Saar, wat leuk dat je zo verwend wordt en lekker zeg zo'n volle kast, kun je even mee vooruit en dan hoeft de wasmachine ook niet elke dag aan . Mag ik vragen wat de belijdenis inhoudt? Omdat je zegt dat het moeilijke beloftes zijn, ik vind dat wel interessant maar weet er eigenlijk niks van af. Is ook zo, 9 maanden op en 9 maanden af maar ik merk dat ik echt moeite heb om mezelf nu te accepteren. Komt ook omdat ik niks kan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend trots dat I. uit mijn buik gekomen is, maar ik ben nog nooit zo onzeker geweest over mijn lichaam als nu. Ik probeer ook steeds meer te wandelen, dat is een beetje beweging dat gelukkig wel kan en mag. Maandag heb ik de nacontrole in het ziekenhuis en ik ben van plan dat ook lopend te doen, in totaal een uurtje (heen en terug) denk ik dus dat is goed voor mij . Staffie, ik ben helemaal vergeten te reageren op dat de borstvoeding ineens zo slecht ging, wat balen zeg . Mannen zeggen altijd de verkeerde dingen op dat soort momenten, een handicap van ze . Gelukkig gaat de borstvoeding nu weer goed! Mij is trouwens verteld door de lactatiekundige dat melkproducten drinken/eten icm productie verhogen een fabeltje is. Oja met 3 honden is het ook wel erg veel, ach ja moeten ze nog maar even geduld hebben . Komt vanzelf wel weer! Wat een mooie foto's van N.! Echt een schatje, die met dat witte mutsje ook, zo lief! I. hoef ik geen mutsje op te zetten voor een foto want dan wordt het een huil-foto haha. Aandenken: ik ga de kaarten die we gekregen hebben in een boek plakken, mijn moeder had dat ook gedaan voor mij en ik vind het heel leuk om terug te kijken. Verder maak ik natuurlijk een fotoboek en ik ben nu bezig met het boekje ''baby's eerste jaar'' van Pauline Oud, ook leuk. Oja, ik wil ook nog haar geboortekaartje inlijsten samen met een pakje dat ze veel aangehad heeft en in het fotoboek wil ik ook van alles uit het ziekenhuis plakken. We hebben allerlei kaartjes waarop haar gewicht op dat moment genoteerd was maar ook bijvoorbeeld haar polsbandje. Misschien een beetje veel nu ik het zo opschrijf, haha. Maar ik vind dat heel leuk om te doen. Vanmiddag komt mijn schoonmoeder, ze komt voor het eerst in haar eentje en dat vind ik toch wel prettig. Ik ben benieuwd hoe het gaat en het aller belangrijkste: of ze Nederlands spreekt. Ik merk namelijk dat ik het verschrikkelijk asociaal en irritant vind als ze in mijn bijzijn in het Iraans gaat spreken over I. met mijn vriend. Gelukkig doet hij het dan meestal in het Nederlands (vergeet hij soms ivm automatisme). Maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat ik ook alles wil kunnen horen en begrijpen wat over I. gaat, ook moet ze Nederlands tegen I. praten, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken want nu voeren ze natuurlijk nog geen gesprekken .
Staffie: Nou gewoon verplichten Is leuk toch. Ik vind op zich die stoel ook wel leuk. Dan zie je je kindje echt groeien. Ik heb nog 2 mensen in mijn omgeving die zwanger zijn dus ik wacht het nog even af. Bailief: Doe eens rustig joh, een uur wandelen Poeh he dat doe ik nu nog niet eens. Al zou ik het misschien wel kunnen, ik weet het niet. Als je gaat bewegen train je je buikspieren ook he?! Ik stuur je even een pb aangezien je hier op zp niet inhoudelijk over geloof mag praten. Wil het niet op mijn geweten hebben dat dit topic wordt gesloten. Leuk toch om alles in te plakken enzo. Ik bewaar ook de bandjes e.d. hoor. En de kaarten gaan gewoon los in de doos voor nu. Misschien alter nog eens. Ben ook al bezig geweest met baby's eerste jaar en heb ook eindelijk hanna haar vervolg boekje op orde. Man wat een werk Is leuk voor later joh! Hier kan Jefta van buik naar rug draaien. 't Gaat zo vreselijk snel, bah hij wordt te snel groot.
