hoi hoi ik heb ff een vraagje ik heb een pret echo laten maken,ik ben nu 28weken en 1dag zwanger,die vrouw die de echo heeft gemaakt vond mijn baby aan de kleine kant,ze zei dat ze rond de 1250gram moest wegen nu en ze weegt 1kilo moet ik me nu zorgen maken??? gr ver
Hoi Ver, op een echo is vooral het gewicht moeilijk te bepalen, je hebt veel meer aan de metingen van afzonderlinge delen van het lichaam. En een pretecho mag officieel helemaal geen uitspraken doen over groei etc, want het is geen medisch onderzoek. Ik zou als ik jou was gewoon de echouitslagen even meenemen naar de vk vlg keer en als zij dan aan je buik voelt en ook vind dat het indje wat klein lijkt, zal ze een medische groeiecho aanvragen. Ik zou me in ieder geval niet direct zorgen maken hoor, zeker niet als de controles bij de vk altijd goed waren. Sommige kindjes zijn nu eenmaal kleiner dan andere. Maar wel even aangeven vlg keer bij de vk, want dan zal ze het zeker goed nakijken. Groetjes Brigitte
dankje wel moet over 2weken weer op controle,maar wat moet ongeveer het gewicht zijn van de baby met 28weken??? gr verona
en dat ik er zo mee bezig ben dat komt omdt ik al 3kinderen heb en ik heb dat nog niet eerder mee gemaakt,ze lagen altijd mooi op schema op het gemiddelde zeg ma,en ze waren allemaal best flink bij de bevalling 3416,3650 en 3810 gr verona
hoi hoi hoe zwaar is de baby ongeveer met 35weken???ik heb vandaag een echo gehad en ben 35weken zwanger en de baby woog ongveer 2kilo nu is dat normaal??? veel liefs verona
hoi, je baby is wat lichter dan gemiddeld, meeste kindjes zijn bij 35 weken ongeveer 2500 gram. Mirjam