Bolbuikje, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Het CB kan hoog en laag springen, als jij BV wil geven dan geef je BV. Het CB dicht zich wel eens een rol toe die ze niet heeft. Ze geven je ADVIES maar je hoeft dat ADVIES niet op te volgen als jij liever iets anders doet. Idd respect hoor. Nog een tip voor je, mijn meisje groeide ook niet voldoende, gelukkig had ik een kraamhulp en een VK die erg anti KV waren dus is ze neit bijgevoed met KV maar met gekolfde BV. Ik kolfde de melk af en bood dit in een flesje aan, ineens groeide ze bijna 30 gram per dag, terwijl ze eerst alleen maar afviel.
@bolbuikje, je hoeft het ADVIES van het CB niet op te volgen. Ik heb tot nu toe tweemaal het dringende advies gekregen met KV bij te gaan voeden. Dit stond mij enorm tegen en ik heb hier advies gevraagd, op een ander forum en een LK gebeld. Op hun aanraden ben ik toch niet gaan bijvoeden, en mijn kereltje heeft zijn achterstand ruimschoots ingehaald enkel en alleen op mijn melk. Overleg met een LK, pas als zij ook KV adviseren, zou ik het gaan overwegen. Hier trouwens ook een CB dat totaal niet ingesteld is op BV. Maar vanaf volgende week moet ik naar een ander bureau, ik ben benieuwd hoe het daar gaat.
Wat de anderen al zeggen: ze geven advies... Ken je trouwens de bv-groeicurves? Dat zijn groeicurves van de WHO die enkel op borstgevoede kindjes gebaseerd zijn. Misschien kun je je gegevens daar eens invullen en kijken hoe ze het daar doen... je kunt ze op www.borstvoeding.com vinden. En op het borstvoedingsforum zijn nog meer moeders die een tweeling voeden, als je daar een oproepje plaatst zul je wel eracties krijgen denk ik. Ik vind het ook heel knap dat je bv geeft aan een tweeling!
Ze kunnen je tot niets verplichten (al laten ze het soms wel zo klinken). Wat jij in elk geval van ze kunt eisen als ze vinden dat de groei te weinig is is dat ze je goede ondersteuning geven bij het optimaliseren van je borstvoeding. Hebben ze geen contract met een lactatiekundige? En natuurlijk moeten kinderen blijven groeien, je moet wel realistisch blijven, maar als ik kijk hoe het tot nu toe bij jullie gaat, moet het echt wel lukken hoor. De tip van het borstvoedingsforum is een goede, daar kun je meerdere tweelingmoeders ontmoeten. Als je VBN of LLL belt kunnen zij je ook in contact brengen met een collega-moeder.
Allemaal nogmaals bedankt! Dat is dan weer een stuk duidelijker voor ons. Ik was echt in de veronderstelling dat het verplicht was wat het cb verteld/opdraagt. Maar ik heb er natuurlijk geen verstand van, dit zijn onze eerste kindjes dus alles is compleet nieuw. Heel erg bedankt voor de tips. Ga zeker een lactatiedeskundige bellen als ze vrijdag weer niet genoeg aanzijn gekomen (volgens cb). Lijkt me beter als gelijk over te gaan op flesvoeding. Maar dirksmama, je hebt natuurlijk ook wel gelijk als je zegt dat we rieël moeten zijn. Ik wil ze natuurlijk niet laten 'uithongeren'. Heb ook zo een groeicurve aangemaakt voor allebij, maar bij de gewicht lijn zitten ze echt een stuk onder de onderste lijnen. De lengte lijn zit malou net boven de 2e lijn vanaf onder en Ruben zit net onder de 2e lijn van onder. Zal ook is op dat bvforum gaan kijken. Bedankt voor de tips. Ps. Jingels bedankt voor je pm, je had er ondertussen ook een terug.