@Bailief Ja mannen hahaha, maar goed het is hem vergeven haha Hier houd ze ook niet zo van een mutsje, heeft m dan ook alleen op als we naar buiten gaan en niet voor de leuk, het opzetten en afhalen vind ze echt niet prettig Irritant he als je gesprekken niet kan volgen! Hier praat mn vriend ook vaak surinaams met zn familie, gelukkig ken ik het nu wel een beetje maar in het begin vond ik het ook echt niet leuk. Gelukkig nu alleen nog met zn zus of als er kinderen bij zijn die het niet mogen horen haha aangezien de meeste van zn familie ook een nederlandse partner hebben @Saar Who dat is snel! N. doet nog niks hoor, beetje naar voren tijgeren en druk met dr handjes en hoofd maar verder weinig beweging. Nu vind ze het heerlijk om op dr buik te slapen dus zodra ik dr op dr buik leg valt ze in slaap @ Aandenken Hier plak ik ook alle kaarten in een plakboek Een boek van voor de zwangerschap met ook foto's van de medicatie, stukje tekst over hoe en wat, foto's van mn groeiende buik en alle foto's van de keizersnede, dat is dan een boek voor later En zo'n boek van ikke idee, met eerste keer dit, eerste keer dat enz enz en een gewoon baby album. Ik heb ook bandjes enzo bewaard hoor, heeft mn moeder ook gedaan en ik vind het echt leuk om terug te zien. Ik wil ook zo'n lijst van ikea met 1e pakje, geboortekaartje en van het weekend gaan we gips en verfafdrukjes maken van dr handjes en voetjes Ik hoop dat ze meewerkt haha @Wandelen Ik heb zondag voor het eerst echt een uur gelopen, en gister weer, heerlijk met het zonnetje en halverwege wel even gaan zitten. Voel het vandaag wel dus nu maar rustig aan doen @Spugen gister en vanacht echt weer zo vreselijk veel gespuugt Ze had ook echt last van het zuur, gewoon precies zoals eerst. Uiteraard gister al niets meer van joghurt genomen en vandaag is het spugen al minder dan gister gelukkig
Staffie: Neem de tijd. Uren wandelen hoeft toch ook nog niet? Maar ik vind het ook heerlijk hoor. En Hanna wordt er lekker moe van ook een bijkomend voordeel Bah wat vervelend al dat spugen. Moet je niet binnenkort nog naar de kinderarts ofzo? Met zo'n gips ding moet je zorgen dat je haar handje goed beet hebt en m.n. de vingertjes. Ze ballen namelijk automatisch hun vuistje als je ze in het gips drukt. Dus echt even samen doen, dan lukt het wel. Jefta is net zo snel als zijn zus. En zijn zus heeft er helemaal dubbel omgelegen. Die vond het zo grappig wat hij deed. Hier heeft de kraamverzorgster op de laatste dag voetafdrukken gemaakt met verf. Grote voeten had'ie toen al. Ik durf ze er nu niet eens meer naast te houden. Mijn wond is nu trouwens mooier als dat'ie was voordat hij openging. Dus het heeft een functie gehad denk ik. Buikje wordt ook steeds minder. Ik kan nu de zijkanten van het litteken zien en ik zag eerst niks door de flubber.
Even ego Mn lieve hondje net bij de dierenarts gebracht Hij kwam vanmiddag van de bank en was zwak op zn achterhand, maar hij is wel vaker wat stijf. Maar gedurende de middag bgeon hij te zwalken, viel tegen deuren aan, en met uitlaten kon hij amper meer op zn poten staan, zn behoeftes deed hij zelfs liggend Dus naar de dierenarts ij verslechterde alleen maar toen hij daar was. Zwak op al zn poten, linksom zwalken, niet recht kunnen staan, kop scheef houden, hangende ogen Neurologische onderzoek was in eerste instantie wel ok maar hij verslechterd wel. De dierenarts dacht eerst aan een syndroom wat veel bij oudere honden voorkomt maar daar had hij toch niet de juiste symptomen voor. Ook de diagnose hersenbloeding kon ze niet geven, maar ja...het lijkt er natuurlijk wel heel erg veel op. Ze is gaan overleggen met een andere DA (de eigenaar van de kliniek die thuis is) en toen ze terug kwam en Riley kwam overeind was het weer erger dan daarvoor Hij is nu opgenomen voor observatie, de DA blijft de hele nacht bij hem, hij krijgt zo bij zo pijnstilling en antibiotica voor het geval er een ontsteking ergens zit wat op een zenuw drukt. Maar ik heb er weinig hoop op dat, dat het is :'( Ze heeft wel 4x gezegd dat ze me gaat bellen als hij achteruit gaat. Als het stabiel blijft krijgt hij morgen verdere onderzoeken. Ook zei ze dat ze snapte dat ik van het ergste uitga :'( Juist door hoe ze reageerde heb ik ook niet het idee dat ze veel hoop heeft op iets anders :'( Normaal werken ze met camera bewaking ipv erbij slapen, en nu wel dat baart me nog meer zorgen Wel 3x werd gevraagd of mn telefoonnummer nog wel klopte... Ik heb er zo'n ontzettend slecht gevoel over.. Zelfs toen hij in de bench zat daar en ik tegen hem praatte bleef zn kop naar links ipv dat hij mij aankeek ben echt met een rotgevoel weg gegaan...ben bang dat ik m kwijt raak :'(
DAnk jullie wel... Het is echt mijn hondje, mn maatje, samen zoveel meegemaakt de andere 2 honden zijn later gekomen. Kan hem echt nog niet missen...bah.. en in combinatie met mn hormonen zit ik heel de avond al te janken
Ah nee, Staffie wat verschrikkelijk. Ik kan nu zo gaan huilen om je lieve hond, kan daar zo slecht tegen. Heeft hij misschien een tia gehad? Dit komt me heel bekend voor namelijk. Ik hoop voor jullie dat er vannacht een wonder gebeurd en dat hij zo weer opknapt. Sterkte meid! Mag je ook ondertussen bellen om te vragen hoe het gaat?
