Ik zag net alleen 'Jagger' staan en het liedje ging al door mijn hoofd... "Take me by the tongue And Ill know you Kiss me til youre drunk And Ill show you all the moves like jagger I've got the moves like jagger I've got the moves like jagger" Persoonlijk zou ik hier niet voor kiezen
Als tweede naam vind ik het wel kunnen voor een meisje. Maar ik vind de betekenis 'menner, voerman' niet zo mooi voor een meisje. Ik hoorde pas de naam Jaeger op z'n Engels uitgesproken (djeeger). Op z'n Duits is dat gewoon 'jager' natuurlijk. Dat vind ik iets beter, omdat het voor mij meer aandoet als een soort 'natuurnaam'
Ik zou me van de betekenis niet zoveel aantrekken, maar persoonlijk vind ik Jagger meer iets voor een jongen (en dan nog niet mooi).
ik vind het al geen mooie naam en al helemaal niet voor een meisje. Moet echt meteen aan een gerimpelde oude rocker denken.
Ik dacht eerst dat het voor een jongetje was, toen dacht ik al: Wat afschuwelijk", toen ik zag dat het voor een meisje was dacht ik: dat kun je je kind niet aandoen. Sorry TS
To jag betekent steken of doorboren, je kunt dan wel raden wat een van de betekenissen van jagger is. Je noemt je dochter toch geen 'neuker'? En urban dictionary geeft ook een erg fijn voorbeeldzinnetje bij jagger: Jagger The cool. Anything totaly amazing. That chick last night was so frickin jagger... Did u see her ass?
Ieder zijn smaak hoor. misschien is het later wel een toffe naam. Nu heet er (bijna) niemand zo dus is het meteen een rare naam. Terwijl ik namen als vlinder en in die trend vreselijk vind, maar het is helemaal hip dus zijn er meerdere die dit nu wel een leuke naam zijn gaan vinden. Zelf zou ik mijn kind gaan Jagger noemen. Niet mooi.
Goed bedacht maar nee, Mick Jagger en dat liedje zit meteen in mijn hoofd). En voor een meisje vind ik het té. Maar smaken verschillen inderdaad.