Tandenpoetsdrama

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mol81, Jun 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi,

Iedere avond heb ik strijd met onze dochter. Een tandenpoetsstrijd. Als ze zelf haar tandjes mag poetsen is er niets aan de hand maar als mama het nog even na poetst is het gieren en brullen. Ik zet haar bij mij op schoot en houd haar hand vast zodat ze de tandenborstel niet uit mijn handen maait. Dan poets ik en zing ik een liedje. Doordat ze zo giert, houdt ze haar mond wel goed open maar ze doet haar tong voor haar tanden. Wie heeft een goede tandenpoets tip?

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    De enige oplossing was hier: een elektrische kindertandenborstel gebruiken. Dat maakte spontaan een einde aan een dik half jaar van draaaaaaaaaaaaaama's.

3. love 8

love 8 Bekend lid

Jan 16, 2009
    580
    0
    0
    ik maak mijn kleine meid aan het lachen, en anders doen we het
    met zijn tweeen, de 1 poetsen en de ander
    gek doen
    .

4. meles

meles Actief lid

Aug 6, 2008
    122
    2
    18
    Bekend probleem. Wat bij ons hielp was een elektrische kindertandenborstel. Zodra ons dochtertje die ziet, wil ze direct tandjespoetsen.

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    wij doen het zo...

eerst poetst papa of mama en als ik het doe zin ik
    tandjes poetsen tandjes poetsen doe je mee (2x)) wij gaan tandjes poetsen (2x) hupsakee.
    dat zin ik 2 x langzaam en dan mag dave zelf poetsen (en poets ik mijn eigen tanden ook)

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    OMG..... een elektrische tandenborstel voor kinderen....bestaat dat???? :$
    Dat gaat mijn redding zijn!! Waar koop je zoiets?

7. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Beetje late reactie, maar hierbij alsnog. Overal, die van ons komt gewoon bij de Blokker vandaan, maar DA enzo heeft dat ook wel. Officieel is het vanaf 3 jaar dacht ik, maar het borsteltje is net zo zacht als een gewone peutertandenborstel. Had nooit van mezelf gedacht dat ik nog eens zoiets zou kopen voor m'n kleine man, maar vind het echt een uitkomst!

8. Mar001

Mar001 Actief lid

Nov 25, 2007
    148
    0
    0
    Hier ook zo'n probleem. Hij houdt z'n mond stijf dicht. Het enige wat ie wel wil is zelf de tandenborstel vasthouden en er dan een beetje op kauwen. Dus dat doen we dan maar, krijgt ie toch een beetje tandpasta in z'n mondje.

Ga ook eens een electrische proberen, zou het zoooo zonde vinden als z'n tandjes straks bederven, daar zou ik me heel schuldig over voelen...

9. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Wij gaan altijd grommen en onze tanden laten zien en dan doet ze dat na en kunnen wij poetsen. En als wij haar tanden gepoetst hebben mag ze het altijd ngo ff zelf na doen, vind ze prachtig.

10. doenja

doenja Actief lid

Feb 3, 2009
    115
    0
    0
    Ik leg Jack neer op zijn rug op de commode, dan pak ik hem soort van in de houtgreep en dan poetsen maar.
    als ik dan naar hem lach doet ie wel zijn mond open.

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik doe dezelfde houding maar nog is het drama. Ze gilt het echt uit.
    Ik ga eens een electrische proberen!

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Als je met z'n tweeën bent: de ene poets zelf zijn eigen tanden (al lachend, want het is zó leuk ;)) en de andere die van de kleine.

Je kunt je kleintje ook jouw tanden laten poetsen en dan jij de zijne/hare.

Of voor de spiegel poetsen, dat is ook leuk.

13. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

ik ben net op zoek gegaan naar een elektrische tandenborstel maar overal staat dat je het pas mag gebruiken vanaf 3 jaar. Welke hebben jullie dan? Of doen jullie het gewoon?

