Hoe gaat het met J, Saar? Al wat beter? Heb je zelf nu ook wat meer rust? Prutske, de eerste knutselwerkjes al op de ijskast hangen? Bailief, weten jullie al wat meer? Hoe gaat het met jullie? Staffie: inmiddels al bevallen? Of moet je nog even.. de tijd gaat zo snel dat ik niet meer precies weet wanneer je uitgerekend was/bent Nono, Me en XDoo, weet niet of jullie nog meelezen soms - hoop dat aan jullie kant alles goed gaat
Ik lees af en toe nog wel mee, maar weinig tijd om overal op te reageren. Het gaat hier nog steeds niet helemaal goed met Mila. We zijn veel tijd kwijt om haar voldoende te laten eten, bijna wekelijks naar het ziekenhuis en ik werk weer 3 dagen per week. Zodra het hier rustiger is kom ik weer meepraten.
hee meiden alweer hele tijd geleden. ik heb nog niks van jullie terug gelezen maar als ik binnen kort eens doen. nu ik eindelijk weer een pc heb. hier gaat het goed. S gaat sins 19 mei naar psz. en dat gaat erg goed. als ik hem binnen gebracht hebt drukt die mij de deur uit en zegt die mama huis. hij was erg toe aan iets anders dan alleen met zn moeder te zijn. we zijn onder tussen helemaal gewend aan de nieuwe woning en is nu echt ons huisje. met mij en mn vriend gaat steeds beter. sins paar maanden zijn we gestrart met realtie therapie en dat begint wat verheldering te geven aan onze relatie. veder doe ik sinds tijdje peuterzwemen dat vind S helemaal leuk. en gaat die 1x in de week naar zn vader als ik ga paardrijden. ik denk dat dat wel was..
@XDoo: Wat fijn zo'n positief bericht te lezen! Heb geregeld aan je gedacht. Leuk dat S het zo naar zijn zin heeft op de psz, altijd een fijn gevoel dat ze plezier hebben als je weggaat. Bij Z op de psz zijn soms kindjes die enorme huilbuien hebben als papa/mama weggaan. Z heeft het gelukkig nog nooit op een huilen gezet. Ik zeg gelukkig omdat ik weet dat ik het dan moeilijk zou vinden om hem daar te laten Lekker zo'n uurtje voor jezelf lijkt me, even iets doen wat je leuk vindt (paardrijden) @Me: Wat heftig! Hopelijk gaat het snel beter! Hier: we zouden eigenlijk komende week een paar dagen richting zee gaan.. maar ik voel me de hele week al zo belabberd moe dat ik heel erg twijfel. Ik zou op het moment liever gewoon thuis blijven.. Waarschijnlijk dauw ik gewoon door en gaan we toch.. ook omdat Z zich zo erop verheugd heeft Verder; het bezoekweekend 2 weken geleden was een fiasco met als kers op de taart dat Z's bio vader ons bij een station dumpte 180km van huis. Stond ik dan met een huilende peuter, tassen (we waren in een hotel blijven slapen dus had vanalles mee) en autostoeltje. Z was onder de indruk en heeft toen hij eenmaal rustig was de hele treinreis naar huis geen woord gezegd en zich stevig aan mij vast gehouden. Voor mij is het nu einde verhaal, contact is niet meer in het belang van Z dus áls zijn vader nog contact opneemt (heb niks meer gehoord sinds dat hij ons dumpte) zal ik het negeren. Hopelijk komt er nu eindelijk rust.
