Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek heropend.

2. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Hoe is het met iedereen?

3. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Hier 2 pittige maanden achter de rug. Mila heeft heel veel gehuild en was continu onrustig. Merkte dat ze zich niet lekker voelde.
    Ondertussen via de kinderarts over op Pepti (dieetvoeding voor kindjes met koemelkallergie).
    We hebben nu een ander kind, slaapt beter en is vrolijk als ze wakker is. Helaas drinkt ze veels te weinig en groeit ze bijna niet dus daar zijn we nu nog mee bezig.

Heb me de afgelopen tijd erg schuldig gevoeld tegenover Jens. Gelukkig kan hij heel goed zelf spelen, maar had graag meer tijd en aandacht aan hem gegeven.
    Ondanks dat het dus nog niet helemaal lekker loopt zijn we nu toch een paar dagen naar het Heijderbos.
    Jens heeft de tijd van z'n leven. Elke dag zwemmen, naar de Jungle Dome, kinderboerderij en nu lekker een uurtje met papa op een skelter door het park.

Hoe is het met jou Zigzag?

Bijgevoegde bestanden:

4. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Hoi Me88! Leuk wat van je te vernemen!
    Wat fijn dat het nu met de nieuwe voeding wel goed gaat met M! Pittig is dat he, als zo'n kleintje de hele tijd huilt (kan het me nog steeds heel goed herinneren van de tijd dat Z een baby was). Misschien is M's maagje gewend geraakt aan mindere hoeveelheden en kan dat nu langzaam opgebouwd gaan worden. Een maag kan immers beetje bij beetje wat rekken.

Wauwww! Wat is J gegroeid, hij ziet er al zo groot uit! Ik zie Z nog altijd als een kleine uk. Nu is hij ook wel klein van stuk, misschien dat het ook daardoor komt. Hopelijk hebben jullie met z'n allen een paar fijne dagen, J heeft in ieder geval genoeg leuke dingen te doen daar als ik het zo hoor :)

Wij gaan toevallig komend weekend ook een paar dagen weg. Ik kijk er naar uit en zie er tegen op tegelijk. Mijn lichaam gaat echt voor geen meter.. op dit moment vind ik het zelfs slechter gaan dan eind vorig jaar. Ben sinds mid januari eigenlijk nooit langer dan 2 dagen niet verkouden, grieperig of echt goed ziek geweest. Dat werkt echt op mijn gemoedstoestand.. merk dat ik heel snel prikkelbaar ben en ik veel minder kan hebben dan normaal. Nu ja.. nog even en ik weet niet eens meer wat normaal is. Voel me daarover ook schuldig naar Z toe. Die kijkt soms naar me en vraagt dan "ben je ziek mama?" en als ik nee zeg is zijn volgende vraag "ben je moe of voel je je gewoon niet lekker?".
    Hoe dan ook, ik probeer door te douwen komende paar dagen en hopelijk gaan we het heel gezellig hebben met z'n twee :) Het zal de eerste keer vliegen zijn voor Z, vliegtuigen vind hij interessant dus hoop dat hij als we moeten instappen nog even enthousiast is als nu :D Ik heb hem een eigen koffertje gekocht, eentje van Trunki waar hij op kan zitten. Ikzelf vind hem helemaal leuk! (hij ook denk ik zo, hij gaat er nu al mee door de woonkamer soms).
    Verder niet zo heel veel nieuws..
    In mei zal hij nog een dagdeel naar de psz gaan. Nu gaat hij 1x per week, na de meivakantie 2x als het goed is (ben gisteren gebeld dat er plek is). Hij vind het heel leuk op de psz, dus ben blij dat er zo snel nog een plekje vrij is gekomen voor een 2e dagdeel.

Vraag me trouwens af of de rest hier ook nog eens komt kletsen. Ik zag dat het topic gesloten was :$ en heb beheer toen gevraagd om het te heropenen.

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hoi meiden 😄

Dat is lang geleden!! Schaam....
    Ik ben ook.zo onwijs druk geweest...
    Maar inmiddels verhuisd, 33 weken zwanger en vandaag m'n laatste dag werken 😄😄

Morgen een weekendje weg en dan vanaf dinsdag laatste dingetjes doen voor de komst van onze 2e dochter 😍

Zal van de week wat uitgebreider reageren dan heb ik vast weer meer tijd

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Heerlijk even eruit. Fijn dat het nu de goede kant op gaat. J wordt al een hele vent zeg.

Zigzag: Ook al lekker weg. Lees ik het goed dat je gaat vliegen? Ga je naar het zonnetje? Niet schuldig voelen hoor. Ik ben ook super moe en probeer de kids gewoon te geven wat ik kwijt kan. Soms is dat een dag erg weinig, maar dan knuffel ik wel lekker met ze op de bank etc. Gewoon je momenten pakken met je kind!

Staffie: Wauw wat onwijs gaaf zeg, gefeliciteerd. Ben je nog shoots aan het doen met N?

Hier gaat het z'n gangetje. Ik blijf erg moe en ik heb nu veeeeel te veeel gedaan. Dus ik lig lekker elke middag op bed. We zijn ook een midweekje weggeweest pas lekker zwemmen en spelen. Even aandacht voor elkaar. J is helaas nog niet poepzindelijk, maar hij laat altijd eerst een heleboel scheetjes en dan zet ik hem op het potje. Meestal gaat het goed. Plaszindelijk gaat echt fantastisch. Kan lekker dagjes weg zonder plasbroeken. Nog 1,5 maand en dan gaat hier de oudste naar school, we hebben er zin in.

7. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    hoi hoi ben ik ook nog eens.

Saar, wat goed al bijna zindelijk. Hier nog niet hoor het interresseert meneer helemaal niks.
    Wat vervelend dat je steeds moe bent. Is daar een rede voor?

Zigzag, Wat fijn even op vakantie. Maar wat ontzettend vervelend dat je steeds maar een paar dagen fit bent.

Me, Niet echt een fijne start gehad met jullie kleintje dus. Gelukkig nu wat beter. En groeien gaat vast snel komen. Wat is jullie manneke al een grote vent zeg.

Staffie, GEFELICITEERD met je zwangerschap. En al bijna uitgerekend. Lekker vrij van de zomer. Geniet ervan.

Bailief, hoe is het bij jullie allemaal?

Hier, De afgelopen maand was hier ontzettend heftig. Mijn schoonvader heeft twee weken doorgebracht op de PAAZ afdeling. Dit kwam door een bij/nawerking van medicijnen. Gelukkig slikte hij deze al niet meer. Hierdoor viel er wel een oppas adres weg en was er een hoop stress en door de opname en door het feit dat we vanalles moesten regelen.
    Helaas klik ik niet met mijn schoonmoeder en heeft dit ook tot een paar uitbarstingen geleid. Ze nam het mij, alleen mij, kwalijk dat de kindjes niet op bezoek kwamen in het ziekenhuis.
    Uiteindelijk heeft opa de kindjes maar 5 dagen niet gezien. Toen mocht hij een middag naar huis en zijn we op bezoek geweest.
    De beslissing om niet naar het ziekenhuis te gaan met de kids hebben wij samen gemaakt. Om twee redenen: het bezoekuur was alleen van zeven tot negen in de avond. Dan gaan de mannen hier al naar bed. Zeker de oudste heeft dat nodig nu hij naar school gaat.
    Tevens vinden wij het ook niet echt een omgeving voor kleine kinderen. Opa deed niet echt raar maar er zitten daar wel meer patienten die ze kunnen zien toch.

Over naar de betere berichten.
    L gaat sinds deze maand naar de psz en hij heeft het ontzettend naar zijn zin daar.
    Hij is wel ontzettend druk. Gaat ook maar zeer zelden meer een dutje doen s middags omdat hij anders s avonds niet gaat slapen.
    Vorige week een flinke bult op zijn voorhoofd die alle kleuren heeft gehad. Nu weer een sneetje boven zijn oog er omheen ook weer blauw geworden. tis een echte jongen. Kan niet wild genoeg gaan.
    F kan sinds een tijdje fietsen zonder zijwielen. Al heel wat rondjes gemaakt.
    Hij doet het op school ook heel goed. Gaat met veel plezier. 9 mei oudergesprek. Ben benieuwd wat de juf te zeggen heeft. Voor ons gevoel gaat hij goed in de ontwikkeling maar wij hebben geen vergelijking natuurlijk.

Met mij gaat het eigenlijk heel goed. Ik ga 3 keer per week sporten en werk 24 tot 30 uur per week. Hiermee functioneer ik ook thuis het beste. Lekker doorgaan maar. Al komt er nu even alle stress en vermoeidheid van de afgelopen weken uit. Af en toe maar even een potje janken en weer door. En eens een keer vroeg naar bed.
    Gelukkig heb ik een hele lieve collega/ vriendin.
    En nog een paar hele goeie vrienden die altijd voor mij/ons klaar staan.

8. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    @Saar: hoe is het nu bij jullie? Heerlijk zeg dat hij plaszindelijk is! Ik denk dat ik hier ook moet gaan doorzetten anders is het moment misschien voorbij. Poepzindelijk is Z wel, maar alleen als we thuis zijn. Ergens anders durft hij niet.. en wordt hij panisch.

@Prutske: L is een brokkenpiloot als ik het zo hoor! Lekker op onderzoek uit haha Alles zelf doen zeker? Hier ook zo eentje. Neee niet helpen ik wil het zellluuuff doen! :D

@Bailief: hoe is het bij jullie?

Wij zijn terug van een paar daagjes weg. Het is eigenlijk heel goed gegaan, kan niet anders zeggen. Hebben het gezellig gehad :) Ik merkte wel dat ik steeds meer hyped up werd in plaats van rustiger. Sliep slechter en slechter. De dag nadat we thuis kwamen de hele dag ziek geweest, overgeven etc. Denk dat ik mezelf te hard gepusht heb, en op een gegeven moment breekt mn lichaam dan en kan ik niet meer. Ben heel vroeg naar bed gegaan en dat heeft wel geholpen :) Nu nog wel wat duizelig en bij vlagen misselijk maar we pakken het normale leventje weer op. Over twee maandjes nog een keer, maar dan zitten we bij het strand dus dat is ook al weer heel anders dan een citytrip.. ik zal dan meer relaxen en niet meer van hot naar her rennen :D

9. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Zigzag, ook lekker genieten en uitrusten hè

L is inderdaad een brokkenpiloot. Van de week was man het gras aan het maaien dus even de trampoline op de stenen gezet. Meneer viel er natuurlijk af. Grote schaafwond op zijn voorhoofd. Neus en lip kapot. Amai wat een gezicht.

En l heeft nu ook bedacht dat hij op de wc gaat plassen voor een sticker. Nu weer maar even doorzetten

10. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Wat leuk Prutske! Z ging al vaker plassen en poepen op het toilet, maar als we dan 's middags weg gingen deed ik hem altijd een luier aan en dan plaste hij weer in de luier. Vandaag dag 3 dat hij zonder luier is.. zelfs al even snel naar de winkel geweest en dat ging goed. Hij geeft het zelf aan als hij moet plassen, al een hele tijd.. maar dus alleen als we thuis zijn. Vond dat het nu tijd werd om door te pakken dus vandaar dus ook maar luier uit nu ;)

11. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Wauw super goed zeg!!!!!!!!

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Prutske: Wat heftig zeg. Heeft je man niet gepraat met zijn moeder? Hopelijk is er niet weer zo'n opname nodig. ik snap je helemaal hoor, je wilt je kleintjes toch ook nog wel ergens voor beschermen en de bezoektijden zijn ook niet te doen. Wat heerlijk zeg jij hebt nu een ochtend je handen vrij of gaat L als je aan het werk bent? Die blauwe plekken etc. herken ik wel. Jongens denken volgens mij pas na nadat ze iets doen:D Hoe gaat het met het plassen op de wc?

Zigzag: Klinkt heel leuk je vakantie. Ben je helemaal opgeknapt? Knap hoor 't is toch altijd nog even een hele tour die zindelijkheid, maar als het eenmaal goed gaat heb je er zoveel gemak van!