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb een paar maanden geleden ook zo'n electrische-tandenborstel-zoektocht gehouden maar alles was voor 3+. Ik heb zelfs mijn tandarts gevraagd hoe die daar tegenover stond. Die zei dat het toch echt beter was om nog even te wachten met electrisch. Dus toen zijn we andere manieren gaan zoeken om het poetsen te veraangenamen. Het niet-willen-poetsen bleek ook wel een fase te zijn (die nog een paar keer kort is teruggekomen, maar het poetsen ging steeds vaker goed). Nu lukt het ook met een handtandenborstel goed.
    Ik denk nog steeds wel eens aan elektrisch poetsen hoor. Dat lijkt me toch nog altijd beter te poetsen dan handmatig. Maar ja, ik ben er dus nog niet uit waarom tandartsen en electrische-tandenborstel-fabrikanten zeggen dat dat pas vanaf 3 jaar mag.
    Ik kan me best voorstellen dat je het toch eerder gaat doen hoor. Maar als je twijfels hebt, kun je ook nog wat andere manieren proberen, zoals ik hierboven schreef of misschien hebben anderen nog een gouden tip.

15. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Hier ook drama, het is een tijdje goed gegaan, maar nu niet meer. Mijn man zegt altijd Aaaaa, net zo lang totdat ze zelf ook Aaa zegt :D. Ik doe het meestal bij mezelf (nep) en dan bij haar. Maar dat werkt niet zo vaak meer. Als ze gaat huilen, komt mooi uit, want dan gaat mondje open dus snel even poetsen. Ik heb dus niet echt een tip. Maar het feit dat er een elektr. kindertandenborstel is is een hele goeie!!:)

16. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ben zelf nog niet zo ver met zoontje lief maar dit waren ook de eerste dingen die in mij opkwamen.
    Het lijkt mij dat je het vooral leuk moet zien te maken?!

En ipv te zeggen; "kom, we gaan je tandjes poetsen" of "ga je tanden poetsen"...., zou ik zeggen: "wie zijn tandjes gaan we eerst samen poetsen? die van mama of van jou?".
    Zo staat het vast dat er gepoetst moet worden maar laat je hen er toch nog een keuze rond maken.

17. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Het gekke was dat hij het op het begin geweldig vond en opeens moet hij er echt niks van hebben. Hij krijgt ook steeds meer tanden dus je moet ook steeds langer poetsen. Hij houd hier gewoon zijn kaken stijf op elkaar

18. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Ik denkt dat het op de rug leggen en dan poetsen helemaal niet fijn is! Je krijgt dan toch alles in je keel gelopen? Dan zou ik ook in paniek raken!

Volgens mij is het inderdaad een fase. Nu gaat het bij ukkie heel goed maar het was een tijdje ook drama. Ik heb het geen aandacht gegeven en haar op mijn schoot gezet, in de houdgreep genomen en laten huilen (kon ik er gelijk makkelijk bij en was het zo ook snel weer over). Nu doet ze uit zichzelf haar mondje open en kunnen we heel gemakkelijk poetsen, gelukkig!

19. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hier ging het in het begin ook erg goed en toen werd het ineens een drama.
    Had mijn tandarts nog om een tip gevraagd, hij zei zorgen dat hij zijn hoofdje iets achterover houdt dan gaat zijn mond vanzelf open. Bij ons werkte dat niet:D:D:D
    Dus het was elke avond met z'n 2-en, de 1 hield hem vast en de ander poetste, zo goed en kwaad als kon. Beetje gek doen en als hij zijn mond open had snel ff poetsen.
    Nu zijn we een paar maand verder en het gaat eigenlijk erg goed, dus volgens mijn was het gewoon een fase.
    Het is heel belangrijk dat de tandjes gepoetst worden, maar het moet niet een te groot drama worden (zei mijn tandarts).
    Succes en hopelijk is het een fase...

20. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    @sweetamber, dan moet je wel met zijn 2en thuis zijn savonds ;)

Ik heb een tijdje geleden een andere tandenborstel gekocht, van Jordan waar een gaatje in zit waar ze zelf haar vinger in kan doen en de haartjes zijn stukken zachter dan de andere tandenborstel. Het gaat nu een stuk beter...

Share This Page