Sven is bijna 11 maanden, ik ben momenteel ongesteld en heb dan altijd een dip. Sven heeft dan ook minder belangstelling in het drinken uit de borst. Maar vannochtend was zijn luier wel vol maar minder als anders en zijn plasluiers over de dag zijn ook minder. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben bang dat als ik hem extra drinken (water o.i.d) geef dat ik dan niet over de dip heen kom. Maar ik wil ook niet dat hij te weinig binnen krijgt natuurlijk. Nou is het ook zo dat ik morgen en overmorgen moet werken. Dan kan ik maar 1x kolven (in mijn pauze) omdat mijn kolfrecht al voorbij is. Sven krijgt morgen dus zowiezo genoeg melk omdat het uit de voorraad komt. Maar hoe kom ik zo over mijn dip heen. Nu al weinig productie en dan ook nog twee dagen werken waarin ik maar 1x per dag kan kolven. Ik kolf dan 's ochtends voordat ik wegga om half zeven en Sven drinkt dan ook bij mij. Dan om 12.00 uur weer kolven en dan kan hij pas om vijf uur weer bij mij drinken. Ik denk dat ik dan ook maar weer kolf. Heeft iemand verder nog ideeen? en ook over de plasluiers die minder zijn.
Sven bij je in bed nemen vanacht ? Mijn ervaring is dat als je kindje bij je in bed ligt hij vaker drinkt. Maja dat moet je wel willen.
Ik zou idd een nachtvoeding geven denk ik... verder met je ding tot vocht bijgeven. Als je de mogelijkheid hebt eerst aanleggen en als hij klaar is evt. nog een slokje water nageven. Niet teveel, maar elke keer paar slokjes. Waar water zit kan geen bv zitten en dan heb je dus kans dat hij weer minder aan de borst wil. Verder denk ik juist omdat je al zolang voedt je die dip over 2 dagen ook nog wel de baas kan... je zal vast niet van het 1 op het andere moment opdrogen. Gewoon de komende 2 dagen doen wat je kan met betrekking tot kolven en aanleggen en voor je het weet is het weekend met hopelijk meer tijd voor de bv.
Dank jullie voor het meedenken, ik ga zo naar bed en leg Sven bij me. Kan hij drinken wanneer hij wil. En dan maar zien tot hoelang hij bij ons ligt. Hij heeft nooit bij ons in bed geslapen (alleen als we beiden in slaap vallen tijdens een voeding), wel in de slaapkamer in de wieg tot hij een maand of vier was maar dat is toch heel anders. Ik kreeg op het borstvoedingsforum het advies om te clusterkolven. Maar dat laat ik Sven dan maar doen i.p.v. mijn kolf Krijgt hij die slokjes ook nog binnen. De nachtvoeding krijgt hij wel, daar komt hij de laatste tijd zelf weer voor, en dan vrijdag maar even flink regelen op mijn verzoek. Gaat vast weer goed komen...
Probeer idd zo vaak mogelijk te kolven. Kun je op je werk niet meer tijd vrij maken? Doet je werkgever echt moeilijk als je een keertje extra moet kolven? Verder kun je als je weer thuis bent na het voeden de borst verder leeg kolven. Hoe vaker je aanlegt hoe beter. het duurt ongeveer een dag of 2 voordat je echt merkt dat de porductie dan weer toeneemt. en idd clustervoeden, dat is heel wijs! Succes ermee!