jaja weer dat consultatie bureau..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door paprika, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zie dat je in Rotterdam woont, dat verklaart een heleboel. Die regio is een beetje een ontwikkelingsland waar het borstvoeding betreft. 't Komt me als Rotterdammer haast niet over de lippen, maar in Amsterdam doen ze het op dit punt 100 keer beter!

2. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hahahahaha! Dat durf ik niet te zeggen hoor, krijg ik gelijk van m'n vader op m'n kop ;). Ja het is maar een raar zooitje hier hoor. Er geven volgens mij sowieso vrij weinig vrouwen borstvoeding hier in de buurt, zie en hoor altijd maar gesleep met flessen kunstvoeding.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik was met de nagym van de pufclub de enige van 14 die borstvoeding gaf! Heb ze nog even gestangd toen door te zeggen dat ik het ook minstens 2 jaar ging doen. Ze dachten toch al dat ik gek was...

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier op de nagym was er één die geen BV gaf. Volgende week komen we nog een keer samen, ben benieuwd of iemand anders het ook ruim een halfjaar volgehouden heeft.

5. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    :D :)

@Loeki: ben benieuwd idd, laat het nog maar ff weten, vind het wel leuk om te horen!

6. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, klopt dat amsterdam heel actief bv beleid heeft. ons cb hangt echt helemaal vol met posters/ folders over bv. Zo veel zelfs dat ik me kan voorstellen dat vrouwen die kv geven het confronterend vinden. Maar dat is misschien ook de bedoeling...?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is al een heel oud gegeven hoor. Al voor de oorlog werd er in Amsterdam meer borstvoeding gegeven als in Rotterdam. De grootste melkbank van Nederland was ook in Amsterdam.

(maar ach, Rotterdam heeft de grootste haven...)

8. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Wow wat een verschil... bij onze ex-zwangerclub was iedereen gestart met BV en nu zijn we nog met ongeveer de helft over... en we spreken elke 2 weken af in een standaard "kroegje" overdag met onze kids en die liggen dan allemaal wel een keer aan de borst! Geweldig om te zien! We horen daar al bijna bij het meubilair ;)

Hier gaat iedereen ook zo langzamerhand vragen wanneer ik ga stoppen met BV..... als ik dan NIET zeg, dan kijken me ze ook erg vreemd aan... je moet je gewoon verdedigen als je langer wil geven... ach ik trek me er niets van aan, ik heb alleen iets te maken met ons kleine mannetje, mijn grote mannetje en mezelf... en de rest? welke rest ;) ;)

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

hier is het niet echt tot het cb doorgedrongen dat ik bv geef. ze meten en wegen, en dan begin ik over het poepen, waarop zij zeggen dat het wel over gaat en dat het kan met fv.... waarop ik dan weer verzucht dat ie alleen bv krijgt... oh, dan is het wel raar...
    en de keer daarop gewoon weer hetzelfde... :rolleyes:
    de omgeving reageert niet echt afwijzend, maar meer verrast. :D

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Die hebben echt een heel dik bord vor hun kop Guppie.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wij waren met zijn 5'en of 6'en met pufclub (weet het al niet meer :oops: ). Toen we terugkom avond hadden vertelde iedereen dat ze bv gaven maar 1 was alweer gestopt omdat het "niet gelukt" was.
    Geen idee of iedereen nu nog bv geeft. Ik weet van 1 die geeft nu combi kv en bv.

12. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    :) don't get me started ;)
    maar leuk om te weten. en wel logisch ook, dit soort dingen zijn moeilijk te veranderen. toch jammer dat het met die SIRE campagne zo is 'misgelopen'. we hebben er nog een heleboel nodig geloof ik.
    Wat zijn ook alweer de percentages nog bvoedende moeders na 6 maanden?

13. simalex

simalex Bekend lid

Oja? :)

14. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Guppienl hoe oud is Rune eigenlijk?

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik noem geen namen hoor ;)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja, dit advies kreeg ik helaas ook! Onze kleintjes kwamen/komen ook niet voldoende aan. Nu moest ik ze elke 2 uur voeden en dan vandaag weer komen wegen, waren ze geen 30-50 gram aangekomen, moest ik van het cb over op flesvoeding. Heb ze nu 4 dagen elke 2 uur gevoed en nu is Malou 50gram aangekomen en Ruben is 35 gram aangekomen. Hoop dus dat ze goed blijven groeien.

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Argghhh dat vind ik zo ergerlijk! ipv te kijken naar de bv, wordt er meteen kv geadviseerd.
    :c:

Bolbuikje: je moet niets, het cb is een adviesorgaan.

Misschien kun je een vrijwilligster van VBN of LLL bellen, of een lk. Die kunnen ev. tips geven.

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

@bolbuikje: ik sluit me aan bij Stranger.

Ik heb trouwens wel respect voor je. Lijkt mij heel pittig een tweeling.

19. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier nog een hoor, had je verhaal gelezen bij de LK! Echt petje af hoor meid! =D>

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Stranger, Nemo en Spijkervrouwtje. bedankt!

@ Stranger, mag ik vragen hoe jij bedoelt dat niets moet, als het cb toch zegt dat ik over moet op flesvoeding dan moet dat toch? Of is dat dan niet verplicht? Maar mochten ze vrijdag toch niet gegroeid zijn ga ik in ieder geval eerst bellen of er iemand kan komen kijken/ tips geven.

Groetjes bolbuikje.

Deel Deze Pagina