Prutske: Oh hahaha ja ook nog een eindje dus. Hier toch min. 5 kwartier. We moeten het eens een keer doen. Was er mooi weer voor de afgelopen tijd. Wij zijn lekker in het bos geweest 2e kerstdag. He bah wat naar. Gelukkig was je op tijd. Oh heeft hij een giga ei op zijn hoofd? H heeft dat nu ook al een paar keer gehad (uit bed gevallen) zo vervelend. Hopelijk blijft hij zo helder. Ja is wel gek hoor zo'n groot bed en dan zo'n klein mannetje. Hij ligt ook elke keer overdwars in bed zonder deken. Slaapzak vind ik allen niet zo handig in het bed.
L heeft ook geen slaapzak meer aan. Vind ik niks in het grote Bed. Dus toen het van de zomer warm was. Uitgelaten en niet meer terug gepakt. Eerste week idd ook vaak overdwars hier. Maar nu ligt hij eeigenlijk al best wel stil. Hopelijk bij jullie ook snel
Nee ik vind dat ook echt eng. Hij vindt het nogal leuk om erin en eruit te gaan en andersom Maar dochter bleef op een gegeven moment ook beter onder de deken liggen hoor. Het valt me alles mee.
Jullie ook de beste wensen! Jens slaapt nu ook al een tijdje in een groot bed. Hij blijft ook niet goed liggen en heeft dus wel een slaapzak aan (met een zomerdekbed). Denk dat hij zonder slaapzak continu zn bed uit zou komen.
Haha hij zou je kunnen verbazen. Gisteren heeft J alle kasten leeggehaald en vandaag al niet meer. Vanmorgen lag hij ook netjes te wachten in zijn bed. Vanmiddag stond hij bij de deur te wachten. Dus goed 'afgericht'.
Hoi dames, Allereerst de beste wensen voor iedereen! Dat 2016 een heel mooi jaar mag worden Moet stiekem wel lachen om al die streken van jullie kleintjes En 't is me wat.. iedereen bulten van het vallen behalve die van mij. Die valt, probeert zich op te vangen met zijn handjes maar schiet 9 vd 10 keer door waardoor hij met zijn mond en tanden tegen de grond vliegt. Dus ook 9 vd 10 keer een bloedlip. Allebei zijn voortanden missen inmiddels een stukje.... Tja.. Trouwens, gaan jullie kleintjes ook al geregeld naar de kapper? Z heeft heel lang nauwelijks haar gehad.. afgelopen maand is hij voor het eerst naar de kapper geweest voor een stoer jongenskoppie Was goed gegaan, de kapster was geduldig en heel aardig, maar Z vond het maar niks en heeft de hele tijd op mijn schoot gezeten Z is overigens sinds halverwege deze week niet helemaal lekker. Hij heeft last van zijn kiezen (laatste set mist nog) en nu heeft ie dus al een paar dagen nauwelijks honger.. en dat beetje dat ie eet komt er aan de onderkant zowat gelijk weer uit. De luier houdt het niet tegen, zo dun is het, loopt gewoon langs zijn benen. Dus elke keer romper en broek helemaal smerig, 3 outfits per dag gemiddeld :/ Vind het maar zielig voor hem, dat sip gezichtje als ie weer vies is.. Maar ik weet zo snel niet wat ik er verder aan kan doen. Ik bied hem vaak banaan aan, en soms eet ie ook een hele banaan op, maar zijn ontlasting blijft waterdun. Ik heb me voorgenomen om als er niks veranderd is komende maandag, toch maar even de HA te bellen om te horen of er iets is dat ik hem kan geven. Ik weet dat het met de kiezen te maken heeft maar de hele tijd diarree is ook niet prettig. Wat is jullie ervaring hiermee?