Ik reageer morgen trouwens uitgebreid . Maar hou het topic nu in de gaten mocht er nieuws zijn van Staffie. Voel je trouwens niet verplicht om te updaten hoor! Ik leef gewoon extreem mee dankzij de hormonen
We zijn idd erg bang voor een tia al waren de eerste onderzoeken wel positief Ik heb net nog even gebeld. Hij ligt gelukkig rustig in de bench. Dat is hij thuis niet gewend dus maakte me daar ook zorgen om. Hij heeft buiten geplast, wel ook weer gevallen maar hij is verder niet achteruit gegaan. Hopelijk komt hij de nacht goed door. Morgenochtend belt ze me gelijk en mocht de situatie vanacht veranderen belt ze ook. Nu ga ik maar proberen wat te slapen Pfff...wat ben ik blij dat ik zondag met hem gewandeld heb zeg.....
Gelukkig dat hij er rustig in lag en zelfs buiten is geweest, geef een beetje hoop. Hoe is het met jou nu? Ik hoop dat je lekker aan het slapen bent nu. Kan me heel goed voorstellen dat je daar blij mee bent. Maar je bent hem nog niet kwijt he! Ik hoop op goed nieuws vanmorgen.
Alles is goed gegaan vannacht Hij is minder wankel op zn benen en met het plassen vanochtend ook niet meer gevallen. Ik mag hem zo meteen dus ophalen en dan thuis wel goed in de gaten houden en pijnstilling. Wat het geweest is? Meerdere dingen mogelijk dus daar gaan we het straks over hebben Tia, tumor, zwelling, ontsteking??? Hopelijk valt het gewoon mee, en was het alleen even kortsluiting Ben in ieder geval blij dat ie zo bij zo naar huis komt Vannacht amper geslapen, N. voelde het aan want ook die heeft heel de nacht lopen spoken. 21.30 - 23.00 - 01.30 - 04.00 - 07.00 en daarna ook niet meer gaan slapen....ook nog een paar keer gespuugd maar al weer veel minder dan gister. De joghurt is dus bijna uit mn melk denk ik
Wat goed, Staffie! Dat is wel echt een opluchting en dan kan N. straks ook vast heerlijk slapen . Die kleintjes voelen alles zo goed aan.
Hij is weer thuis, nog wel erg wiebelig maar al stukken beter dan gisteren. Wat het is of geweest is kunnen ze niet zeggen. De neurologische onderzoeken waren allemaal goed, iets wat met dat syndroom of tia eigenlijk niet kan. Ook verbeterd zn toestand, dat is in het geval van een hersentumor ook vaak niet zo. Ze kunnen verdere onderzoeken doen, scan, bloedonderzoek maar weten eigenlijk niet waarop ze op dit moment moeten kijken. Advies is dus afwachten...en pijnstilling Als het verslechterd gelijk bellen en als met een week hij niet de oude is langskomen om dan verder te kijken. Ik denk dus dat ik idd maar ga afwachten. Als de oorzaak idd iets in zn hersenen is of een tumor kan er niets aan gedaan worden, dus heeft het geen meerwaarde voor mij om het nu te weten. Blijven de klachten of wordt het erger wil ik uiteraard wel het verder laten onderzoeken
N. ligt heerlijk in dr wiegje te slapen, dat gebeurt niet vaak, meestal ligt ze in de box en als ik dr overleg is ze met een half uur wakker haha Maar nu laat in bad gedaan ivm dierenarts, toen bv gegeven en in dr wiegje, dat werkt blijkbaar. Ben benieuwd hoelang ze het volhoud haha Ikzelf durf niet op bed te gaan liggen, wil toch mn hond in de gaten houden want hij is echt nog niet in orde. Dus net lekker eitje gebakken en nu maar beetje achter de pc hangen en vanavond vroeg naar bed
Nou N. slaapt voor 2 hahahaha om 13.00 in dr wiegje gelegd, om 16 werd ze wakker, gedronken bij me en in slaap gevallen. Heb dr in de box gelegd en daar ligt ze nu nog te slapen het spugen wordt met de dag minder echt bizar! Maar ze krijgt wel echt uitslag in dr gezichtje, nek en oortjes. Dacht dat het gewoon baby acne was maar het wordt niet minder eerder erger. Echt hele fijne inimini pukkeltjes. IN dr nek rood en als ze op dr wang ligt en tijdens het drinken, verder gewoon huidskleur. Dus toch maar weer naar de kinderarts gebeld haha en kan morgen al komen, wil ik toch even overleggen over het koemelk gebeuren, als zij ook denkt dat, dat het is dan kan ik echt op dieet gaan. Maar heb ook wel mn kalk nodig natuurlijk dus dan laat ik me ook doorverwijzen naar een dietiste