Ik weet niet hoor, maar toen ik begon met borstvoeding kreeg ik vrij veel positieve reactie's. Als je dan langer als 6 weken geeft vinden ze het enorm goed van je, maar moeten ze je wel waarschuwen want ja het kan zomaar teruglopen. geef je langer als 4 maanden BV dan kijken sommigen je al gek aan zo van jeetje hey zo lang. Haast jaloers zou ik zeggen. Als ik ze dan afgelopen dagen vertel dat mijn borstvoeding lijkt terug te lopen, bij de middagvoeding, dan lijkt het alsof ze verkneukelend glimlachen zo van zie je nou wel............ en dan komt er zo´n quasi verbaasde Ow loopt je borstvoeding terug. ondertussen zie ik dan een glimlach. Ik snap dit niet hoor. het is niet bij een persoon maar al bij 4 mensen waar ik dit ontdekt heb. Ik heb ook een paar echt oprechte reacties van mensen gekregen dat ze het vervelend vinden voor me en dat ze het zelf toen ook zo jammer vonden toen het ietsje minder ging..
Raar! Heb er geen verklaring voor. Blijft een gevoelig onderwerp, die borstvoeding, dat heb ik in ieder geval al wel gemerkt.
Ja, ik heb dat ook gemerkt. Zodra je kindje ouder dan een maand of 3 is is het 'mooi geweest', en soms lijkt het wel of anderen gewoon zitten te hopen dat het misloopt. Nou ja, maak je borst maar nat, want als ze horen dat je een kind aan de borst hebt dat al schoentjes draagt......
toen mijn kleine 6 maanden werd vonden mensen in mijn omgeving het ook zo vreselijk raar dat ik doorging met borstvoeding geven. Hij moet nou toch onderhand wel de fles krijgen vonden ze. :x ik probeer ze allemaal maar gewoon te negeren. Zolang mijn beebje nog mamamelk wil dan krijgt ie dat
ik heb 11 maanden bv gegeven enkel van mijn schoonfamilie heb ik positieve reacties gekregen omdat het in hun cultuur (turks) ook de normaalste zaak van de wereld is dat je je kind bv geeft. van andere kreeg ik reacties zoals "hij is nu toch oud genoeg voor de fles, je wilt hem baby houden, dit kan niet goed zijn voo zijn ontwikkeling....." pff kreeg het er soms echt van maar ben altijd lekker door blijven voeden en als Elyesa niet zovroeg bijna al zijn tanden had gehad had ik zeker nog door blijven gaan. echt niks van aantrekken en gewoon door blijven gaan dit is het beste voor je kindje en zolang je er allebei plezier aan hebt geeft het alleen maar voordelen voor later.
Ik krijg eigenlijk alleen maar positieve reacties en steun van de mensen die er toe doen. Krijg hier en daar wel eens een raar gezicht of een onjuist advies, maar daar trek ik me niks van aan. Dylan en ik genieten van bv en daar gaat het om.
Ik was in mijn vorige baan ook zo blij met mijn turkse collega's en de turkse ouders! Die vonden het heel gewoon dat ik een peuter aan de borst had. 2 collega's hadden tot hun 4e borst gehad (en hadden dat nooit eerder durven vertellen op school) en ik had zelfs 2 jochies in de klas waarvan de moeders me vertelden dat ze ook borst kregen met 4 jaar. Dat werd me alleen verteld omdat ze wisten dat ik dat ook deed. Heb er ook nooit een geheim van gemaakt. Wat er wel voor zorgde dat sommige Hollanders me voor gek verklaarden. So be it...
Mij zijn dat soort blikken nooit opgevallen. Het enige wat ik te horen kreeg is "dat je nog voeding hebt, knap hoor". Overigens hoorde ik dat soort opmerkingen pas vanaf 1 jaar voeden. Daarvoor zie volgens mij niemand iets. Maar het kan ook zijn dat ik het vergeten ben of niet gehoord heb
Ik heb ook wel commentaar gehad op het bv. Maar dan alleen positief. Zo kan het dus ook. Mijn opa zegt goed zo hoor in de bijbel werd er ook pas gespeend bij 3 jaar. Ik zat te voeden op een bankje in het winkelcentrum zegt een man mooi: makkelijk he en zo mooi om te zien (ondertussen haalde hij zijn fiets van het slot en fietste er vandoor). En een vriend vroeg puur uit belangstelling hoe lang ik nog zou voeden. Ik zeg: geen idee maar leg het WHO verhaal even uit. Zegt bij heel verbaasd zo dat wist ik niet. Volgens mij vond hij het helemaal normaal om lang te voeden nadat ik het uitgelegd had.
Ik moet altijd even grinniken als mensen het 'knap' vinden. Als je langer dan een jaar voedt ben je meestal gewoon lui!
Nou maak ik even een kant tekening nog voor dat je kind geboren is en je vraagt hier iemand wat over kv (zoals dat hier genoemd word) dan krijg je reactie's alsof je je kindje vergif voert.... ik geef er werkelijk niets om wat een ander zijn kindje te eten geeft, dat is namelijk hun keuze. Ik heb ook geen moeite met vrouwen die in het openbaar de borst geven, en hier vragen stellen op het forum mbt bv. Waarom word er dan zo vaak gemiert over vragen mbt tot kv/flesvoeding?
Omdat veel mensen zich persoonlijk aangevallen voelen als het gaat om keuzes die mensen over hun kind maken. Is niet alleen zo met voeding hoor, je hoort het ook met wel/niet/later inenten, wel/geen autostoeltje, wel/geen loopstoeltje, wel/geen snoep.
Tja ik ben een lange voedster en heb ook genoeg commentaar naar mijn hoofd gekregen. maar weet je, ook de moeders die geen borstvoeding geven vinden dat ze een hoop commentaar krijgen omdat zij hun kind juist weer geen bv geven. het lijkt dus wel alsof niemand het goed doet. Maar weet je, je moet doen wat jij belangrijk vind. En wil je even mopperen en spuien omdat het even niet lukt met voeden, doe hier een schreeuw! Al voed je 2 jaar en wil je mopperen omdat de productie terug loopt, ikz al je steunen!
haha ik zeg dat ook altijd van mezelf. net als het rapley bijvoeden. Is ook omdat ik lui ben haha. (trouwens. ik kom je nu hier tegen maar ken je nog van 2002/2003 die periode van OOL)
Krijg ook bewonderende blikken zeker van de moeders op mijn werk. Verder denk ik dat ik redelijk blind ben voor andere reacties omdat ik zelf zo enthousiast ben Maar laatst zei een vriendin wel: nou na 6 maanden is het toch mooi geweest? Zij is zwanger en ik dacht: als het borstvoeden goed gaat en jij en je kleintje genieten er net zo van als wij, dan spreek ik je nog wel Moet wel eerlijk zeggen: voordat ik borstvoeding gaf vond ik dat ik het moest doen omdat ik dat goed vond voor mijn kindje, nooit verwacht dat ik het zo mooi zou vinden (liep op de jonge gezinnen beurs met een brok in mijn keel langs de voedingsruimte, die hormonen zitten nog hoog bij mij...). Kan me dus ook wel de reacties voorstellen van mensen die dit niet hebben/kunnen ervaren