutske
    Ik hoor van vriendinnen ook vaak na een 2e zwangerschap, dat iedereen ervan uit gaat dat het veel minder zwaar is, ook veel minder hulp aangeboden krijgen dan bij de 1e en zelfs minder kraamvisite en kaartjes...erg jammer want een 2e is net zo bijzonder en misschien zelfs nog wel zwaarder omdat je al een kindje heb lopen

@Bailief
    Ja zo'n neusriem hebben we ook maar dan is het nog niet echt te doen om alle 3 mee te nemen, want dan wordt er altijd 1 onterecht gecorrigeerd als de ander wil snuffelen. Dus gewoon nog maar ff geduld...ik loop wel weer met ze als het warmer weer wordt hahahaha

Het kan best snel gaan hoor je buik.
    Ik zag het ook kansloos in, en hoewel ik nog niet op mn begin gewicht ben (hoef ik ook niet meer ;)) ziet mn buik er pas de laatste 2 weken beter uit en kan ik zelfs mn normale broeken weer aan, wel hangt er nog veel vel maar hopelijk train ik dat er nog wel af

Fijn dat I. zo goed groeit!!

@Saar
    Ik was idd bang voor spruw maar kan niets in dr mondje ontdekken, ze zit wel sinds het weekend heel veel met dr handjes in dr mond en veel kwijlen maar ik zie niets vreemds vanbinnen
    Geschrokken, niet dat ik weet, zo bij zo niet aan de borst.
    Ja mannen pfff...soms zegt ie echt precies het juiste hoor maar niet altijd haha, en wat je zegt de hormonen zijn hier ook nog flink aanwezig ;)

Heerlijk dat je zoveel kleertjes krijgt, ik heb ook echt veel gehad van vriendinnen, dat is het voordeel dat ik zo laat was, hun zijn al klaar zeg maar dus komt alles hierheen haha
    Leuk dat je een bewaarbox gaat maken, dat ga ik hier ook doen. Mn moeder heeft het ook gedaan dus ik heb ook nog kleertjes van mezelf en mn babyschoentjes, hydrofielen enz enz echt heel leuk om allemaal nog te hebben:D:D
    Hier bewaar ik nog wel alles, of in ieder geval wat ik leuk vind en nog mooi is, heb ook pakjes gehad die ik niet zo vind, heeft ze ook nog niet gedragen, dus dat doe ik wel weg, al het andere bewaar ik voor misschien een zusje ;) en anders krijgt mijn zus misschien nog een meisje?

Hier
    gelukkig wil ze de brost weer:D:D:D
    echt zo blij haha, wel sinds gister al aan het clusteren??
    echt om de 2 uur soms om het uur willen drinken. Ook vanacht niet langer dan 3 uur er tussen, ik merk dan ook wel dat mn borsten echt wel voller aan gaan voelen, dus ik denk toch dat het misschien te maken had met een productie dip??
    Omdat de kraamzorg tegen me had gezegd veel drinken en melk/yoghurt nemen zorgt dat je productie beter is dus ik gister enthousiast 2 kommen cruesli met yohurt op, griesmelpudding en 2 koffieverkeerd gedronken. Weer lekker boterhammetjes met choco pasta en wat gebeurd er vanacht en vanochtend??
    Juist...een en al spugen:( weer hele golven, zelfs in 1 uur tijd 2x een shirt moeten verschonen omdat ze gewoon doorweekt was...

Het weekend heb ik dus helemaal geen melk op (hou er niet zo van en moet het echt in huis hebben om het te nemen), afgezien van wat boter op mn brood, en ze heeft niet gespuugd.
    Nu dacht ik met boodschappen doen dat ik echt weer meer melk moet nemen..en ze spuugt alles onder. Zou er dan toch een verband zijn??

Ik neem het nu in ieder geval niet meer, kijken hoe het gaat, en dan ga ik zaterdag ofzo weer lekker aan de yoghurt en chocopasta, dan moet het duidelijk zijn.

Vanmiddag begonnen aan het opruimen van alle kado'tjes, kleertjes en kaarten maar schoot natuurlijk niet op met om het uur voeden;)
    Hopelijk morgen verder, want dan kunnen de nieuwe kleertjes ook de kast in ;) hoop spulletjes ook voor als ze wat groter is, dus wil het nu ff goed uitzoeken, en per maat netjes in een box zodat het straks zo gepakt kan worden als ze uit maat je 56 is.

Kreeg vandaag alvast een preview van de foto's van de shoot, het 2e deel haha ze zijn bijna klaar dus ben echt benieuwd naar de rest.
    Echt newborn is het niet meer want ze kijkt al veel te helder uit dr oogjes haha

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie, wat een prachtige foto's en een prachtig meisje. Vind het ook wel weer mooi dat ze zo helder kijkt. Heeft ze geen KMA? Je zou kunnen proberen het per product op te bouwen dan kun je zien waar ze last van heeft... Fijn he al die gekregen kleren ik zei al tegen manlief dat we t/m maat 68 niks hoeven te kopen, misschien wat shirtjes met korte mouwen als meneer heel hard groeit... Fijn dat ze je borst weer pakt.

17. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Dank je wel:D
    Kan niet wachten op de rest, we hebben ook foto's gemaakt met dr knuffelbeer, dat wil ik dan iedere maand doen en straks ieder jaar

Ja daar ben ik ook bang voor Saar KMA, dus maar even mee experimenteren, gelukkig niet zo erg, want ik hou ook niet van melkproducten (uitgezonderd chocolade haha) :D:D
    Eet het echt verplicht sinds mn zwangerschap

Hier ook veel tm 68, een vriendin heeft een dochter die is nu 9 maanden en zit nu in 74, als dat te klein is komt het naar mij enz enz enz
    echt super fijn!! Natuurlijk vind ik niet alles leuk en mooi, maar het leukste haal ik eruit, bewaar nog wat voor nood en de rest kan ik altijd weer weggeven

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh super leuk idee met die knuffelbeer. Ik zou het blijven doen tot haar 18e;) Chocolade is dan ook een probleem, maar misschien is het wel de yoghurt met name. Als jij een tijdje dat niet hebt gegeten en daarna weer 2 bakken. Handig is dat he?! Er is vast wel iemand die het ook fijn vind om zo wat te krijgen. Ik verkoop nu alleen de spullen die ik zelf heb gekocht van Hanna. Alles wat ik heb gekregen zit ook in een vuilniszak. Heb 2 mensen uitgerekend in de omgeving over 1,5 maand dus heb nu een zak meisjes en een zak jongenskleding.

19. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik hoop dat ze het zo lang wil, op de foto haha
    maar lijkt me erg leuk voor in het trapgat eerst iedere tree een maand en straks iedere tree een jaar:D:D

Kleertjes die ik nu niet mooi/leuk vind geef ik ook maar weg bij de kringloop ofzo of ik moet iemand tegen komen die het nodig heeft.
    In de familie en vriendenkring heeft iedereen al oudere kinderen, en niet echt baby's meer in de planning denk ik.
    Al het mooie/goeie bewaar ik voor een volgend kindje en anders idd ook maar proberen te verkopen

20. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland

Deel Deze Pagina