Hoi Hoi. Even een vraagje voor degene die een hond hebben. Onze hond vind slapen heerlijk,maar dan wel overdag en op het laminaat. als hij snachts de benche in moet wordt ie gek, alleen maar zeuren,blaffen en aapies nadoen haha.Maar goed voor ons dus niet zo goed voor de nachtrust en daar wordt je behoorlijk chago van... Zijn nu begonnen om hem overdag ook verplicht te laten 'slapen" in de benche in de hoop dat ie snachts ook beter slaapt.ook hebben we er een t-shirt van onszelf in liggen.Mijn vraag aan jullie is of jullie nog goed tips hebben?? En eet jullie hond ook zo slecht met dit warme weer? Alvast bedankt. Kussies Kaatje
Een bench is in principe een fijne veilige plek voor de hond waar hij niet gestoord wordt. Doordat hij het zo'n fijne plek vind zal hij deze niet snel bevuilen en kun je een bench goed gebruiken om je hond zindelijk te maken. Wij hebben onze honden in het begin ook 's nachts in de bench gedaan. Als ze piepen of iets, moet je er niet op reageren. Dan krijgt de hond weer aandacht en dat ik precies wat íe wil. Gewoon lekker z'n gang laten gaan. Hij houdt vanzelf een keer op. Ik zou de hond niet verplicht in de bench leggen overdag. Je moet het juist zo ver zien te krijgen dat hij er zelf graag gaat liggen omdat het zijn veilige plek is. En eten kunnen ze rustig een keer overslaan hoor. Doet één van onze honden ook wel eens. Bak gewoon weg halen en pas bij de volgende maaltijd weer vullen (niet extra). Het is belangrijker dat de hond goed drinkt. Pim
Hey Pim,Drinken doet ie zeker goed en hij is overdag ook gewoon in zijn benche als die open staat hoor.maar vanmiddag zijn we bv even een half uurtje naar de doe het zelver geweest en toen heeft ie in de benche gezeten en was voor de verandering gewoon stil We proberen hem snachts ook wel te negeren maar als hij al een uur achter elkaar aan het blaffen is wordt je op den duur gek ! haha hoort er allemaal bij maar een paar goede tips zijn nooit weg.heb ook zo'n wekkertje naast de benche gezet maar dat haalt ook weinig uit. Kussies kaatje
Ik zou een bakje eten en wat water in de bench zetten dan gaan ze het echt zien als hun huisje en je kan er ook zo'n witte kauwtouw in leggen. Mijn honden vinden het erg fijn om in hun bench te zitten en ik heb er ook een bakje eten en water in staan en speelgoed in liggen en dat heeft goed geholpen. En ik zou hem er ook niet overdag in gaan stoppen want misschien gaat hij dat als straf zien en vind hij de bench helemaal niet meer leuk. En mijn honden zitten er ook in als ik naar werk moet. Hoe oud is je hond nu?
wij hebben de hond eigenlijs nooit in de bench gehad (we hebben nu de katjes erin met deurtje open) en onze hond eet ook erg slecht met dit weer maar drinken doet ze als de beste (dat is wel weer goed)
Ik sluit me helemaal aan bij Pim. Je hebt er echt verstand van! Inderdaad lekker in de bench doen en dan geen aandacht geven, liefst niet eens langslopen. Het houdt vanzelf een keer op, het is een kwestie van wie de langste adem heeft. Tis moeilijk om niet te reageren op je hond, maar dat is wel het beste op lange termijn. Denk daaraan wanneer je toch wilt troosten of hem eruit wil halen. Het kan soms in een week over zijn, maar kan ook enkele weken duren, dus denk niet te snel dat hij/zij het nooit zal leren. Als je hond echt niet in de bench wil, als dat een struggle is, dan kun je een hondenkoekje, of een brokje erin gooien zodat hij erin gaat. Hou de bench lekker voor 's nachts inderdaad, zoals al eerder is gezegd door meerdere forumers. En als je een bakje water erin gaat zetten zoals vales zegt, zorg er dan voor dat het een stenen bak is, zodat je hond hem niet om kan gooien, dat geeft nogal wat troep. Ik neem verder aan dat je een lekker kleedje erin hebt, zodat hij niet op de kale bodem ligt. Hoewel dat nu wel lekker koel