Prutske: Oh heerlijk met L haha. Krijgt hij thuis altijd zijn zin dan nee grapje. Fijn dat je wat minder hoeft te werken. Wat lekker dat het zo goed gaat met zwemles. Hopelijk vlot een diploma. Inmiddels 4 weken op school en het gaat goed hoor. Nog steeds wel moeier, maar niet extreem. Nog 2 weken te gaan en dan is het 6 weken vakantie. Kijk er best naar uit Me88: he wat vervelend en naar zeg. Hopelijk gaat het snel beter. Xdoo: Klinkt positief meid. Fijn hoor. Zigzag: Wat heftig zeg. Hopelijk krijg je wat rust nu en trekt hij (voorlopig) niet meer aan de bel. Heeft hij Z ook erkent? Logisch dat je moet bent, want je krijgt gewoon een dauw na. Ga je nog weg? Hier gaat het allemaal z'n gangetje. J kreeg 1,5 week geleden de hand voet mond ziekte. At 4 dagen eigenlijk niet door de blaren en ontstoken tandvlees in zijn mond. Heel sneu. Gelukkig is hij er weer redelijk door. Hij slaapt nog wel graag. Gisteren naar het Nijntjemuseum geweest. Een museum kun je het niet echt noemen, maar wat was het leuk. Daarna bij de MC wezen eten en het feest was compleet. Komend weekend gaan de kinderen 2 nachten logeren. Wij blijven zelf gewoon thuis, maar kunnen even een paar dagen volledig onze eigen gang gaan. Over 4 weken vertrekken we voor 3,5 week naar Karinthie. Echt heel veel zin in en ben al rustig spullen aan het verzamelen.
@Saar: Nee hij heeft Z niet erkend. We zijn nu 3 weken verder en nog steeds geen teken van leven gehad van zijn kant dus misschien maak ik me te druk en blijft het gewoon stil nu. Hier beide ziek; Z begon zondag met snotteren en dat is alleen maar erger geworden. Nu heeft hij er een nare hoest bij waar hij ook een paar keer per nacht wakker van wordt. Hopelijk is het snel weer over. We zijn net terug van vakantie, Z vond het strand geweldig! Ben zelf ook erg blij dat we toch gegaan zijn. Genoten van de zeer aangename temperatuur, zonnetje, lekker eten.. en gewoon even niks "moeten". Vond het jammer toen we weer naar huis moesten. Zou zo graag nog eens gaan.. maar mijn laptop ging kapot eerder dit jaar dus moest een nieuwe en ik moet een aantal dure dingen nog vervangen (fototoestel, telefoon etc) dus ik denk dat het er dit jaar niet meer in zit.
Ik up deze even om te voorkomen dat het topic weer gesloten wordt Iedereen aan't genieten van het zonnetje? (okay, het is hier vandaag bewolkt maar de temp is aangenaam) Wij blijven deze zomer gewoon thuis, maar gaan wel nog 2 nachtjes ergens in NL logeren samen met een familielid
Hoi meiden, Hoe is het met iedereen? Ik lees veel positieve zindelijkheidsberichten, wat goed!! ZigZag, ik schrok van je bericht hoe de vader van Z. jullie gedumpt heeft! Arme Z. en arme jij . Heel goed dat je nu geen contact meer wil om wille van Z. Volgens mij heeft hij meer dan genoeg aan een moeder die volledig voor hem gaat. Daar hoeft hij geen vader bij te hebben die hem zomaar ineens kan dumpen. Wat fijn dat jullie samen naar het strand zijn geweest! Ik wil dat I. ook zo graag een keer laten zien. Ik las dat Z. zoveel verkouden is en zijn mond open heeft. Als ik je een tip mag geven Echina Force! Dat heeft een wereld van verschil gemaakt bij I. Kan het ook gelijk merken als ik een dosering vergeet. Heb