Jaja... het grote kbs topic :D:D

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 2 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn man heeft ook geen idee hoor. Die let sowieso nergens op haha. Ik beheer de financiën omdat hij maar hooguit 7 dagen van de maand thuis is.

Ik daarentegen..... ik weet het precies. Ik weet op welke datum het binnen komt en welk bedrag het is, maar ik denk er nooit aan.

Hopsatee vindt dit leuk.
  2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wat een onzin. Dat kun je dan net zo goed zeggen van al die mensen die het gelijk door storten naar de spaarrekening enz. Want ja, kijk ons het niet nodig hebben en gelijk kunnen sparen. Ik zie daar niet zoveel verschil in zitten.

suus1983 en dds vinden dit leuk.
  3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het deel van de middelste is al op. Vrijdag is ze jarig en ze wilde een nieuwe fiets. Ze is er vanaf gegroeid dus was ook wel nodig. Vorige week net een andere auto gekocht, dus de timing is wel goed :D

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hoezo iemand die het naar de spaarrekening stort kan best precies weten hoeveel het is en bv de maand ervoor een hoop hebben uitgegeven zodat die daarmee aanvult.

Maar dat eeuwenoude: oooo was dat nu alweer, had geeeeeen idee, of absoluuuuuut geen benul hoeveel het is begint een beetje eentonig te worden.
    Ik weet dat ook niet op de cent nauwkeurig maar wel ongeveer.

Zonnestralen en Ballon vinden dit leuk.
  5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dit inderdaad... het gaat niet om een tientje erbij ofzo. Zeker niet voor 3 kinderen. Ik weet het niet op de cent precies, maar €600 ongeveer ineens bijgeschreven, dat valt mij wel op hoor :D

Hier wacht ik niet met kopen tot de kbs, al is die van januari altijd wel een erg fijn extra'tje met de sale die overal in december begint en waarin ik dan ook vrolijk op los shop. :d Ik geef best veel uit voor mijn zoontje, omdat het kan en daar ben ik ontzettend dankbaar voor. Ik zie de kbs dan ook als een fijn extra'tje :)

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bij ons zit het in onze vaste lasten rekening verweven. Ik ga er gewoon vanuit dat het gestort wordt en ben er verder totaal niet mee bezig. Alleen als er wat wijzigt in onze afschrijvingen/inkomsten; zo krijgen we bijv de volgende keer meer omdat onze dochter net 6 is geworden. Maar verder heb ik daar geen omkijken naar. Prima toch?

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik kom bij genoeg gezinnen thuis , waar men alleen de kinderbijslag heeft voor kleding. Niks meer, vaak wel minder omdat er andere dingen betaald moeten worden. Gelukkig hoef je dat niet te snappen, want dat zijn vaak schrijnende gevallen die ik niemand toewens.

Riverdale87, tuc, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik snap als iemand 7 dagen in de maand thuis is die misschien geen idee heeft.

Maar ik heb het idee dat het overall de dames zijn die het geld uitgeven, vooral voor de kinderen.

Dus ja ik vind bet nog steeds een beetje vreemd

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Weet Je dat niet Eens tot op de cent......

nelta vindt dit leuk.
  10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Prima.

Maar als het dus daarbij in zit neem ik aan dat je weet hoeveel het is.

En dat je weet dat het volgende keer meer is is ook niet hetzelfde als totaaaaaaal geen idee hebben, toch

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heel eerlijk, ik vind dat persoonlijk gewoon niet slim. Wat als het straks ineens afgeschaft word? Zo gek zijn ze wel in de politiek om dit soort dingen ineens door te voeren, dan zit je dus met de gebakken peren.

Geloof mij, wij hebben ook een hele periode gehad waarin wij het echt slecht hadden en ieder dubbeltje drie keer moesten omdraaien maar nooit heb ik mij afhankelijk laten zijn van het KBS, puur en alleen omdat ik dat niet wilde. En ik wil hiermee echt niet zeggen dat ik beter ben dan andere of dat iedereen het maar op deze manier moet doen, bedoel het ook absoluut niet denigrerend, ik blijf alleen van mening dat het niet verstandig is om afhankelijk te zijn van al dit soort toeslagen.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat is dat nou weer voor gelul. Dus omdat ik dus niet bijhoud wanneer en hoeveel ik krijg van de KBS zit ik er warmpjes bij? Wij moeten ook gewoon heel erg goed opletten met wat wij uitgeven alleen wij leven niet naar de KBS toe omdat we daar gewoon niet afhankelijk van willen zijn. Toen ik dit topic zag dat ik inderdaad '' Ow ja, dat word ook gestort dat is fijn '' ik zit geen dagen in te loggen om te kijken of het gestort is of niet. Wilt dat meteen zeggen dat ik dan even wil laten merken dat wij het zo goed hebben? Vind ik niet. Hier komt het ook gewoon goed uit als het gestort word alleen zit ik er niet ieder kwartaal op te wachten nee.

En dan zeg jij altijd wat over mensen met vooroordelen :rolleyes:

Jessi79, Treez, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Maar.. stel dat je man een ongeluk krijgt zodat ie zn werk niet meer kan uitvoeren? Dan kan je wat mij betreft heel veel willen, maar dan zou ik (als tbm) toch een stuk afhankelijker zijn van de kbs.

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee, ik zal er dan alles aan doen om absoluut niet afhankelijk te worden van het KBS. Dat wil ik gewoon niet.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien zijn er nog wel mensen die het nog slechter hebben...

Overigens ben ik van mening dat als je dat geld op die momenten niet nodig heb gehad je het niet ECHT slecht heb gehad....

Je hebt nou eenmaal niet altijd een keuze

En erop wachten is iets heel anders dan er afhankelijk van zijn...

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zit ook geen dagen in te loggen hoor... jelemaal niet nodig, ik weet op welke dag het komt :)

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    En dan... dan ga je 80 uur in de week werken en red je het niet om alles te betalen...
    Dan laat jij de kbs lekker staan want je wil er niet van afhankelijk zijn en zeg je tegen je kinderen, sorry jongens deze week krijg je droog brood.. want ja het geld is op en ik ga echt geen €100 van de kbs gebruiken... want stel je voor....

Zo lekker makkelijk praten als je het niet ECHT nodig heb...

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij hebben ( helaas ) wel een periode gehad dat wij het wel echt slecht hadden maar nogmaals, wij leefden niet op het KBS. Het kwam enorm goed uit op de momenten dat het kwam maar wij hebben het nooit in ons uitgave patroon mee genomen in die zin dat we er afhankelijk van zouden worden.

Dat heeft er niets mee te maken dat wij het niet slecht hebben gehad, wij maakten gewoon andere keuzes. En nogmaals, iedereen doet het op zijn/haar eigen manier.

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als het enorm goed uitkomt dan ga je mij echt niet wijsmaken dat je nooit heb gedacht, oh over 2 dagen komt het weer! Dat is fijn! Dan kan ik dat en dat nog ff halen...

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ja dat is precies de manier hoe ik het zou doen. :rolleyes:

Wie zegt dat ik het geld niet gebruik? Ik gebruik het geld ook gewoon alleen neem ik het niet iedere keer mee in het budget wat wij hebben. Volgens mij snap jij het niet helemaal maar goed, geeft niets. Ik weet hoe wij het doen en hoe andere het doen moeten ze zelf weten.

iMoeder vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina