Wij willen graag jullie mening en advies Als wij een jongetje krijgen dan willen we hem graag vernoemen naar de beide opa's. De opa's heten Henk & Bertus. Zelf zijn we op de naam Heber gekomen. Wat vinden jullie hiervan? Kan dit? Hebben jullie nog andere ideeën?
Heber is een naam We vinden een ouderwetse naam BV Herbert niet zo mooi. Het zijn ook twee lastige namen om 1 van te maken.
Zou een opa vernoemen. Gebruikelijk is die van je mans kant als eerste. Stel je schoonvader heet bertus. Neem als voorbeeld Cees als roepnaam. Cees Bart Cees Adelbert Cees Bernd Cees Bernard / Bernhard Cees Lambert
We willen graag beide opa's vernoemen. Mijn man heet Johan Opa's Henk & Bertus Het is echt ontzettend lastig om van deze namen iets moderns te maken
Onmogelijk denk ik... Of je moet 3 namen doen Kan je het nog vernoemen noemen als je onwijs moet gaan scrabblen
Is ook bijna onmogelijk! Op dit moment denken wij dat de beste optie Hebe is. Heb gezocht op internet en deze naam bestaat
Hebben de opa's nog officiële namen, bijv. Henk heet eigenlijk Hendrik en Bertus heet eigenlijk Hubertus? Engelbertus? Norbertus? Misschien kun je daar nog wat mee. Van Bertus kun je Bart maken, dat is wat hipper. Ik zou persoonlijk gewoon zelf een mooie 1e naam verzinnen en dan de officiële namen van de opa's er als 2e en 3e naam achter zetten. (Zodat je 3 officiële namen krijgt en de 1e zelfbedachte naam is de roepnaam.) Eventueel een iets hippere variant van de namen, maar wel duidelijk herkenbaar. En niet gaan goochelen met letters uit 2 of 3 namen. Als het vernoemen onherkenbaar is voor de opa's zullen ze er weinig plezier aan beleven. Dan kun je het ook gewoon niet doen. Wil je geen 3 namen geven, vernoem dan eerst 1 opa. Krijg je nog een kindje, dan geef je het ouderpaar van de andere kant de eer. Dus je vernoemt bijv. eerst je schoonvader. Krijg je nog een meisje, dan vernoem je je moeder. Krijg je geen meisje maar nóg een jongen, dan je eigen vader.
Hebe is een meisjesnaam. Hebe, de schenkster van de Griekse Goden. Wat vind je van Hubert? Enige nadeel is dat opa Henk alleen de H levert. Maar Bert zit er wel in.