is Ik zou het eten niet in de bench zetten, want waar ik vanuit ga is, dat je je hond niet de hele dag zijn eten moet voorschotelen, want dan heb je ook helemaal geen controle op wat je hond eet. Het handigste is om hem als pup drie keer per dag eten te geven en als volwassen hond twee keer per dag. En als hij dat niet eet, in tien minuten weghalen, de volgende keer eet hij wel als hij echt honger heeft. Enne wat ook helpt is karnemelk door het voer heen mengen, vinden de meeste honden ook erg lekker. Onze hond wilde eerst ook niet eten en toen at hij alles op. Geen melk geven, want dat is niet zo goed voor ze, maar echt karnemelk. Succes met je hond! Als je nog meer vragen hebt, moet je ze maar ff stellen per pb'tje. Weet heel veel van hondenopvoeding. Mijn schoonmoeder traint met haar 3 labradors en geeft zelf honden trainingen. Ze heeft ook twee nestjes gehad, waarvan wij een hondje hadden. We hebben echt enorm veel van haar geleerd, en als ik het niet weet dan pass ik de vraag door aan schoonmoeders . Groetjes Daphne
Hij is nu 9 weken,.we hebben hem dus pas een weekje.. Overdag en voor het slapen gaan mag hij zijn speelgoed in de benche maar met slapen niet( is mijn schoonouders zo geleerd tijdens de puppie training) en verder heeft ie ook geen eten en drinken in zijn benche omdat we dus ook gehoord hebben dat dat niet mag.zo zal iedere hondenschool wel zijn eigen "regeltjes"hebben... Hopelijk is het gewoon een kwestie van tijd en geduld maar als ik over anderhalve week weer moet werken hoop ik toch wel dat ik per nacht iets langer kan slapen dan 4 uur.Kussies kaatje
@ Dafje wij hebben chihuahua's en die eten echt alleen als ze honger hebben dus wij hebben altijd brokjes staan,maar dat hebben andere rassen meestal niet hé die eten gelijk alles op dat vergeet ik altijd ben alleen maar kleine hondjes gewent. Hij is nog een baby dus hij moet ook erg wennen dat hij bij zijn moeder weg is dus gewoon niet reageren als hij gaat lopen piepen hoe moeilijk ook en op een gegeven moment weet hij dat het geen zin heeft om te piepen.
Hey Daphne, hij krijgt nu idd 4x per dag eten en dat bouwen we dan ook af naar 2x per week.. verder moeten we maar geduld hebben.snachts maar laten blaffen. Ik ben niet zo'n voorstander van water in de benche omdat ie dan blijft drinken, en die benche is vrij groot ( hebben hem geleend) dus zit er niet op te wachten dat ie snachts plassen moet.het zindelijk maken gaat nu net zo goed.komt niet meer voor 5 uur om te plassen.Verder heeft ie op de ene helft van zijn benche een lekker kussen en de ander helft is kaal en nu idd lekker cool. Kussies kaatje
Ja, sorry, ik scheer even alles over een kam Vales... Foutje.. maar ik heb het dus in ieder geval over de Retriever honden in dit geval.. Dat is wat voor hun het beste is iig... Heb ik geleerd
Ja ik heb nog nooit een Retriever gehad dus dacht er niet zo bij na En Kaatje je bedoeld vast 2 keer per dag in plaats van 2 keer per week
Ik hoop dat je 2 keer per dag bedoeld Ik heb ook nooit water in de bench gehad, omdat het vaak een rotzooi wordt.. en inderdaad voor de zindelijkheid is het zeker niet bevordelijk. We hadden we dat we 's morgens echt op tijd uit bed moesten omdat ze anders alsnog in de bench pieste.. dus dat was altijd een race tegen de klok 's morgens.. zeker omdat ik toen met pup en al logeerde bij mijn schoonouders en die toen ook nog 4 honden hadden en onze pup als laatste naar buiten mocht, in verbang met de rangorde van de roedel (ingewikkeld verhaal). Dus moesten we dat allemaal snel doen. Was een heel gedoe, maar achteraf kan ik er wel erg om lachen.. Iets wat ik in ieder geval erg geleerd heb is dat als je positief reageert, met een hoog stemmetje, dat je dan al een hoop gewonnen hebt van zo'n hondje Heej kaatje ik neem aan dat je avatar je hondje is?