je al eens naar zijn neusamandel laten kijken? Op basis van I. haar open mond stuurde de kinderarts ons door naar de KNO arts. Die constateerde een vergrote neusamandel. Leuk dat jullie nog ergens in NL gaan logeren! Saar, volgens mij zijn jullie nu op vakantie. Geniet ervan! Wat fijn dat H. nu eindelijk naar school kan en dat het met de vermoeidheid steeds wat minder wordt. Is J. ondertussen weer helemaal de oude? Wat naar, pfeiffer! Prutske, druk met werk lees ik! Is het allemaal een beetje te doen? Las ik nou goed dat het om 3 soorten werk gaat of ging dat over wat anders? XDoo, fijn te horen dat het bij jullie beter gaat. Me, wat heftig van M.! Hopelijk krijgen jullie het snel rustiger. Ik heb niet genoeg terug gelezen denk ik om te weten wat er aan de hand is maar dat ga ik na mijn bericht even doen. (Heb 2 pagina's teruggelezen) Ik wilde jullie uiteraard ook even een update doen van hier. Al zullen een aantal van jullie al aardig wat op het forum hebben gelezen . I. Haar ontwikkeling gaat absoluut niet zoals het hoort. Ze is momenteel op bijna alles vertraagd tot sterk vertraagd. Ze kan niet praten (het moment dat zij gericht mama gaat zeggen gaat geloof ik één van de mooiste momenten zijn ) haar motoriek is vertraagd, sociaal-emotioneel heeft ze een behoorlijke achterstand, nouja eigenlijk op bijna alles wat je je kunt bedenken. Maar haar taalbegrip is vooralsnog wel voldoende! De verdenkingen gaan steeds meer richting ASS. Een diagnose krijgen we nog niet. Er is nog zoveel niet bekend en de gedragsdeskundige van het MKD heeft de betreffende testen nog niet bij haar uit kunnen voeren. We zijn bezig met gebarentaal, picto's, logopedie, fysiotherapie en dan 4 ochtenden in de week het MKD. I. Heeft het super naar haar zin op het MKD. Ze weet precies wanneer ze daarheen mag en dan staat ze ook al vroeg in de ochtend klaar met haar tas. Ze heeft er een vriendje en een vriendinnetje. Dat meisje en I. zijn helemaal gek op elkaar, net een Siamese tweeling . Fysio vindt ze ook erg leuk. Logopedie helaas niet. 5 minuten is de max dat ze het volhoudt. Waarschijnlijk omdat daar iets van haar gevraagd wordt wat ze echt niet kan en niemand weet nog hoe we haar wel kunnen leren praten. (Even voor het idee, dierengeluiden kan ze ook niet) dat is dus eigenlijk heel sneu. Maar ondanks alles is ze heel vrolijk en lief. Ze is uiteraard sneller en heftiger gefrustreerd dan menig andere peuter maar dat is logisch. Zoals jullie misschien al wel verwachten op basis van dit verhaal zal I. ook niet naar het reguliere basisonderwijs gaan. Best een klap toen ik mij dat besefte. Maar nu ben ik er best blij mee. Zij heeft dat nodig en ze kan het krijgen, dat is alleen maar hartstikke fijn. Nu nog hopen dat ze tot die tijd op dit MKD kan blijven, dit heeft zo'n positieve invloed op haar. Wij zijn trouwens al op vakantie geweest. Een midweekje CP. Klinkt leuker dan het was . I. was zwaar overprikkeld vanaf dag 1 en we hadden haar uit haar ritme en structuur gehaald. Dat uit zich in veel huilen, schreeuwen, agressie. Niks aan te doen. We zijn wel de volle midweek geweest in de hoop dat ze de positieve momenten die er ook waren, bij zich mee zal dragen.
