spuitluiers bij kruidvat comfort

Discussion in 'Flesvoeding' started by Loutje83, Nov 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loutje83

Loutje83 Actief lid

Dec 11, 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Mijn zoontje zit sinds 3 weken aan de kruidvat comfort omdat hij veel spuugde. Sinds afgelopen vrijdag heeft hij na elke voeding een spuitluier.
    Volgens het cb komt dit dus door de voeding en moet ik volgens hun 3 schepjes normaal van kruidvat en 3 schepjes comfort doen van kruidvat. Ik zelf heb het idee dat het niet komt van de voeding omdat ie dat voor afgelopen vrijdag nooit last van had. En aangezien ik afgelopen weekend buikgriep had (diaree enzo) heb ik het idee dat hij daar ook last van had..(hij had ook een beetje verhoging)
    Weet niet of meerdere moeders hier me mee kunnen helpen wat het nou precies zou kunnen zijn?

Liefs mij

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    kan zijn dat ie gewoon niet helemaal lekker is want als het aan de voeding zou liggen zou ie dat wel eerder hebben gehad lijkt mij, maar aan de leeftijd te zien kan het ook komen dat hij misschien last van zijn doorkomende tandjes gaat krijgen en ondanks dat je die misschien niet zo goed ziet zitten kunnen ze er wel degelijk last van hebben zonder dat jij daar zelf iets van ziet. zo verging het mij hier wel tenminste en dat kwam zeker weten van die tanden af die doorkwamen, wat ik er toen aan deed was de voeding klaarmaken met rijstewater (rijst koken in veel water en dat water gebruiken voor de voeding) dat werkte perfect. na 4 dgn daar weer mee gestopt en toen was de ontlasting ook weer normaal.

niet veel later idd dat bekende tandje ;)

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    3,043
    3
    38
    Maastricht
    Zit er johannesbroodpitmeel in de comfortvoeding? Zo ja, dan zou het wel degelijk daarvan kunnen komen. Mijn nichtje kreeg er ook enorme spuitluiers van, en ook pas na enkele weken. Als het een buikgriepje is, zal het snel genoeg over zijn. Zo niet, dan is het wellicht toch de voeding.

4. Yuntje

Yuntje Bekend lid

Mar 16, 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Weet niet of je echt comfort gebruikt van kruidvat of extra care (= bij meeste andere merken comfort)
    Maar toen ik overging op extra care had Dylan ook spuitluiers..... ik deed toen 1 schepje standaard door de voeding (nu nog trouwens) en langzamerhand werden zijn poepbroekjes weer normaal....

5. Loutje83

Loutje83 Actief lid

Dec 11, 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    dank jewel voor jullie antwoorden..zal toch proberen met 3 schepjes normaal en 3 schepjes comfort...en misschien krijgt ie wel tandjes..hij kwijlt wel een beetje maar heeft geen rooie wangetjes...wel lastig als je het antwoord niet weet :(

6. Yuntje

Yuntje Bekend lid

Mar 16, 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Tandjes zou idd ook nog kunnen....
    maar kwijlen hoort ook beetje bij de leeftijd hoor!

Share This Page