Staffie: Bij mij duurde het 9 maanden voor mijn eerste menstruatie kwam, daarna gelijk zwanger. Durf het er nu niet op te gokken Wat balen zeg met de borstvoeding. Probeer met name 's morgens te kolven. Dan heb je een lekkere productie. Eventueel tegelijk met het voeden van N de andere borst afkolven. Dat kun je 's avonds ook doen, maar je productie is dan gewoon minder. Ik had zelf 's ochtends altijd meer en veel als ik Hanna tegelijkertijd voedde. Qua borstweigeren: heb ik met Hanna ook wel gehad. Voelt zo ontzettend rot. Meestal was ze dan te moe en had ze overdag te weinig geslapen. Of ze had teveel prikkels gehad overdag. Misschien iets om naar te kijken. Handig dat Ah veel heeft. Ik eet nu s avonds een boterham met pindakaas, moet zeggen dat dat goed vult. Misschien kun je ook eens op borstvoedingsforum.nl kijken/vragen stellen. Zitten veel ervaringsdeskundigen.
Oh Saar dat wil ik ook! hahaha Nu 9 maanden niks, en dan even bloeden en zwanger, lijkt me heerlijk hahaha Dat is wel een goeie van je! Want met kolven is mn tsr ook niet echt geweldig s'avonds maar als N. drinkt wel. Ik ga het gewoon proberen. Opzich vind ik het wel fijn dat ze s'avonds niet zo van het clusteren is want ja..straks ben ik er s'avonds ook niet maar ik moet straks wel melk hebben natuurlijk. Misschien moet ik s'avonds maar even om de 2 uur kolven ofzo? Over teveel prikkels kan je wle eens gelijk hebben, gisteravond nog besrpoken met vriend. Nu ligt ze in principe s'middags op bed en dan komt ze naar beneden tot ongeveer half 10, dan gaan we samen naar boven, dan is ze of wakker, of ze wordt rond 22/23 uur wakker en dan gaat het dus mis met voeden Dus al over gehad om dr na de avondvoeding van 6/7 uur al op bed te leggen, ipv in de box te laten slapen. Niet echt gezellig voor vriend die dan net thuis komt maar ja..dat is toch ook wel waar we naar toe moeten. Lekker slapen van 19 tot 7 uur Dus dat gaan we zo bij zo vanavond proberen in te voeren Zeker nu ze veel beter en langer slaapt moet het denk ik wel lukken, eerder ging gewoon niet ivm spugen en gillen
Ik hoop het voor je! Ik zou ook 's morgens kolven dan is je productie hoger. Je moet je productie ook weer niet enorm verhogen he en ik weet niet wat er gebeurt als je om de 2 uur gaat kolven. Wij hebben Jefta 's avonds ook nog bij ons, maar hebben het er ook al over gehad om hem na de voeding van half 7 op bed te doen. Maar goed het blijft af en toe een beetje puzzelen wat werkt. Blijft een mensje met eigen willetje. Haha 7-7 daar teken ik voor.
Goedemorgen lieve moeders! Hoe gaat het met jullie? Staffie, echt fijn om te lezen dat het beter gaat. Saar, dat wil ik ook wel inderdaad, 9 maanden zwanger - even bloeden - zwanger haha Maar kan toch niet.. voordat wij aan een tweede beginnen moeten we eerst verhuist zijn. Hier gaat het goed met Amy Ze slaapt wel meer de laatste tijd viel mij op, minder vaak wakker.. maar nu heeft ze ook niet zoveel last meer van krampjes. Ze kon echt uren lang achtereen gaan drukken. Gelukkig hebben we geen uren lang geschreeuw van d'r gehad om krampen, hooguit wat jankerig maar makkelijk te troosten. Volgende week krijgt ze prikjes, bleh maar moet wel even he.. 't is voor een goed doel. Inmiddels drinkt Amy 120 uit de fles maar ik kolf nog steeds 130-150 af per keer. Vanochtend zat ik op 200! Mijn productie 'savonds en 'snachts is ook echt ruk! Had om 2.00 vannacht maar 100 afgekolfd. En juist dan drinkt Amy het meest dus herken het wel Staffie. Dames ik wens jullie een fijne dag! Kleine vraag ; Amy doet mee met baby van de maand, zouden jullie op haar willen stemmen als jullie d'r foto mooi vinden?
@Saar: Ja is fijn dat ie nu zo goed groeit, zeker na de moeizame start. Lekker dat je je zo goed voelt @Bailief: Al contact gehad met de ha? Jens krijgen we ook niet makkelijk in slaap. Merk nu wel dat we door moeten zetten. Na z'n fles van 19.00/20.00 trekken we zn pyjama aan en gaat hij in zn puckababy. Eenmaal in bed is het krijsen. Wij troosten hem dan naast zn wiegje (over zn hoofd aaien, tegen em praten, speenje geven en knuffeltje tegen zn hoofd leggen). Dan is ie even stil en begint ie weer te huilen... troosten weer naast zn wiegje. Dit gaat soms 4 tot 5 keer door maar uiteindelijk slaapt hij goed. Hij wordt dan wakker voor zn flesjes rond 23.00/3.00/7.00 en zodra we hem na zn flesje terug leggen slaapt hij gewoon weer door. @Nono: Heb gestemd hoor, super leuke foto! @Prutske: Waarom komt de fysio aan huis? (misschien heb ik even iets gemist) @Staffie: Als je borstvoeding geeft kan het volgens mij een stuk langer duren voordat je weer ongesteld wordt.... Hier al 2x ongesteld geweest. Voor mn zwangerschap was ik er altijd 1/2 dagen ziek van. Nu gewoon nergens last meer van!
Net een slaapliedje voor Jens gedownload. Op www.mijnslaapliedje.nl kan je het liedje downloaden met de naam van je kindje (kost wel geld)
Nono: Je hoort het tegenwoordig wel meer hoor groter gezin in een kleine woning. Altijd wel ergens een plekje Wow klinkt haast als overproductie, de hoeveelheden die je kolft. maar je kunt zo wel lekker een voorraadje opbouwen. Ik had al gestemd. Me88: Nou inderdaad fijn. Al 2 keer ongesteld, mensenkinderen. Van mij mag het nog heel lang duren al word je als het goed is niet ongesteld met de cerazette. Staffie: Zag nu van jou ook een foto staan. Had die helemaal niet gezien is die pas later bijgeplaatst? Hier erg last van mijn keel. Kriebelhoest, zo vervelend want je mag praktisch niks slikken naast de borstvoeding. Hopelijk wordt het snel beter. Ik heb echt een topkoop gedaan gisteren. Was op zoek naar een stoelverhoger voor de oudste en kwam 2 tripp trapps tegen die te koop stonden voor 30 euro. Dus gemaild en heb ze opgehaald. Gelijk 1 weer op marktplaats gezet en het hoogste bod is nu 40 euro. Heb al 10 euro verdiend en een gratis stoel. Die overigens wel even geverfd moet worden, maar ach.
Saar, inderdaad je hoort het wel vaker dat grote gezinnen in kleine woningen zitten.. maar hier past het echt niet meer, ik zit in een flatje (begane grond) en Amy heeft al een mini kamer, meer past er niet in. Zooooo, dan heb je lekker winst gemaakt zeg! Goed bezig haha. Me88, ik zal zo eens kijken op die site.. Hier gaat het verder wel goed. Amy was gister wel weer erg onrustig maar hopelijk was het maar 1 dagje. Hoe gaat het met jou Saar? Krijg zo bezoek.. dus ff een kop thee drinken en dan mijzelf een beetje fatsoeneren haha.
Staffie, hoe gaat het bij jullie nu? Nog steeds wat minder spugen en wat meer tevreden? nono, misschien heb ik eroverheen gelezen hoor maar kolf je alle voedingen en geef je die dan per fles? En grote gezinnen in een kleine woning kan maar ik snap wel dat je liever eerst gaat verhuizen. me, Komt J nog iedere nacht voor een voeding? Ritme en regelmaat is voor die kleintjes gewoon erg belangrijk. En sommige kindjes hebben het nodig om even wat te kreunen/ jengelen voor dat ze in slaap vallen. En luister gewoon naar je gevoel. Je kent je eigen kindje toch het beste ook al zegt een ander dat je het anders moet doen. Saar, goed bezig met die kinderstoelen. Altijd leuk zon extratje toch. Bailief, hoe is het daar meid? Gaat het al wat beter daar? hier, Gisteren is de fysio geweest. We hebben veel tips gekregen hoe we L de andere kant kunnen laten uit kijken. Zodat hij niet op de afgeplatte kant ligt. Veel dingen deden we al goed. En ze heeft ook verteld dat we moeten oefenen tot hij het niet meer leuk vind en dan gelijk moeten stoppen. Zodat hij het niet als vervelend gaat ervaren. We gaan nu zijn nekspiertjes wat oprekken zeg maar. Over een maand gaat ze een meting doen en dan weten we meer. Ook staat de afspraak voor een echo van zijn heupjes. Sorry dat ik nu even niet zoveel reageer. Ik zit een hele dag voor de tv naar de Olympische spelen te kijken.
Wij hadden ook nog iets heel doms. Wij gebruiken difrax flessen. Nu zit daar aan de onderkant een plasic schijfje in met een sneetje. We hadden een nieuwe fles en L ging steeds langzamer drinken dus ik haal een grotere speen en dat hielp niet. Dus ineens krijg ik een helder moment en ik maak dat sneetje even in de fles maar denk niet meer aan die grotere speen met als gevolg dat de flessen er net zo snel terug uit komen als ze er in gingen. Nu weer netjes de kleinste speen op de fles en dat gaat een stuk beter.
Nono: Misschien een regeldagje? Hoort er zo af en toe bij. Dan maar snel gaan verhuizen toch Sowieso misschien wel lekker als je wat meer ruimte hebt. Zeker als Amy groter wordt. Hier gaat het goed hoor. Begint allemaal weer terug naar normaal te gaan. Prutske: Fijn dat je goede tips hebt gehad. Hoe moet ik dat voor me zien die nekspieren oprekken? Spannend voor de echo, hopelijk is alles goed. Lekker slim haha. Hij is nu natuurlijk nog helemaal niet toe aan een grotere speen, maar ja je moet het maar net door hebben. Gelukkig kwam je er snel achter.
@Prutske: Ja helaas komt ie nog elke nacht. Meestal rond 3 of 4 uur. Afgelopen nacht om 1.30 EN 5.30 Arme L. hij hoefde waarschijlijk niet eens zn best te doen om wat uit die fles te krijgen, maar het stroomde er zo in @Saar: Leuk verdienen zo met die stoelen!
De spiertjes van zijn nek rekken we licht op door hem langzaam als hij ontspannen is hem naar de andere kant te laten kijken zeg maar. Speelgoed e.d. altijd langs zijn zwakste kant aanbieden.
Hier ben ik ook weer even.. Het ging eventjes goed - minder krampjes, redelijke nachten etc maar nu ben ik weer terug bij af lijkt het. Krampen zijn in alle hevigheid terug en ukkie slaapt door de dag goed maar s nachts dus niet meer.. Terwijl er qua ritme en voeding etc niks veranderd is? Ik hoop dat dit even een "regel-fase" is die over een paar dagen voorbij is want anders is het wel een beetje balen natuurlijk. Verder doet ukkie het prima, drinkt goed en komt ook goed bij in gewicht als ik dat zo voel Dinsdag krijgt hij zijn eerste prikjes en wordt hij ook gewogen en gemeten, ben benieuwd Z heeft trouwens wel sinds een week heel erge luieruitslag? Zomaar opeens.. Heb eerst Weleda olie gesmeerd, dat hielp niks.. Nu dus zinkzalf van de Zwitsal maar ook dat lijkt niet echt veel te helpen vooralsnog. Zijn huidje is echt vuurrood, vind het bijna op een brandwond lijken Ik mag er wel aankomen van hem, maar het moet pijn doen, kan niet anders. Iemand nog tips? Ben zelf aan't denken om tijdelijk over te stappen naar katoenen luiers dan maar.. Of gewoon luier uit tijdens het slapen.. met alle gevolgen van dien
Even snel ook LA85 Al aan KMA gedacht?? Krampen, onrustig, en erge luieruitslag zijn wel symptomen, misschien eens kijken wat speciale voeding doet?
La85 Hier heeft meneer ook weer last van. Gebruik ook zinkzalf van zwitzal. Niet te dik smeren de huid moet kunnen ademen! Daarnaast met wassen laat hem zolang mogelijk zonder luier liggen. Na halve week/week is het wel weg je ziet en voelt dagelijks wel wat verschil. Hier Met de kleine gaat na prik ff iets minder maar veder goed. maar tussen mij en mn vriend wat hobbelt we weten dat we veder met elkaar willen maar hij moet erg wennen aan feit dat Samael nummer 1staat en voorrang krijgt.ook heb ik leuke rekeningen gekregen van belasting dienst en zorgvezekering grof uit gerekent zo'n 2500euro. Niet leuk zeker niet met een uitkering. Gelukkig heb ik super moeder waar ik van lenen kan en haar terug betalen als je bij belastingdienst zou moeten doen mag je ook nog een flinke rente betalen. Lees afentoe mee maar reageren lukte ff niet. Iedereen nog een fijne zondag! En nono als ik me niet vergis gefeliciteerd met je vriend!