ow haha ja sorry dat bedoelde ik idd. zou wel erg zielig voor hem wezen... niet gelijk de dierenbescherming op me afsturen hahaha. xxx
Mijn honden eten ook heel slecht met dit weer. Maar dat geeft niet want ze moesten toch beide afvallen. Gaat nu lekker makkelijk Groetjes van Kiowa
Sorry maar ik spring even in: De bench moet een vertrouwde plek voor de hond zijn waar hij zich veilig voelt en niet gestoord mag worden. Dus overdag lekker het deurtje open laten (ga je weg moet hij natuurlijk dicht) maar maak de bench aantrekkelijk voor de hond. Leg er iets lekkers in zodat hij ernaartoe gestrokken wordt gaat hij uit zichzelf in de bench beloon je hond dan. Valt je hond overdag in diepe slaap bijv. midden in de huiskamer pak je hond op en leg hem in de bench (deurtje hoeft niet dicht mits je weg gaat) je hond zal de eerst paar keer stug de bench weer uitlopen maar zo leer je hem dat slapen in de bench moet en fijn is. geef hem zijn brokken in de bench 2 of 3 keer per dag ligt er net aan hoe ver je al bent met afbouwen Zorg er in ieder geval in dat de bench leuk en veilig is inderdaad snachts negeren doe dit en hou dit vol anders zal hij nooit stoppen. Wat je zou kunnen doen is de bench naast je bed zetten geeft je hond een kik steek je je vinger in de tralies je aait hem niet en praat niet ook geen oogcontact. Zo laat je zien /kan hij ruiken dat je in de buurt bent. Gaat dit goed dan zet je iedere nacht de bench een stukje verder bij je bed vandaan totdat hij de slaapkamer uit is. Nog 1 ding ik lees steeds dat jullie de honden snachts geen water geven Dit is het allerslechtste wat je kan doen een hond moet ten alle tijden over water kunnen beschikken. En is helemaal niet bevordelijk voor de zindelijkheid hoor dat is zwaar gelul. Het is zo slecht om een hond een nacht van zijn water weg te houden vooral een pup heeft zo nierproblemen. en vooral met dit weer !!! GEEF JE HOND 24 uur per dag WATER. Plast je hond in de bench doe het volgende, maak je bench kleinder door er een tussenschot in te zetten of een doos maar maak hem zo klein dat de hond er plat in kan liggen zo heeft hij voldoende ruimte. Leg verder niets in de bench geen kleedje of krant (kan makkelijk met dit weer het is toch warm) laat hem gewoon op het metaal liggen. Doet de hond een plas ligt hij in zijn eigen plas het is vies maar dit doet hij maar 1 of 2 keer en de volgende keer zal hij je waarschuwen als hij naar buiten moet of hij houdt het op ligt net even aan hoever je hond al is met zinderlijkheid. Een kleed of krant absorbeert namelijk de plas waardoor de hond in de bench blijft plassen want zo heeft hij er geen last van. Heb je meer vragen of wil je meer weten mag je me altijd vragen geen probleem. Succes met je hond ik weet zeker het komt goed Ik heb zelf meerdere honden gehad en gedrag besturdeerd met gedragtherapeute's in contact geweest en mee samengewerkt. En veel eigen ervaring dus vraag maar raak......
Owh ja, ik las ook nog iets over een witte kauwtouw ik weet niet of je die flostouwen bedoeld maar geef die nooit zonder toezicht er zijn namelijk al honden door overleden. Door het flossen komen er van die stukjes touw los die de hond opeet daardoor vormt zich een prop in de darmen ben je er te laat bij dan kan het heel slecht aflopen met je hond. Geef die dingen dus nooit zonder toezicht leg iets in de bench om je hond bezig te houden je hebt van die ballen waar je brokjes in kan doen of je geeft een kong waar je een pasta in kan doen.