De vermoeidheid komt waarschijnlijk doordat ik in een neerwaartse spiraal ben terecht gekomen en daardoor steeds minder conditie heb gekregen. Daardoor kost alles steeds meer energie en wordt je steeds vermoeider. Nu ben ik al 3 maanden aan het sporten en ik merk dat ik wel wat sterker wordt en makkelijker herstel. Hier gaat het steeds beter met de zindelijkheid. Plassen gaat sowieso niet meer mis. Poepen is sinds deze week echt een stuk verbeterd. Hij zegt niet dat hij moet poepen, maar hij zegt wel ja of nee als het vraagt en hij poept af en toe zelfs op de wc. Dan zegt hij dat hij moet plassen en dan komt er meer. Ook wil hij niet meer met wc verkleiner. Dus dat is super makkelijk. Aankomend weekend gaan ze een nachtje logeren bij mijn schoonouders en wij gaan een nachtje weg. Ik ben de kids zo zat. Ze zitten elkaar constant in de haren. H is echt toe aan school. Nog een maandje volhouden:D Maar mijn man vond het wel en goed idee als ik nog even op adem kon komen.

13. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Saar leuk wat van je te horen (lezen)! Wat fijn dat het sporten lijkt te helpen! Zelf heb ik ook gedacht om toch maar - tegen advies van familie in - wat te gaan sporten af en toe.. ik weet het namelijk niet meer (niks helpt dus). Er is weer wat gewicht af in plaats van bij dus niet bepaald een goede ontwikkeling, maar ik merk dat het me steeds minder doet. Beetje "ik zie het wel, of niet.. ook prima" modus.
    Hey, toch maar met z'n tweetjes even ertussen uit, en niet alleen? ;) Waar gaan jullie heen?

Hier: sinds begin vorige week de luier uit. Eerste dag heb ik hem zelf vaak gevraagd of hij moest plassen/poepen - geen ongelukjes die dag. Tweede dag heb ik het aan hem overgelaten. 's Ochtends keek hij heel beteuterd toen hij een plas deed in zijn broek, en er ook een plasje op de grond verscheen. Was de allereerste keer ;) Gekke ervaring voor hem natuurlijk. De rest van de dag ging het goed - wel nog 1 keer een paar druppeltjes in zijn onderbroek, toen riep hij snel dat hij moest plassen dus de rest op de wc. Sindsdien geen ongelukjes meer gehad, maar ik vraag hem (vooral als we niet thuis zijn) geregeld of hij naar de wc moet omdat nu eenmaal niet altijd een wc voorhanden is dus als er wél een is, dan graag gelijk even plassen. Gisteren met de trein geweest en dichtbij de invalide wc een plaatsje gezocht zodat we snel konden gaan als hij het aangaf (2x dus haha).
    Voor de nachten doe ik hem wel nog een luier aan. En af en toe als hij heel moe is en toch overdag nog een half uur slaapt, doe ik hem voor de zekerheid ook nog een aan. Voorlopig vind ik het prima zo.. merk wel dat ik het nog steeds spannend vind en elke keer als we de deur uit gaan hoop dat hij niet hoeft te plassen :p Gek eigenlijk.. onze kindjes worden groot zeg.. poepluiers had ik al een tijd niet meer (altijd op de wc met verkleiner), maar nu ook geen plasluiers meer overdag.. waar gaat de tijd naar toe?!!
    Vandaag een lekker zonnetje.. heerlijk naar buiten toe straks!

14. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Hoe is het met iedereen?

15. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hier alles goed. Lekker druk met vanalles. Soms iets te druk. Op het moment gemiddeld 30 uur aan het werken. 3 keer per week soorten. De oudste begonnen met zwemles. En een vriendin van mij gaat in september trouwen dus ook nog bezig en vrijgezellenfeest te organiseren.

Hoe is het bij jullie zigzag?

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zigzag: Lekker he het luierloze leven. Vervelend dat het zo pp en neer gaat met je gezondheid. Hopelijk breken er weer betere tijden aan!

Prutske: Klinkt als 'lekker' druk. Zwemles is inderdaad ook zoiets.. ik wacht met H totdat ze 5 is en dan starten we na de zomervakantie. Eerst maar een jaar naar de basisschool.

Hier een drukke week gehad. Met de verjaardag van onze oudste. Die gaat dinsdag naar school. J heeft naar alle waarschijnlijkheid Pfeiffer... die stort soms ineens in en gaat dan liggen op de bank. Ook opgezette klieren. Ik ga maar niet bloedprikken, omdat ik denk dat dat een drama is en waarvoor. Hoop dat hij snel opknapt in ieder geval.

17. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Joh, wat lees ik nu Saar? Pfeiffer? Jemig, dat zou vervelend zijn zeg.. Pfeiffer heeft doorgaans een lange nasleep. Ik weet niet of ik zou willen "afwachten".. denk dat ik toch de tests gedaan zou willen hebben om zekerheid te hebben (ook zekerheid dat het niks anders is). Hoop hoe dan ook dat J snel zich weer beter voelt!
    Hoe is het H bevallen op school? En hoe is het voor jou?

Prutske: Klinkt lekker druk en actief ;)

Hier: Z is wat ziekjes, ik twijfel of ik hem naar de psz moet laten gaan of niet omdat hij vannacht een paar keer wakker was. Verstopte neus weer eens. Ik heb van die kinderneusdruppels maar ik heb niet het idee dat ze werken?! Vorige keren had ik een spray, dat leek beter te gaan maar die was nu uitverkocht bij de apotheek dus de druppels maar gekocht. Vind het vervelend voor hem.. hij is echt om de 3 weken verkouden al sinds hij baby is. Ik merk dat hij zijn mond heel vaak open heeft (ook de enkele weken per jaar dat zijn neus niet dicht zit). Weet niet of dat verder nog ernstige gevolgen kan hebben maar echt normaal lijkt het me niet omdat hij dus eigenlijk altijd door zijn mond ademt ipv door zijn neus.

Met dit kwakkelweer probeer ik soms maar dingen te verzinnen om binnenshuis te doen.. gisteren parapluutjes gemaakt met papieren bordjes, rietjes en verf. Die hangen nu op de muur. Volgende keer als het buiten giet nog een wolk met wolbolletjes maken en dan kan die er ook bij :p
    Wat doen jullie kleintjes zoal binnen als het echt vervelend weer is? Z puzzelt bij vlagen graag. Zijn favoriet momenteel is eentje met een bouwplaats op.

Bailief, Nono, XDoo, hoe is het bij jullie?

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zigzag: Prikken heeft voor mij nu echt nog geen meerwaarde. Vind wel dat hij tegen eind juni minder moet snurken e.d. anders ga ik terug. Bloedprikken met een klein kind is toch een drama. Een kind pakt het ook heel anders aan als een volwassene he?! Die gaat niet over z'n grenzen, een volwassene wel. Ik deed H meestal gewoon naar de psz. Gaat het niet dan bellen ze wel. Behalve als ze echt koorts hebben of moeten overgeven natuurlijk.
    Met slecht weer ga ik vaak ook gewoon naar buiten. Regenlaarzen aan en gaan. Verder lekker bouwen met de duplo, kleuren etc. Heel leuk.

H zit zo ongeveer te slapen op de bank met een frikadel in haar hand haha. Die is gesloopt. Maar ze is heel enthousiast en heeft het heel erg leuk gehad. Morgen weer!

19. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Zigzag, hier gaan/ gingen ze dan ook gewoon naar de psz.
    maar wel vervelend dat hij steeds niet lekker is.

Saar, er wordt dus genoten op de basisschool? De vermoeidheid herken ik wel. Das was hier ook. En nog wel eens.
    En wat j betreft. Ik snap wel dat je niet wil laten prikken. Ik hoop dat het snel beter gaat met hem.

Slecht weer, hier gaan we dan verven, kleien, blokken bouwen, op de wii, of we kijken een film.

Hier, de rust keert terug. Even geen overuren maken maar gewoon werken. De kindjes zijn ook wat rustiger nu. Alles zijn gangetje nu. Heerlijk. F. Heeft gisteren zijn derde zwemles gehad en mag naar het volgende groepje. Die gaat als een speer.
    L. Moet nog steeds wat wennen op de psz. Vooral aan het feit dat hij echt niet zijn zin krijgt.

En Hoe gaat het met de andere dames?

20. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Met Z zijn snotneus gaat het nu wat beter, de grote slierten snot blijven weg. Ben ook opgehouden met de neusspray (ook omdat je die maar kort mag gebruiken). Dit weekend wat uitjes gepland omdat zijn bio vader langskomt en vanmiddag gaan we er ook een paar uurtjes op uit. Hopelijk verloopt het allemaal soepeltjes, de afgelopen dagen was ik heel onrustig maar vandaag is dat gevoel gelukkig helemaal weg :)
    Jullie nog plannen voor het weekend?

Deel Deze Pagina