Jaja weer een lijntopic ;) koolhydraatarm dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door Rose1982, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ook maar de shakes besteld van body en fit krijg ze vanmiddag binnen :) makkelijk als ik aan het werk ben.

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    He wat leuk dat je het ook gaat proberen! niet alle smaken vinden wij lekker! De applepie is tot nu toe wel mijn favo :D! Verder heb ik in huis; aardbei, banaan en frozen cappuccino.

Welke smaken heb jij besteld?

3. Rose1982

Ik heb banaan besteld en twee keer de variatiebox. Denk kan ik ze allemaal keer proberen ;) maar hoe gaat het verder? Hou je het nog steeds vol?

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oke, ben benieuwd welke jij allemaal wel lekker vind :)

Ja het gaat wel weer goed, afgelopen weekend zijn we weg geweest met S.ouders. Dat was echt een SAS-weekend haha.
    Heb het nu weer opgepakt, ga me eerst ook niet wegen om teleurstelling te voorkomen haha :p

Merk wel dat ik met dit dieet weinig last heb van snaai neigingen, daar ben ik heel erg blij mee! Heb ik toch trek in wat dan neem ik gewoon een stukje groente of wat yoghurt.
    Verder drink ik de hele dag door Slimpie, dit doe ik ook door de yoghurt.

Hoe ziet jou dat eruit qua eten?

5. Rose1982

Ik heb de spullen binnen :) heb alleen geen maatschepje erbij? Heb jij die wel? Of hoe weet je wat je moet gebruiken.

Ik wil de ochtend shake doen.
    Tussendoor cracker met kaas
    Middag 2 crackers met vleeswaren
    Tussendoor komkommer en een gekookt ei.
    Avond groente en vlees
    Tussendoor kwark

En de andere dag bak ik weer een ei tussen de middag of ik eet ik weer wat meer dan de andere keer. Of pak koolhydraatarmbrood ik eet eigenlijk elke dag anders Veel variatie erin.
    Waar meng jij de shakes mee?

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hier ook een koolhydraat beperkt programma :) leren voor je gezondheid volg ik.
    ik ben eind maart begonnen en ben nu 24,8kg kwijt :D ik wil door tot 73kg dus nog 3,5 kilo en dan kan ik naar de volgende fase om te gaan leren stabiliseren :D
    ik ben van maat 46/48 naar maat 38/40 gegaan ben daar zo blij mee!!

alle meiden nog suc6 die net begonnen zijn! jullie kunnen het :)

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja er zit wel een maatschepje bij :p Even zoeken in de pot! hahaha ik kon hem ook niet vinden maar zat ergens halve wege de pot :p
    Ik meng de shakes met magere melk omdat ik ze met water niet lekker vind.

Wauw super goed Naomi123, hoe ziet jou menu er ongeveer uit op een dag?

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    dat is nogal wisselend :p
    maar kan wel een voorbeeldje geven hoor.

ontbijt: 2 gebakken eitjes (soms met een plakje kipfilet of kaas erdoor)
    tussendoor: 1/2 appel en 80gr kaas
    lunch: 200ml griekse yoghurt met kokosrasp, boekweitvlokken en een scheutje hazelnootolie
    tussendoor: 30gr amandelen en 60 gr mango
    diner: 150gr sperziebonen, 100gr tartaar en lepel zelfgemaakte ketchup
    tussendoor: zelfgemaakte kaaschips

ik moet om de 2-3 uur eten dus de tussendoortjes splits ik nog weleens op, en eet dan een eiwitportie extra (dus vlees, vis, kaas, noten enz)

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Fijn deze tips ! Ik probeer ook op mijn koolhydraten-inname te letten..
    Eet nu meestal in de ochtend of een bakje magere yoghurt of kwart met biologische muesli of een Atkins ontbijtreep
    Als lunch of een salade of koolhydratenarm brood of Atkins crackers. Als avondeten gewoon wat ik altijd at alleen dan een kwart van de portie aardappelen / rijst / pasta en daar voor in de plaats yoghurt
    Tussendoor wel gewoon fruit.
    Ben al wel iets af gevallen niet veel, maar het is wel prima vol te houden en denk dat het er zo ook wel af blijft omdat ik dit gewoon kan blijven doen zonder honger te hebben ofzo

10. Rose1982

Super!!!! Succes met de laatste kilo's

11. Rose1982

Gevonden inderdaad ergens onderin :p

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oehh die zelfgemaakte kaaschips klinkt lekker :D receptje??? ;)

Je menu klinkt lekker! en vooral gevarieerd :D

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    Die kaaschips zijn echt simpel hihi. Kaasschaven, wel 20+ of 30+ pakken ivm knapperigheid. Dan op een bakpapiertje in de magnetron voor 2 minuten. Er bij blijven ivm kans op verbranden, als de kaas knapperig is even op keukenpapiertje paar seconde af laten koelen. Eet smakelijk!! Het resultaat lijkt een beetje op de kaas van een tosti die eruit is gelopen en hard is geworden hihi.

Ja gevarieerd is het zeker!! Maandag gaat mn moeder beginnen voor 6kg kwijt te raken, ik ben genieuwd :)

14. Rose1982

klinkt lekker ga het morgen proberen :)

15. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo!

Even een vraagje aan de dames die aan de shakes van body en fitshop zitten. Bevallen ze? En hoe doen jullie het? Dus ontbijt, lunch en avondeten? Ik neem aan dat jullie door de dag heen nog wel wat naast de shakes eten toch?

16. Rose1982

Ik ga er morgen mee beginnen :)

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ben ermee sinds mijn bevalling 40 kilo afgevallen. Ik moet er nog wat kwijt, maar blijf nu hangen..zit aan hormoonspuiten en ik heb me toch een honger :(

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb de shakes ook gedaan, vond ze best lekker ( Vanille, banaan, frozen capuchino ) maar viel er niets mee af. Vond het wel makkelijk om niet na te hoeven denken over ontbijt. Toen ik er helemaal brood/aardappel/pastaloos naast at viel ik wel af maar dat hield ik toen niet vol.

Nu heb ik een gezonde voedings consult gehad en probeer dit nu een week. Ik eet bijvoorbeeld: Ontbijt; yoghurt ( Volle! Vetten verzadigen ) met fruit. Middag eten; gebakken ei, pompoensoep, kippensoep, restje avondeten. Tussendoor; fruit, kaas, noten oid. Avondeten; bonenschotel met vlees en voor het gezin rijst. Verder eet ik juist geen zoetstoffen vanwege de nadelige gezondheidsrisico's hiervan, maar dat at ik ook al niet toen ik zwanger was en daarna ook nooit meer.

19. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Ipv zoetstoffen kun je honing gebruikdn

20. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb wat tips mochten jullie daar eventueel wat aan hebben..

Ik las dat iemand haar eiwitten mixt met magere melk. Nu bevat magere melk wel meer koolhydraten dan de andere varianten melk. Sowieso zijn magere producten niet beter in een koolhydraatarm dieet. Ik ben zelf niet bang voor koolhydraten (val juist af nu ik gewoon weer koolhydraten neem), dus ik gebruik altijd magere melk bij mijn shakes (ik gebruik sportshakes na training), maar bijv maar de helft. Dan kan je dit steeds minderen, waardoor je laten alleen nog maar water overhoudt. Ik drink ze nu dus alleen nog maar met water, alhoewel ik voor de lekker af en toe nog gewoon melk gebruik.

- Lekkere gezonde snack: chips maken van plakjes courgette. Courgette in plakjes snijden. In schaaltjes husselen met olijfolie, zout/peper, en andere lekkere kruiden.. 20 minuten op 160 graden.

Deel Deze Pagina