Hoezo hypocriet Wilma? Je gaat er dus zomaar vanuit dat al de mensen die hier reageren dat ze er niet tegen kunnen wel vlees eten? Ik eet al 14 jaar geen vlees en geen vis! Ik ben het met je eens dat veel mensen hun ogen sluiten voor dierenleed en ondertussen maar gewoon erop los eten, zonder erbij stil te willen staan wat ze daarmee veroorzaken. En ja dat is in mijn ogen zeker hypocriet en daar heb ik ook best moeite mee. Ik zei het een van deze avonden nog toen ik op tv naar een programma keek over de gevolgen van de visvangst ( over enkele jaren is de zee leeggevist door de consumptieve mens): de mensen die zich te barsten eten aan vis, die zappen nu weg, willen dit niet weten. En wie kijken dit soort programmas? Juist, mensen zoals jij en ik die toch al niet mee doen aan de consumptie van levende wezens. Ik zou ervoor pleiten dat we terug zouden gaan naar vroeger tijden, waarbij ieder zijn eigen dieren zou houden en slachten voor consumptie. Zou volgens mij het welzijn van de dieren ten goede komen en gaat overconsumptie en alle gevolgen daarvan tegen.
Ik vind jagen ook heel erg zielig voor de dieren maar het kan niet anders denk ik. Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat die mannen goed kunnen schieten en een dier in één keer dood is zodat het niet hoeft te lijden. Eerlijk gezegd vind ik kistkalveren en levend gekookte kreeft zoals iemand al zei veel erger.
Beetje raar om mensen maar hun mond te laten houden vind je niet? Ik eet vlees en ik eet vis. Ik weet dat daar dieren bij zitten die het slecht hebben en dat het slachten ook niet altijd netjes gaat. Ik zeg alleen dat ik het weet maar dat ik het niet hoef te zien. Kop in het zand ja maar zo werkt het wel de meeste mensen. Ik hou dus niet mijn mond
Ik vind het ook zielig als dieren opgejaagd worden. Maar dit is wel met een doel. Ok soms wordt er voor de lol gejaagd en dat vind ik ook naar. Maar ik denk dat als je je een keer verdiept in de bio-industrie, dat je nekharen daar veel verder van overeind gaan staan.
Volgens mij geef je jezelf nu antwoord.. Ik ga nergens van uit. Ik zeg dat ik t hypocriet vind als je jagen bij voorbaat al afkeurt zonder te weten hoe of wat. En zeker als je savonds dan ook nog n biefstukje weg werkt. Ik ben en blijf n alles eter. Ik eet ook bijna elke avond n klein stukje vlees of vis. Maar let er wel op welke vis. En als ik t zou kunnen kocht ik vlees van dieren die het goed/beter gehad hebben. Overigens werd er in vroegere tijden meer gejaagd als nu hoor
Ik vind jagen niet erg wanneer het gebeurd om de natuur te helpen. Maar dieren fokken, uizetten en ze vervolgens doodschieten voor de lol vind ik wel walgelijk. Vind dat mensen die dat doen een zieke geest hebben, moorden zonder reden, puur voor je plezier. Tsja...
Het kan mij werkelijk helemaal niets schelen. Ik eet vlees en vis. Ik heb lederen schoenen, jassen en nog wel meer spullen die van dieren zijn gemaakt. Niet te vergeten snoep. gebak waar gelatine in zit, gemaakt van botten van dieren. That's live...
Ik eet vlees en vis en ben tegen jagen, bont, bio-industrie en dierproeven. Gaat prima samen hoor, geen probleem!
ik eet alles, zolang het al maar dood is als het op mijn bord ligt. zoals ik eerder al zei, ik zou zelf niet ff een kreeftje in kokend water kunnen gooien en het daarna op moeten eten... van die kuikens is waar. toen ik werkte als uitzendconsulente hadden wij een klant die dit deed. zodra de eieren uitkwamen kwamen de kuikens op een lopende band en stonden dan mensen bij om de haantjes en de misvormde (met 3 pootjes of gebroken of misvormde vleugeltjes ed) in een gehakt molen te gooien. was echte een vieze boel (hoorde ik van uitzendkrachten)
OMG!!!!! Het bestaat gewoon mensen die echt zo denken.... Ik ben zelf vegetarisch en probeer altijd goede producten te kopen zoals dierproefvrij make up etc. etc. Denk dat we er met zn alle het beste van moeten maken, en elk beetje helpt natuurlijk. Vind het walgelijk hoe mensen hun neus op kunnen halen voor dierenleed en met een stalen gezicht naar vb. de beelden in canada kijken hoe daar de zeehondjes worden afgeslacht. Ons kleintje gaan wij niet vegetarisch opvoeden, die keuze mag ze zelf maken, maar ik ga haar toch wel zeer zeker normen en waarden bij brengen en leren dat elk leven telt...en dat een iemand wel degelijk het verschil kan maken!