Wat sneu dat hij telkens op zijn gezicht valt. Jens gaat al vanaf dat hij 5 maanden is naar de kapper. Het laatste jaar wordt hij samen met papa om de 5 weken geknipt. Jens zn haar groeit recht naar voren en dat ziet er niet uit als het langer wordt haha. Wij hebben een thuis kapster en zetten Jens in de kinderstoel voor een filmpje, dan vindt hij het allemaal prima. Herkenbaar van de dunne luiers. Jens heeft er ook al even last van. Dacht inderdaad ook aan de kiezen, maar met oud en nieuw heeft Jens alles onder gespuugd. Denk toch een buikgriep. Hij at ook dagen slecht. Net gelukkig weer bijna een hele boterham op. Drinkt Z. wel goed? Vocht is natuurlijk erg belangrijk als hij zo leegloopt.
Kapper: weet niet wanneer we begonnen zijn, maar hij moet nu elke 6-8 weken naar de kapper. Dure bedoening een jongen Hier heeft J ook een stukje van zijn voortand af door een val. Gelukkig gaan die tanden er allemaal nog uit. Dunne ontlasting heeft meneer niet, maar als hij kiezen krijgt weigert hij fruit te eten. Zo gek. Dus wij zitten nu in de ik-eet-geen-fruit fase. Dan zit ik in de dan-krijg-je-ook-geen-koekje-fase
@kapper: is het bij jouw kapper zo duur Saar? Ik moest afgelopen keer 7,50 betalen. Als ik zijn haar zo zie dan vermoed ik dat hij begin februari weer geknipt moet worden. Dus elke 2 maanden 7,50. Ik weet eigenlijk niet of dat veel is of niet. De kapper heeft het wat opgeknipt en er wat laagjes in gedaan van achter en ik durf daar zelf echt niet aan te gaan knippen.. Z is weer opgeknapt Nog steeds geen kies te zien dus misschien was het toch een virusje. Nu heeft hij elke avond last van nachtmerries (het is altijd wat hè haha). Huilend wakker en dan roept hij heel zielig "mama waar ben je". Ik haal hem elke keer uit bed en troost 'm gelijk maar soms is hij zo overstuur dat het echt een tijdje duurt voordat hij rustig is. Bailief hoe gaat het met jullie? Binnenkort de operatie toch?
Ik kom even zwaaien! Ik lees wel mee maar alleen via mijn telefoon en dat vind ik wat lastig om goed te reageren op alles. Daarnaast ben ik ontzetten druk op het moment. Praktisch elke avond aan de studie en toch behoorlijk wat zorgen om I. We hebben het adviesgesprek van de Integrale Vroeghulp gehad en zijn hier voor nu niet echt verder mee gekomen. De kinderarts adviseerde om I de komende 4 maanden probiotica, visolie en nog wat supplementen toe te dienen om te kijken of haar gedrag verminderd als ze minder ziek is. Hier zijn wij het niet mee eens, gedrag is al begonnen toen ze 11 maanden was en nauwelijks ziek was. De gedragswetenschapper heeft geconstateerd dat haar gedrag in diverse categorieën (adhd, autisme, odd en nog 2 andere) zorgelijk hoog is. Wij zijn doorverwezen naar ambulante hulpverlening. Deze zouden mij tips moeten geven en gaan I opnieuw observeren voor langere tijd om te kijken of haar gedrag echt zorgelijk is. Hier moet wel eerst een indicatie voor geregeld worden. Ik ben niet tevreden met de uitkomst, had gehoopt dat er bij zo'n zorgelijke uitkomst sneller en adequater gehandeld zou worden. Nu eerst op naar de operatie. Die is op 17 februari. Hij zou eerst op 12 januari zijn maar dat was de enige dag waarop het adviesgesprek kon plaatsvinden dus daarom verzet. Achteraf heb ik er spijt van want I is weer ontzettend verkouden en aan het hoesten. Ik reageer binnenkort even uitgebreid op jullie!
