Solenn of Solène ?

Discussion in 'Babynamen' started by Mimizalm55, Oct 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mimizalm55

Mimizalm55 Nieuw lid

Oct 17, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn in verwachting van een dochter maar twijfelen over de naam. De uitspraak is hetzelfde in Frankrijk is het een populaire naam.

Solenn: uitspraak meteen duidelijk maar de twee n is misschien lastig
    Solène: iets chieker maar uitspraak niet meteen duidelijk en è misschien lastig

Hoe zit dat eigenlijk met een è bij de namenregistratie, komt dat overal goed te staan ook in het paspoort?

En zouden jullie S.M. Of S.S. Doen als initialen of niet wegens de betekenissen? (We willen graag een tweede naam maar sommige initialen zijn ongelukkig)

Je hebt ook solenne in het Italiaans van iets met de muziek zag ik? Iemand die weet hoe makkelijk of moeilijk die naam is?

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    ik zou gaan voor de chique uitspraak dus

soléne (solénne) wat een prachtige naam trouwens :D:D

ik zou enkel de initialen niet met S.M laten beginnen ;)

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik zou voor Solènne gaan. Vond het wat mooier er uit zien!

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Oh ja en initialen S.M. niet doen. Word een pest onderwerp in de pubertijd. Is had een meisje in mijn klas met de initialen S.P.A en die heette van haar achternaam Blauw. Daar hebben we heel wat flauwe grapjes over gemaakt. Dus als je dat kunt voorkomen zou ik dat zeker doen!

5. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Je zegt 'de uitspraak is hetzelfde', maar ik zou deze namen héél verschillend uitspreken.

Solenn zou ik kort en Hollands uitspreken, als 2 lettergrepen
    Solène zou ik op zo'n Frans uitspreken, met 3 lettergrepen en een lange klank in het midden, net als Elaine/Elène.
    Ik kan uit je post niet opmaken voor welke uitspraak jullie willen gaan, maar daar zou ik het dus vanaf laten hangen.

6. Mimizalm55

Mimizalm55 Nieuw lid

Oct 17, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitspraak is so-len in beide gevallen. Solène staat al jaren in de top 100 namen in Frankrijk en Solenn is een nieuwere variant ervan

Je hebt ook Soline (so-lien) maar dat "Lien" vind ik niet zo mooi als "Len" en ik denk dat het snel verward wordt met Celine :( al is Soline ook een prachtige naam...

Ik zit ook een beetje met dat bv de naam Mylène eigenlijk uitgesproken moet worden als Mie-len maar ik ken vier Mylène's en bij hen allen wordt het niet zo uitgesproken

7. Mimizalm55

Mimizalm55 Nieuw lid

Oct 17, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is oo heel mooi! En origineel...

8. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik heb over Solene getwijfeld als naam. Uiteindelijk is t C.heyenne geworden.
    Beide spreek ik t uit met een "enne" net als Mylene, Helene
    Ik hou ook wel van een beetje sjiek;)

SM zou ik niet doen.

9. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Dat komt door het accent op de e. Die schrijfwijze suggereert dat je een langgerekte -e (geen -ee) uitspreekt.

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik zou voor Solenn gaan. Ik ben normaal voor de oorspronkelijke schrijfwijze aanhouden maar in dit geval denk ik dat iedereen Solène met een langere è en een uh-klank aan het eind gaat uitspreken: Solèèèènuh.
    Dan is denk ik Solenn schrijven en even een n toevoegen als die wordt vergeten makkelijker dan de uitspraak honderd keer verbeteren,

11. Nanona

Nanona Bekend lid

Jan 8, 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Bij Solenn is het duidelijk dat het niet Sooolèèènuh is, maar Sooolèènn.

Wat vind je van Solane?

12. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Solene!
    En initialen SS zou ik echt niet doen.

13. Mimizalm55

Mimizalm55 Nieuw lid

Oct 17, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van die initialen zijn we afgestapt. En SM omdraaien naar MS maar dan met de tweede naam als roepnaam... Tsja... Ms is niet leuk

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,018
    5,227
    113
    Solenn vind ik veel krachtiger overkomen. Ook duidelijker qua uitspraak en iets minder zeurderig (qua uitspraak dan). Ik denk dat die andere naam erg lang is en daardoor zal worden afgekort (He So). Dat zou zonde zijn.

Verder zou ik ook goed kijken naar initialen. Dus geen SS en zeker geen SM. MS lijkt mij ook minder leuk. Misschien is een derde naam nog een optie? Dan kan je de genoemde afkortingen wel gebruiken en heb je het probleem niet (tenzij je SMS doet).

15. xEsther

xEsther Actief lid

Feb 19, 2012
    172
    0
    0
    Solène vind ik heel mooi, initialen S.S vind ik niet raar (tenzij je een duitse achternaam hebt), S.M zou ik daarintegen echt niet doen.

16. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind het beide wel mooi maar ik ga voor de franse uitspraak

17. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ja, en dit ook! :)

18. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ligt er echt aan hoe je het uit wilt spreken. Solenn, als je er Soo-lenn van wilt maken. Vind het heel mooi.

Ik hou van lange namen dus mijn voorkeur gaat uit naar Sooleene, geschreven als Solene (ik houd van simpel en zonder streepjes of iets). Vind ik echt prachtig en lijkt heel erg op de naam die we onze jongen hadden gegeven als het een meisje was.

19. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

20. rae

rae Bekend lid

Mar 17, 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Solène

Sjieke naam. Vind het zelf mooier als je het zou uitspreken als enne op het eind.
    Lijkt ook een beetje op mijn dochters naam S.olange 💕

Share This Page