Jaja weer een lijntopic ;) koolhydraatarm dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door Rose1982, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    In plaats van zoetstoffen en honing kan je beter gaan richten op echt gezonde vervangers van suiker. Sowieso bevat honing ook gewoon veel suiker, net als bijv dadel en banaan (wat ik overigens erg goede vervangers vind). Deze gooien je suikerspiegel wel gewoon omhoog.

Kokosbloesemsuiker (wel duur) is de beste vervanger. Ook maak ik gebruik van agavesiroop. Je hebt ook nog oerzoet en palmsuiker, maar hier ben ik nog niet helemaal over uit. In een koolhydraatarm dieet is het volgens mij van belang dat je suikerspiegel zo veel mogelijk op een constant niveau blijft, dus dan heb je nog niets aan honing, dadels enz. Om je hier beter in te kunnen verdiepen kan je op zoek naar de glycemische index van voedingsmiddelen.

Hier de lijst:
    Glycemische index lijst : Voeding en gezondheid – aHealthylife.nl

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind Stevia een erg goede vervanger voor suiker/zoet.

Ik doe bijvoorbeeld altijd een paar druppels Stevia door de Griekse yoghurt om het wat zoeter te maken. En het doet niks met de bloedsuikerspiegel. Dus geen dips en snel weer honger.
    Wel opletten dat je een goede dosering gebruikt, bij teveel smaakt het wat bitter.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik merk dat ik het heel lastig vind om goede tussendoortjes te eten.
    Ben allergisch voor noten en (rauw) fruit en groente.
    Ik neem zo maar een plakje opgerolde ham met wat monchou erin.
    Maar verder dan een stuk kaas, fruit wat ik wel mag (banaan, druiven.. beide wel Kh en veel suikers..), Kh-arme cracker of vleeswaren kom ik niet. Terwijl noten eigenlijk heel gezond zijn. Of een appel ofzo. Maarja, is niet anders.

4. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Missxx bedankt voor de tips :)

Maja ik vind de tussendoortjes verzinnen ook het moeilijkste.
    Ben beetje op internet te kijken voor ideeen. Vervelend dat je geen noten kunt eten.

5. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Gekookt eitje
    Plakjes komkommer met humus of tonijn
    Gekookt eitje in paardenrookvlees

Maak een gepureerde soep van groente bijv van broccoli of bloemkool.
    In de broccoli doe ik extra stukjes gerookte zalm en bij de bloemkool geraspte kaas of gekookte kip.
    Erg lekker en zeer voedzaam!
    Ik eet gerust een kommetje als tussendoortje.

Spiesje van cherrytomaatjes en mozarella bolletjes, lekker met pesto of basilicum.

Kluts een ei, voeg een geprakte banaan toe.. Bakken maar!
    Ik vind het persoonlijk niet zo heel lekker, maar de rest van de wereld kennelijk wel!

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Pff honing is bestaat zowat voor 99% uit koolhydraten, dat lijkt me niet de bedoeling :p haha

Als tussendoortjes neem ik; komkommer, paprika, olijven en op zaterdag eten we samen nog wel eens een fuet worst :D

tot nu toe vind ik het erg goed vol te houden! heb echt geen snaai neigingen.

Iemand vroeg trouwens ook nog naar de shakes van body en fit. Ik neem ze als ontbijt en lunch, avond eten bestaat uit bord groente + stukjes vlees.

Verder mijn favo salade die we elke weekend eten; Rucola melange, geroosterde pijnboompitten, cherry tomaatjes, mozzarella, Italiaanse rauwe ham en Parmezaanse kaas.

7. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Klinkt lekker die salade mam! Van de week ook maar eens maken.
    Vandaag twee shakes op banaan en choco/ caramel lekkere romige shakes :)

Deel Deze Pagina