Jaja, het is weer zover... Kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamak, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Hier twee weken terug al zomerkleding en schoenen voor beide kindjes gekocht.
    Misschien dat ik alvast wat koop voor zoontje zijn eerste verjaardag en ik betaal er een rekening van :)

2. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    We sparen de helft op haar spaarrekening, de andere helft voor kleertjes etc.

3. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Inmiddels overgeboekt op de spaarrekening van mijn zoontje!

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Kleertjes en verjaardagskado en dan is t echt weer op..

5. anatomical

anatomical Niet meer actief

Verhoging? Nooit iets van gemerkt dat het meer werd hihi

6. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Ik woon ook in Duitsland maar bij ons was het nooit de vraag of wij recht op de nederlandse kinderbijslag hadden, omdat mijn man Duitser is en wij hier ook wonen en werken.
    Het is hier idd voor de eerste 2 kinderen 184 euro per maand en voor de derde 190.
    Ik vroeg het mij bij jou af omdat ik mij meende te herinneren dat jij in de grensstreek woont en nog in NL werkt. :)->:) hoezo nieuwschierig:):))

7. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    hier al zomerkleding aangeschaft vorige week. Dan is haar maat er in ieder geval nog :D.
    En vorige week een nieuwe autostoel gekocht, dus kbs gaat gewoon weer naar onze spaar terug. Heb er toch niet genoeg aan :D

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    wist niet eens dat het alweer zo ver, was tis dat ik dit topic zie haha hier gewoon op de grote hoop koop gewoon als ik wat nodig heb of iets leuk vind wacht niet op kbs.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee, want er wordt achteraf uitbetaald.... je hebt er het tweede kwartaal inderdaad wel recht op aangezien ze op 1 april inmiddels 6 was... maar de uitbetaling van tweede kwartaal vind pas plaats begin juli... dus pas dan krijg je ook de verhoging

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hahahahaha je dat geeft ook helemaal niets natuurlijk :D

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Hier gaat het op de spaarrekening en als we dan kleding of schoenen moeten kopen storten we dat weer naar de betaalrekening.
    We hebben toevallig laatst al het een en ander gekocht.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wat een mooie bedragen hebben ze in Duitsland aan kinderbijslag. 189 per maand per kind. :) das lekker . Ben je daar in verhouding meer kwijt aan de opvang of de zorg voor de kinderen? Omdat ze daar zoveel krijgen?? Of zijn ze ik Nederland gewoon gierig. Nu ben ik ook blij met 190 per 3 maanden want alle beetje zijn meegenomen maar toch .

13. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Gaat hier gewoon op de grote hoop. Kleding en andere benodigdheden voor de kinderen koop ik gewoon wanneer ze het nodig hebben en vaker;) Daarnaast sparen we automatisch per kind elke maand 50 euro op hun eigen spaarrekening.

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nee kinderopvang is juist veel goedkoper en ook ouderschapsverlof is veel beter geregeld, je kunt drie jaar thuis zijn, waarvan een jaar betaald tot 67%. Je kunt evt kiezen om de uitbetaling te spreiden over twee jaar.
    Wel moet je bijv vrij dure ergomische schooltassen hebben vanaf de eerste klas (6 jaar) voor Grundschule ( 4 jaar) en zodra ze naar het Voortgezet Onderwijs gaan (vanaf 10 jaar) dan moet je weer een grotere tas hebben..... krengen kosten gauw 200 euro. En je moet vanaf de Grundschule zelf de schoolboeken kopen en het schoolmateriaal

15. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    nee kinderopvang is goedkoper dan in NL al zit er tussen de bundesländer en ook tussen de gemeentes wel verschil.
    Andere dingen zijn wel weer duurder zoals Hopmarjanneke al vertelde.

Mij valt het echt op dat ze hier een stuk familie vriendelijker zijn dan in NL.
    Toen onze jongste geboren was kreeg ik bv na 2 weken een brief van de gemeente.
    Omdat wij nu een groot gezin waren (3 kinderen vind ik nog niet groot) kregen wij 1 malige 250 euro van de gemeente omdat ze graag zien dat er meer kinderen worden geboren en de jonge families zo een beetje willen ondersteunen.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    We moeten maar gaan emigreren denk ik 😁 😉

17. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze keer gewacht met kleding kopen tot de kinderbijslag is betaald. Ga volgende week dus lekker van winkelen voor kleertjes voor m'n dochter voor de lente en zomer.
    Vorige keren ging het gewoon op de grote hoop...

18. Tikkietok

Tikkietok Lid

23 mrt 2015
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn we aan sparen voor zwemles :)

19. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    In belgië elke maand kindergeld 550 euro.
    Soms spaar ik.het soms kopen we noodzakelijke dingen of kleding.
    Onze middelste gaat in juni op boederijklassen dus daar gaat een deel heen.

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Heb de kinderbijslag al 3 dubbel uitgegeven afgelopen maand.
    Heel veel super leuke kleertjes gekocht van Quapi, Flo, Retour en Vingino gecombineerd met wat River Island, Name it, Frendz en Zara.
    Wat een super leuke collecties dit jaar!!
    Daarnaast voor de meiden nieuwe sneakers, ballerina's en sandalen.
    En de kinderbijslag is er drie dubbel dwars al doorheen voordat hij er uberhaupt was.
    Dus wat we hebben gekregen is gewoon naar onze spaarrekening gegaan.

Deel Deze Pagina