@Bailief: Tjonge zeg, eigenlijk dus nog niet veel wijzer geworden.. is er geen mogelijkheid voor een second opinion zodat jullie misschien een verkorte wachttijd/ sneller de indicatie kunnen krijgen voor de ambulante hulpverlening? Als het gedrag er al was voordat ze last had van het ziekzijn vind ik het ook vaag klinken. Overleggen de kinderarts en gedragswetenschapper niet? Ik ben een leek op dit gebied maar het klinkt me zo raar in de oren dat er alleen gesproken wordt over supplementen en aankijken door de kinderarts terwijl de gedragswetenschapper vrij duidelijk is in zijn bevindingen. Ik kan me je frustratie voorstellen. Dikke knuffel voor jullie drietjes! XDoo en Nono.. hoop dat alles goed gaat met jullie
Hoe gaat het met iedereen? 30 januari ben ik bevallen van onze dochter Mila Jens moest even wennen, maar komt nu regelmatig kusjes en een aai geven.
me88: Hoe gaat het met je? Gewend aan het moeder zijn van 2 kids? Hier vandaag weer begonnen met zindelijkheidstraining. Gaat best goed. Nu deze week doorzetten. Hij heeft vanmorgen 3 kleine ongelukjes gehad maar deed vervolgens de rest op de wc. Vanmiddag gaat het tot nu toe goed. Zelfs na 1,5 uur slapen was hij droog. Hoop echt dat hij doorzet.
Hoi meiden, Wat is het hier weer snel rustig geworden. Me88, Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Mila! Wat een prachtige naam! Die heb ik ook in mijn hoofd gehad voor onze dochter maar de naam lijkt helaas teveel op de naam van mijn vriend. Hoe gaat het met Mila en Jens? Hij is vast een hele goede grote broer! Zigzag, hoe is het met jou? Saar, wat goed dat de zindelijkheidstraining tot nu toe best goed gaat. Hoe is jouw aanpak? Gelijk de luier de hele dag uit? Hier alleen een toevalstreffer op de wc gehad haha, daarna niet meer. Maar dat komt nog wel. Hoe is het verder bij jullie? En bij jullie Prutske? Hier is het eindelijk wat rustiger. Mijn studiepunten heb ik nog niet binnen maar ik ben nu in afwachting van beoordelingen waarmee ik de benodigde punten zou moeten halen. I. is vorige week geopereerd. Haar neusamandel is verwijderd en er zijn buisjes gezet. Helaas werd ze diezelfde nacht nog flink ziek. Ze heeft 5 dagen hoge koorts gehad en sterkt nu langzaam aan. Ze heeft nog maar erg weinig energie terwijl ze eerst de hele dag door aan het rennen was. Nu is ze al aan het hijgen als we net 2 minuten aan het lopen zijn. Heel erg sneu want het frustreert haar enorm. Inmiddels heb ik ook het e.e.a. erdoor gekregen wat betreft de Integrale Vroeghulp. Ik heb na het adviesgesprek snel laten weten dat ik het er niet mee eens was en een verwijzing naar Kentalis wil omdat I. gewoon echt geen enkel woord kan. Het heeft even geduurd maar ze hebben besloten dat I. inderdaad naar Kentalis kan voor een audiologisch onderzoek. Helaas is de vooraanmelding door de Integrale Vroeghulp nog steeds niet gedaan, daar zit ik al twee weken achteraan. Daarnaast is er een wachttijd dus voordat we terecht kunnen zal het eind april zijn. Hopelijk eerder natuurlijk... In de tussentijd heeft het CB ons verwezen naar logopedie omdat er snel actie ondernomen moet worden. het CB spreekt nu van een ernstige spraak- taal ontwikkeling en omdat I. haar eigen gebarentaal ontwikkeld heeft/verder aan het ontwikkelen is, is er toch wat spoed bij geboden. Ook heb ik I. van haar kinderdagverblijf af gehaald. Er was steeds een andere leidster en dat gaat helemaal niet goed, I. kan daar erg slecht tegen. Ook had ik het idee dat de leidsters niet goed weten hoe ze om moeten gaan met een peuter die qua bepaalde dingen nog echt niet op peuter niveau zit. Dat is voor I. niet leuk maar voor de leidsters daar ook niet makkelijk. Ik ga nu op zoek naar een gastouder en hoop uiteindelijk via Kentalis een verwijzing naar een mkd te krijgen. Dat was het wel weer even Fijne avond meiden!
Me88: gefeliciteerd! Wat zijn die 9 maanden snel omgegaan zeg! Leuke foto hoor van je 2 kleintjes! Balief: Hoop dat I snel aansterkt! Fijn dat de operatie op zich wel goed is verlopen. Wat vervelend dat je zelf steeds achteraan moet zeg. Maar goed.. even volhouden en dan heb je uiteindelijk (hopelijk) ook wat. Saar: Wauw! Hij plast dus ook al op het toilet? Wat knap! Ik ben met Z ook begonnen omdat hij het zelf aangaf. Niet het plassen maar wel de grote boodschap doet hij doorgaans op de wc. Hij heeft laatst nog last gehad van zn laatste set kiezen die doorkwamen en toen had hij heel dunne ontlasting die hij niet tegen kon houden. Hij geeft het zelf nog niet echt aan, maar ik ken zijn gezichtsuitdrukking en gedrag als hij moet dus dan vraag ik hem of hij snel even naar de wc wil en dan stemt hij altijd ermee in Vind het overigens wel een beetje gedoe als ik eerlijk ben Soms doet hij ook toevallig een plasje, en afhankelijk van hoe hij zit plast hij soms net over de rand van de zitverkleiner waardoor zijn broek nat wordt. Heb tegenwoordig altijd een reserve broek bij me Hoe doe jij dat met J?
Bailief; Wat heftig joh. Hopelijk knapt I snel op. Hier gaat de luier idd de hele dag uit. Is wel heftig vooral het slapen dan zeg maar. Hij gaat gewoon niet slapen. Zigzag: J zit ook op de zitverkleiner en ik druk zijn piemeltje gewoon onder het randje. Hier zit er een wat verhoogde boog op de zitverkleiner, kan ik hem onderhaken Hier nog geen grote boodschap. POtje staat wel in zijn slaapkamer 's middags. Maar gisteren een voltreffer in zijn onderbroek, heerlijk.. Fijn dat hij al poept op de wc. Dat is ideaal! aangeven komt hier langzaamaan. Ik vraag gewoon aan hem of hij moet plassen of niet en als hij ja zegt ga ik met hem plassen en op bepaalde tijden waarvan ik weet dat hij anders in zijn onderbroek plast. Ik ben nog wel een paar weken zoet hoor, maar als hij het eenmaal doorheeft is het zoooooo makkelijk.
Bedankt voor de felicitaties! De eerste weken waren best pittig. Mila heeft verborgen reflux en huilde enorm veel. Daardoor minder (bijna geen) aandacht voor Jens waardoor hij ging klieren. Nu zijn we de voedingen aan het indikken en gaat het al een stuk beter. Jens is gelukkig niet jaloers en vindt zn zusje erg lief. Wij zetten Jens elke keer als we hem verschonen op de wc. Hij plast dan altijd. Hij geeft het alleen nog niet aan wanneer hij moet. Als het allemaal wat rustiger is hier wil ik wel gaan oefenen met hem. Bailief Beterschap voor I.
Wat naar zeg. Hopelijk gaat het nu helemaal de goede kant op. Zwaar geweest zeker? Fijn dat Jens haar lief vind. Is toch altijd maar afwachten hoe ze reageren. Hier gaat het prima met zindelijk worden. Gisteren volledig droog, maar toen ging hij elk uur/anderhalf op mijn verzoek naar de wc. Dan vroeg ik zullen we plassen en dan wilde hij wel en kwam er ook een plas. Vandaag laat ik het hem aangeven. Hij geeft het aan, maar dan zit er ook een druppeltje in zijn onderbroek, maar goed dat is op zich geen ramp. Gisteren was hij zelfs na 2 uur slapen droog, dus ben benieuwd hoe dat straks is. Vanmorgen 1,5 uur weggeweest en dat ging ook prima. Poepen doet hij lekker in zijn luier 's ochtends als hij wakker wordt