tips adviezen gevraagd, zwanger en oudste in peuterpubertijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda26, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Hoi, wie herkent zich in deze situatie of heeft er ervaring mee en kan mij voorzien van tips of adviezen...

Ik ben nu 30 weken zwanger en mijn andere zoontje is 1 jaar en 9 maanden. Nou heeft hij volgens mij nog weinig besef dat ie een broertje of zusje gaat krijgen.
    Op dit moment is hij vreselijk dwars, driftig en moeilijk terwijl het eerst zo'n lief en makkelijk kind was.Ik denk dat het ook wel komt door de peuterpuberteits-fase ook al is het vroeg. Hij heeft dit soort buien vooral tegen mij. Papa en opa en oma enzo zijn allemaal heel lief, maar mama vind ie niet lief en vooral mama's buik vind ie stom.
    Ik probeer hem vaak te betrekken bij de komst van de baby door hem mee te nemen naar alle controles bij de vk, mijn buik te laten voelen en zien en door middel van boekjes. Ook laten we hem alle babyspullen zien en mag hij ook met het baby-speelgoed spelen enzo. Maar hij wil er dus allemaal niks van weten en zodra de baby genoemd word roept ie al nee en word ie boos en komt dan vaak ook nog op m'n buik slaan. Ook bij de vk wil ie niet luisteren naar het hartje enzo.

Ik vind zelf dat we er heel ontspannen mee omgaan en het is ook echt niet zo dat we hem heel vaak op de baby wijzen enzo. (nu ik het zo op schrijf lijkt dat wel zo maar het valt echt mee!)

verder is het ook niet makkelijk dat ie nu zo is, want ik ben de hele dag bij m en elke verschoning is een waar gevecht net als naar boven gaan. Mijn rug kan het echt niet meer aan om hem steeds te moeten tillen en met m te moeten vechten. :(

Ik maak me toch wel een beetje zorgen nu, want wat als hij straks niks van de baby wil weten?

Heeft iemand hier tips voor? Alles is welkom, ook als je denkt dat ik iets niet goed aanpak ofzo. Hoe hebben andere mama's van twee kids dit gedaan?
    Alvast bedankt.

Groetjes, beetje radeloze mama.

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik heb mijn zoontje heel serieus verteld dat papa en mama het gezellig vonden dat er nog een kindje bijkwam. dat ik het begreep dat hij er niet zo`n zin in had maar dat het allemaal wel goed zou komen. ik weet niet of het aankwam maar hij is nu gek op zn zusje.
    verder heb ik hem veel in het zonnetje gezet,veel dingen met hem gedaan en als hij swars deed gewoon negeren.

Deel Deze Pagina