Hey Bailief, ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik had inderdaad het e.e.a. gelezen op het forum. Petje af hoe jullie je best doen voor jullie dochter! Lijkt me frustrerend voor haar dat ze jullie snapt maar (nog) niet kan duidelijk maken wat ze zelf bedoelt. Hopelijk gaat het steeds beter met gebaren en picto's. Wat lief dat ze zo hecht is met een vriendinnetje! Hier vooralsnog geen echte vriendjes/vriendinnetjes. Een vriendin van mij heeft een dochtertje van ongeveer dezelfde leeftijd en Z is altijd enthousiast als ik zeg dat we naar hen toe gaan maar er komt geen handje vasthouden aan te pas Wat jammer dat CP een tegenvaller was, klinkt erg pittig. Dankje voor de tip; ik ga het straks ook meteen kopen. Een van de dingen die ik aaaaltijd in huis heb is een voorraad aan neusspray, hoestdrank, sinaaspril. Z vliegt er doorheen. Vandaag en gisteren geen snot en hoest, misschien gaat het nu weer een paar dagen beter Hier op zich alles wel ok. Z heeft momenteel weer last van driftbuien. Hij kan zich zó boos maken als iets niet gaat zoals hij het wil. Hij kan rustig een heel half uur boos zijn, soms zelfs nog wat langer. Soms bijt hij ook, zomaar uit het niets (als je fijn aan't knuffelen bent met hem of hem een verhaaltje voorleest bijvoorbeeld). Weet niet wat ik daarvan moet denken.. Andere momenten/dagen is hij het liefste kind. Hoop dat het een fase is en dat het snel over is
ZigZag, wat vervelend dat Z zo erg boos kan zijn. Vooral dat lange volhouden lijkt me best frustrerend. Dat bijten is wel apart ja. Hopelijk is het inderdaad gewoon een fase. I vond het een maand geleden ook ineens leuk om mij te bijten. Bijvoorbeeld als we aan het knuffelen waren. Maar dat lijkt nu gestopt te zijn. Heb je de echina force nog gekocht? Die voorraad spullen herken ik maar al te goed 😅. Gelukkig heb ik nu al een aantal maanden de voorraad dicht zitten! Dankjewel . Het is een heel werk met I maar we zijn er wel een beetje in gegroeid nu. We weten toch niet anders. Dat is ergens nog ons "voordeel" denk ik. I kan nu een paar gebaren, ik ben zo trots! Ze kon al klaar, ja en nee, maar sinds dit weekend kan ze ook het gebaar van eten en van haren wassen . Ze "praat" dus! Ik moest trouwens vanmiddag zo lachen. Ze was boos op mij, ze rende naar haar kamer en gooide haar deur dicht 😂. Ik dacht dat die fase nog even zou duren
Hoi Bailief: heb de Echina Force inderdaad in huis gehaald - maar hoera ik heb het nog niet nodig gehad Wat goed dat I zo vooruit gaat met gebaren, reuze fijn om te horen (lezen)! Moest stiekem wel een beetje lachen dat ze de deur dicht had gegooid toen ze boos was. Hier doet Z dat ook af en toe.. maar hij speelt dan ook graag met deuren (ondanks deurstoppers). Heb hem al 100x gezegd dat niet te doen en dat hij zich pijn kan doen, maar hij wil niet horen. Twee dagen geleden was ik op de badkamer en hoorde ik opeens een schreeuw; zat ie met zijn voet vast onder de deur. Echt op een rotte plek een snee bovenlangs en iets tussen z'n tenen. Heb nog getwijfeld of het niet geplakt zou moeten worden maar ik heb het zelf gekoeld (was ook gezwollen) en de huid bij elkaar gehouden en het is netjes aan't genezen. En... hij heeft niet meer met de deuren gespeeld. En Z roept sinds een paar dagen bij alles waar hij geen zin in heeft om te eten dat het "vies" is. Moet er soms wel een beetje om lachen.. vaak eet hij uiteindelijk toch alles op en zegt dan met een glimlach dat ik goed gekookt heb Verder gaat alles zijn gangetje hier, vakantie bijna om. We gaan later deze week nog twee nachtjes in eigen land overnachten. Vraag me af hoe het met de andere dames is.. zeker nog van hun vakantie en de kids aan het genieten
ZigZag, dat is alleen maar goed dat je het nog niet nodig hebt gehad Ahh wat sneu van Z zijn voet! Maar wel een beetje eigen schuld dan . Hier kan ik ook blijven roepen dat ze dingen niet moet doen. Uiteindelijk doet ze zichzelf pijn en dan zegt die blik van haar al genoeg 😅 Hahah het is dus toch niet zo vies als hij je wil doen geloven. Gelukkig maar! Hoe waren jullie nachtjes weg? Heb je eigenlijk nog een beslissing kunnen maken met de winterjas? Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest is Wij hebben besloten voor een tweede kindje te gaan . Nooit gedacht dat ik dat nog zou zeggen want ik heb nog steeds een bloedhekel aan zwanger zijn en bevallen en er zit ook echt nog wel wat angst. Maar we gaan het toch proberen. Ik verwacht dat het nog wel even duurt voordat ik zwanger ben dus ik wacht rustig af.