ROFL! Tja ik heb ook liever spullen die van dieren zijn gemaakt. Simpel weg omdat die dieren dan niet alleen om het vlees gestorven zijn maar we er ook leer, borstels ed van maken. We gooien zo zo min mogelijk weg (=verspilling) en dat wat we gebruiken hoeft niet in kunstof (lees: milieu onvriendelijke) gemaakt te worden. Vind het ook nog steeds verwonderlijk dat er zo weinig sieraden zijn die uit beenderen gemaakt zijn. Het is enorm mooi en duurzaam nml. En er zit niet zo'n stom randje aan zoals bij plastic troep. Oja en voor mensen nu lugubere dingen denken. Voorbeeld: View attachment 36593
Mijn zus woont in Frankrijk en door haar tuin (naja..land..) lopen reeën. Ik heb ze daar ook op zien jagen, niet op haar grond, dat mag niet, maar ooit komen ze er vanaf... Niet leuk, en helaas niks aan te doen. In Frankrijk dan niet, daar mag het gewoon. Hier zie ik heel af en toe wel eens stropers rijden. Om misselijk van te worden.
Ik ga mensen niet vertellen hoe ze moeten leven, maar soms een beetje nadenken over hoe walgelijk mensen met dieren omgaan, kan geen kwaad! Als er gesproken wordt over genetische selectie van menselijke embryo's dan is het ethiek zus en zo en staat iedereen op zijn achterste benen. En dat terwijl er levende kuikens in de gehaktmolen worden geflikkerd. En dat er dieren worden gefokt voor de slacht die niet eens het daglicht hebben gezien. Dat vind ik het nogal cru om te horen dat er inderdaad mensen zijn die dat niks kan schelen.
nodig of niet een fijn gezicht is het niet,, en in mijn oude woon plaats weet ik van jagers dat ze jagen op beesten die beschermd zijn zoals ganzen en zwanen :x nou ja sorry hoor en natuur heeft hier winter voor gemaakt dan gaat er veel beesten dood door de kou of voedsel gebrek. en volgens mij is het de mens hun schuld dat er teveel beesten zijn van een bepaalde soort,, vind je het gek al het land of bossen ( leef gebieden ) worden kleiner ,ja dan krijg je teveel beesten in een plek.. eigen schuld dikke bult zou ik zo zeggen mag je zelf ook wel opruimen zonder iets te doden, die beesten hebben er toch echt niet gevraagd om een schot van hagel in hun reet te krijgen.
oo trouwends ik eet wel een stukje vlees maar van een slager waarvan ik weet dat de beesten goed hebben geleefd anders hoeft het niet van mij.. zou zo zeggen tegen de mensen die zo iets hebben het kan mij niets schele pak die geweer op en ga je eerste maaltijd afschieten, schoonmaken en zie dan nog of je het lust. dan kan je pas zeggen het kan mij niets schele ( als je niet over je nek gaat tenminste )
tjah, ik vind het ook niet leuk dat dieren worden geslacht... maar wat kan IK daar aan verranderen? door vegetarier te worden? dan moet heeeeel de wereld vegetarier worden... maar tis niet omdat een paar man ineens de beslissing neemt vanaf nu eet ik geen vlees meer, geen vis meer,... dat het slachten en het jagen stopt hoor... ik heb zoiets, als je zelf goed bent voor dieren doe je al heel veel! hoeveel mensen zijn er niet die hun jonge kittens verdrinken omdat ze er niet vanaf geraken ed? zeehonden jacht vind ik ook erg zielig en vind ik ook neit nodig, is voor de luxe van de rijke dames... maar gewoon een lekkere biefstuk zie ik geen kwaad in hoor