zwanger en onzeker na miskraam

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door neus, 2 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Maandag en dinsdag een licht-positieve test, yes! :D :D Morgenochtend doe ik er nog een (meer voor mezelf dan voor de zekerheid). Ik heb ook weer last van misselijkheid in de avond en echt heel moe. Maar tegelijkertijd voel ik me niet zo onbevangen blij als de vorige keer (in december 2006). Deze zwangerschap is half februari in een miskraam geëindigd. Ook wil ik nog even wachten met vertellen, maar of ik het drie maanden vol ga houden denk ik niet (mijn man wel, denk ik). Mijn verloskundige zei na de miskraam dat ik bij een volgende zwangerschap een echo met 8 én met 12 weken moet laten maken. Ik probeer in ieder geval te wachten tot de 8e week. Als mijn moeder en zusjes nog niet eerder iets gemerkt of gevraagd hebben. Want ik ga er niet om liegen als ze het vragen. ;)

Herkent iemand mijn verhaal?

2. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    He meis,
    Allereerst gefeliciteerd.
    Ik denk dat ik me kan voorstellen wat je bedoelt.
    Ik heb een miskraam gehad in december en denk dat ik de volgende keer ook niet onbevangen zal genieten.
    Maar weet ook dat je er totaal geen invloed op hebt (hoe vervelend ook)

Ik wens je een hele mooie zwangerschap toe!

3. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Dank je wel Bigdream, je hebt helemaal gelijk. Je kunt een miskraam inderdaad niet voorkomen. Ik zal wel proberen om dit mezelf steeds voor te houden als ik onzeker wordt. Ik hoop voor jou dat het ook snel raak is.

4. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hoi hoi,
    van harte met je zwangerschap
    kan heel goed begrijpen hoe je je voelt,ik zit in hetzelfde pakket.
    ik wil ook proberen om het pas na de echo te vertellen maar vind t toch wel moeilijk :oops:

succes,
    kristy

we lopen gelijk op

5. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ten eerste heel hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Heerlijk dat het zo snel weer raak is geweest!
    Ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik heb in augustus 2006 een missed abortion gehad en was daardoor heel onzeker deze keer. Pas bij de 12 weken echo kon ik het echt geloven (heb ook een echo gehad met 6w5d, maar toen vond ik het nog steeds heel lastig). De periode waar ik nu in zit is ook weer heel onwerkelijk, omdat ik mijn kindje nog niet voel en pas 14 mei weer bevestiging krijg of alles goed gaat. Toch is het nu wel anders dan in het begin.
    Ik ben ook nog eens nonstop misselijk, maar probeer zoveel mogelijk te genieten van dit wondertje!
    Veel sterkte met de eerste weken. Probeer vertrouwen te hebben in je lijf, meer kan je er helaas niet aan doen.
    Grts, Maartje

6. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop en duim dat het allemaal goed blijft gaan met jullie wondertje

xxx Maria

7. Niet meer actief

gefeliciteerd meid
    en hopelijk blijft het deze keer wel goed gaan ;)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd! Hopelijk blijft deze lekker zitten!

9. Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd meid. Ik wil je heel veel rust en vertrouwen toewensen.

10. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik vind het extra fijn om dit vandaag te lezen, omdat ik vanmiddag een verjaardag had van een zusje en ik het nog niet wil vertellen. Maar ondertussen raast het wel gierend door je heen dat IK óók zwanger ben...... (jongste zusje ook, nu ca. 17 weken)

11. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Ik heb precies dezelfde gemengde gevoelens van blijdschap en onzekerheid (ook in dec. zwanger en in feb een miskraam).

Ik heb het alleen niet voor me kunnen houden dat ik nu weer zwanger ben. Mensen hebben zo met me meegeleefd na de miskraam, en het valt kennelijk nogal op als ik niet drink (oeps ;) ), want het is me al door meerdere vrienden gevraagd: ben je misschien weer... En ja, zoals je zegt ga je er dan niet over liegen.

Misschien kun je bij jezelf bedenken welke mensen je het zou vertellen als het mis mocht gaan. Die kun je nu natuurlijk ook prima het blijde nieuws delen. Ik had het vorige keer juist aan weinig mensen verteld en dan is het lastiger om je miskraam te delen.

Maar ga er vooral van genieten, dat ben ik ook aan het proberen! En met hoe meer mensen je het deelt, des te echter het voor je wordt (merk ik).

Deel Deze Pagina