heey dames, even een snelle reactie van hier. Ben heel druk op het moment met het bouwen van de bloemencorso voor komende zondag. Daarna vertrekken we dinsdag meteen voor een week naar Ibiza bailief, wat een leuk bericht. heel veel succes en plezier met het zwanger worden. Hopelijk op naar een zorgelozere zwangerschap!
Wat spannend Bailief! Hopelijk kun je ons binnen nu en een paar maanden goed nieuws komen melden Wat betreft de winterjas; ik heb een extra bij de Primark vandaan. Heb nu 2 jassen voor hem.. die van de Primark wordt denk ik zijn "speeljas". Het liefst wil ik nog een houtje touwtje jas voor erbij (niet blauw) en dan hoef ik niet meer naar jassen te kijken. Ik had op een site (iets van hippemamas) er een aantal zien staan maar volgens mij is die site verouderd ofzo. De jassen waar ze naar verwezen van bij bv de Zara kan ik bij de Zara nergens vinden, ook online niet. Beetje jammer maar ach, misschien loop ik er nog tegen aan. En anders ach, de 2 jassen wat vaker in de was indien nodig. Prutske: veel plezier op vakantie! Saar hoe is het bij jullie? Alles goed gegaan op vakantie? Heb vandaag afgesproken met een vriendin bij een speeltuintje. Lekker dat zonnetje overdag Dit weekend zou als alles normaal was het bezoekweekend zijn van mijn zoontje z'n vader, maar heb 0,0 van hem gehoord sinds dat "ramp-weekend" in juni en wat mij betreft is het ook over en uit. Maar ik merk dat ik onrustig ben en dat ik bang ben dat hij zonder aankondiging/uitnodiging gewoon op de stoep zal staan - hij heeft dat al eerder eens gedaan. Hoop echt van harte dat hij wegblijft en dat dit weekend zonder drama voorbij zal gaan.
Wat is het hier rustig.. hoop dat alles goed met jullie gaat Saar! Hier is alles rustig gebleven Vandaag denk ik een bankhang dag want Z is ziek.. heeft moeten spugen en heeft geen trek al lijkt hij zich wel al iets beter te voelen. Zelf ook goed verkouden en aan de Echina Force etc Bailief hoe is het met jullie?
Hoi meiden, Kennen jullie me nog Eindelijk weer eens de tijd genomen om op zp te gaan...vaak van plan geweest maar ja..kwam er niet van.. Vind het ook geen fijne site voor op mn mobiel n we hebben geen pc meer in huis dus dat werkt niet mee haha Ook best druk met 2 kinderen Maar nu een laptop, en een baby die steeds groter wordt en dus ook iets meer mama tijd Op 8 juni 2016 is onze 2e dochter geboren A.ngeline I.sabella G.wendelien Roepnaam Elisa 41 weken zwanger geweest, dat is gewoon een maand langer dan dat ik van N was haha N woog maar 2500 en E 4050 haha Dit keer wel een "echte" bevalling gehad, ingeleid en een niet loslatende placenta dus makkelijk en prettig was het allemaal niet...eigenlijk nog best traumaisch allemaal maar goed, dat verhaal komt misschien nog eens E was en is kerngezond en doet het super!! N is een hele grote lieve zorgzame zus, echt zo onwijs genieten van deze 2 meisjes Besloten dat onze kinderwens er nog steeds is, dus we starten deze zomer weer met het traject in de hoop een 3e kindje te mogen krijgen. Ik plaats nog wat fotos van de 2 meiden en ben erg benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat